alecscosmi Postat Iulie 12, 2015 Share Postat Iulie 12, 2015 Dupa cativa ani de motociclit, am avut ocazia sa port sub mine un SM de cateva ori. Prima impresie? M-am indragostit de-a dreptul. Tot ce tine de SM m-a impresionat enorm, din orice punct de vedere. Incepand sa fac zeci de cautari pe intreg net-ul, tot ce am gasit au fost majoritatea KTM-uri (ce-mi face cu ochiul ar fi un 520), care s-ar potrivi de minune cu bugetul meu modest. Problema vine din gurile altora (am cerut multe pareri), cum ca KTM-urile de obicei, crapa destul de repede. Se pare ca, cuvantul "crapa" capata o definitie foarte vasta in randul privitorilor. De la bloc motor, pana la segmenti si pistoane. (cica) Intrebarea mea a acestui topic ar fi: "E adevarat?" Cunosc un mecanic destul de priceput in ceea ce face, si inclusiv el, mi-a spus sa evit KTM-urile, cat se poate de mult. Avand in vedere experienta lui. Va rog din inima, cei care sunt in masura sa-mi dea o parere / un sfat, sa o faca fara retineri. Va multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Iulie 12, 2015 Share Postat Iulie 12, 2015 Salut,eu mi-am luat un ktm 525 din 2004,si vreau sa zic ca e fiara,cuplu genial,eu l-am luat enduro,aveam un set de roti supermoto si adapto etrier pentru disc de 320,daca vrei parerea unui mecanic de ktm este jumba sau stuwela de pe forum.pot sa iti spun ca uleiul se schimba la ore aproximativ 15 ore,dar intra un litru doua sute de ml si poti pune motorex cross power 10w 50 sau 10w60,10w50 e cam 65 de lei litru,are 2 filtre care sunt 20 de ron bucata,dar le poti schimba o data da la doua schimburi.Nu te speria de schimbul la ore,in 15 ore faci cam 1000 de km,deci e destul.Ca forta nimic nu se compara cu exc e demential si daca te plictisesti de supermoto il poti baga la enduro se descurca excelent.Daca te porti cu el bine si ii schimbi uleiul la timp si pui de calitate te tine bine.La toate motoarele gasesti un chitibus » Post actualizat in 12 Jul 2015 11:26 Daca esti din buc pot sa iti dau motorul meu sa dai o tura sa vezi cum.merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecscosmi Postat Iulie 12, 2015 Autor Share Postat Iulie 12, 2015 Asta e unul din foarte misto avantaje care le ai. Il poti exploata pe orice anotimp. Multumesc mult de sfat, cu schimbul de ulei nu ar fi probleme, cat de des ar fi recomandat sa-l schimb, de atatea ori l-as schimba. Dar am inteles din mai multe pareri, ca este foarte stricacios KTM-ul, in general, indiferent de cum ai incerca sa-l protejezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Iulie 12, 2015 Share Postat Iulie 12, 2015 520,525, Sunt exc mai sunt si sx parca cele de cross neanmatriculabile)si nu stiu cat de stricacioase sunt,era un baiat pe forum care facuse peste 250 de ore cu un piston,deci se poate,trebuie sa te gandesti ca motoarele sunt proectate pentru folosire in regim racing,eu cred ca depinde de consumabile si aici ma refer la ulei,si depinde si de noroc,poti sa iei motor fiabil si sa te tina 3ore si unul care ar parea stricacios si sa te tina 200 de ore,Vrei ceva liniar iti iei yamaha xt,vrei ceva ce iti pune zambetul pe buze iti iei 520 sau 525 exc,poti sa iti iei si un ktm lc4, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecscosmi Postat Iulie 12, 2015 Autor Share Postat Iulie 12, 2015 Din ce stiu uleiul se schimba la numarul de ore la mobrele de concurs (cred ca seria EXC) e posibil sa ma insel. Pe de alta parte, era un baiat pe forum care isi luase un Duke nou si ii sarise biela prin blocul motor. Eu am alta parere, vrei performanta iti asumi anumite riscuri/cheltuieli. Cred ca seria mai putin performanta de la ktm (cea de strada) e destul de fiabila. Mai multe iti poate spune Stulewa, e 'tata la ktm-uri'. Am auzit si eu de cineva care ii sarise biela in rezervor (nu stiu daca a exagerat sau nu, dar tot posesor de ktm era), si inca unul care i-a crapat blocul motor, la propriu. De sx-uri nu cred ca am nevoie, vreau totusi sa circul pe strada cu ea, deci ceva inmatriculabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Iulie 