Sari la conținut

propunere regulament curse particulare


stulewa
 Share

Postări Recomandate

deoarece tot mai multe curse apar in calendarul competitional si nu toate sunt in rezonanta la regulament propun stabilirea de comun acord a unui regulament general valabil pt toti organizatorii.

 

regulament GPS - abateri permise, depasirea trackului cu mai mult de... penalizari, descalificare.

 

regulament limitari viteza- semnalizarea zonelor, penalizari, descalificare

 

reguli de start si cp

reguli pt echipe

 

deci s-o luam cu inceputul:

 

MARCAREA TRASEULUI

-cu benzi sau vopsea, cu semne de directionare in intersectii

- cu waypoint-uri pe GPS cu specificarea diretiei la intersectarea track-urilor

- cu waypoint-uri pr GPS cu specificstia directiei de intrare in bucle tip proba speciala< se numeroteaza fanioanele cu nr de la 1 la ...X iar urmarirea lor in ordine crescatoare da sensul de mers>

- cu stegulete colorate sau banda pentru presemnalizarea CP-urilor

 

CLASELE DE CONCURS:

-in functie de dificultatea traseelor se pot alcatui mai multe clase de participanti

-nu pot alerga la aceeasi clasa concurenti individuali si echipe.

-desi traseul poate fi comun se va alcatui clasament separat pt echipe si concurenti solitari

REGULI DE START

 

-in cazul in care startul nu este in bloc se va pleca in ordinea numerelor de concurs la intervale de 30sec-1 min.

- neprezentarea la stare la ora stabilita implica plecarea de pe ultima pozitie.

- intarzierea cu mai mult de 60 minute la start e considerata ABANDON

- neafisarea numerelor de start- 10min penalizare.

 

REGULI DE PARCURGERE A TRASEULUI

-echipe incomplete-

-intrarea in CP/FINISH la interval mai mare de 1 min= 60 min penalizare per echipa(sanctiune aplicabila la fiecare CP)

- parcurgerea in sens invers a traseului cu exceptia cautarii partenerului cu viteza de max 10km/h pe o distanta de max 1km aduce DESCALIFICAREA

 

REGULI GPS

- abaterea maxima permisa 100m stanga dreapta trackului

- parasirea trackului cu pana la 300m=60 min penalizare

-parasirea trackului cu 300-500m=240min penalizare

-parasirea tracului cu peste 500m= DESCALIFICARE

- evitarea penalizarilor se poate face doar daca se reintra in track prin locul parasirii acestuia

- lipsa inregistrarii unor portiuni din track= 15 min/ sectiune nu mai mult de 10 abateri, in caz contrar=DESCALIFICARE

- neinregistrarea trackului=ABANDON/ZI

-parasirea trackului in vederea taierii unei bucle cu o abatere mai mare de 300m=60min penalizare

-parasirea trackului in vederea taierii unei bucle cu o abatere mai mare de 500m=ABANDON/ZI

-inprumutarea GPS-ului uni alt concurent in timpul cursei ii aduce acestuia 60 min penalizare(regula valabila si pentru membrii aceleiasi echipe urmand ca penalizarea sa fie aplicata intregii echipe)

-echipele trebuie sa aiba minim un GPS

 

REGULI CP/ALIMENTARE

-daca membrii unei echipe nu trec intra in CP in acelasi minut se aplica penalizarile de mai sus(regulament parcurgere traseu)

-almentarea se va face cu motorul oprit

-viteza de intrere in cp-uri va fi redusa pentru evitarea accidentelor

-se va pleca din CP numai la indicatiile arbitrului dupa ce acesta si-a notat informatiile despre concurent: nume, nr de concurs, timp etc

-ratarea unui CP=30 min penalizare

 

REGULI FINISH

-daca nu se ajunge la finish in timpul maxim stabilit de organizator echipa sau concurentul este considerat ABANDON

-toti conurentii sunt obligati sa anunte organizatorul in cazul unui abandon pe traseu

-daca membrii unei echipe nu trec linia de finish in acelasi minut se aplica penalizarile de mai sus(regulament parcurgere traseu)

 

REGULI DE VITEZA

-organizatorul are obigatia le a marca vizibil zonele cu viteza limitata

-marcarea zonelor se va face cu pancarde de atentionare si/sau cu waypointuri pe GPS cu specificatiile: inceputul/sparsitul limitarii de viteza

- viteza maxima admisa pe portiunile de limitare este de 30km/h

- depasirea accidentala a vitezei in portiunile de limitare cu pana la 50km/h nu mai mult de 100m nu se penalizeaza.

