Sari la conținut

Ion54

Membru
  • Număr conținut

    277
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Toronto, Canada
  • Carnet moto din
    1982
  • Motocicleta
    1990 Honda PC800
  • Numar Moto
    518A7
  • Club
    CMG riders club

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Mobra 50S, CZ175, Honda PC800, Honda ST1100

Vizitatori Recenți Profil

591 citiri profil

Ion54's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Ion54

    CANADA

    Vad ca prietenul meu n-a mai trecut pe aici asa ca voi incerca sa va povestesc cum e in Toronto. 1. Pretul motocicletelor e mai jos decat in Romania si starea lor mai buna decat in Romania. daca nu e o motocicleta cu totul speciala nu merita adusa. 2. Permisul romanesc e bun pentru 60 de zile de la intrarea in Canada. 3. Scoala e $400 si tine 2 zile. Cu scoala si fara experienta asigurarea este pe la $800/an (in primul an) pentru un cruiser sau touring de 1000 cc. Mai mult pentru sport. Fara scoala nu stiu cat e asigurarea, probabil nu mai mult de $1000, deci nu face sens financiar, dar in opinia mea scoala moto de aici te invata multe lucruri folositoare, deci nu consider ca m-am pacalit facand-o. 4. Sezonul e scurt si drumurile plictisitoare in jurul orasului. Dupa o ora de condus mai gasesti cate ceva care e placut, dar nu va asteptati sa gasiti drumuri ca in Romania (curbe, schimbari de elevatie, peisaje de munte). Sunt si avantaje, caci nu veti gasi nici soferi ca in Romania. 5. Vitezele de circulatie sunt mai mici decat in Romania si nu gasesti asa de multi zmei pe sosea. 6. Nu se circula printre masini! 7. Pentru motocicleta personala cred ca va trebui numai "day running lights" (farurile se aprind automat cand pornesti motorul) si o revizie tehnica care e circa $60 daca nu trebuie reparat nimic. Nu se aplica taxe de import daca aduci doar o motocicleta cand sosesti. 8. Daca nu vi cu bani gramada din Romania motocicleta va trebui sa mai astepte pentru ca veti avea nevoie de masina mai intai (joburile nu sunt langa casa si iarna e cam racoare sa mergi pe doua roti). Aici motocicleta e o placere nu o necesitate. Toate bune
  2. De cand n-ai verificat presiunea in roata fata? Fa-o ca in carte sau 0.1 - 0.2 atmosfere mai sus si probabil ca dispare voblajul.
  3. Off topic: PRI vine de la Primer si e pozitia in care benzina curge liber. Robinetul trebuie sa stea in ON pentru mersul normal, daca o tii in PRI se ineaca. PRI se foloseste numai daca s-a golit carburatorul dintr-un motiv oarecare (pana de benzina, motocicleta rasturnata, etc.). On topic: Bafta si mai multa atentie de acum inainte!
  4. Ma bucur ca din ce in ce mai multi isi dau seama de pericolele care ii pasc. Asta e primul pas. Al doilea este informatia. Nu pot spune ca nu voi mai gresi si nu ma laud ca n-am gresit pana acum. Unele greseli s-au lasat cu cate o sperietura numai, altele le-am constientizat mult mai tarziu, mirandu-ma cat de dobitoc am putut sa fiu in situatia respectiva. In alta suita de posturi cineva citeaza din Proficient Motorcycling un pasaj bunicel ca marime si in special foarte relevant pentru postul respectiv. De ce apreciez cartea asta - pentru ca e scrisa la rece, se bazeaza pe fapte/accidente reale si cel mai important e scrisa de cineva care inca merge pe motocicleta la 70 de ani, desi a inceput motociclismul la 20. Cred ca multi din voi isi doresc asta, in special voi cei care sunteti aici pentru sportul in sine si nu pentru beneficiile sportului - o imagine mai buna a propriei persoane. Conservarul care franeaza violent in fata voastra nu e idiot. Ori are un motiv (gropa, evitare de accident) ori e rau intentionat, vrea sa va faca rau, dar idiot nu e. Poti sa-i faci ceva? Poate, dar cel mai bine e sa nu fii in situatia aia. Ce inseamna aia? Stai mai departe si nu in mijlocul masinii ci pe una din laterale, in dreptul uneia din roti. De ce? Pentru ca ai mai multe sanse sa eviti, prin ocolire, daca franeaza brusc si pentru ca e mai putin probabil sa treaca printr-o groapa cu roata si mult mai