BiroCatalin Postat Februarie 4, 2010 Share Postat Februarie 4, 2010 Salut! Am nevoie de putin ajutor! Nu stiu cum sa regelz aprinderea la Mz etz 125... Cu putin timp in urma am schimbat C.D.I.-ul pt. ca cel vechi sa ars, si nu stiu cum sa-l pozitionez pe cel nou pt. un reglaj optim. L-am pus cum credeam eu ca e bine dar consuma foarte mult(4l/100km), peste 6000 ture incepe sa intrerupa "sa isi dea in nas" si electrodul bujiei e tot timpul negru. Eu stiam ca la un motor bine reglat electodul bujiei este rosu. Am carte tehnica dar e in limba germana si nici cu dictionarul nu am reusit sa pricep prea multe. Astept pareri si sfaturi. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 4, 2010 Share Postat Februarie 4, 2010 Du-te pe forumul MZ-Brothers si acolo o sa gasesti link la manualul in limba engleza. Iti trebuie ceas comparator sa reglezi avansul, daca ai, nu e complicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 4, 2010 Autor Share Postat Februarie 4, 2010 Du-te pe forumul MZ-Brothers si acolo o sa gasesti link la manualul in limba engleza. Iti trebuie ceas comparator sa reglezi avansul, daca ai, nu e complicat. Nu am ceas comparator! Si nu cred ca am de unde sa fac rost... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 4, 2010 Share Postat Februarie 4, 2010 ...Nu stiu cum sa regelz aprinderea la Mz etz 125... Cu putin timp in urma am schimbat C.D.I.-ul pt. ca cel vechi sa ars, si nu stiu cum sa-l pozitionez pe cel nou pt. un reglaj optim. L-am pus cum credeam eu ca e bine dar consuma foarte mult(4l/100km), peste 6000 ture incepe sa intrerupa "sa isi dea in nas" si electrodul bujiei e tot timpul negru. Eu stiam ca la un motor bine reglat electodul bujiei este rosu. Am carte tehnica dar e in limba germana si nici cu dictionarul nu am reusit sa pricep prea multe. Astept pareri si sfaturi. Numai bine! Culoarea neagra indica un amestec prea bogat. Gri inchis spune ca n-ai ales corect valoarea termica. Culoarea corecta este cafeniu-caramiziu, culoarea caprioarei. Muta cuiul de la plutitor o linie mai sus(motor cald), apoi vezi ce se intampla, daca-ti scade performanta, readu-l inapoi. Daca-si pastreaza performanta, lasa-l acolo si refa reglajele carburatiei la ralanti. Scrie apoi ce-ai constatat si mai v-bim. Ce ulei de amestec folosesti, si in ce raport? Consumul pe ce distanta l-ai facut, ce viteza de rulaj aveai? La 70-80km/h consider ca 4% este acceptabil(la 125cmc 70km/h este o solicitare serioasa). 6000 rot?? cu ce le-ai masurat? Daca aveai aprinderea clasica, puteam da valorile de regaj din experienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 4, 2010 Autor Share Postat Februarie 4, 2010 Culoarea neagra indica un amestec prea bogat. Gri inchis spune ca n-ai ales corect valoarea termica. Culoarea corecta este cafeniu-caramiziu, culoarea caprioarei. Muta cuiul de la plutitor o linie mai sus(motor cald), apoi vezi ce se intampla, daca-ti scade performanta, readu-l inapoi. Daca-si pastreaza performanta, lasa-l acolo si refa reglajele carburatiei la ralanti. Scrie apoi ce-ai constatat si mai v-bim.Ce ulei de amestec folosesti, si in ce raport? Consumul pe ce distanta l-ai facut, ce viteza de rulaj aveai? La 70-80km/h consider ca 4% este acceptabil(la 125cmc 70km/h este o solicitare serioasa). 6000 rot?? cu ce le-ai masurat? Daca aveai aprinderea clasica, puteam da valorile de regaj din experienta. Are rezervor separat si pompa de ulei, folosesc Mobil1 2t. Are turometru, cu ajutorul lui am masurat turatiile . Inainte sa schimb CDI-ul consuma 2,5-3%,si mergea bine acum ia 4 daca nu chiar si 5% si da rateuri porneste cam greu(la a 3-a pedala). