Axa cu Scame Postat Martie 1, 2004 Share Postat Martie 1, 2004 Imi aduc aminte ce mult m-ar fi ajutat asa ceva cand a trebuit sa-mi fac motorul de la 0 fara sa am nici cea mai vaga idee de mecanica motocicletelor...a trebuit sa adun franturi de informatie, sa invat singur prin practica, cu pretul a mai multor piese stricate, multe zile de invartit dupa coada cand de fapt operatiunea era simpla cu ceva know-how.Eu am adunat pe atunci sfaturi de prin toate colturile tarii si chiar din afara ei (Cehia, Anglia, Germania) ...Au fost destui oameni care m-au ajutat sub diferite forme,de la sfaturi pana la a-mi da o mana de ajutor in practica.Cred ca singurul mod in care pot sa-i rasplatesc este de a-i ajuta si eu la randul meu pe altii,cand am ocazia.In ultimul timp apar altii si altii care au aceleasi nedumeriri... ...asa ca m-am apucat sa pun in "proza" cunostintele acumulate , dar nu ca un manual de service in care iti spune doar "folositi dispozitivul special SD 1048", care exista doar la ei la fabrica, ci adaptat la realitatea celor care sunt nevoiti sa calareasca motoare comuniste : -nu am bani de o japoneza , sa o pot da pe asta la fiare vechi unde ii e locul, -nu am nici macar bani de un set motor nou, trebuie sa ma descurc cu ce am, -nu am SD 1048, -nu am "extractor-de-radacina-de-gard-cu-capu-intors-la-35-de-grade" , -nu pot sa plec la drum de cateva mii de km fara sa stiu nimic despre ce are calul meu de fier in matze, pentru ca daca face o "indigestie" ma lasa pe jos si nu am ce sa-i fac -etc etc. Pana acum am acoperit doar o parte din tematica,tot ce am scris e valabil in special pentru Jawa 350/634 (6 volti), dar cele mai multe detalii tehnice se aplica si la Jawa TS (modelul cel mai raspandit la noi). De asemenea o mare parte din tehnici se pot aplica cu succes la majoritatea comunistelor, si de ce nu si japoneze( cu ceva rezerve la partile care incep cu "se ia un ciocan cat mai MARE" ) Mai am de lucru, o sa mai continui cu alte episoade cand voi putea...de asemenea astept de la voi pareri/sugestii/corectii/injuraturi referitor la ce am scris acolo, este posibil sa fi omis niste lucruri, altele sa nu le fi explicat cum trebuie,iar in unele parti sa invat omul cum sa-si distruga motorul definitiv . Partea 1 (furca fata,amortizoarele,transmisia,etc): http://www.motorlife.ro/motociclete/jawa/cum_sa.htmPartea 2 (cilindrii si pistoanele): http://www.motorlife.ro/motociclete/jawa/cum_sa_ii.htm Spor la lucru ca vine acuma caldura! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.