probabil sa ia groapa printre roti si atunci o iei to in plin. Daca nu vede groapa vezi tu ca se scutura masina si ai inca 4 metri la dispozitie. In plus, fiind in zona laterala a masinii esti mai vizibil pentru cei care vin din fata si vezi si tu drumul din fata masinii. Cand franezi tare (de urgenta) motocicleta trebuie sa fie dreapta/verticala, altfel te versi. Cum stii cat de tare poti frana - practica in locuri libere (drumuri necirculate sau parcari). Cum inveti sa eviti un obstacol - ia-ti un prieten si practica intr-o parcare. El sta in mijloc si tu te indrepti spre el pe motocicleta. Cand ai ajuns destul de aproape el va ridica o mana. Pe acolo trebuie sa-l ocolesti. Ce semnifica asta - cand a ridicat mana a aparut obstacolul si mana ridicata reprezinta portita de scapare. Cu cat mai multa practica cu atat viteza de apropiere poate creste. Ce castigi - reflexe bune si mai mult control al motocicletei. Tot in parcare incercati sa vedeti care e distanta de franare minima de la diferite viteze. in functie de marimea parcarii se pot incerca viteze pana la 60 - 70 km/h. Aflati limita voastra si a motocicletei intr-un loc sigur, unde cel mult poti cadea usor, fara accidente majore. E mai bine decat live, in situatii limita, cand viata iti e in pericol. Tot timpul cat exersati aveti echipament complet
  5. Ozzy, Nu vreau sa pornesc o polemica, dar eu nu ma bazez niciodata pe faptul ca masina din fata o sa faca ceva sau n-o sa faca. Permanent incerc sa-mi inchipui ce ar putea face sa-mi faca viata amara si ma gandesc la solutii de evitare. Eu, daca as fi vazut camionul, mai ales stiind cum se circula in Romania, as fi incetinit si as fi inceput sa caut portita de salvare. Am spus, legal, camionagiul este vinovat si merita puscarie lunga si grea. Preocuparea mea insa este sa salvam vieti in pofida idiotilor increzuti, neatenti si ne educati care circula zi de zi pe sosele (ii avem si aici dar in numar mult mai mic ca in Romania). Cand aveam 18 ani si tocmai imi luasem carnetul de conducere auto, un batran sofer de autobuz, priten bun cu tata, mi-a zis: Tinere un sofer bun nu produce accidente, unul excelent nu are accidente. Cand iesi pe strada si esti la volan, considera-te singurul de pe strada care n-a scapat de la balamuc. Nu l-am ascultat de cateva ori si de doua ori am platit-o. Odata m-am rasturnat cu masina incercand sa evit doua camioane care se depaseau pe Valea Prahovei si odata m-am varsat cu Mobra incercand sa evit sa fiu lovit de un camion care a virat brusc stanga cand eram in dreptul lui. Am scapat fara rani de ambele dati si am mai invatat cate ceva. 1. Condu in asa fel incat sa poti opri pana la punctul in care poti vedea toate obstacolele. 2. Cand depasesti ceva fa-o repede si cat mai departe posibil de obiectul depasit. Inca odata ce incerc acum nu e sa dau vina pe tinerii care si-au pierdut viata ci sa-i ajut, cum pot, pe cei care conduc zilnic in traficul haotic din Romania. In rest orice actiune a voastra, a motociclistilor, va va face mai populari. Lumea trebuie sa stie ca existati. Cum sunteti perceputi va depinde de fiecare in parte, oamenii insa generalizeaza usor si exceptiile sunt mult mai usor de retinut. Viteza excesiva, conducere agresiva, semne obscene facute de numai cativa motociclisti vor duce la generalizari.
  6. Pentru toti se apropie iarna. E o perioada lunga si neplacuta, in care nu se merge pe motocicleta prea mult. Este in acelasi timp o perioada foarte buna pentru citit. Asa cum spuneam mai sus cartea Proficient Motorcycling ar trebui citita si inteleasa de toti cei care vor sa aiba o viata lunga ca motociclisti. Inca odata, problema cartii este ca e in engleza. Din toti cei care stiu engleza cati sunt dispusi sa traduca cateva pagini? Poate reusim s-o avem pe forum in forma tradusa. In felul asta toti vor fi mai educati. Cartea este in esenta ceea ce as dori sa vad ca devine rubrica asta a forumului. Ia cate un accident si il analizeaza. Explica ce a fost gresit, din perspectiva motociclistului. Explica ce ar fi trebuit sa faca motociclistul ca sa-si mareasca sansele de supravietuire sau iesire din situatie fara urmari. Am sa fac un comentariu despre accidentul din Plevnei. Folosesc informatiile pe care le-am putut extrage din posturi: Conditii de producere a accidentului 1. Motociclist tanar fara experienta pe motocicleta respectiva (cumparata si adusa cu o seara inainte - multumesc pentru corectura) 2. Conditii de drum proaste (noroi si apa = clisa, foarte alunecoasa) 3. Viteza nu foarte mare de deplasare a motocicletei. 