Sari la conținut

Aditiv in ulei!


cristi 57
 Share

Postări Recomandate

De ce sa pun aditiv in ulei? Ce se intampla daca am ambreaj umed? Ce trebuie evitat?

 

Aditiv in uleiul de cutie ? (daca ai mentionar de ambreiaj)

sau aditiv in uleiul de motor ?

 

Eu unul nu vad rostul aditivului in ulei, am vazut motor boxer , in 4 timipi,racit pe aer, ce-i drept de masina nu de motocicleta , care mersese cu aditiv , din momentul rk-ului si rezultatele erau dezastroase la nivelul cuzinetilor,pompei de ulei si arbore.

 

Daca ai probleme cu presiunea, foloseste un ulei mai gros, daca vrei sa ai grija de motor , foloseste un ulei mai bun, din punct de vedere calitativ.

Eu intotdeauna am folosit uleiuri semisintetice din gama mobil , si nu am fost niciodata dezamagit. si nu am folosit aditiv si nici prietenilor carora le-am reparat masinile , motoretele nu le-am pus aditiv in motor.

 

singurul aditiv care l-am folosit vreodata , a fost cel pentru curatarea injectoarelor, si acela l-am pus in rezervor la un ford diesel, masina personala.

Editat de Hoinarul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe un forum moto, nu puteam sa pun intrebari legate decat de moto :laugh: .

In general motoarele moto 4T au acelasi carter atat pt ungerea motorului dar si a CV, ambreajul fiind in acest caz, inecat in ulei. Probabil acesta fiind si motivul pretului mai ridicat al uleiului. Speram sa se inteleaga, fara a specifica in mod expres acest lucru. Asocierea motorului auto racit cu aer, cu cel moto, este relativa(Oltcitul avea pe vremuri ulei de motor specific, diferit de cel utilizat la Dacia) indicativul fiind acelasi(uneori scria pe bidon"racire cu aer"). Evident ca poti utiliza orice tip de ulei respectand indicatia producatorului de vascozitate. Totusi nu toata lumea stie ca producatorii au criterii diferite in marcarea indicativelor la uleiuri.

In fine, nu pentru ulei am deschis acest topic, ci pentru aditivul ce vine in completarea uleiului. Sunt pareri diferite pe aceasta tema, pro si contra, pareri pe care le-am auzit chiar de la mecanici care recomanda in anumite situatii utilizarea aditivului. Interesante sunt parerile referitoare la aceste situatii!

Ma interesa ce s-a folosit, de ce(scopul) si ce s-a obtinut.

In cazul dat de tine, dupa RC este contraindicat aditivul(scrie si pe ambalaj). Motorul fiind intr-o perioada de rodaj… (inlocuire filtru si ulei dupa putini km, regim functionare strict, etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in sectiunea service gasesti n topicuri despre ulei si aditivii folositi.

inteleg ca tu vrei sa stii daca bagi aditiv in uleiul folosit(banuiesc ca la japoneza) ulei de moto+cutie, in care e si ambreiajul. majoritatea nu recomanda.

din cauza aditvului care contine, teflon sau molibden iti patineaza ambreiajul (am reusit asta la un kawa).

mai bine folosesti un ulei de moto dedicat de buna calitate si eventual schimbat mai des.

la motoarele cu ambreiaj uscat am folosit tot felul de aditivi fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in sectiunea service gasesti n topicuri despre ulei si aditivii folositi.

inteleg ca tu vrei sa stii daca bagi aditiv in uleiul folosit(banuiesc ca la japoneza) ulei de moto+cutie, in care e si ambreiajul. majoritatea nu recomanda.

din cauza aditvului care contine, teflon sau molibden iti patineaza ambreiajul (am reusit asta la un kawa).

mai bine folosesti un ulei de moto dedicat de buna calitate si eventual schimbat mai des.

la motoarele cu ambreiaj uscat am folosit tot felul de aditivi fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce sa pun aditiv in ulei? Ce se intampla daca am ambreaj umed? Ce trebuie evitat?
....In fine, nu pentru ulei am deschis acest topic,...........Ma interesa ce s-a folosit, de ce(scopul) si ce s-a obtinut....

