mettal86 Postat Decembrie 28, 2010 Share Postat Decembrie 28, 2010 (editat) Unii schimba direct motorul la 5.000 Eu am lucrat la un moment dat la o firma de vanzare de uleiuri tehnice si de motor, si butoaiele alea stateau bine mersi, peste iarna, la minus cate grade erau afara, si in cartile lor tehnice nu era scris nimic de genul "a se tine la temperaturi pozitive, daca e minus X aruncati tot stocul" Intr-adevar puteti sa imi spuneti ca in motor e un metal super-coroziv (metal cu care se impaca de altfel excelent vara), in care iarna se trezesc spiritele rele Eu consider ca uleiul trebuie schimbat la numarul de kilometri, cu precizarea ca daca la sfarsit de sezon are aproape kilometrii facuti, sa se schimbe pentru ca peste iarna ramasitele din ambreiaj se pot depune undeva pe fund, de unde se trage uleiul, ceea ce ar putea ingreuna lubrifierea partii superioare a motorului. Sunt doar presupuneri. Inca ceva, din studiile citite de mine (din pacate nu am pastrat linkurile,dar le-am gasit tot pe forum pe nush ce topic), proprietatea cea mai importanta a uleiului care se altereaza odata cu numarul de kilometri SI cu timpul este vascozitatea! Aditivii care ii pun producatorii fac ca aceasta vascozitate sa scada mai putin in timp, in diverse regimuri de functionare. Uleiurile moto isi pastreaza mai bine vascozitatea in urma utilizarii la turatii mari, decat cele auto, cu toate acestea vascozitatea oricum scade, chiar si la uleiurile moto. Practic, aici e marea diferenta intre uleiurile moto si auto, dar consider, si este o parere strict personala, bazata pe argumentele de mai sus, ca se poate pune si ulei auto la motociclete mai putin pretentioase (raport putere/cilindree relativ mic), dar la intervale mai mici de timp/kilometraj. La motocicletele, cu rapoarte de putere mari (toate SS-urile, si anumite enduroaice), terbuie un ulei bun (moto) si schimbat la cat zice manualul sau mai des. Pe un GS500 insa, nu vad de ce l-ar dearanja un ulei mai slab decat Yamalube pt R1, mai ales daca este schimbat mai des decat trebuie. In general la schimbul de ulei, daca acesta este destul de curat si vascos, intervalul se poate mari, daca este murdar si e un fel de (cuvant urat), intervalul de schimb trebuie scurtat. LE: De cand pi.shat e (cuvant urat) ? Editat Decembrie 28, 2010 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
todea Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 3000 km Ulei, filtru, guma spate mai zi si la cati km bagi o reparatie la motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 mai zi si la cati km bagi o reparatie la motor Eh, asta nu se mai spune, ca Honda e Honda si n-avem voie sa-i luam numele in desert. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
todea Postat Decembrie 29, 2010 Share Postat Decembrie 29, 2010 Eh, asta nu se mai spune, ca Honda e Honda si n-avem voie sa-i luam numele in desert. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.