Jump to content

Ion54

Membru
  • Content Count

    277
  • Joined

  • Last visited

About Ion54

  • Rank
    Incepator

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Toronto, Canada
  • Carnet moto din
    1982
  • Motocicleta
    1990 Honda PC800
  • Numar Moto
    518A7
  • Club
    CMG riders club

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Mobra 50S, CZ175, Honda PC800, Honda ST1100

Recent Profile Visitors

225 profile views
  1. Ion54

    CANADA

    Vad ca prietenul meu n-a mai trecut pe aici asa ca voi incerca sa va povestesc cum e in Toronto. 1. Pretul motocicletelor e mai jos decat in Romania si starea lor mai buna decat in Romania. daca nu e o motocicleta cu totul speciala nu merita adusa. 2. Permisul romanesc e bun pentru 60 de zile de la intrarea in Canada. 3. Scoala e $400 si tine 2 zile. Cu scoala si fara experienta asigurarea este pe la $800/an (in primul an) pentru un cruiser sau touring de 1000 cc. Mai mult pentru sport. Fara scoala nu stiu cat e asigurarea, probabil nu mai mult de $1000, deci nu face sens financiar, dar in opinia mea scoala moto de aici te invata multe lucruri folositoare, deci nu consider ca m-am pacalit facand-o. 4. Sezonul e scurt si drumurile plictisitoare in jurul orasului. Dupa o ora de condus mai gasesti cate ceva care e placut, dar nu va asteptati sa gasiti drumuri ca in Romania (curbe, schimbari de elevatie, peisaje de munte). Sunt si avantaje, caci nu veti gasi nici soferi ca in Romania. 5. Vitezele de circulatie sunt mai mici decat in Romania si nu gasesti asa de multi zmei pe sosea. 6. Nu se circula printre masini! 7. Pentru motocicleta personala cred ca va trebui numai "day running lights" (farurile se aprind automat cand pornesti motorul) si o revizie tehnica care e circa $60 daca nu trebuie reparat nimic. Nu se aplica taxe de import daca aduci doar o motocicleta cand sosesti. 8. Daca nu vi cu bani gramada din Romania motocicleta va trebui sa mai astepte pentru ca veti avea nevoie de masina mai intai (joburile nu sunt langa casa si iarna e cam racoare sa mergi pe doua roti). Aici motocicleta e o placere nu o necesitate. Toate bune
  2. Bine ai venit! Sa ai parte de drumuri frumoase si motoare bune!
  3. Stirile sunt controversate: http://uk.eurosport.yahoo.com/08102007/58/...road-crash.html
  4. De cand n-ai verificat presiunea in roata fata? Fa-o ca in carte sau 0.1 - 0.2 atmosfere mai sus si probabil ca dispare voblajul.
  5. Off topic: PRI vine de la Primer si e pozitia in care benzina curge liber. Robinetul trebuie sa stea in ON pentru mersul normal, daca o tii in PRI se ineaca. PRI se foloseste numai daca s-a golit carburatorul dintr-un motiv oarecare (pana de benzina, motocicleta rasturnata, etc.). On topic: Bafta si mai multa atentie de acum inainte!
  6. Ma bucur ca din ce in ce mai multi isi dau seama de pericolele care ii pasc. Asta e primul pas. Al doilea este informatia. Nu pot spune ca nu voi mai gresi si nu ma laud ca n-am gresit pana acum. Unele greseli s-au lasat cu cate o sperietura numai, altele le-am constientizat mult mai tarziu, mirandu-ma cat de dobitoc am putut sa fiu in situatia respectiva. In alta suita de posturi cineva citeaza din Proficient Motorcycling un pasaj bunicel ca marime si in special foarte relevant pentru postul respectiv. De ce apreciez cartea asta - pentru ca e scrisa la rece, se bazeaza pe fapte/accidente reale si cel mai important e scrisa de cineva care inca merge pe motocicleta la 70 de ani, desi a inceput motociclismul la 20. Cred ca multi din voi isi doresc asta, in special voi cei care sunteti aici pentru sportul in sine si nu pentru beneficiile sportului - o imagine mai buna a propriei persoane. Conservarul care franeaza violent in fata voastra nu e idiot. Ori are un motiv (gropa, evitare de accident) ori e rau intentionat, vrea sa va faca rau, dar idiot nu e. Poti sa-i faci ceva? Poate, dar cel mai bine e sa nu fii in situatia aia. Ce inseamna aia? Stai mai departe si nu in mijlocul masinii ci pe una din laterale, in dreptul uneia din roti. De ce? Pentru ca ai mai multe sanse sa eviti, prin ocolire, daca franeaza brusc si pentru ca e mai putin probabil sa treaca printr-o groapa cu roata si mult mai probabil sa ia groapa printre roti si atunci o iei to in plin. Daca nu vede groapa vezi tu ca se scutura masina si ai inca 4 metri la dispozitie. In plus, fiind in zona laterala a masinii esti mai vizibil pentru cei care vin din fata si vezi si tu drumul din fata masinii. Cand franezi tare (de urgenta) motocicleta trebuie sa fie dreapta/verticala, altfel te versi. Cum stii cat de tare poti frana - practica in locuri libere (drumuri necirculate sau parcari). Cum inveti sa eviti un obstacol - ia-ti un prieten si practica intr-o parcare. El sta in mijloc si tu te indrepti spre el pe motocicleta. Cand ai ajuns destul de aproape el va ridica o mana. Pe acolo trebuie sa-l ocolesti. Ce semnifica asta - cand a ridicat mana a aparut obstacolul si mana ridicata reprezinta portita de scapare. Cu cat mai multa practica cu atat viteza de apropiere poate creste. Ce castigi - reflexe bune si mai mult control al motocicletei. Tot in parcare incercati sa vedeti care e distanta de franare minima de la diferite viteze. in functie de marimea parcarii se pot incerca viteze pana la 60 - 70 km/h. Aflati limita voastra si a motocicletei intr-un loc sigur, unde cel mult poti cadea usor, fara accidente majore. E mai bine decat live, in situatii limita, cand viata iti e in pericol. Tot timpul cat exersati aveti echipament complet
