Sari la conținut

problema ambreiaj


Postări Recomandate

Am o problema la cu ambreiajul nu tine oricat am umblat la reglajul de la maneta, ce mai pot face? sau trebuie schimbat?

 

S-ar putea sa mai ai un reglaj la celalalt capat al cablului. Dar sigur nu e de acolo. Deci: desfa ambreiajul si te lamuresti. Probabil discuri uzate. Sau alte minuni pe acolo. Oricum, trebuie bagat ochiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa mai ai un reglaj la celalalt capat al cablului. Dar sigur nu e de acolo. Deci: desfa ambreiajul si te lamuresti. Probabil discuri uzate. Sau alte minuni pe acolo. Oricum, trebuie bagat ochiul.

Daca erau discurile uzate patina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o problema la cu ambreiajul nu tine oricat am umblat la reglajul de la maneta

 

A spus ca nu tine. Ce sa tina? Eu am tradus: nu tine=patineaza. Daca problema a aparut in timp, atunci sunt discurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta am luat-o de curand , cand am spus ca nu tine m-am referit ca atunci cand e pornita si incerc sa bag in viteza cu ambreiajul tras moare imediat motorul

Daca suspend motocicleta o pornesc pe liber , trag ambreiajul si bag in viteza roata se invarte ( cu ambreiajul tras )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta am luat-o de curand , cand am spus ca nu tine m-am referit ca atunci cand e pornita si incerc sa bag in viteza cu ambreiajul tras moare imediat motorul

Daca suspend motocicleta o pornesc pe liber , trag ambreiajul si bag in viteza roata se invarte ( cu ambreiajul tras )

 

 

 

Vezi sa fie intins bine cablul ...daca nu e regleaza-l.daca nu iti permite schimba-l.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha. Adica tine. Chiar cu maneta trasa, tot tine. Nu decupleaza. Intai vezi si ce se intampla la celalalt capat al cablului. De obicei se poate regla si de acolo. Daca si aici e in regula, atunci urmeaza faza cu demontatul ambreiajului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Am avut o problema asemanatoare cu a ta. Eu bagam in viteza, ii dadeam drumul si tot pe loc ramaneam. Suspendata pe cric se invartea roata.

La Yamaha mea, in afara de reglajul de la ghidon si un reglaj pe la jumatatea cablului, din care poti sa il intinzi sau sa il slabesti, mai exista un tip de reglaj (cel mai important) la capacul oalei de ambreiaj. Acesta, din cate am inteles si ma pricep eu la mecanica (nu sunt vreun mare talent) are rolul de a regla distanta dintre discurile ambreiajului (frictiune si metal) atunci cand cutia este pe liber sau, implicit, se cupleaza intr-o treapta de viteza.

O invartitura la 180 de grade la acest reglaj face cat centimetri la celelalte 2 reglaje exterioare.

O poza cu el:

post-3763-1267270196_thumb.jpg

 

Este cel din mijloc, incercuit cu rosu. Nu se vede in poza dar surubul are in capat o crestatura pentru surubelnita iar piulita de sus este de fapt o contrapiulita. Sub ea, in blocul de aluminiu, mai este fixata inca una.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am demontat astazi , placutele sunt bune , placa de presiune decupleaza dar nu stiu daca destul, am obsrvat ca oala are un cioc rupt dar nu cred ca influenteaza. La mine nu rata exact ca in poza aia, in jumatate unde se vede acel surub la mine e un rulment si in rulment o bucsa

Mesaj completat

un cioc din acelea e rupt

post-45148-1267291475_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Am demontat astazi , placutele sunt bune , placa de presiune decupleaza dar nu stiu daca destul, am obsrvat ca oala are un cioc rupt dar nu cred ca influenteaza. La mine nu rata exact ca in poza aia, in jumatate unde se vede acel surub la mine e un rulment si in rulment o bucsa

Mesaj completat

un cioc din acelea e rupt

 

Am rupt si eu un cioc din acela. Plecam la o iesire planificata de 3000 de km intr-o saptamana si nu am avut ce face decat sa plec asa.

Cum altii mai destepti decat mine mi-au dat unda verde, am plecat. Nu s-a intamplat nimic. Ai atatea santuri pentru placile de ambreiaj incat unul mai lat nu conteaza. Cel putin la mine nu a contat.

 

Nu sunt sigur daca are o relvanta asa mare, dar intreb si eu - Esti sigur ca ai cablul care trebuie pe motocicleta? Adica nu mai lung, mai scurt, dupa ce s-a rupt originalul...

