thegerman Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 salutare, au trecut sarbatorile asa ca la treaba. vreau sa ii fac o reparatie generala la motocicleta mea, m-am mutat de cateva luni in Iasi si stau la bloc, iar rusoaica sta in fata blocului, asa ca nu prea am spatiu de lucru dar as vrea sa ii fac urmatoarele reparatii: *demontare cilindru verificare stare, masuratori piston, inlocuire segmenti, aici am nevoie de ajutor pe cineva din iasi sau din zona, nu stiu cotele si nu vreau sa dau buleala. *verificare cutie de viteza intra greu in a 2-a si sare destul de des si inlocuire semeringuri, imi cam pierde uleiul. *verificare circuit incarcare, desi am baterie noua daca merg cu farurile aprinse nu mai functioneaza claxonul. in rest pentru partea mecanica ma descurc. teoretic ea inca e functionala dar acum o luna am facut un pic de enduro cu ea si s-a declansat un zgomot la motor iar cand dau la pedala imi arunca picaturi de benzina pe admisia de aer a carburatorului, nu ma amai avut timp pentru ea pana la sarbatori vreau sa ii fac ITP in martie aprilie. Asa ca as fi recunoscator pt ajutor, mai ales la partea termica, cilindru , segmenti, piston. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 daca ai facut enduro cu ea fara filtru de aer, cred ca ai facut cilindrul terci cu piston cu tot, cine stie ce a aspirat motorul. te poti apuca tu sa desfaci, pui poze si noi te ajutam bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Ianuarie 8, 2012 Share Postat Ianuarie 8, 2012 Măi studentule, dacă eÂşti cuminte, după 14 (cred că pe la sfîrÂşitul săptămînii viitoare) o s-o văd cu ochiul meu să vedem ce Âşi cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thegerman Postat Ianuarie 10, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 10, 2012 azi am demontat motorul si am desfacut cilindrul si cutia de viteza, vreau sa inlocuiesc toti rulmentii de la cutia de viteza si sa vad care e treaba cu treapa a doua de intra f greu. am constatat ca biela are joc in lungul axei la nivelul rulmentului de pe arbore de cca 3 mm. maine ma duc in depou sa caut un meserias sa imi masoare cumva cilndrul si apoi mai vad m-am blocat la demontat rotorul alternatorului, nu vreau sa il fortez trebie sa caut o presa daca nu ma duc cu toata carcasa la un service auto, stau chiar linga RAR din Pacurari. cateva imagini ale pistonului si cilindrului, ce parere aveti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Ianuarie 10, 2012 Share Postat Ianuarie 10, 2012 pistonul schimbat, cilindrul trebuie dus la alezat la cota urmatoare, ca sa scoti rotorul baga in surub de 8 sau 10 nu mai stiu sigur prin rotor dupa ce ii dai cama jos, vezi ca are filet si insurubezi pana atingi in conul ambielajului si il dai afara, ai cam chinuit ivanul, spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Ianuarie 11, 2012 Share Postat Ianuarie 11, 2012 (editat) ai cam chinuit ivanul, spor la treaba Dupa cum arata cilindrul se pare ca a uitat sa puna ulei in benzina(sau a pus prea putina). Editat Ianuarie 11, 2012 de constantin57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Ianuarie 11, 2012 Share Postat Ianuarie 11, 2012 'ai de mine ce stare... Sa o luam de la inceput: Raul s-a produs de la inceput. Dupa ce s-a facut alezajul si honuiala de la cota asta, 2 lucruri obligatorii nu s-au facut - nu s-a spalat la jet cilindrul ca sa elimini bucatelele praful de span si bucatelele abrazive care se desprind din scula de honuire Rezultatul se vede pe piston, pe partea de admisie, degeaba a avut filtru de aer, smirghelul era ascuns in cilindru. Daca intamplator(nu cred) s-a facut totusi curatenia la montare, atunci s-a mers ceva vreme fara filtru de aer. Abraziunile pe partea de alimentare garanteaza acest