Sari la conținut

cum se poate imbunatii o cursa de enduro


Postări Recomandate

chiar sunt curios , daca in ultimii ani s-a constato crestere a numarului de participanti?

in mod clar numarul de motociclete destinate acestui sport a crescut. oare acest numar se reflecta in participari la evenimente?

pers nu ma pot pronunta in cunostinta de cauza dar astept o parere avizata

...o parere avizata :

Da ,in ultimii patru ani numarul participantilor la o cursa s a triplat si daca luam in considerare ca numarul curselor este de 6-7 ori mai mare poti face o apreciere a cresterii fenomenului.De aici si problemele care apar si o mare diversitate de opinii legate de fenomenul enduro , in mare parte neavizate .

Pentru mine acest topic este ca o radiografie a fenomenului si ma ajuta foarte mult in munca mea de carcoteala dar si in cea de promotor al acestui sport la nivelul hobby sau competitional.

Asa cum a spus recent un prieten de al meu la sedinta clubului Extrem Adventure noi suntem generatia de ,,sacrificiu'', de castraveti (clasa C in campionat)sau de Hobby la Prietenesti.De ce suntem generatia de sacrificiu?Pentru ca noi nu suntem sportivi in adevaratul sens al cuvantului si concuram la aceste concursuri la un nivel de hobby.cand spun noi ma refer la 80-90% dintre cei care vin la concursuri si de aceea pe buna dreptate vrem sa terminam cursa si sa simtim si acel spirit de competitie pe care il simt sportivii intr o competitie.Daca vrem sa facem competitii adresate sportivilor amatori sau profesionisti dar nu hobbystilor atunci trebuie sa avem cui sa ne adresam iar eu sunt convins ca nu prea avem cui cu exceptia a 20 de sportivi maxim.In schimb organizand competitii care sa ,,respecte ''nivelul participantilor sunt convins ca in cativa ani odata cu cresterea nivelului participantilor si organizatorii vor creste nivelul de dificultate al traseelor si implicit calitatea organizarii.

O scurta observatie pentru cei care organizeaza Prietenesti:prin Prietenesti eu inteleg ca iti suni prietenii enduristi si ii anunti ca in loc de o iesire la discovery vei face o cursa intre prieteni pe care se presupune ca ii cunosti cum merg cu motoru deci poti face un traseu pe calibrul lor( hobby ,profi,sau amandoua)si in mod sigur fiindu ti prieteni nu ti vor reprosa nimic asa cum, daca esti invitat la nunta unui prieten, n o sa i raprosezi ca nu ti place de mireasa lui sau ca au fost sarmalele reci sau ca a schimbat ora de la starea civila.

Nu cred ca cei de la red bull si-au sunat cativa prieteni si si au dat pe site ca fac o prieteneasca;,,Cyrille,Brandaure haideti pe la mine la Sibiu sa facem o tura sa va rupeti capu''.

Aici se produce confuzia,intentionat sau nu si de aceea apar nemultumiri si chiar animozitati puternice(un ,,hobbyst'' care vine de la 600 km sa se dea cu motoru la o prieteneasca si a cheltuit ultimii lui 15 milioane ron pentru motorina,cauciucuri si cazare nu o sa l inteleaga niciodata pe organizator si nu o sa i acorde circumstante atenuante pentru ca a plouat sau a nins sau alte motive.Pur si simplu nu intelege!

 

scuze dar tb sa plec sa spionez la ETAPA DE CAMPIONAT ca sa fac un raport complet la KGB,SRI si CIA.CONTINUAREA DESEARA DUPA CE FAC POZE DIN CULISE ,DE LA SCENA, SI LE PUN MICROFOANE IN TELEFOANE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

o problema ce trebuie neaparat discutata este :

Lovirea unui concurent , in timpul concursului ( ca in afara lui este caz civil ) aflat in fata altui concurent acesta din urma deplasindu-se cu o viteza mai mare .

oricit ar fi de acut spiritul de competitie nu trebuie pusa in pericol sanatatea cuiva. daca cineva cade si-si rupe un LIA dispare toata distractia.

demonu a cazut si si-a belit oasele ( la propriu ) mergind incet la 30 km/h

 

la cursa de la poiana pinului a fost un incident. asta inainte cu citeva sute de metrii de punctul de control orar, ambii concurenti avind 15 minute la dispozitie sa ajunga acolo.

 

exemple din alte sporturi:

ski : concurenrul din vale are prioritate

F1 : steag albastru se arata numai concurentului depasit cu o tura . nineni nu cere, sa se dea la o parte, concurentului de pe primul loc in favoarea urmaritorului. poate sa-l depaseasca - foarte frumos altfel daca provoaca accident comisarii de traseu sau si federatia il penalizeaza.

 

nimeni nu trebuie sa mearga cu teama ca un c retin disperat poate sa te doboare de pe moror daca n-are loc.

nu are loc de depasire sau nu o poate face in siguranta, sa stea calm si sa gaseasca alt prilej sa o faca.

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o problema ce trebuie neaparat discutata este :

Lovirea unui concurent , in timpul concursului ( ca in afara lui este caz civil ) aflat in fata altui concurent acesta din urma deplasindu-se cu o viteza mai mare .

oricit ar fi de acut spiritul de competitie nu trebuie pusa in pericol sanatatea cuiva. daca cineva cade si-si rupe un LIA dispare toata distractia.

demonu a cazut si si-a belit oasele ( la propriu ) mergind incet la 30 km/h

 

la cursa de la poiana pinului a fost un incident. asta inainte cu citeva sute de metrii de punctul de control orar, ambii concurenti avind 15 minute la dispozitie sa ajunga acolo.

 

exemple din alte sporturi:

ski : concurenrul din vale are prioritate

F1 : steag albastru se arata numai concurentului depasit cu o tura . nineni nu cere, sa se dea la o parte, concurentului de pe primul loc in favoarea urmaritorului. poate sa-l depaseasca - foarte frumos altfel daca provoaca accident comisarii de traseu sau si federatia il penalizeaza.

 

nimeni nu trebuie sa mearga cu teama ca un c retin disperat poate sa te doboare de pe moror daca n-are loc.

nu are loc de depasire sau nu o poate face in siguranta, sa stea calm si sa gaseasca alt prilej sa o faca.

foarte interesant,dar propun o exceptie de la regula:cel ce claxoneaza venind din spate are intotdeauna prioritate ,dar numai daca are ca scuza obrazul foarte,foarte gros.

pe de alta parte,incidente se intampla.am fost martorul unora,iar la altele chiar am participat :cheers: .importanta este intentia.in concluzie: vrem arbitri cu steaguri :disappointed:

Editat de acladdesign
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

personal am fost instruit clar pe cale neoficiala : daca te sti incet ai grija de cei care vin tare din spate... in general cei rapizi sunt si cei competitivi, dornici de castig si extrem de motivati.. a.i. daca pot sa treaca vor trece iar daca nu... tot vor trece.

n-ar strica un instructaj oficial in cadrul sedintei de informare, care sa reglementeze asemenea situatii

cunosc incidentul. a fost ceva urat. si fara verdict mai ales ca la parc toti cei experimentati ziceau ca trebuie sa-i faci loc celui mai rapid... io unu dupa acel incident eram mai preocupat de cine vine din urma decat pe unde merg (ce-i drept stiam traseul si ca am destul timp)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...