  7. Ozzy, Nu vreau sa pornesc o polemica, dar eu nu ma bazez niciodata pe faptul ca masina din fata o sa faca ceva sau n-o sa faca. Permanent incerc sa-mi inchipui ce ar putea face sa-mi faca viata amara si ma gandesc la solutii de evitare. Eu, daca as fi vazut camionul, mai ales stiind cum se circula in Romania, as fi incetinit si as fi inceput sa caut portita de salvare. Am spus, legal, camionagiul este vinovat si merita puscarie lunga si grea. Preocuparea mea insa este sa salvam vieti in pofida idiotilor increzuti, neatenti si ne educati care circula zi de zi pe sosele (ii avem si aici dar in numar mult mai mic ca in Romania). Cand aveam 18 ani si tocmai imi luasem carnetul de conducere auto, un batran sofer de autobuz, priten bun cu tata, mi-a zis: Tinere un sofer bun nu produce accidente, unul excelent nu are accidente. Cand iesi pe strada si esti la volan, considera-te singurul de pe strada care n-a scapat de la balamuc. Nu l-am ascultat de cateva ori si de doua ori am platit-o. Odata m-am rasturnat cu masina incercand sa evit doua camioane care se depaseau pe Valea Prahovei si odata m-am varsat cu Mobra incercand sa evit sa fiu lovit de un camion care a virat brusc stanga cand eram in dreptul lui. Am scapat fara rani de ambele dati si am mai invatat cate ceva. 1. Condu in asa fel incat sa poti opri pana la punctul in care poti vedea toate obstacolele. 2. Cand depasesti ceva fa-o repede si cat mai departe posibil de obiectul depasit. Inca odata ce incerc acum nu e sa dau vina pe tinerii care si-au pierdut viata ci sa-i ajut, cum pot, pe cei care conduc zilnic in traficul haotic din Romania. In rest orice actiune a voastra, a motociclistilor, va va face mai populari. Lumea trebuie sa stie ca existati. Cum sunteti perceputi va depinde de fiecare in parte, oamenii insa generalizeaza usor si exceptiile sunt mult mai usor de retinut. Viteza excesiva, conducere agresiva, semne obscene facute de numai cativa motociclisti vor duce la generalizari.
  8. Pentru toti se apropie iarna. E o perioada lunga si neplacuta, in care nu se merge pe motocicleta prea mult. Este in acelasi timp o perioada foarte buna pentru citit. Asa cum spuneam mai sus cartea Proficient Motorcycling ar trebui citita si inteleasa de toti cei care vor sa aiba o viata lunga ca motociclisti. Inca odata, problema cartii este ca e in engleza. Din toti cei care stiu engleza cati sunt dispusi sa traduca cateva pagini? Poate reusim s-o avem pe forum in forma tradusa. In felul asta toti vor fi mai educati. Cartea este in esenta ceea ce as dori sa vad ca devine rubrica asta a forumului. Ia cate un accident si il analizeaza. Explica ce a fost gresit, din perspectiva motociclistului. Explica ce ar fi trebuit sa faca motociclistul ca sa-si mareasca sansele de supravietuire sau iesire din situatie fara urmari. Am sa fac un comentariu despre accidentul din Plevnei. Folosesc informatiile pe care le-am putut extrage din posturi: Conditii de producere a accidentului 1. Motociclist tanar fara experienta pe motocicleta respectiva (cumparata si adusa cu o seara inainte - multumesc pentru corectura) 2. Conditii de drum proaste (noroi si apa = clisa, foarte alunecoasa) 3. Viteza nu foarte mare de deplasare a motocicletei. 4. Camion care iese din santier sau drum lateral fara sa se asigure/fara sa vada motocicleta sau si mai rau crezand ca motocicleta va frana pentru ca el e mai mare. 5. Pierderea controlului motocicletei cu urmarea ca atat motociclistul cat si pasagera au alunecat sub camionul care a trecut peste ei. La ce vreau sa va atrag atentia: 1. Prima data pe o motocicleta noua mergi de zece ori mai atent pana inveti cum se comporta la franare si viraje. 2. Faptul ca pe jos e clisa/ud/ noroi trebuie sa te faca sa fii foarte atent si sa rulezi cu viteza foarte scazuta. 3. Camionul e mare si vizibil, daca si tu te uiti pe unde mergi. 4. Camionul nu tasneste ci accelereaza greoi, castigand viteza foarte incet. Masa fiind mare se si opreste greu. Concluzia mea: tanarul a gresit, nu in fata legii ci in deciziile pe care le-a luat. Pe nimeni nu mai ajuta acum ca, poate, camionagiul va fi judecat si condamnat. Vietile nu mai pot fi recuperate. Legal probabil camionagiul este vinovat, dar...are vre-un rost sa mori cu legea in mana? Nu suntem in cruciada si nu ne aparam tara. Trebuie sa avem grija de viata si sanatatea noastra si a pasagerilor nostri, noi, nu sa asteptam de la altii sa ne protejeze.
  9. Dragii mei forumisti, Constat ca n-a durat prea mult si ati uitat care e scopul topicului. Eu personal nu am nimic cu RIP, sincere comdoleante, sa-L odihneasca Dumnezeu, etc. Problema mea era si inca mai este cum facem sectiunea asta sa lucreze in interesul tuturor? Cum facem sa ne educam si sa ii educam pe cei mai noi decat noi care se dau pe doua roti? Cum facem sa evitam moartea la intalnirea cu camionul sau Matizul? Mai intreb odata sunteti de acord sa incepem disecarea accidentelor la rece, fara pasiune, cautand solutia care ar fi redus consecintele?
