Atti the Hun Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 Din cate stiu eu exista ulei 2T special pentru scutere si motociclete.Eu vreau sa folosesc ulei pentru o drujba de 40cmc,ulei de scuter fiindca si alea nu au un motor cu mult mai mare si motorul functionand aproape la fel(ambreiaj centrifugal,turatii mari de peste 7000RPM(scuter) si drujba are 12000).Am cautat si ulei de drujba insa nu am gasit niciunde ulei sintetic de drujba ci doar (high performance bla bla....) si erau semi-sintetice.Eu dupa ce ii fac rodajul cu un ulei mineral(10 ore la relanti) vreau sa ii pun ulei sintetic ca sa tina cat mai mult motorasul.Deci....e ok sa pun ulei sintetic de scuter sau sa pun semi-sintetic "special" de drujbe ? . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mack11 Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 baga de mancare direct XDDD n-ai si tu carte pentru scuter?sa vezi ce spun acolo sau cel putin poti cauta aici www.google.ro pentru ce ulei ai nevoie pentru scuterul tau sau macar spune si tu ce scuter ai D: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Octombrie 25, 2011 Autor Share Postat Octombrie 25, 2011 Pai n-am scuter,am drujba.....si vreau sa pun ulei de scuter in drujba fiindca la fel are capacitate mica si turatii mari.....daca as pune ulei 2t pentru motociclete alea sunt facute ptr capacitate mai mare si nu au aceasi turatie,de ex jawa are turatie maxima de 5500,dar de obicei nu are nevoie de mai mult de 4000 de ture,si scuteru merge intruna la 6000-7000 chiar si 9000. baga de mancare direct XDDD n-ai si tu carte pentru scuter?sa vezi ce spun acolo sau cel putin poti cauta aici www.google.ro pentru ce ulei ai nevoie pentru scuterul tau sau macar spune si tu ce scuter ai D: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uricaru_andrei Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 Eu te sfatuiesc sa folosesti ce recomanda producatorul. A avut un prieten o drujba Partner facuta de Husqvarna si in loc de ulei verde a pus rosu de scuter. Dupa cateva ore de functiomare a facut motorul praf. Eu am tot un Partner si ii pun ulei verde din Practiker la vreo 25...30 de lei litrul si imi merge de fara probleme de mai bine de 2 ani. Daca e Stihl este ulei special facut de ei. Este ceva mai scump dar foarte bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Octombrie 25, 2011 Autor Share Postat Octombrie 25, 2011 Este ruris cu ceva motor japonez(khumma) dar parca uleiul ruris este rosu,eu acuma ii fac rodajul cu ulei Mobil 1 2t mineral.Chiar nu vad explicatia logica intre astea cu ulei rosu,verde,albastru sau ce o mai fi. Eu te sfatuiesc sa folosesti ce recomanda producatorul. A avut un prieten o drujba Partner facuta de Husqvarna si in loc de ulei verde a pus rosu de scuter. Dupa cateva ore de functiomare a facut motorul praf. Eu am tot un Partner si ii pun ulei verde din Practiker la vreo 25...30 de lei litrul si imi merge de fara probleme de mai bine de 2 ani. Daca e Stihl este ulei special facut de ei. Este ceva mai scump dar foarte bun. Am gasit ceva interesant si anume : ULEIUL DE AMESTEC – este cunoscut si sub denumirea de ulei „rosu” sau „verde” dupa culoarea uleiului .Cel „rosu”este in general folosit de catre marci precum :Stihl, Dolmar, Oleomac, Solo etc iar cel verde de catre Husqvarna, Partner etc. Producatorii de motofierastraie recomanda folosirea ulei de amestec in proportie de 1:50 mai exact la 1 litru de benzina folositi 20 ml de ulei de amestec . Tinand cont de calitatea benzinei de la noi din tara , care din pacate nu s e compara cu cea din afara , neoficial specialistii service recomanda folosirea a 25ml de ulei la un litru de benzina mai ales atunci cand avem dubii cu privire la provenienta benzinei . Deci de aici reiese urmatoare chestie : 1.Daca este de turatie (Husqvarna) atunci ii dai verde,daca e de turatie cu ceva mai mica ii dai ulei rosu. Eu cred ca