Fac referinta doar la aditiv! Asta ma intereseaza, dece da , de ce nu! Punct.

nu si aici cu uleiuri! e topic de cearta si analiza uleiului cu citate din standarde samd la topicul de service. E un topic chiar cald de vreo cateva zile.

Cu tot respectul, n-ai fost atent! Am citit, si urmaresc discutia "aprinsa" ce are loc pe alt topic, i-ti cunosc parerea in legatura cu uleiul.

Evident nu ma intereseaza ce cred unii, ci parerea celor au utilizat aditivul, scopul si rezultatul.

 

PS. In cazul meu am si ambreaj umed, am si ambreaj uscat(doua motoare diferite).

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea Cristi, nu am vut intentia de a baga nimanui pumnul in gura, mi-era doar frica sa nu inceapa cearta nr.2 si aici ca intre fratii iugoslavi mai ales dupa urmarirea topicului de la colectionari :D :laugh: ;) , pentru ca primul post avea asa un iz de fumigena aruncata la mijloc. Dar daca e topic constructiv si mai ales cu o problema concreta in spate, sunt doar ochi si urechi. Altfel, nu cred ca mi-am exprimat parerea despre uleiuri(m-am speriat ca am scris ceva pe topicul ala din greseala, dar nu), desi am citit mult si am filtrat destule chestii interesante si din topicul "fierbinte". Zn, P, na...

 

MbSO2(cuvant cheie: Moly) este o chestie extrem de alunecoasa, la ambreiajul umed nu-i place deloc, la cutia de viteze ii place enorm, la cilindru/segmenti nu stiu, pare totusi inert. Moly e f. bun in uleiul de amortizoare, eu nu am gasit sub forma de pulbere ca pe vremuri, doar paste gresante si aditivii astia). Prima folosire la vaselina cu moly a fost sa se unga obuzele de artilerie in Vietnam pentru ca scadea uzura tunului.

 

Aditivii cu teflon la fel extrem de alunecosi, tind sa depuna teflonul taman unde nu-i nevoie de ei, si le place sa infunde gaurele prin rampa de ulei si alte locuri mici si dupa colt.

 

Nu cred ca mi-am exprimat in vreun loc vehement parerea, asa ca eu trimit toata lumea catre carbibles.com, un site extraordinar al lui Chris, motociclist, care in "The engine oil bible" pune deshtu' pe rana inclusiv pe aditivi, care pe langa Moly si teflon mai sunt si nano-lubricanti samd http://www.carbibles.com/additives.html.

Parerea mea personala e exclusiv financiara: dintre uleiurile cerute de cartea tehnica, daca cel mai bun e cel mai scump, se merita sa-l luam, ca nu facem multi km pe an - astia ca mine, de weekend - asa ca nu ne indoaie financiar, dar un ulei ieftin si prost sigur o sa ne indoaie motocicleta. Daca vorbim de zeci de mii de km/an, multiple schimburi de ulei sau flote, atunci se complica, fiindca cel mai bun ulei ramane acelasi, foarte scump, dar incepem sa ne uitam la bani multi si nu mai e la fel. Sa nu uitam ca motociclismul nu e cel mai ieftin hobby, si eu nu as face economie la ulei. In rest cum se spune, fiecare baga ce vrea in a lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles!