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai mai are 1.5 cm de cablu la capatul celelalt dar e cam greu sa modifici de acolo , am incercat si cu placa de presiune stransa doar slab in 2 suruburi si tot nu se invarte roata in viteza cu ambreiajul tras, acel cioc am zis si eu ca nu are importanta

Miercuri o duc la un service dar am zis ca o rezolv eu , se pare ca nu prea ii dau de cap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma imi dau seama ca tu ai rotax 122 sau 123,e cam ciudat sistemul de la ambreiaj,du-o la cineva care se pricepe,daca nu ai mai desfacut vreodata,abea poti sa pui sufa daca nu desfaci capacul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa fac cateva poze si o sa le postez aici

Mesaj completat

Pzele:

Mesaj completat

Ambreiajul:

Mesaj completat

Se vede si ciocul rupt

Si fara ambreiaj ; si cu ambreiajul tras(placa te presiune departata)

Mesaj completat

Cred ca am gasit de unde vine problema mea : sa format niste santuri in oala unde preseaza placutele si impreuna cu uleiul vechi care lipea rau placutele intre ele nu mai gliseaza bine . Imi ramane sa dau putin cu pila si s schimb uleiul :rolleyes:

Mesaj completat

Am fost foarte ocupat si nu am avut timp de motocicleta pana acum, se pare sa tot nu gasesc de unde vine problema mea , am scos uleiul vechi, am pilit putin santuletele care se facuse in oala de aluminiu, am spalat ambreiajul de uleiul vechi, cand am montat ambreiajul functiona, cum am pus ulei ( putoline GP 80) problema revine

post-45148-1267430618_thumb.jpg

post-45148-1267430681_thumb.jpg

post-45148-1267430808_thumb.jpg

post-45148-1267430946_thumb.jpg

post-45148-1267430987_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Eu zic ca problema este de la tija si mecanismul care misca tija cel care este actionat de cablu, cu timpul cele doua piese fracandu-se una de alta se tocesc poate chear si juma de milimetru si astfel placa de presiune nu se mai deplaseaza cat trebuie, cauta un manual si vezi cati milimetri trebuie sa se deplaseze placa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A spus ca nu tine. Ce sa tina? Eu am tradus: nu tine=patineaza. Daca problema a aparut in timp, atunci sunt discurile.

 

Ai tradus gresit. Corect ar fi ca agata, sau nu debreiaza bine. Aceeasi problema o am si eu la KTM. Am schimbat TOT chitul de ambreiaj(discuri frictiune, discuri otel si arcuri) + placa de presiune(acel rulmet mic pe ace), ba chiar si tampoanele de cauciuc de pe spatele oalei. Nu mai vorbesc de intreaga gama de ulei de cutie pt. 2T existenta pe piata. A mai ramas sa schimb oala dar parca nu-mi vine sa dau 450$ ca sa probez si chestia asta. (santurile de la oala le-am pilit si eu)

Motocicleta am luat-o de curand , cand am spus ca nu tine m-am referit ca atunci cand e pornita si incerc sa bag in viteza cu ambreiajul tras moare imediat motorul

Daca suspend motocicleta o pornesc pe liber , trag ambreiajul si bag in viteza roata se invarte ( cu ambreiajul tras )

Pana acum nu am gasit mecanicul care sa nu-mi ia bani pe experimentele lui si as fi dispus sa platesc pt. fix rezolvarea problemei, ca altfel, o rezolv si eu cu 4000 de euro cumparandu-mi alta mobra :lol:

@mikex: dacai dai de cap zi-mi si mie:D

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai tradus gresit. Corect ar fi ca agata, sau nu debreiaza bine. Aceeasi problema o am si eu la KTM. Am schimbat TOT chitul de ambreiaj(discuri frictiune, discuri otel si arcuri) + placa de presiune(acel rulmet mic pe ace), ba chiar si tampoanele de cauciuc de pe spatele oalei. Nu mai vorbesc de intreaga gama de ulei de cutie pt. 2T existenta pe piata. A mai ramas sa schimb oala dar parca nu-mi vine sa dau 450$ ca sa probez si chestia asta. (santurile de la oala le-am pilit si eu)

 

Pana acum nu am gasit mecanicul care sa nu-mi ia bani pe experimentele lui si as fi dispus sa platesc pt. fix rezolvarea problemei, ca altfel, o rezolv si eu cu 4000 de euro cumparandu-mi alta mobra :lol:

@mikex: dacai dai de cap zi-mi si mie:D

 

Cu aditivi de ulei auto ai incercat? :) La moto nu se recomanda folosirea lor tocmai ca provoaca patinarea ambreiajului. La voi poate ca e o solutie. Hi hi