lumea face o mare confuzie si anume cred ca culoarea unui ulei de amestec face diferenta,insa eu sunt de parere ca conteaza ce specificatii are (Punct de curgere,ce densitate la ce stiu cate grade Celsius etc etc ) . Va rog sa ma corectati daca considerati ca ma insel.Mersi Este ruris cu ceva motor japonez(khumma) dar parca uleiul ruris este rosu,eu acuma ii fac rodajul cu ulei Mobil 1 2t mineral.Chiar nu vad explicatia logica intre astea cu ulei rosu,verde,albastru sau ce o mai fi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uricaru_andrei Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 (editat) In cazul asta nu stiu ce sa zic. Mai bine cauti un manual de utilizare si vezi ce recomanda producatorul. Motoarele diferite au conditii de functionare diferite, deci necesita alt tip de ulei(vascozitate, grad de aditivare, etc) de accea fiecare producator recomanda un anumit tip de ulei pentru functionarea in conditii optime. Exact. Culoarea uleiului indica doar calitatile acestuia. Editat Octombrie 25, 2011 de uricaru_andrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Octombrie 25, 2011 Autor Share Postat Octombrie 25, 2011 Stiu ceea ce spui doar ca ma tem sa nu fie o stragie de marketing,logic sa le cumperi produsul lor.... Eu vreau sa bag cel mai bun ulei si de aceea ma sfarm intratata. In cazul asta nu stiu ce sa zic. Mai bine cauti un manual de utilizare si vezi ce recomanda producatorul. Motoarele diferite au conditii de functionare diferite, deci necesita alt tip de ulei(vascozitate, grad de aditivare, etc) de accea fiecare producator recomanda un anumit tip de ulei pentru functionarea in conditii optime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mack11 Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 da pune o poza cu modelul de druja poate so' nimeri inca vreun drujbist "paci" sa iti raspunda la nelamurire, din 40.000 de useri cred ca or fi cativa care taie si lemne Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 uleiul de drujba este diferit de cel de scooter daca nu vrei so rupi pune ulei de drujba vorba multa saracia omului pa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 pe la munca e o drujba care la inceput 'papa' numai ulei pt drujba. La un momentdat s-a terminat uleiul si au inceput ciumpanezii sa puna nu stiu ce ulei care le parea lor curat (era un ulei expirat habar nu am de unde, deseu). A mers mult si bine si inca merge fara probleme, recent am aflat si eu de faza asta Dar eu cred e bine sa pui ulei special pt ele, nu e cine stie ce efort financiar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 uleiul de drujba este diferit de cel de scooter daca nu vrei so rupi pune ulei de drujba vorba multa saracia omului pa ce e diferit in afara diferentelor dintre uleiul mineral si cel sintetic....? Huleiul verde e sintetic...cu ester,iar ala rosu,nu stiu,ca bagam in scuter numai ulei motul sintetic Daca huleiurile sunt compatibile(nu vad de ce nu) iti recomand motul 2t power cu ester....depunerile de calamina sunt mult mai mici decat la celelalte.Daca chir il vrei pe al mai bun Am mai incercat un biidon de elf sintetic,insa scotea mult fum si am renuntat la el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Octombrie 25, 2011 Share Postat Octombrie 25, 2011 ce e diferit in afara diferentelor dintre uleiul mineral si cel sintetic....? Huleiul verde e sintetic...cu ester,iar ala rosu,nu stiu,ca bagam in scuter numai ulei motul sintetic Daca huleiurile sunt compatibile(nu vad de ce nu) iti recomand motul 2t power cu ester....depunerile de calamina sunt mult mai mici decat la celelalte.Daca chir il vrei pe al mai bun Am mai incercat un biidon de elf sintetic,insa scotea mult fum si am renuntat la el man, am reparat n drujbe si stiu ca e diferit. din partea mea pune ce ulei vrei bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Octombrie 25, 2011 Autor Share Postat