Sari la conținut

AdrianS

Super Membru
  • Număr conținut

    709
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://doi-timpi.blogspot.com
  • Yahoo
    adrian_silea
  • Skype
    adriansilea

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    Jawa 250, Dnepr MT-10.36
  • Numar Moto
    B-24-XOJ, B-50-SBF, B-103-PRM

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Kart Hoinar - "001"; ATV Mobra - "buggy 002"; Trike 50cmc - "hoinar 003"; TMZ Muravey 2 1986 - "Muravey"; Jawa 250 cmc 1958 - "Zeta"; Dnepr MT-10.36 1979 - "Arkadi"
  • Interests
    Motociclete vechi, ÂşurubĂŁrealĂŁ, lemn, chitarĂŁ, cĂŁlĂŁtorie, lecturĂŁ, oameni

Vizitatori Recenți Profil

2.341 citiri profil

AdrianS's Achievements

  1. La marele fix! Mulțam fain, @Jimmy24și @cicloburu!
  2. Să ne amintim de tine cât om trăi, Ivane! Mare om ai fost!
  3. Drobule dragă (şi dragi tavarăşi), dac-ai fi ştiut ce tumult şi deziluzie urma să stârneşti cu facelift-ul mandolinei tale, mă-ntreb dacă te-ai mai fi încumetat să ne-arăţi pozele-alea! De când sunt transplantat la Constanţa, sunt în mare parte legat de mâini şi de picioare în materie de loc şi scule, sau cel puţin dependent de alţii. Astfel m-am împrietenit şi mai intim cu absurdul şi paradoxul din viaţa de zi cu zi: în prezent, enormitatea şantierului naval pare să fie invers proporţională numărului de meseriaşi. Nu mai zic de-un posesor de strung sau freză, capabil şi dispus să facă ceva. În tot cazul, Arkadi al meu nu a fost niciodată în stare să parcurgă mai mult de 30 km (fie vară, fie iarnă) fără să mi se-aprindă martorul de presiune a uleiului, la turaţii de ralanti şi croazieră. E frumos şi boem să te simţi prăbuşit psihic după o plimbare cu Niprul din pricina zgomotelor mereu noi şi a certitudinii că ţi se va aprinde "uleiu-n bord" (de-aici drobul anagramat în "ubord"? hmm), dar am cutezat să gândesc că problema are şi leac. M-am învârtit jumătate de an ca să-mi dau seama că am un coleg olimpic la strung - distincţie despre care, spre ruşinea mea, nici nu ştiam că există. A strâmbat din nas la ideea iniţială de a monta o-ring-uri şi bine a făcut, pentru că mă cam îndoiam şi eu de fiabilitatea ei. Soluţia respectivă este prezentată de-un ucrainean aici şi arată cam aşa: În schimb, s-a gândit din prima la o soluţie pe simeringuri, iar în aceeaşi seară am descoperit modificarea ta. I-am arătat cum ai făcut-o, am găsit simeringuri "slim" de la Corteco şi dă-i! De departe cea mai migăloasă treabă a fost centrarea mandolinei pentru prelucrare, realizată până la urmă la o bormaşină de banc. L-au ajutat sculele de la atelier mai puţin decât şi-ar fi dorit, dar defilăm cu ce-avem. Cele mai apropiate simeringuri ca dimensiune pe care le-am găsit au diametrul interior Ø 33 mm (arborele având Ø 34 mm). Nu-i o problemă, fiindcă oricum am şlefuit fusul arborelui (şi vai, ce era acolo!) pe care vor etanşa ele. Producătorul le laudă ca fiind extraordinar de rezistente la rugozitatea suprafeţei etanşate, la abateri axiale, la bătăi ale rulmentului, la temperaturi înalte şi lucru în produse petroliere, la extratereştri şi inflaţie. Eu sper doar să nu le găsească tehnica sovietică vreun viciu neprevăzut. Florinul meu a ales o soluţie interesantă pentru "capacul" ce împiedică scuiparea spre vilbrochen a simeringului "interior": l-a făcut din aluminiu (după ce i-a dat câteva FAIL-uri) şi a poziţionat centrele găurilor pentru şuruburile de fixare pe diametrul său exterior. Apoi au fost marcate găurile în mandolină, şanfrenate şi filetate. Vezi pozele: Pentru cei care au chef să vadă treaba asta şi-n format video: Mai e de lucru. Urmează şi bucşarea pompei de ulei, cu toate că nu "beneficiază" încă de uzurile generoase pe care le avea pompa drobiană. Având în vedere că am toată motocicleta desfăcută, vreau să-i rezolv de pe-acum tot ce scârţâie şi ce riscă să-mi dea palpitaţii la inimioară, că am şi-aşa destul stres în existenţă. Şi dacă tot am baia de ulei mărită, de la ce să-i adaptez un oil cooler, oare?