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 4, 2010 Share Postat Februarie 4, 2010 Are rezervor separat si pompa de ulei, folosesc Mobil1 2t. Are turometru, cu ajutorul lui am masurat turatiile . Inainte sa schimb CDI-ul consuma 2,5-3%,si mergea bine acum ia 4 daca nu chiar si 5% si da rateuri porneste cam greu(la a 3-a pedala). Scuze Catalin, n-am fost atent, am crezut ca-i v-ba de RT. Uitate la aspectul scanteii, conteaza marimea si culoarea. Este foarte posibil ca scanteia sa fie cauza, incearca sa micsorezi putin distanta electozilor la bujie si vezi ce se intampla. Ar trebui sa dispara cel putin intreruperile, nu mult dar cat de cat. Cand da rateuri, si unde(amisie - evacuare)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 5, 2010 Autor Share Postat Februarie 5, 2010 Scuze Catalin, n-am fost atent, am crezut ca-i v-ba de RT. Uitate la aspectul scanteii, conteaza marimea si culoarea. Este foarte posibil ca scanteia sa fie cauza, incearca sa micsorezi putin distanta electozilor la bujie si vezi ce se intampla. Ar trebui sa dispara cel putin intreruperile, nu mult dar cat de cat.Cand da rateuri, si unde(amisie - evacuare)? Cred ca in admisie. Distanta dintre electrozi a fost 0,6. Am apropiat la 0.4 si cam acelasi lucru face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Nu am ceas comparator! Si nu cred ca am de unde sa fac rost... eu am gasit la talcioc cu 15 lei. Aici in BV multi au lucrat la tot felul de uzine, si acum la pensie scot la vanzare tot ce au palmat pe vremuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 6, 2010 Autor Share Postat Februarie 6, 2010 eu am gasit la talcioc cu 15 lei. Aici in BV multi au lucrat la tot felul de uzine, si acum la pensie scot la vanzare tot ce au palmat pe vremuri. Ok. Si daca gasesc ceas oricum nu stiu cum se face sa o reglez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Februarie 7, 2010 Share Postat Februarie 7, 2010 (editat) Nu stiu cum este la ETZ dar ar trebui sa se poata roti in stanga sau in dreapta statorul sau doar senzorul (ceea ce tu numesti CDI). Principiul este urmatorul: Invartind arborele spre inainte (spre dreapta cum te uiti la el pe partea alternatorului), asezi pistonul la avansul corect, apoi rotesti statorul/senzorul intr-o parte sau in cealalta, pana semnul de pe senzor se aliniaza cu semnul de pe cama. In timpul asta sa ai grija ca arborele sa ramana nemiscat. Daca senzorul si cama nu au niste semne evidente, este sigur o alta modalitate de aliniere, va trebui sa te uiti in manual sau sa iti spuna cineva care cunoaste. Demontezi ceasul comparator, ii dai cateva pedale (motocicletei, nu ceasului fiindca il strici), apoi montezi la loc comparatorul si verifici la cati milimetri inainte de punctul mort superior ai scanteie la bujie. Atentie, nu uita sa demontezi ceasul, de multe ori se intampla sa uiti, din graba. Daca in manual scrie ca avansul este intre 1,5 si 2,5 mm, atunci bujia ta ar trebui sa dea scanteie cand pistonul se incadreaza in valorile mentionate. Sa stii ca un avans mare, peste limitele indicate de manual, duce la stricarea ambielajului. Succes! Acum m-am uitat mai atent la poza de la inceputul topicului si se vede clar ca statorul are prindere fixa, reglarea avansului se face prin miscarea platoului senzorului (slabesti suruburile numerotate cu cifra 3). Editat Februarie 7, 2010 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 7, 2010 Share Postat Februarie 7, 2010 Ceasul comparator e un instrument simplu de folosit, e suficient sa-l iei in mana si o sa stii cum se foloseste. Ceasul comparator il bagi in locul bujiei, are un palpator mobil pe care pistonul il impinge. Cand palpatorul se misca, ascul se roteste, 1mm produce o rotire completa a acului, scala fiind gradata in sutimi de mm. La capatul arborelui cotit, acolo unde e cama, e o piulita de 13, rotind de acolo cu o cheie misti pistonul incet si cu comparatorul, stabilesti unde e PMI, adica pistonul complet sus. Asta ai putea sa o stabilesti si cu o pasta de pix sau alt pai de plastic bagat pe la bujie. Numai ca cu paiul nu poti masura avansul, ceea ce cere ceasul comparator: Dupa ce gasesti PMI, rotesti inapoi 2.5mm sau cat trebuie la ETZ125(ma uit in manual daca vrei, dar ti l-am indicat). Acolo ar trebui sa se intample scanteia, dar cel mai probabil ai un LED pe CDI care se aprinde. Daca nu se aprinde acolo, misti platoul pe care e prins senzorul, pana se aprinde. Deci pe scurt procedura e: gasesti PMI, inapoi conform avansului si misti platoul sa se aprinda LED-ul, sau sa apara scanteia. ETZ-ul nu are semn pe cama. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 7, 2010 Autor Share Postat Februarie 7, 2010 Am priceput. Multumesc foarte mult! Daca apar probleme pe parcurs, am sa mai apelez la sfaturile voastre. Mesaj completat Nu gasesc ceas comparator.... Si oricum nu gasesc punctul in care da scanteia. Mesaj completat Si nici nu cunosc nici un meserias.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 8, 2010 Share Postat Februarie 8, 2010 pune si tu o poza sa vedem ce fel de CDI ai si cum e cu senzorul ala. Nu exista sa nu poti face ceva. Ce faci daca o patesti pe drum? "Nu pot" nu e o optiune la comuniste, mai ales acum cand daca mai opreste cate un confrate sa ajute, s-ar putea sa o faca din empatie si mai putin cu competenta(nu blamez pe nimeni, japonezele sunt mai fiabile): bagi un pai de buruiana de langa drum, gasesti PMI(e simplu), rotesti inapoi pana paiul cade un pic in jos(2mm, 2,5mm) si acolo trebuie sa dea scanteia. Avans ochiometric care nu e optim, dar e cat sa ajungi acasa. Bagi bujia in fisa si o pui neaparat la masa sa nu te electrocutezi, si ai scanteie. te uiti cand ai scanteie si cu avansul blocat misti platoul pana vezi scanteie. Bineinteles ca nu gasesti ceas comparator in 2 zile, dar daca insisti, gasesti unul de imprumut pana la urma. Cum ziceam, pune o poza sa vedem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 8, 2010 Autor Share Postat Februarie 8, 2010 Stiu cum sa gasesc PMI si restul. Nu pot sa pun CDI-ul exact acolo unde trebuie. Fac o poza si pun imediat! Mesaj completat Stiu cum sa gasesc PMI si restul. Nu pot sa pun CDI-ul exact acolo unde trebuie. Fac o poza si pun imediat! Uite si pozele. Problema e ca nu da scanteie daca misc CDI-ul stanga dreapta. CDI-ul e senzor cu efect de halou. Mesaj completat Am reusit! Era bateria descarcata, de aia nu dadea scanteie. Acum am alta problema.... am desfacut tot motoru ca bate ceva. Multumesc mult! Mesaj completat TOT NU MERGE!!!!! Inainte dadea scantea exact cand era pistonu sus si mergea. Acum cand am reglat sa dea la 2,5mm nu mai porneste. Ce sa ii mai fac?????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 11, 2010 Share Postat Februarie 11, 2010 (editat) TOT NU MERGE!!!!! Inainte dadea scantea exact cand era pistonu sus si mergea. Acum cand am reglat sa dea la 2,5mm nu mai porneste. Ce sa ii mai fac?????? 2.5mm avans e corect. Dar trebuie sa fii sigur de masuratoare. Daca ai uzura la boltul pistonului, o mica bataie altereaza masuratoarea. Altceva nu stiu sa altereze avansul in sine. Alte 2 lucruri care fac sa nu porneasca in cazul in care avansul chiar e bun, sunt a)bujia necorespunzatoare si/sau cu distanta intre electrozi dereglata(ne zici ce si cum, pui lera pe ea, ne spui cum arata) si amestecul necorespunzator si cred ca si c)toba infundata(? sa o confirme cineva pe asta, nu sunt sigur) Faptul ca porneste cu scanteie la PMI cand presiunea in cilindru e maxima pare sa infirme a) si dar ar putea insemna si ca de fapt scanteia vine imediat dupa PMI cand chiar daca se aprinde, motorul nu are putere. Daca pui avansul prea mare, la erori mai mici explozia se intampla mult inainte de PMI si se manifesta ca niste detonatii, lovituri de ciocan, iar daca avansul este mult prea mare, din cele citite pe forum, ar trebui ca motorul sa se invarta invers. L-am pus cum credeam eu ca e bine dar consuma foarte mult(4l/100km), peste 6000 ture incepe sa intrerupa "sa isi