liu Postat Aprilie 21, 2006 Share Postat Aprilie 21, 2006 va rog , daca aveti, sa ma ajutati sa gasesc un magnetou de simson. am incercat sa modific aprinderea pe platini de dacie dar nu merge prea bine. daca aveti voi alta idee spuneti-mi.merci!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Aprilie 23, 2006 Share Postat Aprilie 23, 2006 daca reconditionezi magnetoul corect (piesa cu piesa) nu ai de ce sa ai probleme. sigur, daca mai ai ce sa reconditionezi. eu am mers la a mea numai pe magnetou si nu am avut nici o problema. din pacate eu nu mai am nici un magnetou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Aprilie 27, 2006 Share Postat Aprilie 27, 2006 Ce anume nu iti functioneaza/ Care parte ti-o trebuie? Nu poate fi defect total! Si treci si tu localitatea la profil, poate sar mai multi sa te ajute Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Aprilie 27, 2006 Share Postat Aprilie 27, 2006 daca reconditionezi magnetoul corect (piesa cu piesa) nu ai de ce sa ai probleme. sigur, daca mai ai ce sa reconditionezi. eu am mers la a mea numai pe magnetou si nu am avut nici o problema. din pacate eu nu mai am nici un magnetou in majoritatea cazurilor la magnetourile de simson se duce magnetu(ala care iti produce campu magnetic pt a putea da scanteia), iar magnetu ala nu poti sal restaurezi...parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 in majoritatea cazurilor la magnetourile de simson se duce magnetu(ala care iti produce campu magnetic pt a putea da scanteia), iar magnetu ala nu poti sal restaurezi...parerea mea se remagnetizeaza foarte elegant si 5 ani nu mai ai probleme.Aceasta este principala cauza a motivului pentru care o multime de posesori de Simson isi fac varza magnetoul si incearca mai apoi tot felul de alte improvizatii..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 se remagnetizeaza foarte elegant si 5 ani nu mai ai probleme.Aceasta este principala cauza a motivului pentru care o multime de posesori de Simson isi fac varza magnetoul si incearca mai apoi tot felul de alte improvizatii..... imi spui si mie cum se ramagnetizeaza?????ca tare sunt curios.....am vro 2 magnetouri de simson.....si tare ar fi bine daca leas face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 28, 2006 Share Postat Aprilie 28, 2006 imi spui si mie cum se ramagnetizeaza?????ca tare sunt curios.....am vro 2 magnetouri de simson.....si tare ar fi bine daca leas face am mai povestit operstiunea asta pe forum cindva.... Pe scurt: poti folosi o piesa polara cu o bobina montata pe ea prin care sai dai curent cit incape.Problema e ca la un material obisnuit(otel , sau otel aliat cu siliciu cum este in tolele de transformator)apare saturarea miezului la nivelul de 10000-12000 Gauss.Cu rotorul magnetoului introdus intre piesele polare ,aliniat cu polaritate corespunzatoare cu cea generata de miez , si dindu-i impulsuri de curent cit mai tzapene , se magnetizeaza . Practic eu verificam polaritate rotorului cu un magnet permanent(care cu care se atrage , care cu care se respinge), cu acelasi magnet verificam polaritatea creata de o bobina recuperata de pe excitatia unui motor de curent continuu(50-80 de spire cu sirma de cupru de 3mm.Rotorul infipt in interiorul bobinei(fara nici o alta piesa polara care sa limiteze inductia) infasurat tot ansmblul intr-o carpa(murdara si tinut apasat cu piciorul pe podeaua unei locomotive.De pe serviiciul auxiliar de 110 V curent continuual locomotivei, trageam doua fire groase , unul legat direct la bobina, celalat tinut in mana, si faceam niste flame adevarate in timp ce apasam cu putere cu bocancul ansamblul bobina -rotor magnetou care incerca cu disperare sa se invirta si sa se smulga de sub bocanc.Dupa 2-3 flame rotorul este magnetizat beton! se face o verificare inainte cu niste piese metalice de diferite greutati, si una dupa .Daca magnetizarea a mers , diferenta este evidenta.... Fizica de clasa a X-a explica pe indelete fenomenele, totule sa gasesti materialele potivite ca sa faci improvizatia. Daca nicicum nu te descurci , poti sa le trimiti incoace .Asta daca intradevar aceata este cauza.Pentru ca ,cu magnetourile problema este mai delicata , si pot fi mai multe chestii ...Alfel sa stii ca sunt foarte fiabile, si odata pus la punct numai ai probleme.Al meu merge de 5 ani , si mai am un bun prieten simsonist care merge zilinc la servici cu simsonul de 7 ani , si cu acelasi magnetou. Daca vrei sa aprofundezi fenomenul am ceva documentatie gasita pe net despre problemele aprinderii cu magnetou.... Daca nu ai mai desfacut pina acum un magnetou, si nici nu ai fost curios ce este in cele pe care le ai , atunci poti face niste verificari foarte simple: 1)cu primarul bobinei legat in scurt(firul care merge la condensator, legat la carcasa) invirtind cu mana rotorul trebuie sa merga greu, sa simti o rezistenta elastica la inaintare(motor in regim de frina!) si in doua pozitii diametral opuse se simt ' doua dealuri cu o vale intre ele' . Asta trebuie sa simta mai putin pregnant si cu primarul nescurtcircuitat.In acele pozitii este variatia de flux maxima, si una din aceste pozitii trebuie sa corespunda cu momentul deschiderii platinei. Se regleaza di pozitia platanului pe care este montata platina. 2)leaga-i un condensator de calitate (unul nou de aprindere de la Dacia este perfect) si fa-i aceiasi proba ; trebuie sa se simta caelasi lucru cu legarea primarului in scurt. 3) rezistenta primarului este de 1,2-1,5 ohm , iar cea a secundarului de 6-8kohm 4)verifica daca nu ai scurt-circuit la izolatorul care susutine partea mobila platinei 5)prin desfacerea magnetoului poti verifica daca ai legaturile electrice facute la miezul magnetic, si implicit la carcasa .De asemenea iesirea de inalta tensiune care este o lamela elastica arcuita intre bobina si izolatorul de la iesire. 6)rotorul tre', sa se invirta usor , fara sa frece in stator, si cu un intrefier cit mai mic 7)rulmentii sunt de obicei destul de beliti, si nu se mai gaseste modelul asta de radial -axial, dar sunt niste rulmenti la aspiratoarele romanesti a caror cale de rulare interioara potriveste la fix , iar bile tot din aceiasi sursa sau de la diferite repere de biciclete . 8)este foarte important sa aiba cupla originala cu canalul de pana original.Pozitia relativa a cuplei fata de polii rotorului este foarte critica , si am vazut mesteri destepti care au modificart sau refacut cupla , si nu mai puteau porni utilajele.Scanteie dă, dar nu se va mai sincroniza niciodata cu distributia , iar o diferenta de 5 grade la magnetou , te poate scoate afara din sectorul util. 9)poti verifica starea bobinei in felul urmator:un minus de baterie de 4,5-6v la carcasa, si cu un plus pe primarul bobinei care este legat impreuna cu terminalul condensatorului, trebuie sa obtii niste scantei foarte tzapene la bujie.Asta indiferent de starea de magnetizare a rototului. si cam atit ca ma obosit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Mai 2, 2006 Share Postat Mai 2, 2006 sa-ti dea dumnezeu sanatate si fericire.....ms mult.... la mine toate sunt bune numai magnetu se ma dusese....acum am sa fac chestia aia pt remagnetizare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.