Mark81 Postat Septembrie 16, 2010 Share Postat Septembrie 16, 2010 Sincer nici eu nu vad cum ai putea dejanta la tubliss. Singurul dezavantaj fata de mus mi se pare situatia in care tai cauciucul si mergi pe o "semipana" fata de mus unde nu e nici o diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the black rider Postat Septembrie 16, 2010 Share Postat Septembrie 16, 2010 (editat) De-a lungul timpului am folosit cameră, mousse Âşi începînd din acest sezon tubliss. Am citit tot acest topic Âşi constat cu amărăciune că cei mai mulți dintre cei care au experiență suficientă încît ar putea să emită păreri pertinente, ce se pot constitui ulterior în referințe, nu îÂşi scriu părerile pe acest forum. Din lipsa unor astfel de păreri adeseori am procedat greÂşit Âşi.. în ultimă instanță am cheltuit bani aiurea Âşi am pierdut timp. Despre cameră n-am să scriu fiindcă toată lumea a folosit-o! Măcar la bicicletă Âşi tot a folosit-o toată lumea. Eu, pe o motocicletă de hard enduro n-am să mai montez aÂşa ceva decît aflat la mare strîmtoare. Mousse. - Am topit, fărîmat, rupt, sau cum vreți voi să ziceți, două rînduri de mousse. Sunt proiectate pentru motoretele uÂşoare (în expediția de acum 2 ani a celor de la Motosyberia, ce a pornit din Magadan spre est, au folosit KTM 450 EXC echipate cu mousse; din cauza greutății bagajelor le-au topit în primele 2-3 sute kilometri. au trebuit să se întoarcă-n Magadan Âşi să-Âşi echipeze motoretele cu camere. Asta am citit-o! Dar am auzit că Âşi la Dakar se foloseÂşte mousseul - motocicletele sunt mai grele, e adevărat. Un Ktm690 ar putea cîntări cît un 450Exc cu bagaje. Categoric va trebui să mă informez mai îndeaproape cum stă treaba). Se montează Âşi demontează uÂşor, desigur de un om cît de cît priceput. La primele montări-demontări am transpirat abundent, din nepricepere. Apoi am vizionat cele cîteva filmulețe de pe youtube care au ca obiect această operațiune executată în timp record. M-am întors în garaj Âşi... în scurt timp am reuÂşit ca în 12 minute să dau jos cauciucul, mousseul Âşi apoi să pun un cauciuc nou. E un timp bun, nu?! - La montat-demontat poți să lucrezi brutal, fără prea multă grijă. Leviere să fie. Vaselina e obligatoriu să se folosească din cea siliconică (aprox 50eur un borcan de 1kg, care ține un sezon în condițiile utilizării la nivel de hobby - mediu. La început am folosit cu zgîrcenie dar n-am făcut ceea ce trebuia). Indiferent că te dai sau nu... mousseul trebuie uns. Altfel, în cîteva ture l-ai prăpădit. Am folosit mousse pe cauciuc fixat cu un gripster (papion) Âşi cu două gripstere (alegerea a fost una subiectivă). Montate corect acestea nu lasă cauciucul să se învîrtă pe jantă dar mousseul aflat între jantă Âşi cauciuc suferă comprimări Âşi frecări mari astfel încît Âşi doar rulînd pe un drum forestier acesta ajunge să se încălzească considerabil. Fără vaselină începe să se dezintegreze. Nu am pățit Âşi nu am văzut/auzit de cauciucuri cu mousse care să fi sărit de pe jantă! - În teren mi s-a părut convenabil. Pînă n-am cunoscut altceva.. mi se părea cel mai bun. Acum, cînd pot face diferența.... am rețineri. Are un nivel limitat de comprimare. La trecerea peste obstacole, comportamentul lui la început e moale (soft, mediu, hard - după cum ai ales mousseul). Pe măsură ce se comprimă devine tot mai tare. Devine deranjant cînd ajungi să polizezi pe cîte o piatră, dată fiind capacitatea limitată de a se comprima. Utilizarea mousseurilor mi se pare costisitoare. 