dea in nas" si electrodul bujiei e tot timpul negru. Asta e din primul post - inclina catre un amestec prea bogat, ne uitam la culoarea ceramicii nu la electrod, dar daca si electrodul e negru, e destul de clar. 4l/100 nu e edificator, depinde si de stilul de condus. Editat Februarie 11, 2010 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 12, 2010 Autor Share Postat Februarie 12, 2010 Acum motorul e desfacut bucati. Am verificat, nu am nici o bataie nici un joc la nimic. Are 13000km ce dumnezeu... Uleiul e bagat de pompa, nu stiu cum si cat baga. Toba nu e infundata, am suflat in ea si aerul iese foarte usor. Distanta dintre electrod si carbune la bujie este de 0.6mm(exact cum scrie in carte) bujia este Bosch. Am avut NGK dar am pierduto cand am incercat sa reglez aprinderea. In legatura cu consumul mare, eu merg usor in a5-a la 5000 ture cam aici am 55 km/h. Daca ii dau cata forja cred ca inghite o galeata ca vaca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 12, 2010 Share Postat Februarie 12, 2010 Acum motorul e desfacut bucati. Am verificat, nu am nici o bataie nici un joc la nimic. Are 13000km ce dumnezeu...Uleiul e bagat de pompa, nu stiu cum si cat baga. Toba nu e infundata, am suflat in ea si aerul iese foarte usor. Distanta dintre electrod si carbune la bujie este de 0.6mm(exact cum scrie in carte) bujia este Bosch. Am avut NGK dar am pierduto cand am incercat sa reglez aprinderea. In legatura cu consumul mare, eu merg usor in a5-a la 5000 ture cam aici am 55 km/h. Daca ii dau cata forja cred ca inghite o galeata ca vaca. Din cate stiu eu, un motor 2T cam la 20-25000k ajunge la o uzura in care treci la urmatoarea cota de reparatie. E bine daca inca nu ai joc. Distanta intre electrozi(ambii sunt electrozi, nu ai carbune acolo) e buna. Ce cod are bujia Bosch? Bujia NGK trebuia sa fie B8HS. Cifra termica 260. Pana reglezi aprinderea si ce mai vrei, poti folosi linistit sinterom 14NP21(cifra termica 240) ca e 5lei bucata, numai sa o reglezi la 0.6mm si sa nu o turezi prelung la maxim. Din 55km/h la 5000rpm in a 5-a, suspectez ca ai o problema la ambreiaj, aluneca. Nu cred ca e admisibil sa mergi ca cu scuterul. In a 3-a la 5000 rpm trebuie sa ai cam 50, in a 4-a la 5000rpm cam 65-70, in a 5-a la 5000rpm banuiesc ca 80-90. Hai sa revenim la aprindere: eu as face asa: as incarca la redresor acumulatorul sa fie bine incarcat, 13.8V pe redresor, 12.8V fara redresor Procedeul de pornire la mine: 2 pedale cu soc, fara contact, apoi contact si fara soc, pedala de pornire, fara sa trag de gaz. Eventual as pune o bujie noua. Daca nu da niciun rateu, ma uit daca bujia e umeda(daca nu e, e din carb) si as fi atent la gazele ce ies din toba: chiar si fara aprindere trebuie sa iasa un fel de ceata-fum alb, cu miros de benzina, asta imi spune ca exista amestec si atunci problema e din aprindere sau avans. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 12, 2010 Autor Share Postat Februarie 12, 2010 Am sa pun o bujie noua NGK la 0,6mm. Acumulatorul e incarcat bine. Daca dau segmentii jos si ii bag in cilindru ramane deschizatura cam de 0.15(masurat cu lera, segmetul l-am impins cu pistonul pe cilindru, deci e drept). Cam patineaza ambreajul si nu stiu de ce. Am pus ulei Mobil 1 80W90 pt. cutie. La motor trebuie ulei pt. ambreaj umed? Imi recomanzi altceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 12, 2010 Share Postat Februarie 12, 2010 Am sa pun o bujie noua NGK la 0,6mm. Acumulatorul e incarcat bine. Daca dau segmentii jos si ii bag in cilindru ramane deschizatura cam de 0.15(masurat cu lera, segmetul l-am impins cu pistonul pe cilindru, deci e drept). Cam patineaza ambreajul si nu stiu de ce. Am pus ulei Mobil 1 80W90 pt. cutie. La motor trebuie ulei pt. ambreaj umed? Imi recomanzi altceva? 