Sari la conținut

Malaguti Centro 50


Mario MT 03
 Share

Postări Recomandate

Salutare.

Am primit recent un Malaguti Centro 50 din 1994 folosit foarte putin (are putin peste 900 de km in bord).

Problema este ca nu a fost pornit de ani de zile, si nu stiu de unde sa ma apuc ca sa il pun in functiune. Trebuie sa ma ocup de roti (sunt cam ovalizate de la stat, trebuie sa vad daca se mai pot folosi), bateria e moarta, bujia de schimbat, va trebui golit si spalat rezervorul de benzina probabil, golit si spalat rezervorul de ulei ...?

Daca aveti ceva idei, sau eventual daca ati trecut prin asa ceva va rog sa ma lamuriti si pe mine.

Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Am primit recent un Malaguti Centro 50 din 1994 folosit foarte putin (are putin peste 900 de km in bord).

Problema este ca nu a fost pornit de ani de zile, si nu stiu de unde sa ma apuc ca sa il pun in functiune. Trebuie sa ma ocup de roti (sunt cam ovalizate de la stat, trebuie sa vad daca se mai pot folosi), bateria e moarta, bujia de schimbat, va trebui golit si spalat rezervorul de benzina probabil, golit si spalat rezervorul de ulei ...?

Daca aveti ceva idei, sau eventual daca ati trecut prin asa ceva va rog sa ma lamuriti si pe mine.

Va multumesc anticipat.

 

Sa intelegem ca este un cadou?...Felicitari, sa-l stapanesti sanatos!

 

Eu zic sa incepi prin a-i face cateva poze si a le posta aici!

 

Este motor in 2T?

 

Nu dau sfaturi, nu am trecut prin asa ceva, dar iti pot spune ce as face eu in aceasta situatie:

 

1)I-as umfla rotile la presiunea medie de pe cauciucuri sau la cea indicata pt modelul respectiv, astfel ca sa-l poti misca si eventula face o proba dupa ce-l pornesti.

 

2)Baterie iti trebuie, bujia cred ca e ok, la 1000 km nu are cum sa nu fie, ca nu are termen de valabilitate, iar o eventuala mica pata de rugina o poti inaltura si tu...

 

3)De ce sa speli rezervorul de benzina daca a avut busonul pus? cel mult il golesti de ce are in el, cit poti si-i pui benzina proaspata de 95.Daca e motor in 4T poti sa-i faci plinul; daca e in 2T cu rezervor separat de ulei, pui numai 1L benzina si pui ulei de amestec 2T in cantitatea indicata de carte, astfel ca daca uleiul din rezervor nu vine ca e incleiat sa ai totusi ungere.

 

4)La capitolul ulei, as scoate bujia si cu o siringa as introduce de vreo 2-3 ori ulei de motor din cel care am citit ca se foloseste la scuter si apoi fara contactul pus, imediat as da cateva pedale, intai incetisor de tot, apoi bland, apoi normal, as mai pune ulei, si as da mai tare ca sa realizez oarece ungere intre piston, segmenti si cilindru.

 

5)Apoi la cald(cel putin temperatura de garaj), directionand o aeroterma mica electrica dar puternica, sau un foen puternic, as incalzi rezervorul de ulei si cit mai cald l-as drena tot; as pune ulei proaspat si as verifica ca acesta sa curga unde trebuie daca e motor in 2T; la 4T e mai simplu; pui in baie pina la joja.

 

6)Apoi cu bateria noua, si contactul pus, as incepe sa dau la pedala energic, si daca era in buna stare cind a fost abandonat nu vad de ce nu ar porni...favorizat de o temperatura de peste 15-20 grade, deci nu afara in iarna, desi e posibil sa ai surprize sa porneasca oricum.

 

Asta as face eu...

 

Cred ca altii mai experimentati, vor fi in masura sa-ti dea sfaturi mult mai bune.

 

Mult succes si sa ne tii la curent cu rezultatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Am primit recent un Malaguti Centro 50 din 1994 folosit foarte putin (are putin peste 900 de km in bord).

Problema este ca nu a fost pornit de ani de zile, si nu stiu de unde sa ma apuc ca sa il pun in functiune. Trebuie sa ma ocup de roti (sunt cam ovalizate de la stat, trebuie sa vad daca se mai pot folosi), bateria e moarta, bujia de schimbat, va trebui golit si spalat rezervorul de benzina probabil, golit si spalat rezervorul de ulei ...?

Daca aveti ceva idei, sau eventual daca ati trecut prin asa ceva va rog sa ma lamuriti si pe mine.

Va multumesc anticipat.

 

Si al meu a stat vreo 3 ani inainte sa intre pe mana mea.Goleste rezervorul,schimba uleiul de amestec si pe ala din grup,o bujie noua nu strica,bateria sa fie incarcata si spor la kilometri.Totusi verifica toba,posibil sa fie infundata,la mine asa a fost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

curata rezervoarele(presupun ca are 2),schimba uleiul de la grup,schimba bateria,vezi cum sunt gumele(eventual schimba-le)

P.S: daca vrei sa il pornesti mai usor,ii pui benzina in capul pistonului si o bujie noua(daca vrei,desfa-i setu si vezi in ce stare e..cu toate ca ar trebui sa fie impecabil..daca il desfaci,inainte sa il montezi dai cu putin ulei pt. 2 timpi pe piston)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Trebuie spalat(obligatoriu) si carburatorul.La mine dupa 2ani s-a facut marmelada in carburator....de la uleiul amestecat cu benzina

 

Verifica si compresia,daca nu ai compresmetru ,scoate bujiia si pune degetul ca sa iti faci o parere aproximativa de compresia motorului

Eu am incercat sa imi pornesc scuterul de 49 la care am renuntat cand am cumparat gixxerul.La al meu s-au fwutut semeringurile de la ambielaj dupa ceva timp de asteptat sa fie scos la plimbare.sper sa nu fie cazul si la tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai rabdare,da jos motorul,desfa-l,schimba semeringurile,curata piesele,unge ce trebuie,curata carburatorul cum a spus si @little wayne

Daca vrei sa fie treaba treaba,ia scuterul la puricat,curata tot si schimba ce e necesar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru raspunsuri, nu sunt mecanic si nici nu am inclinari deosebite dar o sa incerc sa fac ceea ce m-ati sfatuit mai sus. Deocamdata e foarte frig aici , azi dimineata erau -8 grade, dar cand se mai incalzeste un pic o sa ma duc in garaj si o sa ma apuc de el. O sa va tin la curent cu progresele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zici ca e in garaj neincalzit si sint -8 grd eu zic sa-l lasi in pace pina la primavara cind vor fi peste 15 grd....cum a stat atatia ani, nu cred ca mai conteaza 2-3 luni...dar la temperaturi scazute e greu de lucrat si elimiat fluidele onctuoase care isi cresc vascozitatea...

 

Ai primit sfaturi de la a face lucruri minimale pina la demontarea totala(ca si cind ai fi mecanic si ai avea toate piesele, garniturile si sculele necesare...

 

In orice chestie se pleaca de la simplu la complex...iar in astfel de situatii, o buna curatare si o atenta reungere, fara sa schimbi nimic, face ca motorul sa porneasca fara probleme in 80% din cazuri (la peste 15-20 grd temperatura exterioara; asta cu temperatura e f importanta).

 

Parerea mea e ca sa te apuci demontari extinse si tot felul de operatiuni complexe, nu merita...la un motor cu numai 1000 km nu se justifica...cel mult poti strica ceva care e bine facut si asamblat. Dar tu decizi...

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...