Sari la conținut

Ulei 2t pentru drujba,e ok daca pun de scuter ?


Atti the Hun
 Share

Postări Recomandate

Din cate stiu eu exista ulei 2T special pentru scutere si motociclete.Eu vreau sa folosesc ulei pentru o drujba de 40cmc,ulei de scuter fiindca si alea nu au un motor cu mult mai mare si motorul functionand aproape la fel(ambreiaj centrifugal,turatii mari de peste 7000RPM(scuter) si drujba are 12000).Am cautat si ulei de drujba insa nu am gasit niciunde ulei sintetic de drujba ci doar (high performance bla bla....) si erau semi-sintetice.Eu dupa ce ii fac rodajul cu un ulei mineral(10 ore la relanti) vreau sa ii pun ulei sintetic ca sa tina cat mai mult motorasul.Deci....e ok sa pun ulei sintetic de scuter sau sa pun semi-sintetic "special" de drujbe ? .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baga de mancare direct XDDD n-ai si tu carte pentru scuter?sa vezi ce spun acolo sau cel putin poti cauta aici www.google.ro pentru ce ulei ai nevoie pentru scuterul tau sau macar spune si tu ce scuter ai D:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai n-am scuter,am drujba.....si vreau sa pun ulei de scuter in drujba fiindca la fel are capacitate mica si turatii mari.....daca as pune ulei 2t pentru motociclete alea sunt facute ptr capacitate mai mare si nu au aceasi turatie,de ex jawa are turatie maxima de 5500,dar de obicei nu are nevoie de mai mult de 4000 de ture,si scuteru merge intruna la 6000-7000 chiar si 9000.

 

 

baga de mancare direct XDDD n-ai si tu carte pentru scuter?sa vezi ce spun acolo sau cel putin poti cauta aici www.google.ro pentru ce ulei ai nevoie pentru scuterul tau sau macar spune si tu ce scuter ai D:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu te sfatuiesc sa folosesti ce recomanda producatorul. A avut un prieten o drujba Partner facuta de Husqvarna si in loc de ulei verde a pus rosu de scuter. Dupa cateva ore de functiomare a facut motorul praf. Eu am tot un Partner si ii pun ulei verde din Practiker la vreo 25...30 de lei litrul si imi merge de fara probleme de mai bine de 2 ani. Daca e Stihl este ulei special facut de ei. Este ceva mai scump dar foarte bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este ruris cu ceva motor japonez(khumma) dar parca uleiul ruris este rosu,eu acuma ii fac rodajul cu ulei Mobil 1 2t mineral.Chiar nu vad explicatia logica intre astea cu ulei rosu,verde,albastru sau ce o mai fi.

 

 

Eu te sfatuiesc sa folosesti ce recomanda producatorul. A avut un prieten o drujba Partner facuta de Husqvarna si in loc de ulei verde a pus rosu de scuter. Dupa cateva ore de functiomare a facut motorul praf. Eu am tot un Partner si ii pun ulei verde din Practiker la vreo 25...30 de lei litrul si imi merge de fara probleme de mai bine de 2 ani. Daca e Stihl este ulei special facut de ei. Este ceva mai scump dar foarte bun.

 

Am gasit ceva interesant si anume : ULEIUL DE AMESTEC – este cunoscut si sub denumirea de ulei „rosu” sau „verde” dupa

culoarea uleiului .Cel „rosu”este in general folosit de catre marci precum :Stihl, Dolmar,

Oleomac, Solo etc iar cel verde de catre Husqvarna, Partner etc.

 Producatorii de motofierastraie recomanda folosirea ulei de amestec in proportie

de 1:50 mai exact la 1 litru de benzina folositi 20 ml de ulei de amestec .

 Tinand cont de calitatea benzinei de la noi din tara , care din pacate nu s e

compara cu cea din afara , neoficial specialistii service recomanda folosirea a 25ml

de ulei la un litru de benzina mai ales atunci cand avem dubii cu privire la

provenienta benzinei .

