Sari la conținut

Un pic de ajutor va rog


Postări Recomandate

Buna :kick: De curand mi-am cumparat o Aprilia Classic 50 (este o motocicleta dar cu capacitate cilindrica mica,) si este prima mea motocicleta sa zci asa (deoarece fata de partea mecanica si vizuala se diferentiaza mult de scuterul pe care l-am avut) si trebuie sa fac niste mici reparatii, dar aici apar nistre intrebari:

1)Pinionul de la roata se misca (banuiesc ca a cazut un distantier).Dar pot da jos roata acasa si apoi sa o pun inapoi fara nici un fel de probleme? sau este mult mai bine la o vulcanizare/service?

2)Trebuie sa imi schimb semering-urile de la furca si sa pun ulei. Iar apare intrebarea, se poate lucra la furca fata si apoi monta totul inapoi ok sau necesita niste operatii care nu pot fi facute oriunde?

3) Nu imi merge Neutrul in bord (nu este becul si nici firul de vina) stie cineva cum as putea remedia problema? (Poate suna ciudat, dar este cumva afectat de lipsa momentana a electromotorului? Ma gandeam ca poate aceasta lipsa intrerupe un circuit inchis sau ceva. Daca nu ma scuzati pentru greseala)

4) In mod normal dintii pinionului nu ar trebui sa fie de grosimea interiorului de la lant? Dintii pinionului meu sunt mai subtiri decat interiorul lantului si din cate se observa, uzeaza doar o parte a lantului(partea interioara, cea catre roata)

Poate unele intrebari sunt ciudate, dar este prima mea motocicleta si sunt complet neinformat la capitolul mecanit :disappointed: , iar unele reparatii nu stiu daca se pot face acasa sau necesita service-are. (Stiam ca nu este bine sa te "joci " cu unele componente pentru ca pot aparea vibratii in timpul mersului, functionare incorecta etc)

Sper ca voi primi un pic de ajutor

O zi buna si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna :kick: De curand mi-am cumparat o Aprilia Classic 50 (este o motocicleta dar cu capacitate cilindrica mica,) si este prima mea motocicleta sa zci asa (deoarece fata de partea mecanica si vizuala se diferentiaza mult de scuterul pe care l-am avut) si trebuie sa fac niste mici reparatii, dar aici apar nistre intrebari:

1)Pinionul de la roata se misca (banuiesc ca a cazut un distantier).Dar pot da jos roata acasa si apoi sa o pun inapoi fara nici un fel de probleme? sau este mult mai bine la o vulcanizare/service?

2)Trebuie sa imi schimb semering-urile de la furca si sa pun ulei. Iar apare intrebarea, se poate lucra la furca fata si apoi monta totul inapoi ok sau necesita niste operatii care nu pot fi facute oriunde?

3) Nu imi merge Neutrul in bord (nu este becul si nici firul de vina) stie cineva cum as putea remedia problema? (Poate suna ciudat, dar este cumva afectat de lipsa momentana a electromotorului? Ma gandeam ca poate aceasta lipsa intrerupe un circuit inchis sau ceva. Daca nu ma scuzati pentru greseala)

4) In mod normal dintii pinionului nu ar trebui sa fie de grosimea interiorului de la lant? Dintii pinionului meu sunt mai subtiri decat interiorul lantului si din cate se observa, uzeaza doar o parte a lantului(partea interioara, cea catre roata)

Poate unele intrebari sunt ciudate, dar este prima mea motocicleta si sunt complet neinformat la capitolul mecanit :disappointed: , iar unele reparatii nu stiu daca se pot face acasa sau necesita service-are. (Stiam ca nu este bine sa te "joci " cu unele componente pentru ca pot aparea vibratii in timpul mersului, functionare incorecta etc)

Sper ca voi primi un pic de ajutor

O zi buna si asfalt uscat!

1. roata se poate da jos fara probleme acasa, totul e sa poti face cateva fotografii mentale sau sa prinzi logic sistemul lor de prindere/asamblare. Daca pinionul de la roata inseamna ca ori nu are un distantier, cum suspectezi si tu ori nu a fost montat cum trebuie/ stranse suruburile bine

2. in general, pentru a schimba semeringurile de la furca se executa operatii ce se pot face si acasa : demontat furca, date jos capacele de sus, golite jambele pe cat de mult posibil, desfacut surubul de jos, ce tine telescopul sa nu iasa din jamba, date jos protectiile de praf, sigurantele de la semeringuri, tras prin scurte smucituri de telescop si jamba (asa se scot semeringurile), puse cele noi, reasamblat, pus ulei nou si pusa furca la loc. Pare complicat dar problema de baza este atentia si sa feresti partea lucioasa, sa nu fie zgariata

3. Contactul de neutru, respectiv firul vine de la cutie de undeva, de obicei se afla pe langa pinionul de atac, cel care da miscarea motorului la lant

4. Eu nu reusesc sa gasesc nici un Aprilia Clasic 50. Nu stiu care o fi treaba exact... Pana una alta, se poate sa ridici seria de pe pinioane si lant (pe lant ar trebui sa scrie un 420,520,etc.. e marimea zalei/lantului). Compari datele pinionului cu ce lant este pe moto.. poate cine a avut-o inainte nu a gasit un kit de lant pentru ea sau cine stie ce s-o fi gresit, de a pus un alt fel de lant. O alta posibilitate ar fi sa nu fie lant moto.. ci vreun lant industrial (am mai avut placerea de constatari de genu').

Noroc si spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut carburatorul, l-am curatat si am ajuns la concluzia ca am un surubel de setat relantiul si atat :) nu ar trebui sa fie un surubel pt aer si unul pentru benzina=> asta ca sa poti face amestecul?

Nu de alta, dar mi-a dat un consum de 4% care pt 50cc pare mult...nu-i asa? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...