  4. Nu-mi merge? Să-mi fie rușine, că era plin de scrisori la cutia poștală! Am mai triat din ele, acum mi-s "disponibil". Vă scriu cum ajung acasă.
  5. Sunt off-topic pentru bursă, însă uite: eu am găsit ceva să mi se potrivească. De aceea te întrebam de diametru...
  6. Ce diametru interior trebuie să aibă gura flanşei de admisie pentru prinderea carburatorului? Dacă doar dimensiunea ansamblului te deranjează, poate-ţi găsesc nişte flanşe OEM Kawasaki care se potrivesc pe prinderile chiulasei de Nipru.
  7. Salut, domnilor! S-ar putea să poposească un grup de letoni cu niscaiva Jawe şi un Izh la întrunire. Bietul Izh - un Jupiter 3 - s-a hotărât ieri să-şi sincronizeze propriul ritm cu iuţeala ardelenească, aşa că a scuipat nişte segmenţi şi a continuat astăzi într-un piston de la Hunedoara spre Sibiu. Dac-a şi ajuns - asta nu ştiu. Cert este că se târâia cu vreo 45 km/h în configuraţia pe care-o vedeţi în a treia poză de mai jos. În tot cazul, mâine va primi piese noi. Este cineva - din cei care vor pleca din Bucureşti vineri către întrunire - care ar putea duce într-acolo şi un motor de Jawa 250?
  8. Salutări, domnilor! Postez pentru un prieten care a căpătat un Voshod acum mulţi ani şi, nefolosindu-l, vrea să scape de dânsul. Motocicleta a fost împerecheată de-a lungul existenței sale cu piese de la multe alte fiare; pesemne că anteriorul proprietar şi-a dorit tare mult un cruiser. Piesele se află în Constanţa. Proprietarul vă roagă să vă plătiţi transportul dacă va fi vorba de aşa ceva. Preţurile nu sunt bătute-n cuie, însă sunt - după părerea mea - de bon ton. Menţionez că este posibil să mai dispară din piesele listate, având în vedere că le-am pozat săptămâna trecută şi abia acum m-am învrednicit să fac postarea. Îmi cer scuze aşadar pentru eventualele încurcături. Poftiţi, vă rog. Motor, cu tot cu pedale, magnetou și regulator. Lipsă un segment, spart la verificare. Ambielaju-i mişto! Biela nu are joc radial în maneton, iar bolţul pistonului nu joacă în rulmentul său. Rulmentăraia motorului pare ok. Dinţii semilunei de pornire sunt buni. O parte mică dintr-un semicarter la zona de îmbinare cu cilindrul a fost cândva reparată cu răşină epoxidică. Probabil cineva a încercat să facă o pârghie mişto cu dalta şi s-a proptit în carter? Nu ştiu în ce stare este regulatorul. 160 lei 140 lei Carburator K65. Lipsă jiclor şoc. Plutitorul pare ok. Desfăcut şi cu.răţat de mine. I-am refăcut garnitura de la camera de nivel constant dintr-o bucată de clingherit şi i-am înlocuit arcul de acţionare al şocului. 40 lei Cadru cu întinzătoare lanţ şi basculă. Este sfidător de drept. Bascula n-are joc în ax şi nici axu-i în cadru. 100 lei Jug inferior de origine incertă. Pentru telescoape de 37 mm. A fost pe Voshod-ul ăsta, împerecheat cu un jug superior de Tula modificat şi cu o pereche de telescoape de la un Suzuki Marauder. 20 lei Şei faţă + spate de Suzuki Marauder. Prăfuite, jegărite, dar în stare bună. Tapiţeria nu este ciupită. 50 lei VÂNDUTE Rezervor. Ceva rugină pe dinăuntru, dar nu profundă. Acceptabil, fără îndoituri. Nu are ornamentele. 30 lei Robinet de benzină. Desfăcut, desfundat şi cu.răţat de mine. I-am îndreptat şi maneţica un pic, că suferea de scolioză. Conul robinetului e ok. Paharul decantor are sită fină. Adaptorul este pe rezervor. 15 lei Aripă spate. Nu are îndoituri şi nici rugină. Vine cu tot cu prinderea din tablă groasă. 25 lei VÂNDUTĂ Cutii laterale, pereche. Lipseşte un capac. N-au îndoituri, nu sunt ruginite. Bonus ( ) vopseaua verde (inconfundabil originală) de sub cea neagră. 30 lei Tobă de eşapament + cot + piuliţe. Toba arată bine, nu e spartă. Ceva rugină de suprafaţă (care-n poză arată dramatic rău că i-am crescut contrastul şi saturaţia) în partea din spate-jos. De la atâta wheelie, oare? 70 lei Pedală frână + ax. În stare bună, dinţii arată foarte bine. 20 lei Scăriţe pasager, pereche. În poză apare şi prinderea tobei de eşapament. 