Octombrie 25, 2011 Si eu ma gandeam la Motul Power Scoter ca doar nu tai mult si iau ce e mai bun,insa pana la urma am cumparat ulei special Ruris 2T ulei semi-sintetic special ptr drujbe(este rosu).Daca chiar te stii la drujbe cat e necesar sa ii fac rodajul ? L-am lasat 3 ore la relantii cu mici accelerari sa nu se inece cu ulei mineral (Mobil 1 2T).Mersi man, am reparat n drujbe si stiu ca e diferit. din partea mea pune ce ulei vrei bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Octombrie 26, 2011 Autor Share Postat Octombrie 26, 2011 Pai pana la urma am zis ca iau ce recomanda producatorul si c'est fini.Mersi ptr sfaturi by the way. Consider ca topicul se poate inchide . Daca era vorba de o drujba RUSEASCA, merita sa despicam firul in 4... Asa , cred ca nu merita efortul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Octombrie 26, 2011 Share Postat Octombrie 26, 2011 Ce-Âşi mai dau cu părerea unii începători, care probabil nici nu Âştiu diferența între motorul 2T Âşi 4T.... La începuturi mie îmi era ruÂşine să-mi dau cu părerea. Cît despre uleiuri, în cazul uleiurilor scumpe, pur Âşi simplu se cumpără... marca. Că e verde, că e roÂş... să vă demonstrez că îl iau de la magazin roÂşu, pînă acasă îl fac verde cu cerneală de stilou, Âşi tot o să meargă? AÂşa că Foarte bun e Âşi cel de bazar care costă 8 lei litrul. Să se respecte dozajul Âşi atît. Că a coincis momentul cedării obiectului cu momentul folosirii unui anume ulei, e doar un caz particular..... Husqi al meu a văzut doar ulei original care a venit odată cu ea, Âşi tot a cedat. (rulmenții ambielajului, pompa de ulei de lamă etc. ) Mai bine ați respecta prevederea de a pune doar T90 la lamă. Nu ars auto cum am făcut unii deÂştepți Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Octombrie 26, 2011 Autor Share Postat Octombrie 26, 2011 In legatura cu T90 pentru lantz,se poate pune si un 10-30 , 10-40 ulei romanesc,inca ma gandesc ca e mai ok,fiind mai subtire se strecoara mai usor ? Ce-Âşi mai dau cu părerea unii începători, care probabil nici nu Âştiu diferența între motorul 2T Âşi 4T.... La începuturi mie îmi era ruÂşine să-mi dau cu părerea. Cît despre uleiuri, în cazul uleiurilor scumpe, pur Âşi simplu se cumpără... marca. Că e verde, că e roÂş... să vă demonstrez că îl iau de la magazin roÂşu, pînă acasă îl fac verde cu cerneală de stilou, Âşi tot o să meargă? AÂşa că Foarte bun e Âşi cel de bazar care costă 8 lei litrul. Să se respecte dozajul Âşi atît. Că a coincis momentul cedării obiectului cu momentul folosirii unui anume ulei, e doar un caz particular..... Husqi al meu a văzut doar ulei original care a venit odată cu ea, Âşi tot a cedat. (rulmenții ambielajului, pompa de ulei de lamă etc. ) Mai bine ați respecta prevederea de a pune doar T90 la lamă. Nu ars auto cum am făcut unii deÂştepți Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Octombrie 26, 2011 Autor Share Postat Octombrie 26, 2011 Pai din ce reiese inseamna ca Agip cu ricin ar fi ok nu ? la 2t-urile comuniste le dau numai luk oil,si sunt ff multumit. la enduroaica i-am dat,un castrol pe care mi l-a adus cineva din ltalia.la scutec bagam tot d'ala,s-a terminat bidonul si am incercat cu motulu de la noi => jeg de ulei cu pretentii de racing.intre timp am primit un bidon [tot de la acel coleg tirist] agip - ulei cu ricin,impecabil,nu se mai incalzeste,nu scoate fum,urca in ture si parcadispare si huruitu ala de saviem. mai am si acum din bidonul respectiv.mi-am vandut intre timp scutecu,insa am luat altul ce trebuie setuit.o sa-i fac rodajul direct cu agip d'asta cu ricin. referitor la uleiurile de drujbe,m-am interesat si eu [am si drujbe] fie stihl fie husca etc,nu sunt producatoare de uluieuiri,ci doar recomanda.adica.. - daca colaboreaza cu esso spre exemplu [cica ala verde de husca ar fi esso]ce ne facem?stim cu totii cum a decazut esso,ala rosu de stihl dreq stie cine-l face,cei