 

Deci de aici reiese urmatoare chestie : 1.Daca este de turatie (Husqvarna) atunci ii dai verde,daca e de turatie cu ceva mai mica ii dai ulei rosu.

Eu cred ca lumea face o mare confuzie si anume cred ca culoarea unui ulei de amestec face diferenta,insa eu sunt de parere ca conteaza ce specificatii are (Punct de curgere,ce densitate la ce stiu cate grade Celsius etc etc ) . Va rog sa ma corectati daca considerati ca ma insel.Mersi

 

 

Este ruris cu ceva motor japonez(khumma) dar parca uleiul ruris este rosu,eu acuma ii fac rodajul cu ulei Mobil 1 2t mineral.Chiar nu vad explicatia logica intre astea cu ulei rosu,verde,albastru sau ce o mai fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul asta nu stiu ce sa zic. Mai bine cauti un manual de utilizare si vezi ce recomanda producatorul.

Motoarele diferite au conditii de functionare diferite, deci necesita alt tip de ulei(vascozitate, grad de aditivare, etc) de accea fiecare producator recomanda un anumit tip de ulei pentru functionarea in conditii optime.

 

Exact. Culoarea uleiului indica doar calitatile acestuia.

Editat de uricaru_andrei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ceea ce spui doar ca ma tem sa nu fie o stragie de marketing,logic sa le cumperi produsul lor.... Eu vreau sa bag cel mai bun ulei si de aceea ma sfarm intratata. :D

 

 

 

In cazul asta nu stiu ce sa zic. Mai bine cauti un manual de utilizare si vezi ce recomanda producatorul.

Motoarele diferite au conditii de functionare diferite, deci necesita alt tip de ulei(vascozitate, grad de aditivare, etc) de accea fiecare producator recomanda un anumit tip de ulei pentru functionarea in conditii optime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe la munca e o drujba care la inceput 'papa' numai ulei pt drujba. La un momentdat s-a terminat uleiul si au inceput ciumpanezii sa puna nu stiu ce ulei care le parea lor curat (era un ulei expirat habar nu am de unde, deseu). A mers mult si bine si inca merge fara probleme, recent am aflat si eu de faza asta :) Dar eu cred e bine sa pui ulei special pt ele, nu e cine stie ce efort financiar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

uleiul de drujba este diferit de cel de scooter

daca nu vrei so rupi pune ulei de drujba

 

vorba multa saracia omului

 

pa

ce e diferit in afara diferentelor dintre uleiul mineral si cel sintetic....?

 

Huleiul verde e sintetic...cu ester,iar ala rosu,nu stiu,ca bagam in scuter numai ulei motul sintetic

 

Daca huleiurile sunt compatibile(nu vad de ce nu) iti recomand motul 2t power cu ester....depunerile de calamina sunt mult mai mici decat la celelalte.Daca chir il vrei pe al mai bun

Am mai incercat un biidon de elf sintetic,insa scotea mult fum si am renuntat la el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce e diferit in afara diferentelor dintre uleiul mineral si cel sintetic....?

 

Huleiul verde e sintetic...cu ester,iar ala rosu,nu stiu,ca bagam in scuter numai ulei motul sintetic

 

Daca huleiurile sunt compatibile(nu vad de ce nu) iti recomand motul 2t power cu ester....depunerile de calamina sunt mult mai mici decat la celelalte.Daca chir il vrei pe al mai bun

Am mai incercat un biidon de elf sintetic,insa scotea mult fum si am renuntat la el

 

 

man, am reparat n drujbe si stiu ca e diferit.

 

din partea mea pune ce ulei vrei

 

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu ma gandeam la Motul Power Scoter ca doar nu tai mult si iau ce e mai bun,insa pana la urma am cumparat ulei special Ruris 2T ulei semi-sintetic special ptr drujbe(este rosu).Daca chiar te stii la drujbe cat e necesar sa ii fac rodajul ? L-am lasat 3 ore la relantii cu mici accelerari sa nu se inece cu ulei mineral (Mobil 1 2T).Mersi

 

 

man, am reparat n drujbe si stiu ca e diferit.