-daca se depaseste accidental viteza in portiunile de limitare cu pana la 50km/h mai mult de 3 amateri=60 min penalizare.

-depasidea VITEZEI MEDII pe sectiunea de limitare cu maxim 10km/h(adica o medie de 31-40km/h)=60 min penalizare

-depasirea VITEZEI MEDII pe sectiunea de limitare cu mai mult de 10km/h=DESCALIFICARE

 

ABANDONUL

-concurentii au obligatia de a anunta organizatorii in momentul parasirii traseului

-abandonul in una din zile nu inplica descalificarea

 

INCHIZATORII DE TRSEU

-organizatorii au obligatia de a asigura o echipa de inchizatori care sa mature traseul la sfarsitul cursei.

-inchizatorii au obligatia de a da ajutor sau indicatii despre directiile de parasire a traseului pe drumuri usor practicabile tuturor concurentilor abandonati.

- avand in vedere ca exista posibilitatea ca unii concurenti sa paraseasca trackul si sa se blocheze sau rataceasca acestia au obligatia de a anunta pozitia cat mai exacta pentru a putea primi ajutor daca este cazul.

- apelarea la ajutor din partea organizatorului implica ABANDON/ZI

 

REZULTATE

-clasamentul se va calcula si afisa la sfarsitul fiecarei etape

-castigatorul va fi desemnat cel cu timpul cel mai mic de parcurgere a traseului dupa aplicarea eventualelor sanctiuni.

 

PREMIEREA

felicitarile, masa si dansul din partea organizatorilor vor fi dupa buget coane Fanica, sti cum e famele mare, renumeratie mica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astept pareri, comentarii, ce scoatem, ce mai punem... hai fratilor sa facem ceva in privinta asta ca altfel o sa fie o brambura totala la fiecare cursa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar fi ceva daca s-ar respecta toate de mai sus...

 

 

- parcurgerea in sens invers a traseului cu exceptia cautarii partenerului cu viteza de max 10km/h pe o distanta de max 1km aduce DESCALIFICAREA

 

asta chiar nu am mai intalnit-o dar pare o idee foarte buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Propunere: Renuntarea la idea de a concura in echipa. Acum ma uit la turul italiei. Sunt organizati pe echipe. Dar clasamentul este individual. La fel si la F1, MotoGP, MX1, etc

Daca organizatorii matura traseul, ce rost mai are mersul in echipa? Si daca un concurent se rataceste, what a hell, nu concuram in amazonia sau desertul gobi.

Motociclistii se pot organiza in echipe (sponsorizari) dar clasamentul sa fie individual.

Din cate am inteles, Romaniacs au bagat ideea cu echipe. Sa concureze in echipe, sa se ajute pe traseu. Daca tot se ajuta pe traseu, ia sa le bagam dificultati exotice. Si asa au ajuns sa traga motoretele cu franghia peste busteni sai saritori de 3 m.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt un sustinator al marcajelor pentru cursele de enduro. Daca ai track gps la cursa atunci este pentru siguranta pilotului , daca pierde din ochi banda , fura cineva banda , muta cineva banda , la un moment dat va vedea ca este mult afara din track si va reintra .

Gps track e pentru rally , nu pentru enduro.

Asa nu mai verifici nici un track , nu ai nevoie neaparata de gps si nu ai discutii , zone dificile pui om la intrare si iesire max 1,5 km si daca a iesit din banda dai penalizari.