4. Camion care iese din santier sau drum lateral fara sa se asigure/fara sa vada motocicleta sau si mai rau crezand ca motocicleta va frana pentru ca el e mai mare. 5. Pierderea controlului motocicletei cu urmarea ca atat motociclistul cat si pasagera au alunecat sub camionul care a trecut peste ei. La ce vreau sa va atrag atentia: 1. Prima data pe o motocicleta noua mergi de zece ori mai atent pana inveti cum se comporta la franare si viraje. 2. Faptul ca pe jos e clisa/ud/ noroi trebuie sa te faca sa fii foarte atent si sa rulezi cu viteza foarte scazuta. 3. Camionul e mare si vizibil, daca si tu te uiti pe unde mergi. 4. Camionul nu tasneste ci accelereaza greoi, castigand viteza foarte incet. Masa fiind mare se si opreste greu. Concluzia mea: tanarul a gresit, nu in fata legii ci in deciziile pe care le-a luat. Pe nimeni nu mai ajuta acum ca, poate, camionagiul va fi judecat si condamnat. Vietile nu mai pot fi recuperate. Legal probabil camionagiul este vinovat, dar...are vre-un rost sa mori cu legea in mana? Nu suntem in cruciada si nu ne aparam tara. Trebuie sa avem grija de viata si sanatatea noastra si a pasagerilor nostri, noi, nu sa asteptam de la altii sa ne protejeze.
  7. Dragii mei forumisti, Constat ca n-a durat prea mult si ati uitat care e scopul topicului. Eu personal nu am nimic cu RIP, sincere comdoleante, sa-L odihneasca Dumnezeu, etc. Problema mea era si inca mai este cum facem sectiunea asta sa lucreze in interesul tuturor? Cum facem sa ne educam si sa ii educam pe cei mai noi decat noi care se dau pe doua roti? Cum facem sa evitam moartea la intalnirea cu camionul sau Matizul? Mai intreb odata sunteti de acord sa incepem disecarea accidentelor la rece, fara pasiune, cautand solutia care ar fi redus consecintele?
  8. In opinia mea NU pentru toti. Pentru cei mai noi in ale motocicletei poate fi foarte folositor sa citeasca ce ar fi corect de facut intr-o situatie similara. In felul asta iti poti ajuta colegii si prietenii sa devina mai repede buni rideri. Topicul n-a fost creat pentru cei care stiu totul. De la ei se astepta cu totul altceva, impartasirea cunostiintelor, ajutorul pentru cei care acum incep.
  9. Ideea mea pentru aceasta sectiune (pentru ca se numeste: "sa invatam din greselile altora") ar fi urmatoarea: Se ia un accident si se analizeaza. Ce s-a facut bine si ce nu. La sfarsit ar trebui sa rezulte o lista de manevre care sa-i ofere altui motociclist, in viitor, sanse mai mari sa evite accidentul or urmarile accidentului sa fie mult mai usoare. Asa cum unii au invatat ca nu franezi cu fata pe nisip din posturile de pe forum tot asa se pot trage concluzii logice si folositoare din alte accidente. Ideea mea este sa previn accidentul. Stiu, un claxon puternic ma face auzit, dar tot nu pot controla reactia celuilalt. A apela la claxon sperand ca masina se da la o parte din drumul meu mi se pare riscanta. Asa cum ii spuneam si lui Brandu eu folosesc claxolnul sa-mi salut nevasta cand plec. Il folosesc in trafic sa atrag atentia cuiva ca a facut ceva nesigur, care mi-a pus viata in pericol, dar asta dupa ce evit si ma simt sigur. Cred ca cel mai folositor este sa conduci ca si cand ai fi invizibil. Daca adaugi si un pic de paranoia, si cand sunt pe motocicleta eu asa fac, atunci poti considera ca esti vizibil si esti tinta tuturor, toti vor sa te dea jos sau sa-ti faca viata grea. Dupa mai mult de 20 de ani in sha inca mai vreau sa calatoresc pe motocicleta pentru placerea pe care mi-o ofera: libertate, vant in fata, posibilitatea sa merg in locuri in care nu pot ajunge cu masina, senzatia ca esti parte din peisaj si nu spectator, etc. Toate astea nu se obtin in oras, dar pentru a ajunge unde vreau sunt constient ca trebuie sa trec prin oras si VREAU sa ajung unde mi-am propus. Ce ziceti, cine incepe cu un comentariu de accident?