  10. In opinia mea NU pentru toti. Pentru cei mai noi in ale motocicletei poate fi foarte folositor sa citeasca ce ar fi corect de facut intr-o situatie similara. In felul asta iti poti ajuta colegii si prietenii sa devina mai repede buni rideri. Topicul n-a fost creat pentru cei care stiu totul. De la ei se astepta cu totul altceva, impartasirea cunostiintelor, ajutorul pentru cei care acum incep.
  11. Ideea mea pentru aceasta sectiune (pentru ca se numeste: "sa invatam din greselile altora") ar fi urmatoarea: Se ia un accident si se analizeaza. Ce s-a facut bine si ce nu. La sfarsit ar trebui sa rezulte o lista de manevre care sa-i ofere altui motociclist, in viitor, sanse mai mari sa evite accidentul or urmarile accidentului sa fie mult mai usoare. Asa cum unii au invatat ca nu franezi cu fata pe nisip din posturile de pe forum tot asa se pot trage concluzii logice si folositoare din alte accidente. Ideea mea este sa previn accidentul. Stiu, un claxon puternic ma face auzit, dar tot nu pot controla reactia celuilalt. A apela la claxon sperand ca masina se da la o parte din drumul meu mi se pare riscanta. Asa cum ii spuneam si lui Brandu eu folosesc claxolnul sa-mi salut nevasta cand plec. Il folosesc in trafic sa atrag atentia cuiva ca a facut ceva nesigur, care mi-a pus viata in pericol, dar asta dupa ce evit si ma simt sigur. Cred ca cel mai folositor este sa conduci ca si cand ai fi invizibil. Daca adaugi si un pic de paranoia, si cand sunt pe motocicleta eu asa fac, atunci poti considera ca esti vizibil si esti tinta tuturor, toti vor sa te dea jos sau sa-ti faca viata grea. Dupa mai mult de 20 de ani in sha inca mai vreau sa calatoresc pe motocicleta pentru placerea pe care mi-o ofera: libertate, vant in fata, posibilitatea sa merg in locuri in care nu pot ajunge cu masina, senzatia ca esti parte din peisaj si nu spectator, etc. Toate astea nu se obtin in oras, dar pentru a ajunge unde vreau sunt constient ca trebuie sa trec prin oras si VREAU sa ajung unde mi-am propus. Ce ziceti, cine incepe cu un comentariu de accident?
  12. Nimic nu-i rau in asta. E uman si frumos sa-ti para rau de vieti irosite. E uman sa te enervezi si sa doresti dreptate, dar...se poate mai mult, se poate, asa cum e subintitulata aceasta sectiune: invata din greselile altora. Nu e vorba numai de greselile motociclistilor. E vorba de greselile participantilor la trafic. Toate aceste greseli va afecteaza viata. Daca se poate sa salvezi pe cineva explicand cum e cel mai bine sa procedezi cand basculanta iti iese in fata, eu zic ca timpul si efortul sunt meritate.
  13. Recunosc ca n-am mai intrat de mult pe acest forum. Recunosc ca desi incerc din greu sa ma obiectivez sunt imperfect si uneori imi pierd rabdarea. Recunosc ca e o diferenta majora de gandire si mediu intre mine la 54 de ani, traind in Canada si voi cei multi si mult mai tineri, traind in Romania. Poate toate astea m-au facut sa ma retrag in carapacea mea si de acolo sa privesc cu un fel de detasare ceea ce se intampla in Romania si in viata voastra. De ce dintr-o data m-am hotarat sa incerc din nou sa ma conectez cu voi? Poate de vina e Brandu care, din cand in cand ma mai tine la curent, pe alte cai, cu intamplarile din Romania. Si uite asa, dupa doua discutii cu Brandu, incerc din nou sa va explic ce cred eu ca ar trebui sa fie rubrica asta care, cred, are cele mai multe posturi. Descrierea sectiunii este: Sa invatam din greselile altora. Continutul posturilor insa arat mult diferit. De cele mai multe ori nu vezi decat RIP si "cat de imbecili sunt ceilalti". Asta as numi eu partea sentimentala, care, recunosc e umana si trebuie sa existe undeva. In opinia mea educatia rutiera lasa mult de dorit in Romania. Spun asta dupa ce am condus ceva timp in Europa, Statele Unite si Canada, dar si in Romania, pentru ca din cand in cand mai vin inca in tara si folosesc o masina ca sa ma deplasez atat in orase cat si in afara lor. Nu vorbesc numai de conducatorii de autoturisme sau alte vehicule pe 4 roti ci si de voi, motociclistii. Pentru a fi de un real folos motciclistilor as propune ca sectiunea sa fie divizata in doua subsectiuni. Una in care fiecare sa-si poata exprima sentimentele, alta, cu totul noua, in care sa se faca analiza accidentului si sa se propuna cele mai bune solutii pentru evitarea in viitor a aceluiasi tip de accident. In aceasta noua subsectiune fiecare ar trebui sa scrie la rece, folosind gandirea si incercand sa gaseasca solutia optima de evitare a unui accident similar. O alta propunere pe care o am este sa folositi intrunirile si pentru a comunica tehnici de evitare a accidentelor. Un bun inceput ar fi utilizarea cartii "Proficient Motorcycling". Cum nu toata lumea stie engleza poate ca traducerea cate unui capitol si prezentarea lui la o intrunire face sens. In felul asta educatia rutiera a motociclistilor se va imbunatati si sansele de a va bucura de pasiunea voastra se vor mari substantial. Astept comentariile voastre, Ion
  14. Teoretic vorbind, fara a lua in consideratie calitatea scuterelor de la diverse companii, un motor racit cu apa e mai fiabil, are performante mai bune si e mai putin zgomotos, dar e mai scump.
  15. Ion54