de la stihl cu siguranta nu,plus ca a aparut o febra cu uleiurile astea rosii,de au aparut jdemi de marci 'rosu' de baga astia pe la scutece si le pica motoru in 2-3 luni,si cand ii intrebi ce ulei ai bagat => d'ala rosu,asa am auzit ca ala rosu ii bun cu multi ani in urm afoloseam si uleiuri de drujba la motor,dar parca erau altfel,acum am impresia ca s-au cam 'botezat',primele simptome care le observ io sunt huruitul ala de saviem,si rola care face ca cu curuzu in tava.dupa o functionare mai indelungata,se pot observa nuante vinete-violet la baza bielei,zona de actiune a boltului pistonului,si inclusiv pe camasa cilindrului.pistonul vai mama lui. la karturi se folosesc numai uleiuri d'afara,si fie vorba intre noi,cunosc persoane care aduceau si benzina d'afara pentru concurs asadar.. nu stiu care dintre uleiurile ce se gasesc la noi in comert sa ti-l recomand,cu siguranta nu ala rosu Agip asta e cumva 2t Racing Sintetic cu Ricin ? Pai din ce reiese inseamna ca Agip cu ricin ar fi ok nu ? Apoi uleiul rosu este de la Mobil 1 (mineral si semi-sintetic is tot rosii),hexa(de 10 lei),esso de vreo 15 lei si etc,ideea este cand te uiti la un ulei sa vezi ce vascozitate are adica sa il agiti in bidon si sa il observi,dupa "regula" asta am observat ca mobil 1 mineralul este mai vascos ca si cel semi-sintetic de la Ruris(de unde am si drujba),tot asa am vazut la un motul 710 2t(full sintetic cu ester de 70 de lei) ca este aproape ca si apa.Trageti si voi concluziile,intrebarea mea era daca uleiul de scuter care are un comportament similar ca si cel de drujba la aceasi capacitate cilindrica sau apropiata ma rog,si-ar face treaba la fel ca si "uleiurile recomandate" . Pai din ce reiese inseamna ca Agip cu ricin ar fi ok nu ? Agip asta e cumva 2t Racing Sintetic cu Ricin ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Octombrie 26, 2011 Share Postat Octombrie 26, 2011 Din cate stiu eu exista ulei 2T special pentru scutere si motociclete.Eu vreau sa folosesc ulei pentru o drujba de 40cmc,ulei de scuter fiindca si alea nu au un motor cu mult mai mare si motorul functionand aproape la fel(ambreiaj centrifugal,turatii mari de peste 7000RPM(scuter) si drujba are 12000).Am cautat si ulei de drujba insa nu am gasit niciunde ulei sintetic de drujba ci doar (high performance bla bla....) si erau semi-sintetice.Eu dupa ce ii fac rodajul cu un ulei mineral(10 ore la relanti) vreau sa ii pun ulei sintetic ca sa tina cat mai mult motorasul.Deci....e ok sa pun ulei sintetic de scuter sau sa pun semi-sintetic "special" de drujbe ? . Ca sa nu imi dau doar cu parerea: - ia la mana specificatiile uleiurilor 2T, se gasesc in format PDF; Acolo la cateva uleiuri scrie "2T oil for air-cooled, high-rpm small engines, garden tools..." Majoritatea sunt sintetice sau semisintetice si respecta standardul JASO-FC sau JASO-FD; Mai scrie la unele si Husqvarna sau altceva daca au primit certificarile. La uleiul Stihl nu am gasit mare lucru prin specificatii. Nu dau nume, cauti tu pana gasesti. Ce nu inteleg - stiu ca rodajul la relanti nu e bun, fiindca segmentii nu sunt presati pe cilindru, astfel nu o sa se rodeze segmentul cum trebuie si apar scapari de compresie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Octombrie 26, 2011 Autor Share Postat Octombrie 26, 2011 In manual asa spune ca se face la relantii,insa eu am mai taiat niste crengutze ceva in genul,il mai turam cate un pic sa nu se inece si ma rog,insa in 85% din timp a stat la relantii. Ca sa nu imi dau doar cu parerea: - ia la mana specificatiile uleiurilor 2T, se gasesc in format PDF; Acolo la cateva uleiuri scrie "2T oil for air-cooled, high-rpm small engines, garden tools..." Majoritatea sunt sintetice sau semisintetice si respecta standardul JASO-FC sau JASO-FD; Mai scrie la unele si Husqvarna sau altceva daca au primit certificarile. La uleiul Stihl nu am gasit mare lucru prin