rat_jawa Postat Octombrie 7, 2006 Share Postat Octombrie 7, 2006 beleaua e urmatoarea....cam de cand am eu motoru' asta (aproximativ doi ani) cum daca il tzin mai mult de zece minute la 70km/h caleaza cilindrul drept. Mi-am dat seama de kestia asta pt ca tot timpul cilindrul drept este mult mai cald decat cel stang. I-am schimbat pistoanele shi segmentzii, am avut grija sa le echilibrez shi sa fie totul cala carte, i-am schimbat cuzinetzii, toate tolerantzlele sunt in limitele specificate in manualul de reparatzii original, dar cu toate astea face aceeashi kestie: caleaza in draci...... Care credetzi ca e problema?? Biela stramba? pistoane nashpa? vilbrochen stramb? Mentzionez ca in orash merge ok....porneshte la prima sau a doua pedala chiar shi cand e rece, ulei nu haleshte, consumul e acceptabil, presiune la ulei are 5 in mers shi vreo 2-3 la ralanti, da' eu unu nu shtiu ce sa ii mai fac.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 7, 2006 Share Postat Octombrie 7, 2006 solo, sau cu atas caleaza la 70? Cati km are setul? Cand ai desfacut ultima oara? Bate motorul, ca daca e biela sau vilbrochenul motorul bate urat. Dar io cred ca e din pistoane sau nu se unge bine. Avansul reglat, supapele, bujii 14NP24/NP21 carburatoarele vezi sa dea la bujie culoare maro deschis la turatie mare. Schimba uleiul, pune unul bun, sfat Agip Moto 15W50 semisintetic e doar 160 000/L. Doar daca-l tii la 70 iti caleaza? Daca-i dai 100? Daca totul e in ordine dupa cum zici mareste cota la cilindri si toarna niste pistoane bune tot acolo ca sa stii o treaba. La Slatina e fabrica care face pistoane inginereste. si mie mi-a calat Niprul pana s-a rodat, dar se cala de obicei cand il tineam in sarcina la turatie mica, daca l-as fi tinut in ture, isi facea ungerea probabil mai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 7, 2006 Share Postat Octombrie 7, 2006 (editat) ...pe dreapata, ungerea! si/sau amestecul mai sarac.... al meu l-am cuparat cedat pe stinga, dar dupa ce l-am refacut am observat ca merge mai fierbinte pe drepta ...278 de grade pe drepta 237 pe stanga masurat cu o scula de la skf pe qiuloasa inspre evacuare....Bujia pe dreapta era mai inspre alb, si a trebuitsa reglez altfel carburatorul ca sa-si revina. Cred ca am o problema pe admisie (coada de supapa foarte uzata, ca gdidurile sint noi...) aer fals care fute amestecul, etansarea la prinderea carburatorului(se ovalizeaza foarte usor flansa de prindere), supapa+ghid ca si la mine. Schimba carburatoarele intre ele si fa niste garnituri din piele care se muleaza si mai apoi se intaresc (va trebui sa le tot strangi...)si vezi daca la fel se comporta. Avansul diferit pe cei doi cilindrii!Foarte posibil... Editat Octombrie 7, 2006 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Octombrie 8, 2006 Autor Share Postat Octombrie 8, 2006 (editat) solo, sau cu atas caleaza la 70? Cati km are setul? Cand ai desfacut ultima oara? Bate motorul, ca daca e biela sau vilbrochenul motorul bate urat. Dar io cred ca e din pistoane sau nu se unge bine. Avansul reglat, supapele, bujii 14NP24/NP21 carburatoarele vezi sa dea la bujie culoare maro deschis la turatie mare. Schimba uleiul, pune unul bun, sfat Agip Moto 15W50 semisintetic e doar 160 000/L. Doar daca-l tii la 70 iti caleaza? Daca-i dai 100? Daca totul e in ordine dupa cum zici mareste cota la cilindri si toarna niste pistoane bune tot acolo ca sa stii o treaba. La Slatina e fabrica care face pistoane inginereste. si mie mi-a calat Niprul pana s-a rodat, dar se cala de obicei cand il tineam in sarcina la turatie mica, daca l-as fi tinut in ture, isi facea ungerea probabil mai bine solo....setul asta are vreo 3000 de km....de cand i-am schimbat setul nu am mai umblat in el. Motorul nu are batai urate, cand se incalzeshte rau se aud ceva tazacneli prin el dar banuiesc ca e o treaba normala..... Avansul e reglat in asa fel incat sa porneasca ushor.......am bujii 14 np 21 carburatoarele reglate simetric.....cilindrul din dreapta merge putzin mai bogat decat stangul, Culoarea la bujii....Stanga maro deschis, drepta maro inchis, ulei am incercat vreo 3 tipuri, cu toate face la fel.......din pacate pana ajung la 100 caleaza mai mult ca sigur beleaua este ca problema e mai veche.....se cala shi inainte sa ii schimb setu'..... ...pe dreapata, ungerea! si/sau amestecul mai sarac.... al meu l-am cuparat cedat pe stinga, dar dupa ce l-am refacut am observat ca merge mai fierbinte pe drepta ...278 de grade pe drepta 237 pe stanga masurat cu o scula de la skf pe qiuloasa inspre evacuare....Bujia pe dreapta era mai inspre alb, si a trebuitsa reglez altfel carburatorul ca