150Eur mosseul (care pe mine cel mai mult m-a ținut două sezoane - dar vedeți că asta depinde de cît îl foloseÂşti Âşi cum e întreținut). 50Eur borcănelul de vaselină per sezon. Manoperă multă, dată fiind regularitatea cu care trebuie uns mousseul. Dar folosirea lui mi se pare Âşi convenabilă fiindcă ai garanția că nu vei face pană! Tubliss. Am privit cu interes acest produs de la apariția lui în România. Constat cu bucurie că tot mai mulți dintre cei ce fac performanță îl aleg. Discutînd cu unul dintre oamenii importanți ai motocrossului românesc îmi povestea despre avantajele greutății mici Âşi deci a inerției scăzute în momentul startului. Pentru nivelul meu, teoria mi s-a părut science fiction. - La prima montare n-am reuÂşit să-nțeleg exact cum să procedez chiar dacă am văzut filmulețul prezentat pe net. Ulterior m-am lovit de consecințele fiecăreia dintre greÂşelile făcute. Acum, pot spune că nu e nici o filizofie să montezi tublissul pe jantă. Ar fi un termen cheie: apă cu săpun! Asta trebuie folosită din abundență. Te scuteÂşte de multe incoveniente. ÂŞi desigur, trebuie să respecți cu strictețe procedurile de montare, fără a cădea în greÂşala de a căuta să înțelegi repede tot ceea ce prezintă oamenii pe filmuleț sau în pliantul care se găseÂşte în ambalajul fiecărui tubliss nou. - Odată fixat pe jantă, montarea Âşi demontarea unui cauciuc mi se pare joacă. Din nou... apa cu săpun te scuteÂşte de mult efort. E puțin diferit față de ceea ce se vede la vulcanizare dar mi se pare foarte practică metoda de a monta Âşi demonta un cauciuc pe jantă. De cînd am deprins-o o folosesc cu plăcere Âşi atunci cînd trebuie să motez un cauciuc cu cameră. Mîinile scapă mult mai tefere dintr-o astfel de încercare. - Trebuie avut grijă la succesiunea umflării celor două incinte: camera propriuzisă care va etanÂşa spațiu dintre spițe Âşi membrana aceea roÂşie. 7 atmosfere. Membrana aceea roÂşie împinge cauciucul pe talon. Presiunea fiind mare se realizează un contact puternic între membrană Âşi cauciuc, teoretic etanÂş. Practic, din cauza imperfecțiunilor de finisare a cauciucului.... mai scapă aerul din cea de-a doua incintă, cea delimitată de cauciuc Âşi membrana roÂşie, practic incinta care ne interesează cel mai mult. De aceea trebuie verificată mereu presiunea aerului atît în camera mică (pentru realizarea etanÂşeității contactului dintre membrană Âşi cauciuc) cît Âşi în incinta dintre cauciuc Âşi membrană.. care reprezintă presiunea cu care rulăm. Pînă acum am fost neglijent la aceste aspecte. La una dintre prieteneÂştile ce devin tot mai costisitoare din cauza Federație aducătoare doar de costuri, am luat startul fără aer în cauciucul din față. Din cauza coborîrilor lungi Âşi dure... cauciucul a frecat pe membrana roÂşie, iar din cauza faptului că nu am respectat locul de montare a valvei camerei mici.... am rupt-o. Am mers în continuare (aprox 50km) fără aer în ambele incinte ale roții din față. Cauciucul nu s-a clintit de pe talon. Am terminat cursa destul de bine. (desigur, a trebuit să fiu atent să nu lovesc tare janta - să evit îndoirea ei). Pe spate am ales adeseori să merg fără aer (presiune mai mică de 0.2atm - minimul garantat de producător). În aceste condiții mi-am permis să folosesc cu succes cauciucuri uzate - costurile legate de achiziționarea unui cauciuc nou (pe spate!!!) nu mai sunt un stress pentru mine. - Comparativ cu mousseul: aderența este mult mai bună Âşi uniformă. Nu mai am acele momente pe piatră în care să simt că aderența scade semnificativ, nu mai