 

din partea mea pune ce ulei vrei

 

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pana la urma am zis ca iau ce recomanda producatorul si c'est fini.Mersi ptr sfaturi by the way. Consider ca topicul se poate inchide .

 

 

Daca era vorba de o drujba RUSEASCA, merita sa despicam firul in 4...

 

Asa , cred ca nu merita efortul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Ce-Âşi mai dau cu părerea unii începători, care probabil nici nu Âştiu diferența între motorul 2T Âşi 4T....

La începuturi mie îmi era ruÂşine să-mi dau cu părerea.

 

Cît despre uleiuri, în cazul uleiurilor scumpe, pur Âşi simplu se cumpără... marca. Că e verde, că e roÂş... să vă demonstrez că îl iau de la magazin roÂşu, pînă acasă îl fac verde cu cerneală de stilou, Âşi tot o să meargă?

AÂşa că Foarte bun e Âşi cel de bazar care costă 8 lei litrul. Să se respecte dozajul Âşi atît.

Că a coincis momentul cedării obiectului cu momentul folosirii unui anume ulei, e doar un caz particular.....

 

Husqi al meu a văzut doar ulei original care a venit odată cu ea, Âşi tot a cedat. (rulmenții ambielajului, pompa de ulei de lamă etc. )

 

Mai bine ați respecta prevederea de a pune doar T90 la lamă. Nu ars auto cum am făcut unii deÂştepți :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu T90 pentru lantz,se poate pune si un 10-30 , 10-40 ulei romanesc,inca ma gandesc ca e mai ok,fiind mai subtire se strecoara mai usor ?

 

 

 

 

 

 

Ce-Âşi mai dau cu părerea unii începători, care probabil nici nu Âştiu diferența între motorul 2T Âşi 4T....

La începuturi mie îmi era ruÂşine să-mi dau cu părerea.

 

Cît despre uleiuri, în cazul uleiurilor scumpe, pur Âşi simplu se cumpără... marca. Că e verde, că e roÂş... să vă demonstrez că îl iau de la magazin roÂşu, pînă acasă îl fac verde cu cerneală de stilou, Âşi tot o să meargă?

AÂşa că Foarte bun e Âşi cel de bazar care costă 8 lei litrul. Să se respecte dozajul Âşi atît.

Că a coincis momentul cedării obiectului cu momentul folosirii unui anume ulei, e doar un caz particular.....

 

Husqi al meu a văzut doar ulei original care a venit odată cu ea, Âşi tot a cedat. (rulmenții ambielajului, pompa de ulei de lamă etc. )

 

Mai bine ați respecta prevederea de a pune doar T90 la lamă. Nu ars auto cum am făcut unii deÂştepți :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai din ce reiese inseamna ca Agip cu ricin ar fi ok nu ?

 

 

 

la 2t-urile comuniste le dau numai luk oil,si sunt ff multumit. la enduroaica i-am dat,un castrol pe care mi l-a adus cineva din ltalia.la scutec bagam tot d'ala,s-a terminat bidonul si am incercat cu motulu de la noi => jeg de ulei cu pretentii de racing.intre timp am primit un bidon [tot de la acel coleg tirist] agip - ulei cu ricin,impecabil,nu se mai incalzeste,nu scoate fum,urca in ture si parcadispare si huruitu ala de saviem. mai am si acum din bidonul respectiv.mi-am vandut intre timp scutecu,insa am luat altul ce trebuie setuit.o sa-i fac rodajul direct cu agip d'asta cu ricin.

referitor la uleiurile de drujbe,m-am interesat si eu [am si drujbe] fie stihl fie husca etc,nu sunt producatoare de uluieuiri,ci doar recomanda.adica.. - daca colaboreaza cu esso spre exemplu [cica ala verde de husca ar fi esso]ce ne facem?stim cu totii cum a decazut esso,ala rosu de stihl dreq stie cine-l face,cei de la stihl cu siguranta nu,plus ca a aparut o febra cu uleiurile astea rosii,de au aparut jdemi de marci 'rosu' de baga astia pe la scutece si le pica motoru in 2-3 luni,si cand ii intrebi ce ulei ai bagat => d'ala rosu,asa am auzit ca ala rosu ii bun :grinbandit:

cu multi ani in urm afoloseam si uleiuri de drujba la motor,dar parca erau altfel,acum am impresia ca s-au cam 'botezat',primele simptome care le observ io sunt huruitul ala de saviem,si rola care face ca cu curuzu in tava.dupa o functionare mai indelungata,se pot observa nuante vinete-violet la baza bielei,zona de actiune a boltului pistonului,si inclusiv pe camasa cilindrului.pistonul vai mama lui.