    Incepator!

    Felicitari! Intai m-as duce cu ea intr-o parcare si m-as obisnui cu franele. E mult mai usor sa accelerezi decat sa franezi! Pe strada ia-o usor, fii foarte atent, incearca sa iti imaginezi scenariile neplacute si sa-ti planifici o cale de iesire din ele chiar atunci cand mergi. Incearca sa-ti asiguri cat mai mult spatiu in jur si tine minte ca cel mai usor te opresti folosind franele nu culcand motocicleta. La drumuri lungi, in grup, daca nu poti tine pasul cu grupul si ei nu te asteapta inseamna ca nu-ti sunt prieteni, schimba grupul, nu incerca sa mergi mai repede decat te simti in stare numai ca sa fii cu ei! Cat despre ulei, daca ai cartea motocicletei urmeaza recomandarile din ea. Poti pune si ulei de masina, aceleasi cifre termice, dar ai grija sa nu aiba aditivi de reducere a frecarii ca o sa-ti patineze ambreiajul. Daca schimbi uleiul la intervalele recomandate in carte schimba si filtrul ca nu faci prea mare economie. Daca schimbi mai des uleiul si nu exploatezi motocicleta sever, in conditii de drum prost (mersul in oras este regim sever de exploatare) poti schimba filtrul la fiecare al doilea schimb de ulei, dar eu n-as face asta. Bafta si cati mai multi kilometri fara probleme sau neplaceri!
×
×
  • Create New...