 

Bisulfura se molibden. O experienta de acum peste 30 de ani. Aveam un RT125 cu care mergeam zilnic, ruland in jur de 6-8000 km/an. Din 2 in 2 ani faceam motorul, cilindru, ambielaj, piston “la Teodoresti” cine i-a apucat, lucrau bine oamenii. De fiecare data problema era la ambielaj(la maneton), acela se pare ca nu putea mai mult de 10-12000 km. Pistonul si cilindrul mai mergeau, dar nu si ambielajul. Dupa cca 7-8000 km aparea tacanitul ambielajului, continuam sa merg asa pana in iarna cand duceam motorul la facut. Intr-o discutie cu unul din frati, mi-a sugerat sa utilizez grafit coloidai sau bisulfura de molibden ca aditiv in uleiul de amestec. Rezultatul a fost spectaculos, dupa 15000 km rulati, nu a aparut cunoscutul tacanit al ambielajului. Trei ani la rand n-am desfacut motorul. Am ramas apoi fara bisulfura de molibden, n-am mai gasit sursa de unde s-o iau. Pe la 20000 km a aparut cunoscutul zgomot, evident lipsa bisulfurii.

Compozitia: Puneam intr-un pahar 1/2; lingurita bisulfura, apoi benzina si amestecam. Amalgamul il turnam in uleiul de amestec. Mereu am folosit un procent de 4% la amestec. Dezavantajul era ca grafitul se sedimenteaza, astfel decate ori plecam zgaltaiam bine rezervorul care nu era plin niciodata(din acest motiv). Pe drum mai ciupeam din cand in cand frana, pentru a amesteca benzina. Toba nu s-a infundat niciodata din cauza acestui amestec, nici bujia nu a avut de suferit si nici jiglerele carbului.

Concluzia: cand am desfacut motorul secmentii erau mult mai putin uzati, pistonul nu mai avea cunoscutele rizuri longitudinale, cilindrul “oglinda”(este cert ca ar mai fii mers), ambielajul avea la maneton un joc abea perceptibil. Incontestabil bisulfura de molibdent la 2T face minuni.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles!

 

Bisulfura se molibden. O experienta de acum peste 30 de ani. Aveam un RT125 cu care mergeam zilnic, ruland in jur de 6-8000 km/an. Din 2 in 2 ani faceam motorul, cilindru, ambielaj, piston “la Teodoresti” cine i-a apucat, lucrau bine oamenii. De fiecare data problema era la ambielaj(la maneton), acela se pare ca nu putea mai mult de 10-12000 km. Pistonul si cilindrul mai mergeau, dar nu si ambielajul. Dupa cca 7-8000 km aparea tacanitul ambielajului, continuam sa merg asa pana in iarna cand duceam motorul la facut. Intr-o discutie cu unul din frati, mi-a sugerat sa utilizez grafit coloidai sau bisulfura de molibden ca aditiv in uleiul de amestec. Rezultatul a fost spectaculos, dupa 15000 km rulati, nu a aparut cunoscutul tacanit al ambielajului. Trei ani la rand n-am desfacut motorul. Am ramas apoi fara bisulfura de molibden, n-am mai gasit sursa de unde s-o iau. Pe la 20000 km a aparut cunoscutul zgomot, evident lipsa bisulfurii.

Compozitia: Puneam intr-un pahar 1/2; lingurita bisulfura, apoi benzina si amestecam. Amalgamul il turnam in uleiul de amestec. Mereu am folosit un procent de 4% la amestec. Dezavantajul era ca grafitul se sedimenteaza, astfel decate ori plecam zgaltaiam bine rezervorul care nu era plin niciodata(din acest motiv). Pe drum mai ciupeam din cand in cand frana, pentru a amesteca benzina. Toba nu s-a infundat niciodata din cauza acestui amestec, nici bujia nu a avut de suferit si nici jiglerele carbului.

Concluzia: cand am desfacut motorul secmentii erau mult mai putin uzati, pistonul nu mai avea cunoscutele rizuri longitudinale, cilindrul “oglinda”(este cert ca ar mai fii mers), ambielajul avea la maneton un joc abea perceptibil. Incontestabil bisulfura de molibdent la 2T face minuni.

 

si mai gasim asa ceva in zilele noastre?!? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari !

 

Eu am intrebat la ce folosesti aditiv, la motor sau la cutie, pentru ca in momentul acela ma gandeam ca sunt motoare cu , cutia de viteze separata...in fine...a fost o prostie.'

 

Ce am observat eu legat de aditivi , ce-i drept la masina , nu la moto. Masina unui amic, diesel , batea motorul in ultimul hal...la sfatulul unui mecanic a bagat aditiv, 2 cutii de aditiv 2+2 , nimic diferit , face la fel si cu si fara. solutia a fost schimbarea uleiului cu unul mai vascos.

Masina altui amic, benzina, la un moment dat , se aprindea becul de ulei din bord si la scurt timp batea motorul, aici am pus direct ulei mai vascos si problema a disparut. Ambele masini merg bine si in ziua de astazi, trecat ceva timp de atunci .

 

Am vazut si eu reclame la aditivi, si vorbe cum , ca teflonul din aditiv se aseaza pe cuzineti si rectifica automat uzura acestora....bla bla.... mie personal mi-se pare o aberatie. Daca ai probleme la presiune , sau motorul are un anumit grad de uzura, inceara un ulei mai vascos , in functie de anotimp,foloseste un ulei de calitate, si o chestie pe care am invatat-o de la un mecanic batran, daca ai posibilitatea, si motorul are filtru de ulei (am vazut motor in 4 timpi de scuter fara filtru de ulei ) foloseste 2 filtre la un schimb de ulei. Adica , daca tu, teoretic faci schimbul la 6OOO mii de km, dupa primul schimb de ulei si filtru, dupa inca 3OOO de km mai schimba un filtru de ulei si completeaza nivelul.

 

Nici un aditiv nu o sa aduca un plus in buna functionalitatea a motorului , fata de un ulei de calitate si o exploatare a acestuia in parametrii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici un test pe uleiuri ! desi ...un pic cam ..neprofesionist .

 

http://www.youtube.com/watch?v=LBbuqL7_qL0...feature=related

 

(cel facut de italieni - e un pic mai bine realizat ma refer la faptul ca au greutati standard ..altfel e interpretabil )

 

oricum la o comunista in 4 timpi ...as merge pe motul sau bardahl dupa ce am vazut acest test

 

Editat de rocket1982
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Liqui-Moly "1580" Racing Bike-Oil-Additiv. Nu e ulei 2T ci aditiv. 1ml la 1l de benzina, pe langa uleiul 2T. Sticluta de 125ml.

prin benzinariile mol gasesc asta?!? sau trebuie vre-o comanda speciala pe undeva... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Ok stress-ule, care a fost scopul? Ce ai obtinut?

Nu am cautat, cred ca s'o gasi pe undeva(iuli-voshod)

 

 

in mers nu cred sa fie vreo mare chestie (eu unul n-am simtit nimic) dar la rf mi s-a spart pompa de apa (a inghetat apa in ea, pornit troaca, curs apa in ulei si mers vreo 2-3 km) si nu a patit nimic motorul! cuzinetii s-au facut un fel de gri antracit, pistoanele la fel, bolturile la fel, cutia de viteze. cica bisulfura previne contactul metal-metal. piesele nu aveau uzura (mai ales cuzinetii) nici ochiometrica nici masurate. asa ca pot spune ca e un fel de "plasa de siguranta"

Mesaj completat

prin benzinariile mol gasesc asta?!? sau trebuie vre-o comanda speciala pe undeva... :)

 

 

poti sa pui aditivul clasic de la liqui moly, mos2. e acelasi lucru. se gaseste la mai toate magazinele auto mai rasarite :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
exista ulei pentru motoare uzate,ce se intampla daca se administreaza unui motor ok,care nu papa ulei de la schimb la schimb?

il ajuta,il afecteaza,in ce masura? ce contine si care este scopul lui, defapt.

va multumesc :)

 

 

nu-l ajuta cu nimic, dimpotriva forteaza pompa si semeringurile. daca e uzat merita, il mai tarai un pic. daca nu, mai mult strici!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...