25 lei Amortizoare spate, pereche. Mai mult ca sigur vor recondiţionare. 40 lei Suport şa. Tabla arată bine, nu are rugină. 20 lei Far + semnal faţă, ambele de la un Suzuki Marauder 250. Farul are cromul bun, ceva zgârieturi pe inel, încă nepătrunse de rugină. 70 lei Comenzi electrice ghidon. Desfăcute şi unse de mine. Lipseşte butonaşul din plastic de la comutatorul de faze, însă cineva cu un pic de răbdare i-a lucrat acelui comutator o tablă pe dedesubt ca să nu fugă de-acolo în absenţa butonaşului. Ambele blocuri lucrează corect, pentru nişte comenzi de genul lor. 30 lei Bobină de inducţie. Cu fişă şi pipă, pe care bănuiesc că le veţi schimba. 15 lei Releu semnalizare. Nu ştiu dacă funcţionează au ba. Simpatic de rusesc. 10 lei Vitezometru. Tot de la un Suzuki Marauder 250. Are nevoie de cablu 50 lei VÂNDUT (aflu că avea stricăciuni interne, îmi cer scuze, rog înapoierea lui dacă nu se poate folosi) Ansamblu ghidon + prinderi ghidon + jug superior (bleah). Ghidonul este ochiometriceşte drept, jugul superior este de pus pe raftul cu biela de Izh - cea tăiată şi sudată excentric - pe care-o pozase Drobu în urmă cu nişte ani. 30 lei Roată faţă de Honda pe 18" (?) + disc frână. Dovada că Voshod-ul ştie să meargă repede. Roata este dreaptă! Discul arată fain. Dimensiuni 1,60 x 18". Anvelopa este Metzeler ME22, tip cu cameră, dimensiuni 3.00 x 18". Cu o grămadă de carne rămasă. 70 lei roata, 60 lei anvelopa Roată spate de Honda pe 18" adaptată cu oală de frână şi pinion pentru... Voshod? Roata mi-a trecut prin mâini fără s-o fi văzut montată pe motocicletă. Amicul meu ştie doar că fostul proprietar i-a dat roata la pachet cu Voshod-ul. Este dreaptă. Dimensiuni jantă 2,15 x 18". Anvelopa este Michelin M59, tip tubeless, dimensiuni 160/70-18. Carne multă. 70 lei roata, 60 lei anvelopa Roată spate de Suzuki Marauder pe 15". Pe asta am dat-o jos cu mânuţele mele de pe bascula Voshod-ului. Vine cu ax cu tot, este "bolt-on" dacă vă tentează aşa ceva. Janta este dreaptă. Pinion adaptat. Anvelopa părea să frece un pic în partea din faţă a basculei, a se vedea urmele relativ discrete de uzură pe anvelopă. Anvelopa este un Metzeler Perfect ME77 de 130/90-15 cu multă carne-n ea. 70 lei roata, VÂNDUTĂ ROATA, a rămas anvelopa la 60 lei Seară faină să aveţi!
  9. Salut, tavarăşi! Nu v-am mai scris de mult. În magazin am o anvelopă mai veche de care vreau să scap, aşa că se dă la preţul de intrare: 125 lei. Este, bineînţeles, nefolosită. DOT vechi (dacă îl citesc cum trebuie; apare în a cincea poză), aparent fabricată spre finele lui 2006. Faptul că a stat de atunci şi până acum într-un magazin la umbră (şi aproximativ 20 grade temperatură constantă) a ajutat la menţinerea ei în stare bună şi maleabilă. Nu văd crăpături în material când strâng anvelopa în mâini. Are profil clasic, numai bun pentru comunistele noastre. producător: Vee Rubber ţara de origine: Thailanda dimensiuni: 2,75 x 16" indice viteză maximă: 150 km/h încărcare maximă: 170 kg la 2,75 bari Mulţam şi baftă vouă!
  10. Stimabililor, vinde cineva vreun grup de Nipru cu rapoarte de ataș? 8 x 37 adecătelea. M-ar bucura să fie în mințile lui. Că pretenții la prezoane de 8 mm parcă nu îndrăznesc să am. Sănătăți și mulțumesc anticipat!
  11. Confirm faza asta fiindcă eram amândoi călare pe aceeaşi motocicletă când l-am sunat pe om, aşa că... Apropo: de precizat că proprietarul de jure este un pic cam mort, iar cel care vinde motocicleta (tatăl userului crazy_mouse_87, cu care de altfel m-am înţeles bine la telefon) nu-i dispus să facă acte.
  12. Nenilor şi domnilor, caut aripi de Izh Jupiter 3 şi oală de far "lacrimă" de Izh, Nipru sau Ural, modelul cu far mare standard. Vorbesc de modelul / modelele cu vitezometrul şi contactul principal în carcasa farului, nu în bord.
×
×
  • Creează nouă...