aLiAss Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Salut am o honda cbr 600 f1 '90.De câteva zile merge în două pistoane.Am dat jos Âşi curățat bujiile (crezând că de acolo este problema ca am lăsat-o în fața blocului Âşi poate a tras cineva de accelerație Âşi a înecat-o că de atunci nu a mai pornit) dar bujiile erau perfect uscate, Âşi îmi vine in minte să verific bobinele de inducție.Pun mâna pe una Âşi era fierbinte, am spus că am gasit problema, o dau jos o verific pe direct Âşi merge, însă mie pe motocicletă nu îmi dă scânteie la 2 bujii( pe fiÂşele ce ies din bobina respectivă ) respectiv 1 si 4, practic motocicleta merge in 2 pistoane.Precizez că de când merge in 2 pistoane nu se mai misca nici turometrul.Vă rog să mă ajutați, poate a mai avut cineva problema asta sau cunoaÂşte careva acest aspect. Mulțumesc mult Âşi o zi bună. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 (editat) schimba fisele intre ele daca tot asa se comporta schimba bobina. Editat Mai 31, 2011 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aLiAss Postat Mai 31, 2011 Autor Share Postat Mai 31, 2011 schimba fisele intre ele daca tot asa se comporta schimba bobina. Adică să pun fisele de pe bobina buna pe cea presupusa defectă Âşi invers ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 (editat) Adică să pun fisele de pe bobina buna pe cea presupusa defectă Âşi invers ? exact.desi probabilitatea ca amindoua fisele sa se strice in acelasi timp e ft mica (la aceiasi bobina) Editat Mai 31, 2011 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 (editat) Carburatoarele CV nu au pompa de sprit astfel ca motorul nu se "ineaca" la actionarea manetei de gaz cand acesta nu e in functiune. In general fisele sunt atasate bobinelor de inductie si nu pot fi demontate. Cel mai usor verifici bobinele cu un aparat de masura, prin compararea rezistentei pe primar/secundar (sau daca stii valorile din manual). Ride Safe! P.S. Pentru a avea scanteie pe bujiile corespunzatoare unei bobine trebuie ca ambele bujii sa fie legate la masa (secundarul bobinei de inductie este in serie cu fisele/bujiile). Daca una este izolata, nici cealalta nu va functiona. Acelasi lucru este valabil daca vreo rezistenta de filtrare RF din pipe este intrerupta. Editat Mai 31, 2011 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Carburatoarele CV nu au pompa de sprit astfel ca motorul nu se "ineaca" la actionarea manetei de gaz cand acesta nu e in functiune. In general fisele sunt atasate bobinelor de inductie si nu pot fi demontate. Cel mai usor verifici bobinele cu un aparat de masura, prin compararea rezistentei pe primar/secundar (sau daca stii valorile din manual). Ride Safe! P.S. Pentru a avea scanteie pe bujiile corespunzatoare unei bobine trebuie ca ambele bujii sa fie legate la masa (secundarul bobinei de inductie este in serie cu fisele/bujiile). Daca una este izolata, nici cealalta nu va functiona. Acelasi lucru este valabil daca vreo rezistenta de filtrare RF din pipe este intrerupta. nu te cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 OK, modelul asta de bobine nu se incadreaza la categoria "in general" si permite demontarea fiselor. Pentru test insa nu cred ca te'ai exprimat bine, nu fisele trebuiesc inversate ci bobinele de inductie: cea de pe cilindrii 1-4 cu cea de pe 2-3 (conectate la firele de comanda corespunzatoare). Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 OK, modelul asta de bobine nu se incadreaza la categoria "in general" si permite demontarea fiselor. Pentru test insa nu cred ca te'ai exprimat bine, nu fisele trebuiesc inversate ci bobinele de inductie: cea de pe cilindrii 1-4 cu cea de pe 2-3 (conectate la firele de comanda corespunzatoare). Ride Safe! la fostu' motor a fost de ajuns sa schimb 2 fise (prezenta aceleasi simptome ca cele prezentate de colegu' forumist) si a inviat! bineinteles ca poate incerca si varianta expusa de tine mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aLiAss Postat Iunie 1, 2011 Autor Share Postat Iunie 1, 2011 Deci..intr-un final ce ar trebui sa fac ? Sa inversez pana la urma bobinele ? Aaaa..si inca un lucru, mie de vreo 2 luni imi fura scanteie o fisa..deci din cate am inteles eu daca una din fise e dusa nici cealalta nu mai functioneaza ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 (editat) Deci..intr-un final ce ar trebui sa fac ? Sa inversez pana la urma bobinele ? Aaaa..si inca un lucru, mie de vreo 2 luni imi fura scanteie o fisa..deci din cate am inteles eu daca una din fise e dusa nici cealalta nu mai functioneaza ? cel mai ieftin este sa verifici inainte de a schimba(cumpara). schimba in ce ordine vrei tu fisele intre ele si bobinele.ai grija sa notezi cum sint montate acum pe motor ca sa ti dea scinteie cind trebuie poate cel mai simplu in cazul de fata este sa ai linga tine un mecanic (poate fi si auto fara pb.)ai spui despre pb si el te ajuta sa identifici mai usor defectiunea. sau poti baga o bujie in fiecare fisa (pe rind) dai la automat(demaror) si vezi care lucreaza(face scinteie) bujia neaparat trebuie tinuta in contact cu o parte metalica a motorului. vezi