Sari la conținut

Intrebare legata de schimb ulei, filtre, etc


Tiesto
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Recent (anul trecut sept) mi-am achizionat si eu prima motocicleta (un Kawasaki Z750). Eu fiind de origine din Slobozia, acolo au fost facute actele, plata, s.a.m.d si acolo am lasat-o la iernat (in garajul unui prieten). Acum ca a venit caldura (sau ma rog, mai este putin si vine) am de gand sa o scot la o plimbare si sa vin cu ea in Bucuresti (pt ca aici stau de ceva timp).

 

Problema / intrebarea mea este legata de revizie, schimb de ulei, etc. In Slobozia nu exista un service specializat ... ma rog exista, dar nu am asa mare incredere in el si nu as dorii sa fac revizia acolo. As prefera sa vin sa o fac in Bucuresti. Acum, distanta din Slo-Buc este de vreo 160 KM.

 

Ar fi OK sa vin cu ea direct fara sa-i schimb uleiul, filtrele, etc in Slo? Sau mai bine schimb uleiul si filtrele acolo urmand ca restul reviziei sa-l fac aici.

 

Pentru ulei m-am oarecum decis sa folosesc: Ulei motor BEL-RAY EXP Synth. Ester Blend 4T Engine Oil 10W-40 (stiu ca ar mai fi si Motul 7100 dar din ce am citit pe aici asta este "the new shit").

 

As fi recunoscator daca as primii cateva sfaturi legat de filtru ulei / filtru benzina.

 

Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomandare de ulei dintre cele doua mentionate? Sau o alta? Nu am de gand sa vin in forja. Ma gandesc ca uleiul si un filtru de aer poate schimba orice mecanic.

 

daca uleiul in ea nu e de cand e motocicleta nu cred ca are nimic.

 

cel mai bine ar fi sa ii faci un schimb de ulei, nu e chiar atat de greu.

din cate stiu nu exista filtru de benzina.

schimba si filtrul de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in ceea ce priveste uleiul, depinde ce vrei sa faci. Exemplu: eu merg cel mai mult in oras, vara , ziua cand e extrem de cald. drept urmare 10-40 e putin cam subtire pt nevoile mele si am mers pe belray 15-50 ester blend (semisintetic). Ce ulei ai acum in ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer sa-ti zic, nu stiu. Motocicleta am luat-o in sept anul trecut. Si la momentul ala nu am fost atat de destept sa-l intreb ce ulei a pus in ea. Din ce vad per total, proprietarul vechi a avut grija de ea... ma gandesc ca nu o fi nici cel mai bun ulei din lume dar nici o prostie.

 

Cel mai mult o sa ma plimb tot prin oras si eu (work-home, etc) so probabil ca ai dreptate cu 10-50-ul. Multumesc.

 

in ceea ce priveste uleiul, depinde ce vrei sa faci. Exemplu: eu merg cel mai mult in oras, vara , ziua cand e extrem de cald. drept urmare 10-40 e putin cam subtire pt nevoile mele si am mers pe belray 15-50 ester blend (semisintetic). Ce ulei ai acum in ea?



Man, intrebarea mea nu a fost daca sa schimb uleiul sau nu. Intrebarea mea principala a fost daca pot sa merg pana la Bucuresti cu ea (sa schimb uleiul aici) sau trebuie neaparat sa-l schimb la Slobozia (unde se afla motorul actual). Revizia si restul ce mai trebuie verificat / schimbat o fac de indata ce ajung la un service cat de cat ok.

 

discutie veche asta.

eu ii fac schimb de ulei si filtru in ianuarie 2014, da? daca nu pot, din diferite motive sa circul cu ea cat as vrea, si in decembrei 2014 insumez ca din ianuarie si pana la data calculului am facut 2000 km cu mobra, totusi stiu ca in ianuarie 2015 trebuie sa-i pun ulei nou; ca doar a trecut un sezon...

apoi tot discutie veche mai e (si cea care purneste in urma unor treburi ca cele pe care le-am scris mai sus) ca uleiul, chiar daca nu te dai cu mobra, el tot isi pierde din calitati, deci trebuie schimbat.

in domeniul asta, pasiunea pentru fier, trebuie sa ai dinti buni ca sa-ti poti lua des inima in ei. ca la cate intrebari pui, atatea pareri afli. si pana la urma tot tu decizi ce / cum faci.

ride safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum pentru a schimba uleiul e indicat ca motorul (si implicit uleiul) sa fie cald.

Aproape sigur uleiul pe care-l vei pune este alta marca decat ce are in ea acum

si e bine sa o lasi sa se scurga cam o ora cu filtrul de ulei scos, dupa ce dai jos busonul,

motorul la cald.

 

Daca proprietarul anterior a avut grija de ea, poti sa o aduci linistit pe roti la Bucuresti

cu uleiul de peste iarna. Cei 160 km facuti cu uleiul vechi nu vor impacta cu nimic motorul.

 

Nu uita sa verifici temeinic toate cele (anvelope, frane, lumini, cabluri, lichide) inainte sa pornesti la drum.

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa iau in calcul. Mersi Bogdan.

 

Oricum pentru a schimba uleiul e indicat ca motorul (si implicit uleiul) sa fie cald.

Aproape sigur uleiul pe care-l vei pune este alta marca decat ce are in ea acum

si e bine sa o lasi sa se scurga cam o ora cu filtrul de ulei scos, dupa ce dai jos busonul,

motorul la cald.

 

Daca proprietarul anterior a avut grija de ea, poti sa o aduci linistit pe roti la Bucuresti

cu uleiul de peste iarna. Cei 160 km facuti cu uleiul vechi nu vor impacta cu nimic motorul.

 

Nu uita sa verifici temeinic toate cele (anvelope, frane, lumini, cabluri, lichide) inainte sa pornesti la drum.

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...