Sari la conținut

Mi-am luat scooter si am cateva intrebari


Orvo
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor !

De cateva zile mi-am luat un scooter. La asta se rezuma experienta mea pe 2 roti.

Marea pasiune de pana acum sunt masinile vechi, dar cred ca deja ma imbolnavesc de-o boala noua, care ma va duce spre un chopper :)

 

Asadar, de cateva zile am luat un scooter de la un prieten. Dupa spusele lui este un Yamaha Slider din 1996.

M-am dus frumos la primarie si cu o declaratie la notar cum ca nu e furat l-am inmatriculat imediat (numere galbene, fara ITP, fara CIV, etc.).

I-am facut asigurare (80 Ron la EuroIns) pe 6 luni si direct la magazinul de piese sa-mi iau consumabile. Bujie (NGK), Ulei (MOL 2T fullsynth), Filtru de aer.

Aici deja au aparut nedumeririle. In nici un program de piese nu apare Yamaha Slider in 1996. Peste tot apare ca fiind dupa 2000. Am inceput si eu sa rascolesc net-ul dupa decodoare VIN si poze, sa reusesc sa identific corect modelul. Pana la urma, conform seriei de sasiu am ajuns la concluzia ca este vorba nu de Yamaha, ci de un MBK Stunt din 2000. Dupa poze n-am prea reusit sa-mi dau seama pentru ca are carenele schimbate cu unele imitatie carbon iar esapamentul este Leo Vince TT. Am mai descoperit si pe el o placuta nituita pe care tot MBK scrie, asa ca plec de la premiza ca totusi este un MBK STUNT si nu YAMAHA Slider, cu toate ca pe spatele lui scrie Yamaha ...

 

Cele cateva probleme cu care ma confrunt:

- moare motorul in relanti cand e cald. Merge doar daca trag socul pe jumate. L-am luat fara filtru de aer, acesta e comandat, in 3 zile ajunge si poate se schimba situatia dupa ce-l montez.

- viteza maxima se situeaza undeva pe la 40-45 km/h. Cam putin cred eu, dar poate dupa un service al carburatorului va merge mai bine.

- bateria nu tine curentul, dar este comandata deja, impreuna cu filtrul de aer si o bujie NGK.

- nu am absolut nici un instrument la bord. Odata cu schimbarea carenelor, scooter-ul a ramas fara ceasuri. Nu stiu viteza, nivel la benzina, nivel la ulei, etc. Ce variante am oare pentru a monta aceste afisaje ?

 

Cam asta ar fi pe scurt ...

Modelul este ca cel din poza atasata, doar ca are carenele si toba schimbata.

 

PS: Planul este sa "ma dau" vara asta cu scooter-ul, iar vara viitoare sa trec la motocicleta.

 

Toate cele bune !

post-58202-1277383408_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana nu-i montezi filtrul de aer nu mai merge cu el si nu mai regla nimic. filtrul sa fie de burete,sa nu pui conic,sport...

tu ai pus o poza cu mbk booster, am si eu un slider si pe el tot Mbk scrie,acte tot de mbk....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos de sfaturi. Scuterul in ultimii doi ani a circulat doar ocazional. L-am luat de la un prieten care l-a luat din Germania dat i-a ratacit talonul. L-am inscris oricum fara probleme la primarie, i-am facut si asiguare, dar inca sunt in dubii cu modelul exact. El spunea ca e Yamaha Slider, apoi am crezut ca e MBK Booster apoi am ajuns la conluzia ca totusi e MBK Stunt. La aceasta concluzie am ajuns dupa seria de caroserie, folosind acest site: motomike.eu. Seria mea incepe cu VG5SA09 ... si conform site-ului ar fi:

Model: MBK EW 50

Vin: VG5SA09

An: 2000

Cilindrii: 1

Cilindree: 49

Putere: 3,4 PS, 2,5 kw

Propulsie: Vario

Denumire comerciala: Stunt

 

... sigur nu sunt inca ...

 

Pun cateva poze, poate ma lamuriti voi ce model e mai exact ...

Scuzati calitatea, au fost facute pe graba in ziua in care l-am luat si l-am dus acasa pe o ploaie torentiala.

Acum arata mult mai bine, e spalat, lustruit, etc.

 

b59c8249.jpg

ece71207.jpg

e2662a28.jpg

dfada4a0.jpg

6faac292.jpg

3c8f1815.jpg

 

Am facut pana acum cam 20-30 km cu el, asa cum e, fara filtru de aer. Fiind la servici, trebuie sa mai fac drumul inspre casa si apoi nu mai circul pana nu-i pun filtru si pana nu-l duc la un priceput sa-l mesterasca.

