Sari la conținut

Cu Dr-ul La...snowboarding!


Postări Recomandate

Povestirea este putin mai veche dar ajung mai rar pe la net. S-a intamplat tocmai de paste, cand toata lumea normala se aduna pe acasa. Niste prieteni care sunt din salvamont au plecat de vineri in Lunca Bradului, pe Valea Muresului, cu gandul sa urce pe Calimani, pe Ilva. Sunt vreo 20 si ceva de kilometri de drum forestier si aveau la dispozitie papucul Salvamontului. De acolo, calare pe skiuri de tura si inca vreo 8 ore pane sus pe creasta. Eu am putut sa plec doar sambata de dimineata dar asta nu prea m-a impiedicat sa o fac. Planul era foarte bine pus la punct. Un rucsacel mic pe spate cu mancare, sub el snowboardul si bagul louis pe gratarul din spate. De mult imi doream sa aduc impreuna cele doua pasiuni mistuitoare si in sfarsit aveam ocazia. M-am urcat destul de greu pe motor si cand am alimentat am starnit senzatie prin Mol.

Pe drum totul a mers struna, atat doar ca la peste 100 kmh boardul actiona ca frana aerodinamica. Totodata, cateva automobile erau sa iasa din sosea cand ma vedeau si trebuia sa fiu si cu ochii in patru la depasiri. Pe Valea Muresului atmosfera era pasnica si se simtea un miros placut de lemn in aer. In Lunca Bradului, la intrarea pe drumul forestier am avut o neplacuta surpriza. Cum nu putusem vedea in oglinda ce se intampla cu bagul din cauza placii, geanta a cazut pe toba si s-a cam topit. 15 euro mi-am zis relativ senin dar am observat ca din geanta iesea fum. Incendiu la bord! Asta nu era bine, riscam sa imi ia foc motorul. Am scos o pretioasa sticla cu apa plata din rucsacel si am stins focul care ardea mocnit. Iata cum se pot intampla dezastrele. Mi s-au topit o grozava pereche de bocanci Puma de goretex, care ar mai fi avut mult de trait si pantalonii Axo luati la mana a doua si pe care apucasem sa ii port de vreo 3 ori. Echipamentul asta era gandit sa fie uscat pentru intoarcerea de pe munte.

Am luat-o precaut pe drumul forestier. Baietii din Salvamont mi-au spus ca trebuia sa tin mereu dreapta si eventual sa ma iau dupa urmele de papuc. Cel mai interesant a fost cand treceam prin noroaie si apoi zapezi. Din spirit de precautie mi-am scos boadul de pe spate si l-am legat de gratar. In caz de tranta. Bineinteles ca eram stresat dar eram foarte hotarat sa ajung la destinatie. La un moment dat pe drum era numai zapada si am observat ca daca mergeam relativ turat in prima treapta de viteza si cu picioarele scoase in afara, razbeam. Am luat si vreo doua trante, ocazie cu care am crapat carena dreapta, proaspat reparata. Iata cum aceste aventuri irespionsabile imi distrugeau "materialul de concurs"...

Pana la urma zapada a devenit prea mare si am decis sa parchez DR-ul, dupa ce l-am legat cu vreo lanturi. Ar fi fost bine sa ajung pana la masina Salvamont dar daca ma impotmoleam aveam 20 de km pana in sosea si 5 pana la echipa.

Baietii imi lasasera cheile ingropate langa pneul dreapta fata al papucului. In el sa gasea o harta cu traseul insemnat si un walkie talkie. Mi-a parut tare bine sa iau legatura cu ei. Totodata, ca intr-un quest adevarat, aveam si sageti date cu spray rosu pe zapada si repere orare.

Din pacate, fara skiuri de tura nu aveai ce cauta prin zapezile alea. Ma afundam pana la brau la fiecare pas si mai incepuse si ploaia. Noroc cu casca. PEntru a nu o mai lungi mult, baietii mi-au dat prin statie ca daca nu am ajuns pana la punctul unde grafitasera pe zapada ora 1600 era bine sa ma intorc. Dupa un dialog scurt dar intens prin statie si gandindu-ma la toate emisiunile de pe discovery in care subiectii nu tineau cont de sfaturi m-am intors.

A fost o decizie buna. Cand am ajuns la masina vorbeam singur iar ulterior am aflat ca baietii facusera 16 ore pe skiuri. A doua zi am plecat de consolare intr-o excursie pana la Cluj cu Biker's Brotherhood. Si pentru ca totul a fost adevarat, iata si pozele:

post-7121-1150146322_thumb.jpg

post-7121-1150146347_thumb.jpg

post-7121-1150146361_thumb.jpg

post-7121-1150146396_thumb.jpg

post-7121-1150146424_thumb.jpg

post-7121-1150146441_thumb.jpg

post-7121-1150146463_thumb.jpg

post-7121-1150146479_thumb.jpg

post-7121-1150146493_thumb.jpg

post-7121-1150146540_thumb.jpg

post-7121-1150146559_thumb.jpg

post-7121-1150146576_thumb.jpg

post-7121-1150146624_thumb.jpg

post-7121-1150146638_thumb.jpg

post-7121-1150146669_thumb.jpg

post-7121-1150146682_thumb.jpg

post-7121-1150146693_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salvamont Caliman :banana: Nu degeaba li s-a dus vestea de oameni de omenie. Cat despre tine, toata stima. Mai rar cu placa pe moto. As baga si eu schiurile de tura :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salvamont Caliman :banana: Nu degeaba li s-a dus vestea de oameni de omenie. Cat despre tine, toata stima. Mai rar cu placa pe moto. As baga si eu schiurile de tura :D

dah.. inca ma gandesc sa pun shjiurile unu pe o parte si unu pe o parte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda...Mai am cateva in sertar...Povesti, nu DR-uri, atat doar cad in cauza problemelor tehnice, inregistrate pe doua rosti, am devenit un pericol pe patru. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...