  10. Nimic nu-i rau in asta. E uman si frumos sa-ti para rau de vieti irosite. E uman sa te enervezi si sa doresti dreptate, dar...se poate mai mult, se poate, asa cum e subintitulata aceasta sectiune: invata din greselile altora. Nu e vorba numai de greselile motociclistilor. E vorba de greselile participantilor la trafic. Toate aceste greseli va afecteaza viata. Daca se poate sa salvezi pe cineva explicand cum e cel mai bine sa procedezi cand basculanta iti iese in fata, eu zic ca timpul si efortul sunt meritate.
  11. Recunosc ca n-am mai intrat de mult pe acest forum. Recunosc ca desi incerc din greu sa ma obiectivez sunt imperfect si uneori imi pierd rabdarea. Recunosc ca e o diferenta majora de gandire si mediu intre mine la 54 de ani, traind in Canada si voi cei multi si mult mai tineri, traind in Romania. Poate toate astea m-au facut sa ma retrag in carapacea mea si de acolo sa privesc cu un fel de detasare ceea ce se intampla in Romania si in viata voastra. De ce dintr-o data m-am hotarat sa incerc din nou sa ma conectez cu voi? Poate de vina e Brandu care, din cand in cand ma mai tine la curent, pe alte cai, cu intamplarile din Romania. Si uite asa, dupa doua discutii cu Brandu, incerc din nou sa va explic ce cred eu ca ar trebui sa fie rubrica asta care, cred, are cele mai multe posturi. Descrierea sectiunii este: Sa invatam din greselile altora. Continutul posturilor insa arat mult diferit. De cele mai multe ori nu vezi decat RIP si "cat de imbecili sunt ceilalti". Asta as numi eu partea sentimentala, care, recunosc e umana si trebuie sa existe undeva. In opinia mea educatia rutiera lasa mult de dorit in Romania. Spun asta dupa ce am condus ceva timp in Europa, Statele Unite si Canada, dar si in Romania, pentru ca din cand in cand mai vin inca in tara si folosesc o masina ca sa ma deplasez atat in orase cat si in afara lor. Nu vorbesc numai de conducatorii de autoturisme sau alte vehicule pe 4 roti ci si de voi, motociclistii. Pentru a fi de un real folos motciclistilor as propune ca sectiunea sa fie divizata in doua subsectiuni. Una in care fiecare sa-si poata exprima sentimentele, alta, cu totul noua, in care sa se faca analiza accidentului si sa se propuna cele mai bune solutii pentru evitarea in viitor a aceluiasi tip de accident. In aceasta noua subsectiune fiecare ar trebui sa scrie la rece, folosind gandirea si incercand sa gaseasca solutia optima de evitare a unui accident similar. O alta propunere pe care o am este sa folositi intrunirile si pentru a comunica tehnici de evitare a accidentelor. Un bun inceput ar fi utilizarea cartii "Proficient Motorcycling". Cum nu toata lumea stie engleza poate ca traducerea cate unui capitol si prezentarea lui la o intrunire face sens. In felul asta educatia rutiera a motociclistilor se va imbunatati si sansele de a va bucura de pasiunea voastra se vor mari substantial. Astept comentariile voastre, Ion
  12. In State (USA si Canada) cifra octanica afisata este cea masurata nu cea teoretica. Masinile au aceeasi compresie. Sunt enorme pentru ca americanu vrea sa fie "safe", sa nu moara cand are un accident si in plus, pentru ca o buna parte din viata si-o petrece in masina, vrea sa stea comod. Cum masinile sunt mari si cu cutii de viteza automate au nevoie si de motoare mai mari ca sa le traga distante mai lungi. In general viata motoarelor cu benzina din state e de peste 250.000 km si nimeni nu prea repara motoare. Mersul la serviciu consuma, in medie, in marile aglomerari urbane, circa 2 ore (dus-intors) si distantele medii sunt de 90 - 100 km zilnic, numai pentru asta. O alta caracteristica strict americana este dorinta de a avea acceleratii puternice. Cu exceptia Smart-ului nu exista masina pe piata care sa aiba nevoie de mai mult de 11 secunde de la 0 la 100 km/h, si astea sunt masinile mici (Toyota-Yaris, Hyundai-Accent, Honda-Fit, Kia-Rio, Chevrolet-Aveo). Cel mai mic Ford e Focus, numai cu motor de 2L, motorul de 1,6L nu este disponibil in state. Cum spatiile sunt mari toate lucrurile sunt mari si ele.
