Sari la conținut

Abs...da Sau Nu...


Postări Recomandate

Salutare

Am si eu o dilema.....vreau sa-mi iau un bmw f650 dakar,second si nu sunt decis daca sa fie cu ABS sau nu....pretul ar creste cu aproximativ 500E(pt varianta cu ABS).Deci,merita banii?

Poate ma sfatuiesc si cei care au deja ceea ce-mi doresc...

Va multumesc!

...Si inca ceva..of topic...tipul care imi aduce mi-a cerut un avans de 1000E...cum se procedeaza in asemenea cazuri...se merge doar pe incredere...? B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul e foarte util pe asfalt. Sunt destul de multe teste care spun ca, desi teoretic un conducator bun poate sa opreasca o moto mai bine fara ABS decat cu, in viata reala lucrurile nu merg asa (au fost postate cateva linkuri, insa nu mai stiu topicurile).

Pe 'camp' insa, trebuie sa-l dezactivezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+ abs'ul are valoare doar in conditii ideala - asfalt curat, uscat, nivelat.... ceea ce la noi in tara gasesti mai rar.

 

 

Din propie experienta pot sa-ti spun ca lipsa ABS'ului pe asfalt poate fi ff benefica.

 

in trei cazuri unde impactul era iminent (nu aveam nici o sansa sa opresc pana in obstacol* - nici sa-l evit normal) m-a salvat blocarea controlata a rotii spate. astfek am putut schimba traiectoria muuuult mai repede si am putut evita coliziunea.

daca as fi avut ABS... eram afis in toate cele 3 cazuri.

 

 

 

*) obstacot= conservar nebun...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, cine v-a invatat ca abs-ul este util doar pe asfalt uscat?!? Din contra, este util pe conditii nasoale! Eu am ABS si utilitatea i-am simtit-o din plin pe suprafetze ude, pe piatra cubica uda sau uscata etc. Ultima oara m-a salvat sa ma infig intr-o masina cand veneam la Arc, la rondul dela Televiziune, unde este porcaria aia de piatra cubica si denivelata ca draq. Ideal e sa ai dual ABS, adica fatza spate, o sa descoperi cu placere ce misto e cand nu blokeaza spatele la franare violenta.....

 

late edit: am un touring mare si greu, deci cu super-inertzie. Nu stiu cum se comporta la un street-enduro, n-am mers pe vreunul dotat cu ABS, ca sa vad cum se comporta exact acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma simt mult mai linistit sa stiu ca pot trage de frana aia cat vreau ca nu blochez nimic... mai ales la cele 280 de kilograme ale motorului meu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, cine v-a invatat ca abs-ul este util doar pe asfalt uscat?!? Din contra, este util pe conditii nasoale! Eu am ABS si utilitatea i-am simtit-o din plin pe suprafetze ude, pe piatra cubica uda sau uscata etc. Ultima oara m-a salvat sa ma infig intr-o masina cand veneam la Arc, la rondul dela Televiziune, unde este porcaria aia de piatra cubica si denivelata ca draq. Ideal e sa ai dual ABS, adica fatza spate, o sa descoperi cu placere ce misto e cand nu blokeaza spatele la franare violenta.....

 

late edit: am un touring mare si greu, deci cu super-inertzie. Nu stiu cum se comporta la un street-enduro, n-am mers pe vreunul dotat cu ABS, ca sa vad cum se comporta exact acolo.

 

ok, dar in cazul unui impact iminent (unde nu poti opri) ABS'ul nu te mai ajuta... nu poti trage tare de volan ca la o masina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul e clar un avantaj, mai ales la motor...

Ideea e ca poti frana si evita obstacolul fara sa te concentrezi sa nu blochezi rotile...

Si la masini, ABS-ul e mai tare... Doar in conditii ideale, blocarea rotilor e mai eficienta...

 

Deci ia-ti cu, pt. 500 de E merita!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre, blocarea aia controlata este o treaba de inalta finetze, si iese celor meseriashi si nu chiar in conditii extreme. Eu vb de cum lucreaza ABS-ul pentru un rider cu skill-uri normale si mai ales, care n-are timpul de reactie necesar sa se rupa in figuri cu finetzuri de genul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre, blocarea aia controlata este o treaba de inalta finetze, si iese celor meseriashi si nu chiar in conditii extreme. Eu vb de cum lucreaza ABS-ul pentru un rider cu skill-uri normale si mai ales, care n-are timpul de reactie necesar sa se rupa in figuri cu finetzuri de genul asta.

 

Cred ca asa ar trebui privita problema..nu toata lumea poate controla blocarea rotii. Lucrurile ar trebui privite din prisma unor oameni cu abilitati normale.