specificatii. Nu dau nume, cauti tu pana gasesti. Ce nu inteleg - stiu ca rodajul la relanti nu e bun, fiindca segmentii nu sunt presati pe cilindru, astfel nu o sa se rodeze segmentul cum trebuie si apar scapari de compresie. In manual asa spune ca se face la relantii,insa eu am mai taiat niste crengutze ceva in genul,il mai turam cate un pic sa nu se inece si ma rog,insa in 85% din timp a stat la relantii.Sa inteleg ca nu e ok sistemul asta de rodaj ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Octombrie 26, 2011 Share Postat Octombrie 26, 2011 Bineinteles, tema rodajului e plina de pareri pro si contra. Am spus care e faza cu rodajul segmentilor. Cilindrul se va roda corespunzator si la relanti, segmentii nu. Eu cred ca crengutele alea te-au ajutat. Multi motociclisti isi rodeaza corect motoarele tocmai fiindca nu se pot abtine sa nu-i dea o blana scurta. Daca ati stii ce blana primesc motoarele la iesirea din fabrica pe standul de CTC, v-ati cruci. Eu zic sa faci asa: incalzesti drujba, si cand e termic stabila, mai tai cate o crenguta= intri in sarcina cu gaz, tai creanguta scurt si revii la relanti. Neaparat sa fie o taietura energica si scurta, apoi revii in relanti. Normal era revenire in frana de motor, dar la drujba nu ai. Nu copaci sau crengi mari in rodaj. Acu' fiecare face cum vrea, bineinteles, procentul de "crenguta" versus relanti ti-l stabilesti tu. Ulei mineral in rodaj si apoi sintetic in exploatare stii bine de unde stii bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Octombrie 26, 2011 Share Postat Octombrie 26, 2011 În legătură cu aparentul paradox al rodajului în sarcină, Feri vorbeÂşte despre acest articol pe care l-a linkăit mai demult pe topicul "MZ". Acuma nu zic că noi avem la-ndemână piese de calitate apropiată celor pomenite în articol, dar lectura lămureÂşte biniÂşor asupra câtorva lucruri demne de palmă peste frunte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Octombrie 26, 2011 Autor Share Postat Octombrie 26, 2011 Mersi pentru sfaturi.Chears Bineinteles, tema rodajului e plina de pareri pro si contra. Am spus care e faza cu rodajul segmentilor. Cilindrul se va roda corespunzator si la relanti, segmentii nu. Eu cred ca crengutele alea te-au ajutat. Multi motociclisti isi rodeaza corect motoarele tocmai fiindca nu se pot abtine sa nu-i dea o blana scurta. Daca ati stii ce blana primesc motoarele la iesirea din fabrica pe standul de CTC, v-ati cruci. Eu zic sa faci asa: incalzesti drujba, si cand e termic stabila, mai tai cate o crenguta= intri in sarcina cu gaz, tai creanguta scurt si revii la relanti. Neaparat sa fie o taietura energica si scurta, apoi revii in relanti. Normal era revenire in frana de motor, dar la drujba nu ai. Nu copaci sau crengi mari in rodaj. Acu' fiecare face cum vrea, bineinteles, procentul de "crenguta" versus relanti ti-l stabilesti tu. Ulei mineral in rodaj si apoi sintetic in exploatare stii bine de unde stii bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Octombrie 26, 2011 Share Postat Octombrie 26, 2011 Mai zic ceva si ma duc(aici nu mai prinde AdrianS) - rolele de biela sus-jos sunt afectate in primul rand cand turezi drujba(si orice alta motocositoare dinasta hi-rpm) in gol la turatia maxima. Asta am citit-o intr-un studiu al unui producator de drujbe. Chiar spuneau acolo ca se poate testa pe echipele gen "Spatii Verzi" - unii, aceiasi insi bulesc motorasele unul dupa altul, iar altii trag de ele si lucreaza in forja si tot nu se strica. Asa s-au si prins de fapt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 27, 2011 Share Postat Octombrie 27, 2011 baga-i si un aditiv cu mos2 si o sa tina mult si bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Octombrie 27, 2011 Autor Share Postat Octombrie 27, 2011 ce aditiv cu mos2 ? :-?? baga-i si un aditiv cu mos2 si o sa tina mult si bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.