cristi 57 Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 Stiu ca sunt doua unghiuri ce trebuiesc reglate: convergenta atasului si inclinarea motocicletei. Motocicleta este nipru cu tractiune pe atas. Cine stie cum se regleaza si care sunt valorile? Cat de tare trebe strinsa rozeta de blocare a ghidonului? Exista diferente intre cu si fara tractiune pe atas? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 ...se regleaza ca orice alt atas...Mergand cu el pe o sosea drepta, cu dubla linie continua perfect centrata intre rotile motocicletei si cea de pe atas, fara maini pe ghidon, viteza constanta de 70/h, utilajul sa nu traga in stanga sau dreapta! Convergentza se poate regla doar din fatza, prinderea din spate fiind fixa din motive de cardan de un metru.... Inclinarea merge din tiranti , si depinde si de ce arcuri are pe spate/atas.... Vireaza mult mai usor cu tractiune pe atas, mai ales daca este marfa in atas.... Ambreiajul de ghidon nu trebuie strans tare(daca are geometria corecta la furca...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 7, 2009 Autor Share Postat August 7, 2009 ...Convergentza se poate regla doar din fatza....Inclinarea merge din tiranti , si depinde si de ce arcuri are pe spate/atas.... Aha.. ceva nu-i inregula! Prinderile pe cele 2 nici sunt fixe, fara posibilitatea unui reglaj, o sa ma mai uit o data(poate n-am vazut bine). Tirantii pot fii reglati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dnepr&Sidecar Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 Eu desi nu am tractiune pe atas (am reglaj la prindrea spate),inca nu am reusit sa fac reglarea corect (imi vobleaza roata fata foarte usor),si imi e cam frica sa merg mai mult de 50 Km/h,pe asfalt,dar neavand inca acte merg pa aratura si acolo nam treaba . Cred ca e din cauza ca nu am ambreaj la ghidon (am furca de honda si rulmenti conici),si nici nu am gasit inca o modalitate de ai adapta,m-am gandit sa-i pun un amortizor de ghidon de vitezana,dai scump..... P.S. M-am inspirat din poza de mai jos,da nu mo lamurit complet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 8, 2009 Autor Share Postat August 8, 2009 (editat) ...inca nu am reusit sa fac reglarea corect ... M-mesc pt desen, m-am lamurit, reglajul convergentei se face din spate, din cele 2 suruburi le slabesti si culiseaza nuca. Am incercat degeaba, n-am reusit, este cadrul stramb, roata fata este dezaxata 3-4 cm spre dr, trage st si la drum este obositor. Stiu, trebe alt cadru , dar nu sunt bani(nu mai raman de bere si benzina)... Ma gandesc la ceva presa, acum n-am inca nici o idee, poate la noapte visez ceva solutie , ca berea nu m-a ajutat sau poate n-a fost destula... (ai naibi 3 cm) PS: Ce-i cu mausul ala, te tii de glume? ..la inceput m-am intrebat daca nu s-o trage de la bere(doua mausuri?).. Editat August 8, 2009 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 Întrebare: Astă seară după o muncă titanică { nu exagerez deloc } de 2 luni, am scos prima dată mz-ul din curte { neâmpins... hahahhah } Âşi m-am dat cu el... să fie din cazuza ataÂşului nereglat cum trebuie? î-mi joacă cumplit ghidonul stânga dreapta... cu nuca strânsă destul de tare, mai tare Âşi plezneÂşte... pe drum ok adică fără gropi cumplite, căci pe asfalt nu se pune problema încă să ajung... rar, etc... merge chiar ok... menționez că mi-am făcut suicide shifter Âşi pot schimba viteza cu drapta făra probleme dacă drumul e ok, dacă sunt gropi, la 15-20 kph mă tineam de el ca de 1000000 de euro... era să mă răstorn odată... lol.. ceva date. mz es 250 ataÂş de ij jupiter 4 ( amortizorul cam moale pe ataÂş ) suspensii pe motor bec, refăcute ghidon din 2 bucăți, nu întreg * nu m-am dat cu el fără ataÂş, Âşi nici nu prea vreau să dau jos bărcuța să văd cum merge fără ea * nu pot posta încă poze... am uitat aparatul la garaj... ??? o seară bună tuturor... mă duc să dorm, sunt mort de oboseală... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat August 27, 2009 Share Postat August 27, 2009 Daca unghiul de cadere al rotilor motocicletei nu e la fel pe ambele roti atunci n-o sa mearga drept in veci. Mai exact, aia 10-20 de mm din poza sa fie la fel si pe fata si pe spate. La reglaj se folosesc doua sipci lungi si drepte pentru reglarea convergentei rotilor si un echer pentru unghiul de cadere. O modificare utila la tiranti se poate face in felul urmator. Se taie tirantul in doua, iar din mijlocul lui se indeparteaza cam 15mm, si se fileteaza pe interior. Dintr-o bara hexagonala se taie cam 30 de cm. Pe mijloc se lasa o portiune cam de 10mm ca sa poata fi stransa cu cheia. Se fileteaza tija asta la diametrul interior al tirantului, dar filetul se face in asa fel incat la rotirea tijei intr-un sens cele doua parti ale tirantului sa se apropie, iar la rotirea in celalalt sens sa se departeze. Pe una dintre partile tijei din interior se mai baga o contrapiulita pentru a bloca definitiv tija. In conditiile in care rotile motocicletei nu sunt coplanare - adica unghiurile de cadere ale rotilor au valori diferite- cu aceste doua piese montate pe tiranti se poate obtine un reglaj mai bun. Functioneaza daca diferentele intre unghiuri sunt mici. Daca cadrul e strambat tare nu stiu cat poate sa ajute. Dar daca se stie de unde e stramat cadrul se poate incalzi cu autogenul si cu aceste piese mobile apropia sau departa cadrul astfel incat rotile sa ajunga in acelai plan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 28, 2009 Autor Share Postat August 28, 2009 Se taie tirantul in doua, iar din mijlocul lui se indeparteaza cam 15mm... ..nu trebe taiati tirantii.. in constructii gasesti suruburi cu filete st/dr gata facuti(utilizati la intinderea tirantilor pt turnari). Insa nu pot fii utilizati in cazul in care folosesti cadrul atasului pt indreptare(s-ar indoi acesta). Deasemeni nu poti folosii brenarul pe cadru(apar tensiuni, imuieri, etc.. indreptarea se face la rece). Nu poti trage nici de furca pt indreptat cadrul(s-ar deforma in primul rand telescoapele). Poate o improvizatie din drugi metalici si mangealacuri, parghii.. Solutia ideala ar fi un "selet" pt caroserii auto... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 La 3-4 cm diferenta e clar ca nu merge metoda descrisa de mine. Da cum draq de s-a torsionat cadrul in halul asta? Sa fie chiar atat de moale fierul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 28, 2009 Autor Share Postat August 28, 2009 ... cum draq de s-a torsionat cadrul in halul asta? Sa fie chiar atat de moale fierul? ..nu-mi dau seama cum si nici nu mai conteaza! Dupa cele scrise pana acum, a fost vorba de o lovitura frontala, care nu cred ca afecta cadrul cu o torsiune laterala(atata se stie). Trebe verificata furca inainte, a fost inlocuita(probabil cu alta tot veche), n-am avut timp de verificari, am facut doar o constatare. Trebe verificate si cuvetele, si locasurile lor, eventuale fisuri... Initial am "plimbat" pivotul atasului in ambele directii cautand pozitia in care nu mai trage, n-am gasito! Am lasat reglajul acolo unde tragea cel mai putin, urmand ca in viitor sa vad ce-i de facut cu cadrul sau furca(operatie simpla: principiul paralelogramului, 2 ate si-o ruleta). Fieru' nu-i moale (ba as zice ca-i al nabi de tare mai ales partea de legatura a tevilor, acolo unde sunt cuvetele), de asta am exclus din start brenarul de sudura, nu merita o decalire, ambutisarea facuta intareste materialul. Piesa asta este punctul forte la toate motoarele, dimensionarea, forma si materialul utilizat sunt bine gandite de fabricanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.