Sari la conținut

Restaurare M72


Vizitator luca.stere
 Share

Postări Recomandate

Revenind la subiect .Un cost important al restaurarii au fost piesulicile luate de la polonezi. Intrebarea care se pune este daca aceste piese nu se pot face si la noi in tara la un pret mai bun si fara batai de cap cu transferuri bancare etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu si Corleone peste ani http://www.youtube.com/watch?v=l-32MVT6tjg

 

SI acum sa revenim cu finalul:

de luca.stere » 06 Feb 2014, 12:44

Am ramas dator cu informatiile privind costurile, mai jos lista de cheltuieli:

 

Nitrosolv 2 litri: 22 lei

Rectificare tamburi: 120 lei

Rulmenti ambielaj si suruburi motor diverse 150 lei

Set garnituri motor (doua seturi): 60 lei

Sablare bloc, cilindrii, chiulase: 150

Vopsea Superplast 1 litru: 21 lei

Grund Policolor: 11 lei

Nitrosolv: 11 lei

Robinet de la Gaspar: 25 lei

Nitrosolv 2 litri: 22 lei

Pistoane Slatina: 200 lei

Vopsire cadru electrostatic: 400 lei

Spritchit + Nitrosolv: 47 lei

Stop atas: 140 lei

Smirghel de 120, 180 si 500: 22lei

Sablare aripa spate, suport sa, pedale: 60 lei

Axe suspensie spate: 200 lei

Furca fata (rectificare + bucsi): 200 lei

Simeringuri furca SKF: 40 lei (2 bucati)

Simeringuri cutie: 30 lei

Rectificat supape si schimbat scaun supapa: 200 lei

Alezat cilindrii: 250 lei

Segmenti Goetze: 100 lei

Simering cutie ax pornire: 15 lei

Bucsi surub sei: 50 lei

Chit rapid: 12 lei

Nitrosolv: 11 lei

Bucsa cama franare spate: 50 lei

Rulmenti jug: 20 lei

Bucsi bolt: 20 lei (2 bucati)

Arcuri saboti: 30 lei (4 bucati)

Suruburi placa ambreiaj: 10 lei (10 bucati)

Spray negru mat Sanotherm: 60 lei

 

Comanda Oldtimer: 322 euro ( 1425 lei)

cablu ambreiaj 6 euro

2 garnituri tija ambreiaj 2.42 euro

2 saboti frana 28 euro

arc pedala frana 4.03 euro

2 tampoane rezervor 2 euro

cabluri acceleratie 10.08 euro

placi ambreiaj amortizor ghidon 8.07 euro

surub furca ax roata 4 euro

Vopsea verde militar 3 litri 45 euro

80 spite 80 euro

ornament rulment furca 2.62 euro

pana pedala pornire 2.62 euro

pana schimbator de mana cutie 4.03 euro

capac protectie contact 10 euro

2 garnituri cauciuc galerie admisie cutie 4 euro

2 garnituri cauciuc carburator 2 diametre 10 euro

2 coliere carburator 9.98 euro

opritor pedala pornire 12.10 euro

4 cauciucuri scarite 19.96 euro

cablu frana fata 6 euro

transport plus transfer bancar 36 euro

 

Platina: 20 lei

Nitrosolv (2L): 30 lei

Silicon negru: 15 lei

Bucsi roti si piulite rulmenti facute la strung: 100 lei

Rulmenti roata 4 roti (8 rulmenti): 120 lei

Comanda acceleratie: 267 lei

Fire noi instalatie electrica: 25 lei

Fisa Bosch: 20 lei/metru

Varnes si 2 becuri: 25 lei

Materiale vopsitorie (chit de fibra, nitrosolv, smirghel, vopsea Superplast, 3l benzina): 75 lei

Curatat tobe, janta, zincat suruburi: 160 lei

Teroson Body: 30 lei

Nitrosolv 1L: 11 lei

Saboti frana refacuti: 100 lei

Spray negru (vopsea termica): 40 lei.

Nitrosolv 2 litri: 22 lei

Husa atas: 50 lei

Far nou Gaspar: 40 lei

Ulei furca Motul 15w medium heavy 1litru : 40 lei

Etansare carter (strungar): 200 lei

Cauciucuri atas: 540 (2 bucati)

Alte materiale pt electrica (fire, banda, varnes): 26 lei

 

Comanda oldtimer: 150 euro (667lei)

tampoane suspensie spate 6.05 euro

simering 36x48x8 3 euro

placuta identificare 9,5 euro

flansa termica carburatoare 2 bucati 8,50 euro

tampon cric central 4.54 euro

mansoane ghidon 9,98 euro

80 spite 80 euro

simering 34x49x8 2,50 euro

sigurante susrupuri grup 1,81 euro

transport si transfer Paypal 25 euro

Rectificare filet ax si bucsi roti 41mm (2 buc): 100 lei

Nitrosolv 1L: 11 lei

Scaun atas: 200 lei

Lemn pt atas si bait: 45 lei.

Furtun benzina 7mm (Gates) 1 metru: 20 lei

Gresoare 10 buc: 10 lei

Acte contract/fisa fiscala: 30 lei

RAR adica ITP, identificare si CIV: 320 lei

 

Total 7461 lei grei (cca 1650 euro).

 

A se nota faptul ca in lista de cheltuieli nu intra costurile de manopera toate operatiile fiind facute de mine (mecanica, vopsitorie, electrica). Lista nu include timpul si benzina pierdute cu drumuri facute la strungar, magazine, etc.