 

STIMA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trasul motoretelor cu franghia se consuma doar la clasele expert si profi de la RBR in timpce clasa hobi poate sa participe DOAR IN ECHIPA deoarece se considera ca ei sunt mai putin experimentati si trebuie sa se ajute in pasajele mai dificile.

mersul in echipa e o chestiune destul de complicata pentru ca e foarte greu sa menti ritmul cu partenerul sa il ajuti si sa te ajute cand ai probleme si sa nu clachezi si sa te apuce nervii cand el greseste si tu tre sa il scoti din cacao.

in mare parte se merge solitar la noi la enduro si din cand in cand ne oprim sa ne regrupam de aceea ti se pare nasol sa mergi in echipa. de multe ori o echipa bine formata este mai rapida decat un concurent solitar si de aceea ar trebui clasamente separate.

nu ptoti sa amesteci fotbalul cu rugby-ul doar pt ca se joaca cu mingea...

 

completarea trackului cu marcaje tip benzi sau vopsea face navigatia pe GPS mai usoara si creste viteza de desfasurare a competitiei.

folosirea GPS ului scuteste organizatorii de o groaza de arbitrii ce ar trebui inprastiati pe traseu pentru o corecta validare a parcurgerii traseului de catre concurenti.

GPS-ul poate tine loc de iritrack evitand astfel discutiile ce pot aparea daca se taie traseul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Timpul maxim de parcurgere a traseului este minim pentru ultimul plecat si maxim pentru primul plecat . Daca sunt 60 -100 concurenti la start si acesta se da la minut cine se inscrie primul poate sa mearga "lejereanu" iar ultimul trage tare si poate sa se accidenteze din aceasta cauza numai pentru ca s-a inscris ultimul.

Deci trebuie stabilit de catre organizator timpul maxim de parcurgere a traseului si adaugat la timpul de start al fiecaruia rezulta ora limita de sosire. O ora diferenta la start poate sa inseame 10-30 Km pe traseu sau ..... chiar un pui de somn .

Contitiile de participare trebuie sa fie egale pentru toti participantii.

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- parcurgerea in sens invers a traseului cu exceptia cautarii partenerului cu viteza de max 10km/h pe o distanta de max 1km aduce DESCALIFICAREA

asta chiar nu am mai intalnit-o dar pare o idee foarte buna

 

mai ales daca ala care isi cauta coechipierul e un atv-ist handicapat care se intoarce pe traseu full gas. Mi s-a intamplat in weekend; noroc ca am avut unde sa ma dau la o parte :)

 

@blue led - ora limita este o masura ce tine de siguranta concurentilor si se stabileste la fiecare concurs in functie de particularitatile traseului si de conditiile meteorologice. Si difera de la cursa la cursa. La unele e o ora fixa, la altele e relativa la timpul invingatorului (de ex Erzberg, LastManStanding). Organizatorii trebuie sa se asigure ca pot curata traseul pe lumina si toata lumea ajunge in siguranta la parcul rece.

 

In rest total de acord cu marcaje, checkpointuri, speciale ... cum zic baietii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am gandit ca 1 km e cam mult nu crezi?

 

 

Eu ma refer la 1 km in cazul in care cursa este marcata cu banda.

altfel sigur e prea mult.

 

Trebuie eventual specificata eventual si o densitate de puncte de track pe km , altfel intervin abateri mari si tufisuri , track in zig - zag , etc.

Conteaza mult si aparatul.

 

Eu raman la ideea de banda , ce zici?

 

mai ales daca ala care isi cauta coechipierul e un atv-ist handicapat care se intoarce pe traseu full gas. Mi s-a intamplat in weekend; noroc ca am avut unde sa ma dau la o parte :)

 

@blue led - ora limita este o masura ce tine de siguranta concurentilor si se stabileste la fiecare concurs in functie de particularitatile traseului si de conditiile meteorologice. Si difera de la cursa la cursa. La unele e o ora fixa, la altele e relativa la timpul invingatorului (de ex Erzberg, LastManStanding). Organizatorii trebuie sa se asigure ca pot curata traseul pe lumina si toata lumea ajunge in siguranta la parcul rece.

 

In rest total de acord cu marcaje, checkpointuri, speciale ... cum zic baietii.

 

trebuie preluat probabil regulamentul european de enduro si modificat pentru particularitatile reliefului nostru , pentru concluzia comuna asupra prietenestilor pe care vrem sa le organizam , ce zici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

REGULI DE VITEZA

-organizatorul are obigatia le a marca vizibil zonele cu viteza limitata

-marcarea zonelor se va face cu pancarde de atentionare si/sau cu waypointuri pe GPS cu specificatiile: inceputul/sparsitul limitarii de viteza

- viteza maxima admisa pe portiunile de limitare este de 30km/h

- depasirea accidentala a vitezei in portiunile de limitare cu pana la 50km/h nu mai mult de 100m nu se penalizeaza.