polizez atît, scutesc timp, efort fizic, uzură-n cauciuc. Tublissul poate fi, funcție de presiune cît un mousse hard sau mediu sau soft. Cu prețul de achiziție a doar unei unități. - Comparativ cu camera: dispare pericolul reprezentat de penele făcute de camerele montate neatent, pliate. Nu dispare pericolul de a înțepa cauciucul în cuie sau alte obiecte ascuțite. Dar nu contează asta atîta vreme cît rularea cu o presiune scăzută în pneu, la trial, hard enduro e aducătoare doar de avantaje. Iar acum după ce am experiența rulării Âşi fără presiune în camera mică... chiar nu mai am nici un stress. Gripsterul este Âşi valva prin care se umflă incinta dintre caucic Âşi membrana roÂşie. Cauciucul rămîne fixat împotriva rotirii pe jantă. Odată împins bine pe talon de către camera mică Âşi membrana roÂşie... din experiența mea... rezultă că nu va avea loc "dejantarea". Avantajele folosirii camerei, mousseului sau tublissului le poate stabili fiecare pentru sine însuÂşi! De aceea eu v-am relatat mai sus ceea ce am simțit Âşi pățit! Cu această ocazie vă invit să-ncălecați pe-o Âşa Âşi cînd vă-ntorceți de pe coclauri să spuneți poveÂşti aÂşa, doar cu ce-ați pățit sau simțit Âşi voi, iar părerile nefondate, impresiile să le împărtăÂşiți în mediu organizat, în cadrul cenaclurilor literar artistice. Să ne vedem sănătoÂşi! Pînă să tastez toată polologhia de mai sus... am costat cu bucurie că au apărut Âşi păreri ce le consider normale. Numa bine! Editat Septembrie 16, 2010 de the black rider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 se poate repara tublis-ul dupa ce il intepi in ceva? stie cineva cam care este pretul pentru o pereche de tublis-uri, 21+18 sa zicem?am vazut un pret de 110 euro/bucata, dar vreau sa cred ca nu e adevarat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 Ala este pretul de lista. Lucian le-a dat cu 600 ron/ambele..sincer mie imi pare un pic rau ca nu m-am gandit sa le ieu eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktk79 Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 Da,era la super pret....mam gandit si eu,dar sa vandut repede Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Byk Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 (editat) oare de ce? Editat Septembrie 17, 2010 de Byk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktk79 Postat Septembrie 18, 2010 Share Postat Septembrie 18, 2010 oare de ce? Pentru ca era 140 de euro in loc de 220.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 18, 2010 Share Postat Septembrie 18, 2010 deci, se poate repara un tublis intepat sau nu? 110 euro pt o camera e mult de tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the black rider Postat Septembrie 19, 2010 Share Postat Septembrie 19, 2010 110Euro e un tubliss nou Scriam în relatarea mea anterioară că într-un concurs am rupt valva camerei de la tublissul față. După cum era firesc n-a mai putut fi reparată. Am înlocuit-o pur Âşi simplu. Una nouă costă 5 sau 10 euro, nu mai Âştiu exact. În prima fază am fost foarte supărat, neÂştiind că se poate înlocui doar camera. Unul din prietenii mei a fost neglijent la montarea tublissului pe jantă Âşi a ciupit camera cu levierul. În 10 minute, la vulcanizare a rezolvat problema. Acum foloseÂşte fără probleme acel tubliss. Membrana aceea roÂşie pe care eu o denumesc astfel neÂştiind cum să fac referință la ea cu un termen mai tehnic, pare foarte rezistentă la acțiuni mecanice. Presupun că are în compoziție kevlar Âşi ceva armătură cu fire metalice. De