Sari la conținut

SCHIMB ULEI !


Rufus2q
 Share

Postări Recomandate

Unii schimba direct motorul la 5.000 :)

 

Eu am lucrat la un moment dat la o firma de vanzare de uleiuri tehnice si de motor, si butoaiele alea stateau bine mersi, peste iarna, la minus cate grade erau afara, si in cartile lor tehnice nu era scris nimic de genul "a se tine la temperaturi pozitive, daca e minus X aruncati tot stocul"

Intr-adevar puteti sa imi spuneti ca in motor e un metal super-coroziv (metal cu care se impaca de altfel excelent vara), in care iarna se trezesc spiritele rele :)

Eu consider ca uleiul trebuie schimbat la numarul de kilometri, cu precizarea ca daca la sfarsit de sezon are aproape kilometrii facuti, sa se schimbe pentru ca peste iarna ramasitele din ambreiaj se pot depune undeva pe fund, de unde se trage uleiul, ceea ce ar putea ingreuna lubrifierea partii superioare a motorului. Sunt doar presupuneri.

 

Inca ceva, din studiile citite de mine (din pacate nu am pastrat linkurile,dar le-am gasit tot pe forum pe nush ce topic), proprietatea cea mai importanta a uleiului care se altereaza odata cu numarul de kilometri SI cu timpul este vascozitatea!

 

Aditivii care ii pun producatorii fac ca aceasta vascozitate sa scada mai putin in timp, in diverse regimuri de functionare. Uleiurile moto isi pastreaza mai bine vascozitatea in urma utilizarii la turatii mari, decat cele auto, cu toate acestea vascozitatea oricum scade, chiar si la uleiurile moto. Practic, aici e marea diferenta intre uleiurile moto si auto, dar consider, si este o parere strict personala, bazata pe argumentele de mai sus, ca se poate pune si ulei auto la motociclete mai putin pretentioase (raport putere/cilindree relativ mic), dar la intervale mai mici de timp/kilometraj.

La motocicletele, cu rapoarte de putere mari (toate SS-urile, si anumite enduroaice), terbuie un ulei bun (moto) si schimbat la cat zice manualul sau mai des. Pe un GS500 insa, nu vad de ce l-ar dearanja un ulei mai slab decat Yamalube pt R1, mai ales daca este schimbat mai des decat trebuie.

 

In general la schimbul de ulei, daca acesta este destul de curat si vascos, intervalul se poate mari, daca este murdar si e un fel de (cuvant urat), intervalul de schimb trebuie scurtat.

 

LE: De cand pi.shat e (cuvant urat) ?

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...