lucru. - nu s-au rotunjit muchiile porturilor inainte de montaj. Acest lucru a dus atat la zgomot urat in rodaj, cat si in "rectificarile" si spanul care s-a adunat acolo in porturi, cand ba segmentul rectifica cilindrul, ba cilindrul rindeluia pistonul. Cu pulberile si abraziunea de rigoare. siguranta de bolt piston nu-i montata 100% corect dar asta prea putin mai conteaza Sunt urme de intepenire si mers cu prea putin ulei. Fiindca sunt pe la coroana, estimez mers "blana" cand 1:50 de exemplu e prea putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Ianuarie 11, 2012 Share Postat Ianuarie 11, 2012 feri omu a facut enduro cu ea fara filtru de aer, iti dai seama cat praf gunoaie si dumnezeu stie ce a mai aspirat motorul, planeta era deja rodata cand a cumparato-o, nu cred ca de acolo s-a facut asa, plus mersu pe uscat, vorba lu nimen drum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thegerman Postat Ianuarie 11, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 11, 2012 vinovat pentru toate: 1 am mers fara filtru doar cu capacele metalice, ma omora la reglat carburatorul , am avut filtru conic cu plasa metalica, 2 ulei am pus 100 ml / 2,5 l cum scrie pe paharul capacului rezervorului, prista oil ceva mai ieftin, desi am avut ulei in cutia latarala tot timpul cred ca e posibil ca in ultimul timp sa nu fi pus, de cand sunt in iasi alimentam max 5 l, motorul sta in fata blocului si nu am incuietoare la rezervor. 3 am parcurs cu ea 15000 km in 16 luni de cand o am . am mers zi de zi mai putin ianuarie-martie anul 2011, de fiecare data a pornit, fără defecte majore . 4. cutia nu e albastra, a avut ulei suficient, in schimb imi intra f greu din tr I in a II, intra direct in III si reveneam in a II a. 5. in ultimul timp cand la prima plecare de pe loc cu ambreajul strins cand bagam in tr I a zmuncea. Sunt ff multumit de ea, o pregatesc pt anul asta, are cauciucuri noi, baterie noua, cred ca am invatat pe pielea mea ce nu am facut corect. Am primit o oferta pentru un motor bun (cota 1) la un pret acceptabil, nu stiu daca merită să il mai repar pe asta, mai rău e ca nu prea am spatiu să ma desfasor dar improvizez. Multumesc pentru sfaturile voastre iar reprosurile mi le asum. Azi am dus cilindrul in depou sa il măsoare, recomandați un loc in iasi unde să poata fi rectificat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Ianuarie 11, 2012 Share Postat Ianuarie 11, 2012 Omule nu te invinovateste nimeni pentru asta, noi am incercat sa observam cat mai multe probleme si greseli, tu corectezi ce vrei si ce mai poti. Cumperi alt motor, sa stii ca trebuie sa mergi la RAR sa faci modificarile in acte, sper ca stii treaba asta. Daca ai talon vechi care are seria motorului, trebuie sa schimbi si talonul, modelul nou nu are serie motor. Nu rectifica cilindru oriunde, asta se face la ateliere care se ocupa doar cu asta, faci alezare si apoi honuire, te duci la firma aia cu pistonul nou(fara segmenti pe el); Firmele astea faca prelucrari gen rectificare chiulase, supape si ghiduri, alezari-honuiri cilindri si altele din sfera asta. Sigur gasesti in Iasi una-doua firme, de obicei nu sunt foarte multe. Oricumi desfaci motorul, 3mm ai spus ca ai joc la ambielaj(enorm, nu mai aveai avans demult), trebuie sa bagi ori ambielaj nou, ori sa reconditionezi pe cel vechi cu kit nou. Daca reconditionezi, iti trebuie un mester specializat, sper sa gasesti. Daca ambielajul e nou, masoara totusi la un strungar sa fie centrat bine, ca sa nu ai surpriza ca s-a descentrat la transport, mai usor il centrezi decat sa il bagi si sa scuture motorul. Ai probleme in cutie, desfaci si cutia, masori, vezi ce e uzat, albastrit, inlocuiesti. @schumydan - rotunjirea ferestrelor nu se intampla automat cu rodajul, decat f. superficial, in destule cazuri se agata segmentul si zgarie "frumos", mai bine iei o pila mica si rotunjesti muchiile de la inceput, e una din cele mai bune investitii si e gratis. Daca tot rotunjesti, slefuiesti oglinda si galeria de admisie pe interior (pe interior=tuning, pe exterior=pimp) si gaturile de varsare ale porturilor, macar 20mm. Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Ianuarie 12, 2012 Share Postat Ianuarie 12, 2012 4. cutia nu e albastra, a avut ulei suficient, in schimb imi intra f greu din tr I in a II, intra direct in III si reveneam in a II a. 5. in ultimul timp cand la prima plecare de pe loc cu ambreajul strins cand bagam in tr I a zmuncea. vezi ca are semne din fabrica pe semiluna dintata si tamburul cu cele doua furci, trebuie montate fix unul in dreptul celuilalt ca sa nu mai ai surprize la schimbarea treptelor. spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thegerman Postat Ianuarie 14, 2012 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2012 salut, azi am terminat de demontat motorul si cutia de viteza si am spalat piesele cu motorina si am cateva intrebari: 1 am renuntat la ideea de a rectifica cilindrul , e deja la cota 1 si la ce rizuri are nu cred ca merita, astept un set complet, cilindru , piston segemti. prima intrebare ca sa nu stric ceva, cum se demonteaza "boltul" pe care este prins rulmentul bielei de pe arbore ? (foto 1), nu vreau sa il fortez 2 vreau sa demontez si sa inlocuiesc toti rulmentii cutiei de viteze , iar luni trebuie sa caut o tubulara de 22 cred sa desfac surubul de la oala de ambreaj, e cu filet normal dreapta ? 3 in foto 2 am incercat sa va arat uzura dintilor de pe oala de ambreaj, la demontarea capacului, lantul dintre oala si pinion era slabit, eu nu cred ca e uzat lantul, mai degraba cred ca dintii sunt uzati, voi ce ziceti? 4 ce parere aveti despre pinion dublu de la motor (foto 3), mai ales uzura dintilor? nu ma vazut nici unul nou asa ca nu fac diferenta. 5 la motor cred ca o sa schimb si rulmentii de pe axul arborelui, nu imi dau seama de gradul de uzura , asa ca ii inlocuiesc 6 am avut o problema cu patrunderea uleiului din cutie in capacul ambreajului, cred ca din cauza mansetei rulmentului de pe axul de iesire cutie, nu cred ca am demontat corect acel rulment, desi el a iesit usor si am ramas cu rolele cilindrice pe masa si inelul exterioar inca fix in carcasa. La cum arata tot ansablul asta (foto 4) sper sa pot inlocui doar rulmentul. de fapt va intreb cum sa demontez inelul exterior ramas in carcasa?, pt ca nu imi imaginez cum as putea pune rolele cilindrice inapoi. la prima verificare a rotilor dintate din cutia de viteze nu am descoperit uzuri ale "crampoanelor" , doar furcile au urme de uzura dar nu ceva deosebit, credeam ca de asta nu schimba corect din I in a II, de fapt de cand am cumparat-o intra un pic mai greu in tr a II dar in ultimul timp sarea direct in 3 sau mai nou facea zgomot f urat am observat ( foto 5) ca saiba metalica de pe fata interioara a rotii dintate are urme de uzura, nu mai este rotunda, cred ca se vede in foto. imediat dupa ce desfac toata cutia o sa incerc sa refac tot lantul cimematic al cutiei, sunt un pic in ceata dar sper sa ma ajutati cam atat pt azi, va multumesc pt ajutor si sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Ianuarie 14, 2012 Share Postat Ianuarie 14, 2012 (editat) piulita de la ambreiaj este pe stanga, pinionul de tractiune primara este in stare buna, nu necesita inlocuire, oala de ambreiaj trebuie schimbata, are dantura terminata, spor la treaba in continuare Editat Ianuarie 14, 2012 de schumydan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Ianuarie 14, 2012 Share Postat Ianuarie 14, 2012 daca schimbi oala