Azi i-am facut luminile, pentru ca odata cu schimbarea carenelor (asa a fost luat) nu a mai avut montate becuri si socluri in faruri. Acum am si lumini, deci e ok.

 

Toate cele bune si multumesc pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc !

 

Momentan il tin in garaj, nu ma mai dau cu el pana nu-l pun putin la punct. Astept sa-mi soseasca filtrul de aer, bujia si bateria. (5 zile lucratoare ?!?).

Tot am cautat pe cineva sa-mi regleze carburatorul, dar cred ca ma apuc singur de treaba. Voi demonta carburatorul si-l voi spala. Apoi voi incerca sa-l reglez singur ... cat de greu poate sa fie ?? Mai trebuie sa-i montez si toba pe care am primit-o odata cu el (Leo Vince TT Handmade). Am inteles ca trebuie reglat carburatorul dupa ce se pune toba noua, corect ? Imi mai spunea cineva ca exista ceva limitare sau limitator in toba. E adevarat ? Ati auzit de asa ceva ? Oricum, sunt convins ca odata cu montarea filtrului de aer va merge mult mai bine. Momentan, cu motorul cald nu sta deloc la relanti, dar fara filtru de aer cred ca e normal ...

 

Pe langa acestea, as vrea sa-i mai curat/gresez cablul de acceleratie si soc. Exista vreo metoda specifica ? Ma gandeam sa-l demontez, sa-l scot din camasa, sa-l curat, sa-l gresez si la loc cu el. As schimba si lichidul de frana daca tot mesteresc pe la el. Am destul DOT4 pe acasa si am inteles ca de acesta trebuie. Aici cum se procedeaza ? Ca la masina ? Desfac furtunul de frana de la etrier, las sa curga apoi torn sus lichid si aerisesc. Nu mai retin daca are niplu de aerisire pe etrier ... Pe etrier scrie Brembo iar placutele sunt inca bune, dar daca tot sunt la acest capitol, i-as face cadou un set nou de placute pe fata si saboti pe spate (de la EBC). Pe fata schimbatul e logic, dar pe spate cum sta treaba ? Se da roata jos ?

 

Cam atat deocamdata ... Multumesc pentru ajutor si raspunsuri !

Mesaj completat

Scuze pentru postul dublu dar mai am o intrebare. Am inteles ca e indicat a se schimba garniturile carburatorului, odata cu spalarea acestuia. Cum identific corect ce model de carburator este, plecand de la premiza ca n-a fost schimbat ? Asadar, MBK Stunt EW50 / An 2000 / 3,4 PS. Imi puteti recomanda si un producator pentru garnituri ? Ca sa stiu cam ce sa cer la magazinul de piese.

 

Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omule, nu repara ce nu e cazul. monteaza toba si carbul, apoi vezi cum trage. ce sens are sa schimbi garniturile la carburator,cand abia l-ai montat? unge cablurile alea cu WD40, schimba lichidul de frana, dar nu da banii aiurea pe placute frana si saboti daca zici ca ai deja frane ok...pastreaza banii pentru ce urmeaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi !

Atunci nu-mi mai bat capul cu garniturile. Citisem asta, de acolo si ideea cu garniturile noi ...

 

Tocmai ce-am dat jos carburatorul ...

Cuiul pontou a ramas agatat de cablul de acceleratie, n-am reusit sa-l desfac de pe cablu. In partea de jos a carburatorului e un furtunas care nu duce niciunde ... sta in aer. Asa a fost de cand am l-am luat, dar n-am stiut exact de unde vine. Maine ma duc sa-mi cumpar o plasa de suruburi noi, ca aveam 100 de modele diferite, mai ales la carene. De exemplu din 5 suruburi: 2 erau torx, unul imbus, unul cruce si unul cap de 10 ... ?!? Le iau toate torx, sa fie la fel. Am pus de proba si toba Leo Vince TT si vad ca se potriveste la fix, vreau doar suruburi noi la ea si imi trebuie si garnitura noua, cea veche nu arata prea bine ... oare o gasesc noua ?

 

Capacul din plastic de sus de la motor e cam deteriorat ... cel care acopera bujia si prin care trece fisa. Oare gasesc nou ? Nu are nici un cod pe el, doar scrie Minarelli ...

 

Daca acopar gaura de fixare a carburatorului pe motor, pare pot sa pun jet-ul pe el (pe motor) ? I-as trage o spalatura sanatoasa cu spuma activa, inainte sa montez totul la loc. Am gasit destul noroi pe sub carene, cu toate ca l-am spalat acum cateva zile ...

 

Momentan multumesc si ramane de vazut cum decurge sanarea carb-ului.

 

PS: Am gasit un tutorial interesant si aici, pe care voi incerca sa-l urmez: De-Restricting a Scooter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...