sa nu te zgiltie! Editat Iunie 1, 2011 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aLiAss Postat Iunie 1, 2011 Autor Share Postat Iunie 1, 2011 ok, maine la prima ora asta am sa fac.va multumesc si revin cu un raspuns maine. PS: Mi'a zis cineva cum ca ar fi posibil sa fie si CDI-ul defect, cica ar avea 2 senzori pentru fiecare bobina, si unul sa fie ars.E posibil si asa ceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 (editat) Da, este posibil, la fel cum este posibil si ca unul dintre tranzistorii-releu, pe post de ruptor din CDI/TCI sa fie ars. Fa mai intai testul cu bobinele/fisele si daca e la fel, verifica pe rand bobinele "generatorului de puls". Daca totul e in regula pana aici, pentru a masura tranzistorul de pe bobina care nu functioneaza trebuie sa desfaci cumva TCI'ul. Ride safe! Daca nu ai schema electrica... Editat Iunie 1, 2011 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aLiAss Postat Iunie 6, 2011 Autor Share Postat Iunie 6, 2011 Am schimbat bobinele intre ele, sunt bune ambele, cea care era considerata defecta am pus-o pe partea dreapta si merge perfect ( da scanteie ), iar cealalta am pus-o in partea stanga si nu da nicio scanteie.Se incalzeste foarte tare, tind sa cred ca problema e la circuitul spre bobina din partea stanga ca nu vad alta logica.Va rog sa ma ajutati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Iunie 6, 2011 Share Postat Iunie 6, 2011 (editat) Am schimbat bobinele intre ele, sunt bune ambele, cea care era considerata defecta am pus-o pe partea dreapta si merge perfect ( da scanteie ), iar cealalta am pus-o in partea stanga si nu da nicio scanteie.Se incalzeste foarte tare, tind sa cred ca problema e la circuitul spre bobina din partea stanga ca nu vad alta logica.Va rog sa ma ajutati. pune aparatul de masura pe firele care alimenteaza bobina cu pb. si vezi daca bobina cind dai la automat se alimenteaza cu curent atentie! masoara firele ccare intra in PRIMARUL BOBINEI.nu fisele. Editat Iunie 6, 2011 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 6, 2011 Share Postat Iunie 6, 2011 Am schimbat bobinele intre ele, sunt bune ambele, cea care era considerata defecta am pus-o pe partea dreapta si merge perfect ( da scanteie ), iar cealalta am pus-o in partea stanga si nu da nicio scanteie.Se incalzeste foarte tare, tind sa cred ca problema e la circuitul spre bobina din partea stanga ca nu vad alta logica.Va rog sa ma ajutati. Daca bobinele/fisele sunt in regula atunci problema este pe circuitul de comanda: una dintre bobinele generatorului de puls sau tranzistorul pe post de ruptor din TCI/CDI, corespunzator perechii de cilindrii care nu functioneaza. Daca ai acces la un osciloscop, poti masura semnalul celor doua bobine ale generatorului de puls (vezi schema), daca nu, macar cu un multimetru (pe rezistenta), comparativ. Mai departe, pentru a investiga probleme la CDI/TCI e nevoie de ceva experienta in domeniu asa ca cel mai bine ar fi sa apelezi la un electronist. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
k-10 Postat Iunie 6, 2011 Share Postat Iunie 6, 2011 Domnul radioamateur de la Constanta ti-a trimis o schema foarte concludenta. Dupa cum se vede circuitele primare ale celor doua bobine sunt alimentate prin firul comun 18 si prin doua fire separate care duc la CDI (spark unit). Unul dintre ele are insa o ramificatie ce pleaca prin firul 8 la turometru (ziceai ca nici turometrul nu functioneaza). Atunci, banuiesc ca problema este fie din CDI (asa cum a spus si yo4hgx) fie din senzorul generator de impulsuri corespunzator bobinei care nu da scanteie. Senzorii se pot verifica cu un ohmmetru. Mai sunt si alte metode dar destul de complicate. Teoretic si turometrul poate sa fie de vina. Nu intru in amanunte pentru ca probabilitatea este f f... redusa. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aLiAss Postat Iunie 7, 2011 Autor Share Postat Iunie 7, 2011 Domnul radioamateur de la Constanta ti-a trimis o schema foarte concludenta. Dupa cum se vede circuitele primare ale celor doua bobine sunt alimentate prin firul comun 18 si prin doua fire separate care duc la CDI (spark unit). Unul dintre ele are insa o ramificatie ce pleaca prin firul 8 la turometru (ziceai ca nici turometrul nu functioneaza). Atunci, banuiesc ca problema este fie din CDI (asa cum a spus si yo4hgx) fie din senzorul generator de impulsuri corespunzator bobinei care nu da scanteie. Senzorii se pot verifica cu un ohmmetru. Mai sunt si alte metode dar destul de complicate. Teoretic si turometrul poate sa fie de vina. Nu intru in amanunte pentru ca probabilitatea este f f... redusa. Bafta. Se pare ca acea probabilitate foarte redusa a fost cauza, mai exact firul de la turometru.Aveam un surub de la far care atingea in spatele bordului exact pe firul de la turometru si facea scurt, mi se descarca si bateria destul de repede.Problema s-a rezolvat.Da scanteie la ambele bobine.Va multumesc pentru ajutor. Asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
k-10 Postat Iunie 7, 2011 Share Postat Iunie 7, 2011 Ma bucur ca s-a rezolvat. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.