de ambreiaj....schimbi si lantul, de ce? pt ca intr-o saptamana o sa faca dinti de pe oala cea noua la fel ca cea veche. ca sa poti pune bilele cilindrice inapoi....pui vaselina din belsug in locasul unde ruleaza ele pe piesa din foto 4 si incepi sa pui una cate una in locasul lor...nu o sa cada pt ca le tine vaselina .....altfel nu le poti monta, si apoi montezi piesa buclucasa cu tot cu bile pe carterul motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eugen B Postat Ianuarie 20, 2012 Share Postat Ianuarie 20, 2012 salut, azi am terminat de demontat motorul si cutia de viteza si am spalat piesele cu motorina si am cateva intrebari: 1 am renuntat la ideea de a rectifica cilindrul , e deja la cota 1 si la ce rizuri are nu cred ca merita, astept un set complet, cilindru , piston segemti. prima intrebare ca sa nu stric ceva, cum se demonteaza "boltul" pe care este prins rulmentul bielei de pe arbore ? (foto 1), nu vreau sa il fortez 2 vreau sa demontez si sa inlocuiesc toti rulmentii cutiei de viteze , iar luni trebuie sa caut o tubulara de 22 cred sa desfac surubul de la oala de ambreaj, e cu filet normal dreapta ? 3 in foto 2 am incercat sa va arat uzura dintilor de pe oala de ambreaj, la demontarea capacului, lantul dintre oala si pinion era slabit, eu nu cred ca e uzat lantul, mai degraba cred ca dintii sunt uzati, voi ce ziceti? 4 ce parere aveti despre pinion dublu de la motor (foto 3), mai ales uzura dintilor? nu ma vazut nici unul nou asa ca nu fac diferenta. 5 la motor cred ca o sa schimb si rulmentii de pe axul arborelui, nu imi dau seama de gradul de uzura , asa ca ii inlocuiesc 6 am avut o problema cu patrunderea uleiului din cutie in capacul ambreajului, cred ca din cauza mansetei rulmentului de pe axul de iesire cutie, nu cred ca am demontat corect acel rulment, desi el a iesit usor si am ramas cu rolele cilindrice pe masa si inelul exterioar inca fix in carcasa. La cum arata tot ansablul asta (foto 4) sper sa pot inlocui doar rulmentul. de fapt va intreb cum sa demontez inelul exterior ramas in carcasa?, pt ca nu imi imaginez cum as putea pune rolele cilindrice inapoi. la prima verificare a rotilor dintate din cutia de viteze nu am descoperit uzuri ale "crampoanelor" , doar furcile au urme de uzura dar nu ceva deosebit, credeam ca de asta nu schimba corect din I in a II, de fapt de cand am cumparat-o intra un pic mai greu in tr a II dar in ultimul timp sarea direct in 3 sau mai nou facea zgomot f urat am observat ( foto 5) ca saiba metalica de pe fata interioara a rotii dintate are urme de uzura, nu mai este rotunda, cred ca se vede in foto. imediat dupa ce desfac toata cutia o sa incerc sa refac tot lantul cimematic al cutiei, sunt un pic in ceata dar sper sa ma ajutati cam atat pt azi, va multumesc pt ajutor si sfaturi Ai alergat motorul.Nu prea te-a durust inima de el.Acum ai de lucru.Daca tot l-ai desfacut si nu se poate circula,fa o reparatie serioasa ca sa nu ai probleme mai tarziu.Tot ce ai nevoie,i-a de la Dany(sau te sfatuieste el de unde). 1.Ambielajul te sfatuiesc sa il schimmbi cu unul nou daca este uzat.Cheltuiala este aproape aceiasi si ai lucru de uzina. 2.Schimba toti rulmentii si toate semeringurile. 3.Oala de ambielaj noua,nu umbla cu improvizatii. 4.Este bun foloseste-l. 5.Rulmentii au fost noi de la Dany. 6.Inlocuiesti rulmentul doar daca ai uzura(ceea ce nu cred).Monteaza-l la loc pe capac inainte de a strange cutia de viteze.Daca vrei sa stii cum il montezi vorbim la telefon. Despre cilindrul cu 2 evacuari aflii mai multe detalii(avantaje si dezavantaje)de la Pedros.Am vrut si eu modificarea asta si am ajuns la concluzia ca nu se merita. Daca vrei mai multe informatii vorbim la telefon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.