abcosmin Postat Iunie 30, 2013 Share Postat Iunie 30, 2013 (editat) Salut, Am cumparat de la un amic,in vara 2012 , un Suzuki SV650(Y AV1331 din 2000) naked, care a mers cu ulei putin. Din evaluarile unui mecanic, costul reparatiei trebuia sa fie 1300-1500 euro, atunci el mia vandut mie mobra, in starea in care era, el sia cumparat alta lovita in fata cu jambele strambe de la furca. Deci m-am facut cu o motocicleta fara furca fata la bani putini. Dupa ce am drenat motorul de lichide(ulei si antigel), l-am demontat de pe cadru ,cu ideea de a revizui toate componentele motocicletei(cadru si motor) am spalat motorul la o spalatorie. Apoi am mers cu el acasa la bloc si in sufragerie am inceput sa-l demontez... Dupa desasamblarea motorului am constatat ca datorita faptului ca a mers cu ulei putin, s-au incalecat(datorita frecarii cu ulei putin) cuzinetii de la bilela cilindrului din fata "Slava Domnului asta fiind singura problema", in rest in el uzura normala. Nu am reusit sa incarc poze pe acest site POZE aici https://www.facebook.com/euromoto.euromoto/media_set?set=a.139394442886789.29515.100004487022355&type=3 Cine doreste sa isi curete bujiile de la motocicleta vede aici cum. https://www.facebook.com/euromoto.euromoto/media_set?set=a.164585623701004.1073741825.100004487022355&type=3 Dupa ce am facut evaluarea defectelor, am inceput sa caut solutii, piese etc. sa repar mobra la costuri cat mai mici sa u cat mai apropiate de zero....................si...................am ajuns la concluzia ca nu prea gasesti de unde sa cumperi diverse piese, de exemplu...... cuzineti... "cu chiu cu vai" am gasit un atelier unde sa imi rectific ambielajul (arborele cotit), cu bilele si sa imi faca cuzineti pe noua cota de reparatie, cost rectificat + cuzineti 400 ron. Intre timp m-am grabit si am gasit la cineva cilindrii (cilindrii, piston, bolt si sigurante bolt la 200 euro) alezati, mariti(nu am calculat ce cmc v-a avea). Acum urmeaza reasamblarea motorului. Intre tip , pentru a-mi continua reparatia, am nevoie de jambe sau furca fata. Deoarece amicul meu mi-a luat jambele si si-a facut furca pentru Sv-ul lui din 2005. Acum caut solutia cea mai otima (ieftina si buna) sa imi refac furca fata. Editat Iunie 30, 2013 de abcosmin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iunie 30, 2013 Share Postat Iunie 30, 2013 Cumpara un motor ,nu o sa tina cuzinetii facuti .Singurul material rezistent ,in regim diy ,e argintul . Arborele e calit superficial (folosind curenti de inalta frecventa) iar grosimea stratului e de cateva zecimi (intre 0,6 si 1mm) si trebuie sa ramana si strat calit pe arbore . Un cadru care la care telescoapele sunt indoite (in urma unui accident) e descentrat ; verifica snururile de sudura de pe cadru ,in special in zona gatului . Furca fata gasesti pe ebay.de (de ex: http://www.ebay.de/itm/Vorderrad-Gabel-kompl-fur-Suzuki-SV-650-N-JS1AV-/230664664683?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item35b4af766b ) ;asta e prima furca pe care am gasit-o ,vezi in descrierea nemtului ce e cu ea ,poti sa-l intrebi de problemele anterioare si daca ar trebui sa sti ceva despre ea- la ei legea spune ca daca vanzatorul nu raspunde complect si ascunde anumite aspecte e pasibil de inchisoare . La ei legea e lege si nimeni nu risca puscaria pt o furca de moto . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abcosmin Postat Iunie 30, 2013 Autor Share Postat Iunie 30, 2013 Cumpara un motor ,nu o sa tina cuzinetii facuti .Singurul material rezistent ,in regim diy ,e argintul . Arborele e calit superficial (folosind curenti de inalta frecventa) iar grosimea stratului e de cateva zecimi (intre 0,6 si 1mm) si trebuie sa ramana si strat calit pe arbore . Un cadru care la care telescoapele sunt indoite (in urma unui accident) e descentrat ; verifica snururile de sudura de pe cadru ,in special in zona gatului . Furca fata gasesti pe ebay.de (de ex: http://www.ebay.de/itm/Vorderrad-Gabel-kompl-fur-Suzuki-SV-650-N-JS1AV-/230664664683?