-daca se depaseste accidental viteza in portiunile de limitare cu pana la 50km/h mai mult de 3 amateri=60 min penalizare.-depasidea VITEZEI MEDII pe sectiunea de limitare cu maxim 10km/h(adica o medie de 31-40km/h)=60 min penalizare

-depasirea VITEZEI MEDII pe sectiunea de limitare cu mai mult de 10km/h=DESCALIFICARE

 

deci asta:

- depasirea accidentala a vitezei in portiunile de limitare cu pana la 50km/h nu mai mult de 100m nu se penalizeaza.

-daca se depaseste accidental viteza in portiunile de limitare cu pana la 50km/h mai mult de 3 amateri=60 min penalizare

 

nu e bine... lasa loc la interpretari si discutii si este prea mult de verificat , se pierde timp... hai sa scoatem astea... restul este destul de bine... am cateva ajustari dar ideea este buna...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca se merge pe marcaje atunci abaterea ar trebui sa fie cat mai mica si toti concurentii sa aiba un trackback aproape identic...

 

adica sa se mearga pe marcaje si sa se foloseasca gps-ul doar ca inregistrator prin care sa se verifice corectitudinea parcurgerii traseului, sa fie un surplus de verificare pentru evitarea discutiilor si acordarea cat mai corecta a penalizarilor.

 

regulamentul fim cred ca e un pic cam greu de aplicat... dar poate fi luat ca punct de reper, defapt de acolo si din regulamentul de la romaniacs m-am inspirat...

 

discutabila treaba cu depasirea accidentala, sti ce am patit anul trecut la Campulung... poate sunt un pic subiectiv.

cred ca ar trebui sa nu fie chiar rigida limita asta de viteza dar daca poporul vrea asa o facem!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca se merge pe marcaje atunci abaterea ar trebui sa fie cat mai mica si toti concurentii sa aiba un trackback aproape identic...

 

adica sa se mearga pe marcaje si sa se foloseasca gps-ul doar ca inregistrator prin care sa se verifice corectitudinea parcurgerii traseului, sa fie un surplus de verificare pentru evitarea discutiilor si acordarea cat mai corecta a penalizarilor.

 

regulamentul fim cred ca e un pic cam greu de aplicat... dar poate fi luat ca punct de reper, defapt de acolo si din regulamentul de la romaniacs m-am inspirat...

 

discutabila treaba cu depasirea accidentala, sti ce am patit anul trecut la Campulung... poate sunt un pic subiectiv.

cred ca ar trebui sa nu fie chiar rigida limita asta de viteza dar daca poporul vrea asa o facem!

 

marcajele trebuie doar cand ai de ales intr-o intersectie si trebuie sa arati intrarea cea buna ca sa nu se piarda timp.... exact ce nu sa facut la bacau... mai ales ca nimeni nu a intrebat cu ce gps s-a marcat traseul...si se banuieste ca gps-ul a fost decalibrat si de aici si penalizarile...

gps-ul este f bun si organizatorii trebuie sa se gandeasca la viitor, cand nu se va mai putea pune banda sau vopsea pe nicaieri...cei care va plangeti de viteza.... cred ca gps-ul mai tempereaza spiritele si imputineaza accidentele...

 

la viteza nu trebuie nici un rabat.... daca depasestiu esti penalizat... daca ai un tir in fata, este ghinionul tau... asteapta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca se merge pe marcaje atunci abaterea ar trebui sa fie cat mai mica si toti concurentii sa aiba un trackback aproape identic...

 

adica sa se mearga pe marcaje si sa se foloseasca gps-ul doar ca inregistrator prin care sa se verifice corectitudinea parcurgerii traseului, sa fie un surplus de verificare pentru evitarea discutiilor si acordarea cat mai corecta a penalizarilor.

 

regulamentul fim cred ca e un pic cam greu de aplicat... dar poate fi luat ca punct de reper, defapt de acolo si din regulamentul de la romaniacs m-am inspirat...