80W90 ulei de cutie, e f. bun ce ai. Nu confunda cu uleiul de 4T care e si ulei de cutie, de ambreiaj umed si de motor. La ETZ si doar ulei de cutie la cutie+ambreiaj. Trebuie sa fii sigur ca reglajul ambreiajului e corect. Vezi in manualul Haynes, pagina 25 si 26. Daca cu reglajul corect inca patineaza, poate fi uzura prea mare a placilor de ambreiaj, mai ales daca ai mers patinat prea mult. E si un marker de uzura, dar Nu am inteles la care deschizatura te referi cand spui 0.15 dar se apropie de service limit cam orice ar fi. Manualul spune asa: Piston to bore clearance: 0.03mm piston rings: - ring height, all rings: 1.990-2.022mm - service limit: 1.90mm - end gap, installed:0.2mm - Service limit: 1.6mm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 12, 2010 Autor Share Postat Februarie 12, 2010 (editat) Segmentul cand il bagi in cilindru fara piston trebuie sa fie lipit la capeti, sa se imbine intr-un cerc perfect. Distanta dintre cei doi capeti e de 0.15mm din cate stiu eu nu e mult. Placutele de ambreaj nu sunt uzate. Le-am verificat acum 2000 km. cat de tare se puteau uza. Poate reglajul. Editat Februarie 12, 2010 de BiroCatalin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 15, 2010 Share Postat Februarie 15, 2010 Placutele de ambreaj nu sunt uzate. Le-am verificat acum 2000 km. cat de tare se puteau uza. Depinde cat si cum le-ai patinat. Dar prima data reglajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 15, 2010 Autor Share Postat Februarie 15, 2010 Dupa ce inchei cu motoru, am sa iti mai cer sfaturi si in legatura cu ambreajul. momentan mai am de lucru la motor. Mesaj completat Intre chiuloasa si blocu motor trebuie sa fie garnitura? Eu nu aveam dar vad ca pe schema motorului apare si o garnitura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 16, 2010 Share Postat Februarie 16, 2010 Intre cilindru si bloc ai o garnitura, 3 in poza pe care ai pus-o; intre capacul de chiulasa si cilindru ai garnitura de chiulasa, nr.6 in poza, pe care ai incercuit-o. Atentie ca din grosimea garniturii de chiulasa se regleaza compresia. Pe langa asta, garnitura 3 nu are cerinte prea speciale, dar garnitura de chiulasa trebuie sa aiba atat dimensiune adecvata, cum spuneam mai sus, cat si rezistenta termica. In manual e explicat cum tebuie sa masori distanta piston-chiulasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BiroCatalin Postat Februarie 16, 2010 Autor Share Postat Februarie 16, 2010 Am o coala de clingherit. Aia e rezistenta si la temperatura mare si nici nu are decat 1,5mm in grosime.. parerea mea e ca e buna. ambele garnituri le fac din aia, c aia de jos(3) sa rupt cand am desfacut motoru. Mesaj completat Am uitat sa spun ca bujia care o am acum e Bosch WR8BC+ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 17, 2010 Share Postat Februarie 17, 2010 Am o coala de clingherit. Aia e rezistenta si la temperatura mare si nici nu are decat 1,5mm in grosime.. parerea mea e ca e buna. ambele garnituri le fac din aia, c aia de jos(3) sa rupt cand am desfacut motoru.Mesaj completat Am uitat sa spun ca bujia care o am acum e Bosch WR8BC+ Spatiul intre piston si chiulasa trebuie sa fie intre 0.9 si 1.2mm. Bagi pe la bujie o sarma de 2mm de fludor care o sa fie aplatizata dupa ce dai o pedala, o extragi si o masori cu sublerul. La aceasta masuratoare trebuie stranse suruburile dar nu chiar la maxim. Prea gros clingheritul ala. Garniturile de chiulasa se pun doar de aluminiu, si au grosimi de 0.2 si 0.4mm. Minim una de 0.2. Dupa aia mai pui una de 0.2 sau de 0.4 ca sa ajungi la distanta corecta intre piston si chiulasa. Exista garnituri de chiulasa de cumparat la Okanyi sau la nevoie cred ca se poate face din doza de bere. Bujia ta este 2 trepte prea fierbinte, un WR6BC+ ar fi ok, iar Bosch recomanda pt ETZ125 bujia WR5AC, mai rece cu 3 trepte si cu electrod retractat. Bujia ta e tipica pt Dacia1300, prea fierbinte pt ETZ. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.