ShowNoMercy Postat Iulie 19, 2006 Share Postat Iulie 19, 2006 la bordurile electronice exista undeva o baterie care pastreaza trip-urile sau modul de afisare (orice setare) ? o perioada a mers perfect, cand am cumparat motocicleta am setat-o pe km (era pe mile) si am facut cateva drumuri fara nici o problema. apoi brusc, cand am luat contactul, s-a resetat tot si a revenit pe setarile initiale. de atunci, de cate ori opresc se reseteaza. cand pornesc, trebuie s-o trec pe km si tripmetrele pleaca iar de la 0 (nu si kilometrajul general, acela se pare ca este memorat pe un suport nevolatil). am facut corelatia cu BIOS-ul, caruia daca-i moare bateria, nu mai tine minte nimic ... si ma gandesc ca ar trebui sa fie o baterie mica in bord undeva. dar iar ma gandesc .. de ce sa fie nevoie de o baterie mica sa pastreze setarile astea (cand motorul nu are contactul pus) daca tot exista o baterie mare sus pe mobra ? eu stiu ca setarile astea se pierd numai cand scoti/skimbi bateria motocicletei (adica bordul e alimentat de bateria mare si nu de una speciala), kestie care ma baga in ceata ca atunci nu-mi explic de ce isi pierde memoria cand iau contactul putin ajutor pliiiiiz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iulie 19, 2006 Share Postat Iulie 19, 2006 la bordurile electronice exista undeva o baterie care pastreaza trip-urile sau modul de afisare (orice setare) ? vezi sa nu aiba vreo baterie de eeprom Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Iulie 20, 2006 Share Postat Iulie 20, 2006 Tripmetrele merg si retin setarile pana cand bateria moare. Daca firele sunt vechi si contactele proaste, la pornire tensiunea care se transmite calculatorului ajunge sub limita minima si calculatorul se reseteaza. Verifica bornele la baterie si conectorii sa nu fie corodati/oxidati. Daca ai asa ceva curata cu grija (exista niste sprayuri de contacte) si da ca un pic de vaselina pentru contacte electrice. Se mai poate si ca bateria sa fie pe duca, dar nu cred, ca te-ai fi plans ca nu mai porneste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brunetzicabv Postat Iulie 20, 2006 Share Postat Iulie 20, 2006 ti ai adus r1 cumva di state ca ma intereseaza si pe mine sa imatriculez ceva din state si vroiam sa stiu cum e cu omologarile si ce trebe pt vama mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ShowNoMercy Postat Iulie 21, 2006 Autor Share Postat Iulie 21, 2006 bateria inca mai tine curent desi e pe terminate, adica are o varsta ! dar de ex dupa 2 saptamani in care bicicleta a stat in garaj, cand i-am pus contactul a pornit perfect ! mai mult, eu am farurile (faza mica) direct pe contact, nu le pot opri decat cand iau contactul ... si lumineaza foarte puternic cand pun contactul, adica bateria tine curent si este inca in parametri ! ceasurile electronice ale bordului nu pot consuma atat de mult cat sa se reseteze din lipsa de curent (sau amperaj) ! explicatia cea mai la indemana care mi-a trecut prin cap este ca o avea o baterie secundara si foarte mica, speciala pt bord, care tine treaz un cip de memorie de cativa biti. am sa ma uit si la bornele bacteriei, dar mi-e tare greu sa cred ca la contact ajunge suficient curent pt faruri si demaror, dar insuficient pt ceasuri !!! mai departe pe fire nu prea m-as urca, e virgina inca, daca va fi nevoie mai bine las pe unul mai capabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ShowNoMercy Postat August 24, 2006 Autor Share Postat August 24, 2006 i-am strans bornele, am verificat contactele ... totul e nou nout, perfect !! sigur nu are baterie separata undeva ?? mi se reseteaza complet de cate ori iau contactul, afara de kilometrajul total ! HEELP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat August 24, 2006 Share Postat August 24, 2006 vezi sa nu aiba vreo baterie de eeprom N-are cum sa aiba baterie de EEPROM, ca ala saracu e nevolatil prin definitie S-ar putea sa pastreze informatia intr-un RAM normal, si atunci poti avea fie o baterie micuta care trebuie schimbata, fie chiar un condensator. Da nu cred sincer. Cred ca informatia se tine in RAM-ul unui microcontroller, sau intr-un RAM extern, dar alimentate din bateria mare. Poate un contact spre acest circuit nu functioneaza cum trebuie. Mai bine gaseste pe cineva care sa se priceapa bine la partea electrica de la R1, nu cred sa fie foarte usor de rezolvat ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LordRhadoo Postat August 24, 2006 Share Postat August 24, 2006 daca iei bornele si pui contactu nu afiseaza ceva, in cazu asta ai fi sigur ca are o baterie suplimentara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.