Eu zic ca e o problema de comanda a ambreiajului. Placile nu se departeaza suficient. Se poate proba cu motoreta pe un stand, capacul dat jos si invartit roata spate cu mana in diferite viteze. In timpul asta cupland si decupland ambreiajul. Daca totul e OK in faza asta, atunci problema ar fi uleiul. Anume cantitate prea mare de ulei. Parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul l-am schimbat si am pus putoline GP80 exact cat scrie pe motor 0,7 l , spalasem cu benzina inainte placile de ambreiaj, placa de presiune , oala si dupa ce le-am montat si am facut proba cu motocicleta suspendata fara pornirea ei si fara ulei , rotind cu mana roata si trecand prin toate vitezele mergea bine dar cum am pus uleiul nu mai functioneaza

Eu plec impins , si daca nu debraiaza complet in mers e ok ca doar la ele merge sa schimbi si fara ambreiaj, problema e ca prin padure cand te impotmolesti undeva nu ai cum sa pleci din loc :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mikex: dacai dai de cap zi-mi si mie:D

 

 

uleiul l-am schimbat si am pus putoline GP80 exact cat scrie pe motor 0,7 l , spalasem cu benzina inainte placile de ambreiaj, placa de presiune , oala si dupa ce le-am montat si am facut proba cu motocicleta suspendata fara pornirea ei si fara ulei , rotind cu mana roata si trecand prin toate vitezele mergea bine dar cum am pus uleiul nu mai functioneaza

Eu plec impins , si daca nu debraiaza complet in mers e ok ca doar la ele merge sa schimbi si fara ambreiaj, problema e ca prin padure cand te impotmolesti undeva nu ai cum sa pleci din loc :lol:

 

Cautati in manualele de reparatie ale mobrelor la capitolul Transmision piesa ce se numeste Push Rod. Piesa asta are o piulita in cap care prin desfasurare/infasurare lungeste/micsoreaza lungimea tijei ce impinge placa de presiune.

Eu am patit "agatatul" la KTM 640 Adventure si asa l-am rezolvat.

 

In poza este 43 si reglarea am facut-o din 36

post-3483-1270056924_thumb.png

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate nu toate ambreiajele au acel push rod , la mine tija impinge in placa de presiune intr-o bucsa care are un rulment, se vede in pozele puse mai sus si nu poti regla nimic de acolo

Mda. Am gasit o fisa cu schema ambreiajului la Kx125 si ai dreptate. :lol:

Poza pusa de mine este la ktm 250EXC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu aditivi de ulei auto ai incercat? :) La moto nu se recomanda folosirea lor tocmai ca provoaca patinarea ambreiajului. La voi poate ca e o solutie. Hi hi

Eu zic ca e o problema de comanda a ambreiajului. Placile nu se departeaza suficient. Se poate proba cu motoreta pe un stand, capacul dat jos si invartit roata spate cu mana in diferite viteze. In timpul asta cupland si decupland ambreiajul. Daca totul e OK in faza asta, atunci problema ar fi uleiul. Anume cantitate prea mare de ulei. Parerea mea

Am verificat si instalatia hidraulica. e ok. Placile (cel putin la mine) se departeaza suficient. Am masurat distanta si e la fel ca la un exc 200 fara bube..

uleiul l-am schimbat si am pus putoline GP80 exact cat scrie pe motor 0,7 l , spalasem cu benzina inainte placile de ambreiaj, placa de presiune , oala si dupa ce le-am montat si am facut proba cu motocicleta suspendata fara pornirea ei si fara ulei , rotind cu mana roata si trecand prin toate vitezele mergea bine dar cum am pus uleiul nu mai functioneaza

Eu plec impins , si daca nu debraiaza complet in mers e ok ca doar la ele merge sa schimbi si fara ambreiaj, problema e ca prin padure cand te impotmolesti undeva nu ai cum sa pleci din loc :lol:

Am facut si eu probe fara ulei sau numai cu benzina in ambreiaj (asta ca sa spal tipurile de ulei folosite). A mers PERFECT. Dupa ce am pus ulei (pana la semn, nu mai mult) a revenit agatatul.

Am sa incerc varianta propusa de Ketemeu, numai ca la mine nu exista nici un surub care regleaza distanta/lungimea tijei. O sa fac o manarie ceva sa lungesc tija. Mai trag de ea:D

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La treaba cu lungitul tijei ma gandeam si eu sa pun ceva o biluta intr-un capat al tijei unde nu are cam sa cada prin ambreiaj sau cutie sa deplaseze placa de presiune putin mai mult poate e nevoie de inca 1 milimetru , nu stiu ce sa mai cred. Eu am incercat imediat dupa ce am scos uleiul deci placile erau uleioasa, sa le departez cu o surubelnita cat timp e ambreiajul tras, rotind de roata functionaza, dand drumul la ambreiaj si tragandu-l la loc fara sa mai departez placile cu surubelnita nu mai merge...din aste mie imi pare ca ar avea destul loc sa se departeze placile dar ele raman parca lipite

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...