Sari la conținut

Reparatii Amortizoare - Atentie!


Postări Recomandate

Am fost la ei - in spatele service-ului Salajan, langa spalatoria ecologica - pentru un amortizor de BMW capsulat. Piesa e model vechi - 1971, deci e doar cu ulei.

Intru in atelier, intreb daca se poate repara, ca e blocat si merge ca la un camion de greu. Prima intrebare de la un nene mai varstnic: " de la ce motocicleta?". Zic BMW R60/5. "Pai costa cam 700, 800 de mii" , mai zice ca face dop filetat, pune simering, schimba uleiul, am garantie, etc. Plec pentru a reveni cu amortizorul.

A doua zi nu mai dau de nenea cu care am vb prima data si discut cu un flacau la cca 30 de ani foarte amabil care vede piesa si zice ca ma costa 400 de mii (??!!??). Ma bucur si plec in ideea ca revin a doua zi pe la 11 sa vad ce face si cum face.

A treia zi ajung pe la ora 12:30 si omul imi arata fericit amortizorul iar mie imi cade fata. Dupa cum se vede in poze, acum am ceva oleaca diferit, care merge doar putin mai usor ca inainte cand era blocat, dar nu se poate folosi ca nu mai intra piesa de reglaj arc (stutul sudat este cu 3 mm mai gros ca piesa de baza!). Le zic oamenilor, le arat cum arata piesa montata (ca venisem si cu fratele lui sa le fac pe amandoua) si incep textele. Ca il taiem iar si bagam piesele de reglaj dupa care sudeaza iar stutul. Ca numai asa se putea repara, prin adaugarea unei alte piese (care a si modificat lungimea cursei utile). Cand zic ca merge f greu, unul zice ca e cel mai moale ce puteau ei face, altul ca se mai poate slabi, altul ca sa fac proba pe moto, ca se mai lasa (!!!) el si va merge bine.

In concluzie adun piesele si le zic ca ma mai sfatuiesc cu un prieten sa vad cum fac, PLATESC operatiunea facuta si plec repede fericit ca pierderea nu e de 7-8 sute de mii...

Aseara am desfacut 'lucrarea" cu un amic vechi si bun - Gabi Paunescu, deoarece tija amortizorului nu se mai misca (el fiind nemontat deloc!) si nici nu se rotea decat cu mare greutate si doar prins in menghina!!. Ce observaram: bucsa de cauciuc pe care ei o numeau simering este partial tocata in zona de frecare cu tija, uleiul scurs avea o culoare tulbure, particule diverse locuiau lejer pe ici colo, si cel mai interesant, al doilea segment al pistonasului a inceput sa elimine o pasta neclara prin fanta lui atunci cand l-am strans cu mana.

Concluziile comisiei? Simple si clare: Amortizorul avea ulei murdar - daca nu chiar recuperat, NU FUSESE SPALAT sub nici o forma, ca sa nu vorbim de desfacerea integrala care nu este o operatie necesara la astfel de interventii.... Comisia presupune ca in afara de refacerea inchiderii amortizorului mare lucru nu s-a efectuat asupra lui. Voi incerca sa fac poze si la piesele interioare, pacat ca nu avui aparatul aseara sa vedeti cum arata mazga din piston si bucsa de etansare.

Se poate realiza ca piesa reparata este practic irecuperabila.

 

 

Invataminte:

1. Stati langa "mesterii de stil vechi", indrumati-i pas cu pas si dati-le peste mana cand inventeaza.

2. Intrebati clar ce vor sa faca, nu presupuneti - ca mine - ca se merge pe solutia cea mai eleganta si simpla. (adevarul este ca poate este materialul f subtire si nu merge filetat direct corpul; daca eram acolo, puteam hotara..)

3. Strangeti bani si luati piese noi smile.gif

 

 

Cu deosebita stima,

 

Stefan Sovarel

post-85-1146818118_thumb.jpg

post-85-1146818132_thumb.jpg

post-85-1146818144_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca mai erau unii tot prin zona vis a vis de FRB pe Morarilor e o scoala parca inauntru acolo aia faceau amortizoare adica nu reparau chiar produceau era un baietas de la care am cumparat eu un Misk si avea suspensiile marfa facute.Astia sunt cam naspeti ca au de lucru si daca te duci intins la ei si faci scandal o data te tin minte si a doua oara nu te mai fenteaza si pe mine au incercat sa ma "execute " insa eu i-am luat la 11 metri direct si nu au avut spatiu de manevra cu o chiuloasa insa nu cu amortizoare.. Trist episod .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...