  13. Distanta dintre platine este importanta. Cu cat distanta e mai mica cu atat mai mult stau platinile inchise si trece curent prin ele si prin bobina de inductie. Cum curentul e mare rezulta incalzirea platinelor si a bobinei care nu sunt sanatoase. In plus o distanta prea mica va crea un arc electric de mai lunga durata la deschiderea platinelor, care, combinat cu incalzirea mai puternica, va duce la uzura prematura a platinelor. Circuitul platine, condensator si bobina stocheaza energia in bobina si o transfera in condensator la deschiderea platinelor, care, la randul lui, prin arcul electric (scanteie) o transfera inapoi la bobina formand un circuit oscilant. Astfel, dupa prima descarcare, care creaza ionizarea gazului, scanteia se mentine pe durata mai mare datorita condensatorului. Ca sa va dati seama scoateti condensatorul si vedeti ca motorul nu va functiona sau, daca totusi porneste, merge prost si nu trage. Tot condensatorul are rolul de a proteja platinele sa nu se "impuste", adica sa se faca gaura in una din ele si cioc (varf) pe alta. Distanta prea mare la platine va duce la stabilirea unui curent prea mic prin bobina la turatii ridicate si motorul n-are putere la turatii mari. Totul e un compromis, dar in general, sistemele clasice au o distanta la platine intre 0,45 si 0,35 mm, care da rezultate optime. La sistemele electronica platina are numai rol de intrerupator si lucreaza la curent mic. Pentru rezultate bune, la sistemele cu convertizor ridicator de tensiune, distanta la platine se poate micsora, astfel incat sa se poata incarca condensatorul aprinderii electronice pe timp cat mai lung, mai ales la turatii ridicate. La sistemele electronice condensatorul de pe platine poate fi scos sau inlocuit cu unul mult mai mic instalat chiar pe aprinderea electronica.
  14. @misulica Pentru bani: Fiindca traiesc departe nu am experienta cu asigurarile romanesti, dar asigurarea aici face exact acelasi lucru. Au o lista de preturi pe ani de fabricatie si marca. Cand valoarea reparatiei (devizului de la service) e mai mare decat valoarea mobrei iti dau banii (cat cred ei ca face mobra) si iti iau si mobra. Mobra ajunge la un cimitir care se ocupa cu dezmembrarea si probabil banii rezultati sunt impartiti intre asigurator si operatorul cimitirului. Pentru mana: Ai grija si ingrijeste-te! Poti primi bani tot de la asigurare, cel putin aici, pentru pierdere de venituri (n-ai putut munci, cheltuieli la spital, recuperare, etc) deci incearca si acolo, cred ca e posibil. Pentru accident in sine: Din punct de vedere legal n-ai nici o vina, dar pentru protectia ta viitoare invata ca oamenii nu se uita si chiar cand se uita nu vad si chiar cand vad uita repede. Ce vreau sa zic este ca daca ai fost in paralel cu el la stop trebuia ori s-o frigi si s-o iei inainte or s-o lasi moale. Alegerea ta sa mergi in paralel a fost gresita din punctul de vedere al sanatatii tale asa ca evit-o in viitor. O ultima nota asupra unei alte dicutii cu BMW-ul care face la stanga si desi "s-a asigurat" n-a vazut motociclistul din unghiul mort. Ce invat de acolo este ca soferul nu stie sa se asigure si nu-si cunoaste masina. De asemenea motociclistul s-a bazat din nou pe faptul ca va fi vazut, ceea ce l-a costat, daca nu bani cel putin o sperietura, timp pierdut la spital si politie si multe zile de plimbari placute, cand motocicleta va fi la reparat. NIMENI NU POATE AVEA MAI MULTA GRIJA DE VOI DECAT VOI INSIVA. FERITI-VA! Va doresc la toti un sezon de vis!
  15. Din autorii romani: Ionel Teodoreanu - Tudor Ceaur Alcaz, Fundacul Varlaamului Camil Petrescu - Patul lui Procust Ileana Vulpescu - Arta Conversatiei Marin Preda - Delirul
×
×
  • Creează nouă...