 

la karturi se folosesc numai uleiuri d'afara,si fie vorba intre noi,cunosc persoane care aduceau si benzina d'afara pentru concurs ;)

 

asadar.. nu stiu care dintre uleiurile ce se gasesc la noi in comert sa ti-l recomand,cu siguranta nu ala rosu :laugh:

:cheers:

 

Agip asta e cumva 2t Racing Sintetic cu Ricin ?

 

Pai din ce reiese inseamna ca Agip cu ricin ar fi ok nu ?

 

Apoi uleiul rosu este de la Mobil 1 (mineral si semi-sintetic is tot rosii),hexa(de 10 lei),esso de vreo 15 lei si etc,ideea este cand te uiti la un ulei sa vezi ce vascozitate are adica sa il agiti in bidon si sa il observi,dupa "regula" asta am observat ca mobil 1 mineralul este mai vascos ca si cel semi-sintetic de la Ruris(de unde am si drujba),tot asa am vazut la un motul 710 2t(full sintetic cu ester de 70 de lei) ca este aproape ca si apa.Trageti si voi concluziile,intrebarea mea era daca uleiul de scuter care are un comportament similar ca si cel de drujba la aceasi capacitate cilindrica sau apropiata ma rog,si-ar face treaba la fel ca si "uleiurile recomandate" .

 

 

 

 

Pai din ce reiese inseamna ca Agip cu ricin ar fi ok nu ?

 

 

 

 

 

Agip asta e cumva 2t Racing Sintetic cu Ricin ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu exista ulei 2T special pentru scutere si motociclete.Eu vreau sa folosesc ulei pentru o drujba de 40cmc,ulei de scuter fiindca si alea nu au un motor cu mult mai mare si motorul functionand aproape la fel(ambreiaj centrifugal,turatii mari de peste 7000RPM(scuter) si drujba are 12000).Am cautat si ulei de drujba insa nu am gasit niciunde ulei sintetic de drujba ci doar (high performance bla bla....) si erau semi-sintetice.Eu dupa ce ii fac rodajul cu un ulei mineral(10 ore la relanti) vreau sa ii pun ulei sintetic ca sa tina cat mai mult motorasul.Deci....e ok sa pun ulei sintetic de scuter sau sa pun semi-sintetic "special" de drujbe ? .

 

Ca sa nu imi dau doar cu parerea: - ia la mana specificatiile uleiurilor 2T, se gasesc in format PDF; Acolo la cateva uleiuri scrie "2T oil for air-cooled, high-rpm small engines, garden tools..." Majoritatea sunt sintetice sau semisintetice si respecta standardul JASO-FC sau JASO-FD; Mai scrie la unele si Husqvarna sau altceva daca au primit certificarile. La uleiul Stihl nu am gasit mare lucru prin specificatii. Nu dau nume, cauti tu pana gasesti.

 

Ce nu inteleg - stiu ca rodajul la relanti nu e bun, fiindca segmentii nu sunt presati pe cilindru, astfel nu o sa se rodeze segmentul cum trebuie si apar scapari de compresie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manual asa spune ca se face la relantii,insa eu am mai taiat niste crengutze ceva in genul,il mai turam cate un pic sa nu se inece si ma rog,insa in 85% din timp a stat la relantii.

