Sari la conținut

ulei pentru monocilindru


mihai.i
 Share

Postări Recomandate

Salutare, am o dilema, dar nu de aia existentiala...motocicleta are 250 cmc, 4 timpi, racire pe aer. Producatorul (suzuki)recomanda ulei 10w40, asta am folosit anul trecut, insa, avand in vedere traficul din Bucuresti si temperatura din timpul verii mai toata lumea imi recomanda sa o dau pe 15w50!

Zis si facut. Cu ocazia deschiderii noului sezon i-am administrat o doza de 15w50! Acum vine problema...dimineata, sau mai bine zis la pornirea la rece, cu socul tras, cam scoate fum, un fum alb, dens, care dispare dupa ce se incalzeste motorul,... o fi doar din cauza condensului (abur) sau dat fiind faptul ca folosind un ulei mai gros a crescut presiunea uleiului la rece si patrunde in camera de ardere?

Fumul nu iese doar pe teava de esapament, ci si pe la evacuarile din blocul motorului (a sarit un surub de la prindere si nu e etans).

 

Opinii, sfaturi, critici? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MMM ...

 

Care e gradul de temperatura al uleiului :

 

10w40 - intre "-10" C si "+40 " C

 

15w40 - intre "0" C si "+50" C.

 

Concluzia o tragi singur.

 

Cat de gros e fumul ? Ca la un 2T ...Verifica nivelul ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am o dilema, dar nu de aia existentiala...motocicleta are 250 cmc, 4 timpi, racire pe aer. Producatorul (suzuki)recomanda ulei 10w40, asta am folosit anul trecut, insa, avand in vedere traficul din Bucuresti si temperatura din timpul verii mai toata lumea imi recomanda sa o dau pe 15w50!

Zis si facut. Cu ocazia deschiderii noului sezon i-am administrat o doza de 15w50! Acum vine problema...dimineata, sau mai bine zis la pornirea la rece, cu socul tras, cam scoate fum, un fum alb, dens, care dispare dupa ce se incalzeste motorul,... o fi doar din cauza condensului (abur) sau dat fiind faptul ca folosind un ulei mai gros a crescut presiunea uleiului la rece si patrunde in camera de ardere?

Fumul nu iese doar pe teava de esapament, ci si pe la evacuarile din blocul motorului (a sarit un surub de la prindere si nu e etans).

 

Opinii, sfaturi, critici? :cheers:

Un ulei mai gros,mai greu patrunde in camera de ardere .De aici este si faza cum ca daca mananca uleiul se recomanda un ulei mai gros gen 10w50-15w50 daca foloseai inainte 10w40.Sunt si eu de acord cu ce ti s-a recomandat insa vezi ca este si 10w50 nu neaparat 15w50 care este mai fluid la rece si chiar la cald decat un 15w50 , deci se apropie mai mult de 10w40 insa cu + cand dai de caldura infernala dintr-un oras.Uita-te peste specificatiile uleiurilor,este temperatura la 40 de grade si la 100 de grade,punct de curgere si densitatea.Eu sa fiu in locul tau,as pune 10w50 ptr ca se poate folosi atat primavara-toamna cat si vara la temperaturi de peste 30 de grade in oras.

Si mie Xt-ul imi scoate "fum alb" cand il pornesc vreo 1 minut,este doar condens nu iti face probleme,daca este ulei atunci este albastru inchis si se simte dupa miros atunci nu e bine dar cum ti-am zis...un ulei mai gros nu se mananca la fel de usor ca si unul mai "subtire" , asta daca cu 10w40 era ok. :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat timp dureaza fumul? Fumul de ulei este albastru, are un miros ca de ulei ars? Este posibil sa fie doar condens. Incearca sa tii motocicleta peste zi/noapte intr-un loc incalzit si vezi cand o pornesti daca mai face la fel.

Fumul dureaza vreo 30 de secunde, cu socul tras, la revenirea socului sau dupa 1 minut nu mai scoate...fumul e alb,insa are un miros vag de ulei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fumul dureaza vreo 30 de secunde, cu socul tras, la revenirea socului sau dupa 1 minut nu mai scoate...fumul e alb,insa are un miros vag de ulei..

Mirosul vag de ulei este ca si mirosul vag cand deschizi busonul de la ulei unde se simte benzina...trage tu concluziile.Nu iti face probleme de condens,dupa ce o sa se incalzeasca ai sa vezi ca nu o sa mai scoata asa condens,vezi ca de maine o sa fie 13 - 15 grade , deci vine caldurica :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MMM ...

 

Care e gradul de temperatura al uleiului :

 

10w40 - intre "-10" C si "+40 " C

 

15w40 - intre "0" C si "+50" C.

 

Concluzia o tragi singur.

 

Cat de gros e fumul ? Ca la un 2T ...Verifica nivelul ...

initial fumul e destul de dens, nivelul este ok, aproape de limita maxima...pornirea nu am facut-o niciodata sub 1 grad Celsius.

 

vezi ca de maine o sa fie 13 - 15 grade , deci vine caldurica :bounce:

Vad ca vine din nou iarna...nu-mi fac probleme prea mari, motorul a fost segmantat anul trecut, garniturile schimbate, nu ar avea de ce sa manance ulei. Imi manca inainte intradevar cam mult...oricum, pe vremea asta umeda cred ca am apa prin tot motorul...

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

.oricum, pe vremea asta umeda cred ca am apa prin tot motorul...

:cheers:

Din cauza asta eu cand pun moto la iernat .. astup evacuarea. :laugh:

Editat de BQGDDAN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fum alb = apa in cilindru!

Fum negru= amestec carburant prea bogat!

Fum albastru = ulei in camera de ardere!

 

DECI : condens sau garnitura de chiulasa arsa (daca ai racire pe apa intra apa in cilindru)! Repara prinderea galeriei de evacuare pe motor si o sa scapi de aceaste probleme(sau nu)!La fel cu gaurile de prin tobe!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...