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item35b4af766b ) ;asta e prima furca pe care am gasit-o ,vezi in descrierea nemtului ce e cu ea ,poti sa-l intrebi de problemele anterioare si daca ar trebui sa sti ceva despre ea- la ei legea spune ca daca vanzatorul nu raspunde complect si ascunde anumite aspecte e pasibil de inchisoare . La ei legea e lege si nimeni nu risca puscaria pt o furca de moto . Multumesc mult pentru suport , vibrochenul a fost rectificat putin(nu mai stiu exact cat) ca nu era diferenta mare intre cele 2 locasuri de cuzineti.Insa doar la cilindrul din fata s-au incalecat cuzinetii, fapt ce a dobandit si o bataie la functionare, in momentul in care se aprindea cilindrul fata. Cei facuti sunt tot cuzineti , de auto probabil, taiati din unii mai mari. Nu sunt turnati sau altceva. Cei de acolo de la atelier cu asta se ocupa, alezari, bucsari etc. Pe ebay gasesti la preturi mici. Incearca sa vezi daca apare ceva. Stima! Am gasit jambele pe ebay, dar nu trimit in Romania, doar in UK. Pe ebay gasesti la preturi mici. Incearca sa vezi daca apare ceva. Stima! Am gasit jambele pe ebay, dar nu trimit in Romania, doar in UK. Am jugul, ghidonul complet si tuburile inferioare de la furca(cu tot cu accesorii), nu am jambele, tuburile care intra in suportii de inferiori(nus cum se numesc) cei de care sunt prinsi etrierii. Am gasit la cineva furca de SV1000 dar nu se potrivesc cu jugul, tre sa ii fac adaptare la jubul din mijlocul jugului(cel ce intra in cadru) + ca nu se potriveste axul de roata si vitezometru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iunie 30, 2013 Share Postat Iunie 30, 2013 Am gasit jambele pe ebay, dar nu trimit in Romania, doar in UK. Gresit! Nu ne trimit noua in Ro, dar pentru asta il avem pe userul Garcya! Ia legatura cu el si da-i link-urile. Pt. mine a fost de mare ajutor tipul, am lucrat foarte ok cu el de fiecare data! Spor la surubareala! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abcosmin Postat Iunie 30, 2013 Autor Share Postat Iunie 30, 2013 (editat) Atasez poze cu simeringurile supape. evacuare ADMISIE Editat Iunie 30, 2013 de abcosmin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iunie 30, 2013 Share Postat Iunie 30, 2013 Si eu tot motor in V am si nu consuma ulei exagerat ,consumul se datoreaza faptului ca etansare metat pe metal perfecta inca nu s-a inventat . Din primul post nu merg linkurile iar pt cele de fb trebuie sa fi inregistrat la ei . Asa,revenind la cuzineti ,ce turatie maxima ai? Si la masina ce turatie maxima e? Ceva de genul 10500 la 6000 . La 10000 asa frumos ii topeste pe aia de 6000 ... Cuzinetii pt motoarele de turatie sunt de tip stratificat -suport de otel-aliaj de cupru-strat de uzura din aliaj alb ;stratul de uzura contine Cd,Ag,Pb si alte metale in proporti mici .Din proportia de Cd si Ag se stabileste tempetura de functionare . Cu trimiterea si nemti is mai rezervati dar austriecii trimit in toata Europa . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abcosmin Postat Iunie 30, 2013 Autor Share Postat Iunie 30, 2013 Din cate am citi eu, toate motoarele consuma ulei, de ex la o duba fiat cu motor diesel(masina de carat cel putin 1500kg), in carte scrie ca trebuie completat pana la 1l de ulei la 5000 km. In motorul asta am gasit la cilindrul fata(la cel din spate nu am umblat) pe supapele de admisie calamina de 1mm grosime si simeringul mai larg decat la cele de evacuare. Asta consuma ulei mult, de aia el a fost cu el la div mecanici si a inteles ca nu mai consuma ulei + vizorul murdar. Cat despre cuzineti...... cred ca sunt la fel ca cei de fabrica, astia asta fac alezari cuzineti, deocamdata ii cred pe cuvant. Oricum va anunt eu daca se intampla ceva. Uleiul m-a surprins(fata de el auto) pt ca este foarte foarte foarte foarte unsuros, m-am chinuit putin cand l-am demontat, imi alunecau mainile pe chei. Sper sa fie in regula. Acum este la stadiul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iunie 30, 2013 Share Postat Iunie 30, 2013 Cei care au facut motorul fac si motoare de motocicleta sau numai masina/camion ? ca asa mi-au zis si mie tipi care mi-au facut linia de arbore si dupa ce s-au topit au zis ca nu era buna pompa ba nu era uleiul corespunzator . Pana la 6000 rpm mergea impecabil ,cand treceam de 6000 incepea sa se balbaie ,asa de rau de nu am putut sa depasesc un diesel batran . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abcosmin Postat Iulie 1, 2013 Autor Share Postat Iulie 1, 2013 Cei care au facut motorul fac si motoare de motocicleta sau numai masina/camion ? ca asa mi-au zis si mie tipi care mi-au facut linia de arbore si dupa ce s-au topit au zis ca nu era buna pompa ba nu era uleiul corespunzator . Pana la 6000 rpm mergea impecabil ,cand treceam de 6000 incepea sa se balbaie ,asa de rau de nu am putut sa depasesc un diesel batran . Pai ce ti-au facut la arbore? La mine a fost doar o chestie de indreptat, cu aceiasi cota pe toata partea unde se prind bielele.Eu sunt de parere ca sunt aceleasi materiale si la auto si la moto, calculate la dimensiunile si performantele fiecaruia. Inainte de a ma apuca de treaba am vb cu oameni care au lucrat in aviatie si mi-au dat solutiile cele mai bune. Personal nu cred ca se fac cuzineti pentru moto sau auto, cred ca se fac in aceiasi fabrica pentru toate. difera dimensiunile. Am un amic care spunea ca au facut ei "pe genunchi" cuzineti pentru nus ce mobra, si merge si acum. La fel ma lovesc si eu ca si tine de tot felul de probleme, dar asa se intampla cand gandim prea mult. Stima Diverse surubareli...acasa in sufragerie...... doar la insistentele sotiei l-am desfacut.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iulie 1, 2013 Share Postat Iulie 1, 2013 Rectificat manetonul bielelor . Motoarele cu piston pt aviatie nu au compresie ridicata pt a evita trepidatiile ;astea de motocicleta au . Materialele folosite difera de la uleiuri pana la carcase de motoare . Pinioanele de la cutia de viteze de masina nu suporta turatia de la o cutie moto si sunt su sincroane ,geometria danturii e alta - de ex . Motorul care il am in vedere era 2 in V ,avea red line-ul de la turometru la 12 000 si cuplul maxim la 10 000 . Daca arborele de la motorul tau e accesibil si numai manetonul bielelor a fost atins la rectificare ,poti sa verifici duritatea dupa rectificare cu o pila-ac: dai o data cu atentie pe un maneton de palier si cu grija pe manetonul bielelor - daca simti ca 'musca' te opresti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abcosmin Postat Iulie 1, 2013 Autor Share Postat Iulie 1, 2013 Salutare, in aceasta seara am descoperit cum sa schimb simeringurile de la supape. Defapt am gasit o metoda mai simpla de a comprima arcurile de la supape cu ajutorul unor ustensile simple. Teava de comprimare am facut-o eu cu un flex de mana. Las poze le sa vorbeasca singure. Spor Rectificat manetonul bielelor . Motoarele cu piston pt aviatie nu au compresie ridicata pt a evita trepidatiile ;astea de motocicleta au . Materialele folosite difera de la uleiuri pana la carcase de motoare . Pinioanele de la cutia de viteze de masina nu suporta turatia de la o cutie moto si sunt su sincroane ,geometria danturii e alta - de ex . Motorul care il am in vedere era 2 in V ,avea red line-ul de la turometru la 12 000 si cuplul maxim la 10 000 . Daca arborele de la motorul tau e accesibil si numai manetonul bielelor a fost atins la rectificare ,poti sa verifici duritatea dupa rectificare cu o pila-ac: dai o data cu atentie pe un maneton de palier si cu grija pe manetonul bielelor - daca simti ca 'musca' te opresti! Multumesc de post Am verificat duritatea, a trebuit sa ovalizez gaurile de sub cuzineti de biele(pentru ca aveau bavuri), abia am reusit sa le fac cu o pila diamantata si cu o freaza de mana Proxon cu piatra de polizor. Ai si tu dreptate, dar este ok ceea ce mi-au facut. Nu au intrat mult in el cred ca doar 0.03mm, oricum era diferenta de 0.01mm. Astept cu interes discutii Stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BuddyLexx Postat Iulie 18, 2013 Share Postat Iulie 18, 2013 te-ar interesa un capac de monopost?? /index.php?/topic/699605-vand-diverse-pt-sv650/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iulie 18, 2013 Share Postat Iulie 18, 2013 Din cate tin minte cotele de cuzineti pt moto sunt din 25 in 25 de sutimi (ST si R1 ) ,sunt codate pe culori nu in clar - asta la Honda . Geometria bielelor ai verificat-o ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abcosmin Postat Iulie 18, 2013 Autor Share Postat Iulie 18, 2013 Nu am verificat geaometria bielellor deoarece ele au o toleranta de lucru destul de mare. Oricum nu s-au deformat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iulie 18, 2013 Share Postat Iulie 18, 2013 Banuiesc ca ai citit cartea de service ca acolo se dau toate cotele ,cum ar fi lungimea lor ,alezajele si toleranta maxima ; spun asta pt ca ei dau cotele respective pt a fi folosite si nimeni nu se apuca sa demonteze motorul numai ca sa masoare o piesa desi problema dovedita e alta . Daca tot ai desfacut motorul e bine ( sugestionat de carte prin furnizarea cotelor) sa masori toate componentele ,in masura posibilitatilor . O biela indoita ,si daca nu se observa cu ochiul liber ,conduce pistonul insuficient de sus ,nerealizand conditia de buna functionare ,celalalt piston find la locul potrivit iar rezultatul fiind ceva vibratii in functionare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Iulie 20, 2013 Share Postat Iulie 20, 2013 de ce nu ai cumparat dumneata un motor de sv de la dezmembrari, ma depaseste. cu un strungar priceput poti pune roata fata, furca si juguri de la orice moto practic si erai demult la plimbari pe drumuri. mult succes si iti admir cunostiintele si pasiunea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat Iulie 20, 2013 Share Postat Iulie 20, 2013 Pai abcosmin vrea sa faca o motocicleta cu mainele lui ,nu ? Era mai simplu sa cumpere una functionala si pe asta sa o vanda ,problema in acest caz se pune ceva de genul :' Da cat prinde ?' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abcosmin Postat Iulie 20, 2013 Autor Share Postat Iulie 20, 2013 Pai abcosmin vrea sa faca o motocicleta cu mainele lui ,nu ? Era mai simplu sa cumpere una functionala si pe asta sa o vanda ,problema in acest caz se pune ceva de genul :' Da cat prinde ?' Suntem in Romania, nu ne permitem sa ne cumparam motociclete noi. Astfel cumparam vechituri............sau ce ne permitem. Eu imi permit sa repar aceasta motocicleta. de ce nu ai cumparat dumneata un motor de sv de la dezmembrari, ma depaseste. cu un strungar priceput poti pune roata fata, furca si juguri de la orice moto practic si erai demult la plimbari pe drumuri. mult succes si iti admir cunostiintele si pasiunea Multumesc pentru mesaj. Am acceptat aceasta motocicleta asa cum este si doresc sa o fac eu... Stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.