 

 

 

Ca sa nu imi dau doar cu parerea: - ia la mana specificatiile uleiurilor 2T, se gasesc in format PDF; Acolo la cateva uleiuri scrie "2T oil for air-cooled, high-rpm small engines, garden tools..." Majoritatea sunt sintetice sau semisintetice si respecta standardul JASO-FC sau JASO-FD; Mai scrie la unele si Husqvarna sau altceva daca au primit certificarile. La uleiul Stihl nu am gasit mare lucru prin specificatii. Nu dau nume, cauti tu pana gasesti.

 

Ce nu inteleg - stiu ca rodajul la relanti nu e bun, fiindca segmentii nu sunt presati pe cilindru, astfel nu o sa se rodeze segmentul cum trebuie si apar scapari de compresie.

 

In manual asa spune ca se face la relantii,insa eu am mai taiat niste crengutze ceva in genul,il mai turam cate un pic sa nu se inece si ma rog,insa in 85% din timp a stat la relantii.Sa inteleg ca nu e ok sistemul asta de rodaj ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles, tema rodajului e plina de pareri pro si contra.

Am spus care e faza cu rodajul segmentilor. Cilindrul se va roda corespunzator si la relanti, segmentii nu.

Eu cred ca crengutele alea te-au ajutat. Multi motociclisti isi rodeaza corect motoarele tocmai fiindca nu se pot abtine sa nu-i dea o blana scurta. Daca ati stii ce blana primesc motoarele la iesirea din fabrica pe standul de CTC, v-ati cruci.

Eu zic sa faci asa: incalzesti drujba, si cand e termic stabila, mai tai cate o crenguta= intri in sarcina cu gaz, tai creanguta scurt si revii la relanti. Neaparat sa fie o taietura energica si scurta, apoi revii in relanti. Normal era revenire in frana de motor, dar la drujba nu ai. Nu copaci sau crengi mari in rodaj.

Acu' fiecare face cum vrea, bineinteles, procentul de "crenguta" versus relanti ti-l stabilesti tu.

Ulei mineral in rodaj si apoi sintetic in exploatare stii bine de unde stii :ok:

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În legătură cu aparentul paradox al rodajului în sarcină, Feri vorbeÂşte despre acest articol pe care l-a linkăit mai demult pe topicul "MZ". Acuma nu zic că noi avem la-ndemână piese de calitate apropiată celor pomenite în articol, dar lectura lămureÂşte biniÂşor asupra câtorva lucruri demne de palmă peste frunte.

 

1293-double-facepalm-fail-star_trek.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi pentru sfaturi.Chears :cheers:

 

 

 

Bineinteles, tema rodajului e plina de pareri pro si contra.

Am spus care e faza cu rodajul segmentilor. Cilindrul se va roda corespunzator si la relanti, segmentii nu.

Eu cred ca crengutele alea te-au ajutat. Multi motociclisti isi rodeaza corect motoarele tocmai fiindca nu se pot abtine sa nu-i dea o blana scurta. Daca ati stii ce blana primesc motoarele la iesirea din fabrica pe standul de CTC, v-ati cruci.

Eu zic sa faci asa: incalzesti drujba, si cand e termic stabila, mai tai cate o crenguta= intri in sarcina cu gaz, tai creanguta scurt si revii la relanti. Neaparat sa fie o taietura energica si scurta, apoi revii in relanti. Normal era revenire in frana de motor, dar la drujba nu ai. Nu copaci sau crengi mari in rodaj.

Acu' fiecare face cum vrea, bineinteles, procentul de "crenguta" versus relanti ti-l stabilesti tu.

Ulei mineral in rodaj si apoi sintetic in exploatare stii bine de unde stii :ok:

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai zic ceva si ma duc(aici nu mai prinde AdrianS) - rolele de biela sus-jos sunt afectate in primul rand cand turezi drujba(si orice alta motocositoare dinasta hi-rpm) in gol la turatia maxima. Asta am citit-o intr-un studiu al unui producator de drujbe. Chiar spuneau acolo ca se poate testa pe echipele gen "Spatii Verzi" - unii, aceiasi insi bulesc motorasele unul dupa altul, iar altii trag de ele si lucreaza in forja si tot nu se strica. Asa s-au si prins de fapt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...