Sunt pt ABS. Scade cu mult posibilitatea unor cazaturi, mai ales pe asfalt umed, nisip....

Nu inteleg de ce unii zic ca ABSul functioneaza doar pe asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da de ce nu iti iei tu un lc4 adventure? e mai ieftin si mai bun :blink:

Poate pentru ca omu chiar vrea F650; o fi gasit o oferta buna sau i-o fi picat cu tronc orsmth B)

 

Later edit: Exista un loc unde ABS-ul este sever contraindicat, si anume noroiul (de aceea toti cei care au dual-sporturi cu ABS il deconecteaza cand intra pe noroi). Noroiul e un fluid non-Newtonian si da peste cap senzorul ABS-ului, ceea ce rezulta in franare muci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca asa ar trebui privita problema..nu toata lumea poate controla blocarea rotii. Lucrurile ar trebui privite din prisma unor oameni cu abilitati normale.

Sunt pt ABS. Scade cu mult posibilitatea unor cazaturi, mai ales pe asfalt umed, nisip....

Nu inteleg de ce unii zic ca ABSul functioneaza doar pe asfalt uscat.

 

poate m-am exprimat gresit - is in graba ca scriu printre mailuri la birou.

 

normal ca merge si pe nisip si pe ud, dar nu mai franeaza cu aceeasi eficienta...

 

so, daca esti in conditii perfecte, un pilot bun franeaza fara ABS la fel, daca nu putin mai bine decat cu ABS

in conditii nasoale, un pilot bun, franeaza muuult mai bine fara ABS decat cu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Matei, ce spui tu e cam gresit B)

In conditii de aderenta scazuta tu nu ai cum sa bati senzorul de blocare la timp de reactie... :blink:) El iti da drumul automat la roata dar asta nu inseamna ca si la franare...

 

ABS-ul scoate catre optimul pe care il obtii pe hartie aplicand legile fizicii... Plus ca iti da control.

 

Si e clar ca nu e bagat la MotoGP... Fain e ca cei de la BMW au si buton de pornit/oprit :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda, eu ca sa-l deconectez tre sa-i scot tot cumputerul din mufe. Pe de alta parte, cu vaka mea n-am ce dreq sa caut pe noroi, ar insemna sa fiu inconstient rau B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate pentru ca omu chiar vrea F650; o fi gasit o oferta buna sau i-o fi picat cu tronc orsmth :blink:

 

Later edit: Exista un loc unde ABS-ul este sever contraindicat, si anume noroiul (de aceea toti cei care au dual-sporturi cu ABS il deconecteaza cand intra pe noroi). Noroiul e un fluid non-Newtonian si da peste cap senzorul ABS-ului, ceea ce rezulta in franare muci.

 

Din pacate la noi la romanica multa lume vorbeste ca sa nu taca. Ca a auzit el nu stiu unde, ca p-arca a vazut la stupize-stupize sau vorbea cineva in piatza etc.

Cred ca omul cu dilema nu vroia decat sa auda niste pareri ale unora care folosesc/au folosit ABS-ul si nu batai de campi.

Asa ca: atat la moto cat si auto, ABS-ul te poate scoate din f. multe situatii de cacao. Pana acum n-am auzit pe cineva s-o fure din cauza ABS-ului. S-a demonstrat de o mie de ori ca un vehicul se opreste mai repede daca NU i se blocheaza rotile, indiferent de suprafata de rulare (asfalt, gropi, pamant, zapada, noroi etc) iar dupa cum se stie asta face Antiblocation Brake Sistem.

Cat despre dezactivatul lui in afara asfaltului, (BMW GS) se poate face numai pt fun adica sa mai dea si din poponeata pe tzarana, sa mai faci si tu un derapaj controlat...

Pt. faza cu ineficienta lui totala in contact cu noroiul care intra la senzor... :lol: , :lol:

 

Deci i-ati fara sa clipesti modelul cu ABS

B)

post-2388-1147347321_thumb.jpg

post-2388-1147347356_thumb.jpg

post-2388-1147347403_thumb.jpg

post-2388-1147347432_thumb.jpg

Editat de Kuki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pt raspunsuri,la toata lumea!Cred ca m-ati convins....mai tre sa strang un pic de banuti...sau sa-i imprumut,cum am de gand sa fac cu majoritatea banilor pt dakar.... B) Bine ca am de unde..

O sa mai deschidun topic...cu cealalta dilema pe care o am...bani avans pt motor......poate imi raspundeti si pe acolo......(am pus si aici intrebarea...)

Toate bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...