sa-si revina. Cred ca am o problema pe admisie (coada de supapa foarte uzata, ca gdidurile sint noi...) aer fals care fute amestecul, etansarea la prinderea carburatorului(se ovalizeaza foarte usor flansa de prindere), supapa+ghid ca si la mine. Schimba carburatoarele intre ele si fa niste garnituri din piele care se muleaza si mai apoi se intaresc (va trebui sa le tot strangi...)si vezi daca la fel se comporta. Avansul diferit pe cei doi cilindrii!Foarte posibil... oricum la mine toate supapele sunt cam varza.....kestia este ca nu shtiu cum sa imi dau seama daca au avansu' diferit... Editat Octombrie 8, 2006 de rat_jawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 8, 2006 Share Postat Octombrie 8, 2006 solo....setul asta are vreo 3000 de km....de cand i-am schimbat setul nu am mai umblat in el. Motorul nu are batai urate, cand se incalzeshte rau se aud ceva tazacneli prin el dar banuiesc ca e o treaba normala..... Avansul e reglat in asa fel incat sa porneasca ushor.......am bujii 14 np 21 carburatoarele reglate simetric.....cilindrul din dreapta merge putzin mai bogat decat stangul, Culoarea la bujii....Stanga maro deschis, drepta maro inchis, ulei am incercat vreo 3 tipuri, cu toate face la fel.......din pacate pana ajung la 100 caleaza mai mult ca sigur beleaua este ca problema e mai veche.....se cala shi inainte sa ii schimb setu'..... oricum la mine toate supapele sunt cam varza.....kestia este ca nu shtiu cum sa imi dau seama daca au avansu' diferit... dai jos capacele de qiuloasa, dai incet la pedlaa si vezi care cilindru e pe compresie , ala tre' sa aiba scanteie, iar dupa inca o tura celalalt, si marchezi pozitia pe volanta prin ferestruica de vizitare, si vezo daca sint ceva diferente.Binanteles cu un bec si o baterie legate pe platina... Supape varza asta e cam nasol.Gandeste-te ca o supapa de admisie care nu inchide calumea.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 8, 2006 Share Postat Octombrie 8, 2006 supape noi, ghiduri de lada si un strugar bun. Drobule, e pe bune faza cu garnituri din piele? Ce fel de piele, netabacita, ce grosime... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Octombrie 9, 2006 Share Postat Octombrie 9, 2006 solo, sau cu atas caleaza la 70? Cati km are setul? Cand ai desfacut ultima oara? Bate motorul, ca daca e biela sau vilbrochenul motorul bate urat. Dar io cred ca e din pistoane sau nu se unge bine. Avansul reglat, supapele, bujii 14NP24/NP21 carburatoarele vezi sa dea la bujie culoare maro deschis la turatie mare. Schimba uleiul, pune unul bun, sfat Agip Moto 15W50 semisintetic e doar 160 000/L. Doar daca-l tii la 70 iti caleaza? Daca-i dai 100? Daca totul e in ordine dupa cum zici mareste cota la cilindri si toarna niste pistoane bune tot acolo ca sa stii o treaba. La Slatina e fabrica care face pistoane inginereste. si mie mi-a calat Niprul pana s-a rodat, dar se cala de obicei cand il tineam in sarcina la turatie mica, daca l-as fi tinut in ture, isi facea ungerea probabil mai bine care-i treaba cu culoarea la bujie? poate mai invat si eu ceva si poate o sa-mi ajute si mie la vre-o grea incercare cum ziceau fratiii Grimm. si poate stii si de unde sa fac rost de o roata buna si orijinala k a mea e intr-o forma avansata de 8 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 9, 2006 Share Postat Octombrie 9, 2006 in mare culoarea la bujie: alb=amestec sarac (in benzina), maroniu = amestec bun, negru uscat = amestec bogat (in benzina), negru ud = amestec foarte bogat, motor rece, bujie cu cifra termica necorespunzatoare, consum de ulei, poate fi oricare din ele sau chiar combinate! atentie! bujia se "citeste" numai dupa ce motorul s-a incalzit corespunzator si mers ceva in ture, nu la relanti pt. amestecul in mers! pt. relanti o lasi sa mearga mult, vreo 10 min, daca nu mai mult si dupa aia o citesti! in mare culoarea trebuie sa fie un maro o idee mai inchis la relanti si o idee mai deschis in mers! ca sa vezi cum e in mers tai aprinderea in mers si scoti bujia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 9, 2006 Share Postat Octombrie 9, 2006 supape noi, ghiduri de lada si un strugar bun. Drobule, e pe bune faza cu garnituri din piele? Ce fel de piele, netabacita, ce grosime... ..da e pe bune!Piele mai grosuta 1,5-2mm (limba de cizma de dama cu paru rosu....) se muleaza foarte bine de la strangere si temperatura, si etanseaza perfect.Singurul aspect la care trebuie avut grija este ca pielea se taseaza si trebuie verificata stringerea din cind in cind, la sfarsit va fi o chestie tare ca si klingheritul dar foarte bine amprentata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.