 

discutabila treaba cu depasirea accidentala, sti ce am patit anul trecut la Campulung... poate sunt un pic subiectiv.

cred ca ar trebui sa nu fie chiar rigida limita asta de viteza dar daca poporul vrea asa o facem!

 

Eu sunt sustinatorul benzii si marcajelor peste tot , gps-ul iti ia din viteza , din tehnica , din atentie , foloseste doar cand pierzi marcazul , desi te poate ajuta foarte bine sa furi.

Discutia e lunga;

Eu sunt de acord cu Patrick si Ciprian Popescu - BANDA , URA SI LA GARA .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teaba cu gps-ul este f simpla . Atunci cind se realizeaza marcarea cu banda se poate pune waypoint pe gps deoarece oricum te opresti pentru legarea benzii. Se poate pune waypoint si acolo unde se doreste trecere obligatorie, insa aceste marcaje ( obligatorii) trebuie realizate cu asteptarea citorva iteratii ale gps-ului si nu dintr-un singur punct. Daca stai pe loc gps-ul recalculeaza pozitia de citeva ori iar centrul cercul in care se inscriu aceste puncte determina pozitia exacta a locului .

Aceste puncte, numerotate crescator, trebuie sa fie obligatorii de atins in tracklog. nu este nevoie de incarcarea unui track pe gps ce tenteaza la ocoliri, punctele fiind marcate mai precis doar eroarea concurentului apare in tracklog.

Prin aceasta metoda nu exista posibilitatea fentarii unor puncte iar concurentul are un backup pentru orientare in cazul furarii, sau deteriorarii benzilor.

Marcarea cu banda trebuie facuta in asa fel incit dezvoltarea vegetatiei sa nu afecteze vizibilitatea ( marcajul de la bacau realizat februarie, cursa in mai )

 

Benzile trebuie sa fie culoare unica per cursa, realizate cu banda noua pentru a le putea diferentia de cele vechi.

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Edit timeout

 

Reglementarea de viteza trebuie facuta cu o marja de eroare de pina la 10 km/h depasire accidentala de maxim 10 s

asta deoarece mergind aproape constant cu 30 km/h pot fi anateri mici in jurul valorii de 32-35 km/h pentru ca nu stai cu ochii in vitezometru si acesta nu este foarte precis.

Se vrea doar mers incet ca sa nu zboare careva pe acolo cu a 6-a full gas, 28 sau 32 Km/h nu influenteaza clasamentul iar organizatorul isi atinge scopul . Penalizarile ar trebui aplicate pentru de depasirea vitezei medii de 35 km/h

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt sustinatorul benzii si marcajelor peste tot , gps-ul iti ia din viteza , din tehnica , din atentie , foloseste doar cand pierzi marcazul , desi te poate ajuta foarte bine sa furi.

Discutia e lunga;

Eu sunt de acord cu Patrick si Ciprian Popescu - BANDA , URA SI LA GARA .

ptr banda votez si eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ptr banda votez si eu

 

Banda e banda, dar trebuie verificat ca lumea traseul si refacute marcajele in seara si in dimineata cursei. Eu am fost la curse cu banda la care ne intalneam cate 10 - 15 motociclisti si ne invarteam in cerc ca niste muste bete pentru ca tzaranii furasera banda :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tipul de marcaj, penalizarile si rezolvarea contestatiilor trebuie cuprinse in regulamentul sportiv in toate cele 3 variante :

1) numai banda

2) numai gps

3) mixt

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banda e banda, dar trebuie verificat ca lumea traseul si refacute marcajele in seara si in dimineata cursei. Eu am fost la curse cu banda la care ne intalneam cate 10 - 15 motociclisti si ne invarteam in cerc ca niste muste bete pentru ca tzaranii furasera banda :)

 

Intradevar trebuie foarte bine verificata ; organizatorul trebuie indimineata cursei sa trimita oameni pe traseu , care sa verifice marcajul . Si eu am avut aceleasi experiente la cursele cu banda in trecut . ( daca ai si gps in buzunar te uiti pe el si vezi incotro ai iesit din traseu , te intorci in acel ounct si continui pe banda ) - simplu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...