aceea mi se pare greu destrictibilă. Trebuie să fii tare ghinionist sau să ai o capacitate destructivă ridicată să o strici, tai, înțepi. Spuneam că am mers pe față cu ambele incinte desumflate, aprox 50km în condiții de concurs. Pe membrana de la acea roată am văzut ceva urme de frecare între membrană Âşi cauciuc, nesemnificative. Acel tubliss îl folosesc în continuare cu camera schimbată. DeÂşi am mers Âşi cu roata spate desumflată (doar incinta dintre membrană Âşi cauciuc), pe membrana acestui tubliss nu am observat urme de frecare cu cauciucul. O altă componentă a tublissului este rimlockul (papion, gripster). Acesta are Âşi funcția de valvă pt aerul dintre membrană Âşi cauciuc. Mi se pare greu de distrus fiind complet metalic. Însă în cazul în care cineva reuÂşeÂşte să o distrugă, nu o poate înlocui separat. Doar distrugerea membranei roÂşii sau a rimlockului necesită înlocuirea tublissului, deci cheltuirea a altor 110euro. Un alt aspect de care m-am lovit a fost atunci cînd a trebuit să strîng spițele. La această operațiune trebuie să dai jos tublissul de pe jantă. În ambalajul tublissului se găseÂşte o bandă asmănătoare cu cea de izolare a firelor electrice însă mult mai groasă. Această bandă se pune peste niplurile spițelor în locul membranei de cauciuc ce se foloseÂşte atunci cînd se montează o cameră. A trebuit să dau jos acea bandă. Nu a mai putut fi refolosită. Am folosit în locul ei o fîÂşie de ducktape (bandă de izolat din aceea argintie). Am pus-o-n Âşapte straturi.... Âşi folosesc în continuare acel tubliss. În contextul ideilor enunțate în posturile anterioare ale acestui topic, mă simt dator să fac o cuvenită precizare: practicînd enduro vizeaz doar plăcerea personală Âşi destinderea nervilor proprii, carevasăzică enduro e un hobby pentru mine. Sunt suficient de înaintat în vîrstă ca să nu-mi mai pun problema de performanță. Uneori mai reuÂşesc pe segmente scurte să stau în preajma celor ce ne sunt campioni însă cu cheltuieli energetice foarte mari. Ca o consecință sau nu, trebuie să-mi plătesc din buzunarul propriu fiecare metru de potecă ce reuÂşesc să o parcurg Âşi fiecare din echipamentele care le folosesc. ÂŞi o fac cu vîrf Âşi îndesat, uneori parcă cu disperare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tubliss Postat Septembrie 20, 2010 Share Postat Septembrie 20, 2010 O altă componentă a tublissului este rimlockul (papion, gripster). Acesta are Âşi funcția de valvă pt aerul dintre membrană Âşi cauciuc. Mi se pare greu de distrus fiind complet metalic. Însă în cazul în care cineva reuÂşeÂşte să o distrugă, nu o poate înlocui separat. Doar distrugerea membranei roÂşii sau a rimlockului necesită înlocuirea tublissului, deci cheltuirea a altor 110euro. Se gasesc separat toate componenetele TUbliss (inclusiv banda pentru janta sau stickere) mai putin carcasa, membrana rosie. Chiar si rimlock-ul (cu piesa tringhiulara de guma cu tot) se poate inlocui separat. Deocamdata nu am adus decat camere de rezerva, pentru ca doar pentru acestea a fost cerere momentan (leviere ascutite ). Camera interioara a lui tubliss se poate petici (la cald sa tina la 7,5bar). Carcasa rosie la fel, se poate rezolva cu petic la cald pe interior, doar pentru a evita marirea gaurii. Daca buza care etanseaza pe anvelopa este intreaga si cordul metalic nu este intrerupt sau expus, se poate folosi fara probleme. (acestea se pot defecta doar in cazul in care se ruleaza fara aer in tubliss). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.