 

 

In concluzie, a fost o experienta frumoasa, o placere de a reface aceasta motocicleta la care fiecare surub si fiecare piesa in parte a fost "luata la mana". Poate ca pe multi aceasta lista (la care cred ca am niste scapari) ii va descuraja sa faca eventuale reparatii capitale sau restaurari ca la carte dar consider ca este important sa se stie costurile minime (pt ca aceste sunt niste costuri minime) pentru a reface o motocicleta. Tineti cont ca in functie de starea motocicletei (stare tehnica, lipsuri) costurile pot fi mai mici sau mai mari decat suma mentionata mai sus.

 

Sfat pentru cei care vor sa faca lucrari similare si nu s-au lovit inca de aceste probleme: incercati sa lucrati cat mai mult cu piese noi (si mare atentie si la piesele noi), diferenta de costuri nu este foarte mare. Chiar daca o piesa SH este mai ieftina munca si timpul pt reconditionare adaugate la costul de achizitie al piesei se apropie de costul unei piese noi.

 

 

 

- tare omule sa o calaresti sanatos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revenind la subiect .Un cost important al restaurarii au fost piesulicile luate de la polonezi. Intrebarea care se pune este daca aceste piese nu se pot face si la noi in tara la un pret mai bun si fara batai de cap cu transferuri bancare etc.

Daca vorbesti de replici, eu nu cred ca se pot face lesne la un pret mai bun (desi oldtimer vinde mai scump decat polonezii intre ei).

Pretul il scazi daca ai volum de vanzare- sa vinzi in toata lumea nu unicate sau preserii. Iar banii ii faci din piese mai grele precum tablarii, cauciucarii, mai nou polonezii toarna si cartere mai simple etc.

Prin urmare trebuie calapoade, operaţii de aşchiere, reactivarea unor prese hidraulice vechi (ia intreaba la ARO...), matrite de turnare, materie prima, debitari, indoiri, zincari, nichelari, cromari şi un stoc generos de piese originale bune pentru copiere nu sunt chiar lesne de pus in functiune sa scoata piese cu dimensiuni si caracteristici controlate.

 

Iar polonezii mai au si stocuri si o retea intinsa prin care livreaza piese originale...

 

 

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Rotile: spite noi, cauciucuri noi, saboti noi, rulmenti noi. Asa au fost facute toate cele patru roti.

 

post-44259-0-34946700-1393332128_thumb.jpg

 

post-44259-0-17496400-1393332140_thumb.jpg

 

post-44259-0-13305700-1393332154_thumb.jpg

 

post-44259-0-97480400-1393332176_thumb.jpg

 

post-44259-0-55192400-1393332187_thumb.jpg

 

post-44259-0-10938000-1393332198_thumb.jpg

 

post-44259-0-65747300-1393332218_thumb.jpg

 

post-44259-0-25769900-1393332231_thumb.jpg

 

post-44259-0-91814700-1393332271_thumb.jpg

 

post-44259-0-80845200-1393332290_thumb.jpg

 

post-44259-0-61702000-1393332317_thumb.jpg

 

post-44259-0-22562900-1393332325_thumb.jpg

 

 

Nu puneti intrebari pentru ca nu are cine sa rapunda.



SI acum sa revenim cu finalul:

de luca.stere » 06 Feb 2014, 12:44

 

Filmarea asta era mai buna de final:

 

 

Suma totala a ajuns la 2000 de euro.

Piese motor sablate.

 

post-44259-0-78068900-1395750741_thumb.jpg

 

post-44259-0-58595900-1395750748_thumb.jpg

 

post-44259-0-59195800-1395750758_thumb.jpg

 

post-44259-0-14680800-1395750779_thumb.jpg

 

post-44259-0-79083600-1395750787_thumb.jpg

 

 

post-44259-0-47123600-1395764840_thumb.jpg

 

post-44259-0-90314500-1395764854_thumb.jpg

 

post-44259-0-32097500-1395764871_thumb.jpg

 

post-44259-0-44855500-1395765005_thumb.jpg

 

 

Pistoane noi si segmenti Goetze.

 

post-44259-0-78303900-1395765168_thumb.jpg

 

post-44259-0-99513900-1395765177_thumb.jpg

 

post-44259-0-32157900-1395765185_thumb.jpg

 

 

Cilindri alezati, supae rectificate, scaune rectidficate.

 

post-44259-0-13331400-1395765541_thumb.jpg

 

post-44259-0-63012700-1395765550_thumb.jpg

 

post-44259-0-50400300-1395765571_thumb.jpg

 

post-44259-0-49944100-1395765585_thumb.jpg

 

post-44259-0-17679200-1395765611_thumb.jpg

 

Tacheti si suruburi reglaj, inainte si dupa rectificare.

 

post-44259-0-22824400-1395766144_thumb.jpg

 

post-44259-0-29040800-1395766154_thumb.jpg

 

post-44259-0-77703600-1395766164_thumb.jpg

 

 

Montarea segmentilor si a pistoanelor.

 

post-44259-0-40628300-1395766417_thumb.jpg

 

 

 

post-44259-0-29386800-1395766467_thumb.jpg

 

 

 

 

Corleone va anunta ca motocicleta lui Ural M72 va fi prezentata la salonul moto.



Cateva imagini de la montarea motorului:

 

post-44259-0-15537900-1397457413_thumb.jpg

 

post-44259-0-91659300-1397457427_thumb.jpg

 

post-44259-0-43846700-1397457439_thumb.jpg

 

post-44259-0-91815600-1397457487_thumb.jpg

 

post-44259-0-32666000-1397457499_thumb.jpg

Editat de nipplelutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...