12, 2015 Share Postat Iulie 12, 2015 Probleme de genul asta pot avea toate motoarele noi,indiferent de marca,eu cred ca conteaza foarte mult schimbarea uleiului la timp si reglajele necesare, asta e valabil la orice motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iulie 13, 2015 Share Postat Iulie 13, 2015 (editat) 90% din cei ce vorbesc despre ktm nu au fost posesori niciodata... EXC este prescurtarea de la "extreme competition" deci, este o motocicleta de curse! ca orice motocicleta de curse necesita putin mai multa atentie fata de o motoreta standard. uleiul se schimba mai des, filtrele asemenea, filtrul de aer trebuie curatat etc... la sfarsitul manualului utilizatorului se afla un tabel din care poti afla ce, cum si cat de des se serviseaza daca o vei exploata doar in oras nu vei putea sa tragi de ea mai mult de 25% din ce poate sa faca trotineta. este foarte usoara si manevrabila. durata ei de viata depinde de cum a fost intretinuta si cum va fi intretinuta in continuare. pentru carcotasi lansez o provocare: ktm vs orice alta trotineta, scoatem apa si uleiul din ele, le pornim la relanti si vedem care caleaza prima. cine se baga? cat despre biela rupta... cazuri de defect de fabricatie am auzit doar unul in RO, celelalte au fost din vina utilizatorului. tre sa fi putin retard sa iti pui calcatura de stunt(13-52) si sa mergi doua ore blana(8000-10000rpm) cu motoreta dupa care sa te intrebi de ce a crapat... Editat Iulie 13, 2015 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fra'su Postat Iulie 13, 2015 Share Postat Iulie 13, 2015 @ Stulewa, cred ca m-am facut inteles gresit. De seria EXC stiu ca are nevoie de o intretinere meticuloasa (am si zis in primul post). Eu ma refeream la cazul baiatului cu 690 prestige. Chiar ma gandesc serios daca urmatoarea moto sa fie KTM, nu am ochelari de cal. Prestige e unul dintre modelele care imi plac, impreuna cu Duke 690. Baiatul caruia i-a sarit biela prin bloc avea o alta calcatura decat cea stock si a mers cu mobra supraturata mai mult? Nu. A fost un defect de fabricatie. Motorul a fost schimbat in garantie. Daca devii posesor de KTM ai grija de: -cilindru captor ambreiaj -lichid racire (temp) -aripa spate cu nr. si semnale(se mai desface si cade intre furca si roata la 110km/h) -bord si becuri(se ard des) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Iulie 13, 2015 Share Postat Iulie 13, 2015 Ktm e altceva,eu am si o husqvarna sm 610 si nu ere acelasi feeling,e mai puturoasa,sau asa mi se pare mie,cand iti iei un ktm sa nu te astepti la un motor care merge lin.Cand am mers prima oara cu 525 am zis ca pleaca motorul din cadru si ca se dezmembreqza,asa de urat facea,dupa 50 de km m-am obisnuit si pare cea mai silentioasa si lina mobra,bani in ea oricum ai sa bagi dar cel putin stii tu in ce ai bagat.Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecscosmi Postat Iulie 13, 2015 Autor Share Postat Iulie 13, 2015 90% din cei ce vorbesc despre ktm nu au fost posesori niciodata... EXC este prescurtarea de la "extreme competition" deci, este o motocicleta de curse! ca orice motocicleta de curse necesita putin mai multa atentie fata de o motoreta standard. uleiul se schimba mai des, filtrele asemenea, filtrul de aer trebuie curatat etc... la sfarsitul manualului utilizatorului se afla un tabel din care poti afla ce, cum si cat de des se serviseaza daca o vei exploata doar in oras nu vei putea sa tragi de ea mai mult de 25% din ce poate sa faca trotineta. este foarte usoara si manevrabila. durata ei de viata depinde de cum a fost intretinuta si cum va fi intretinuta in continuare. pentru carcotasi lansez o provocare: ktm vs orice alta trotineta, scoatem apa si uleiul din ele, le pornim la relanti si vedem care caleaza prima. cine se baga? cat despre biela rupta... cazuri de defect de fabricatie am auzit doar unul in RO, celelalte au fost din vina utilizatorului. tre sa fi putin retard sa iti pui calcatura de stunt(13-52) si sa mergi doua ore blana(8000-10000rpm) cu motoreta dupa care sa te intrebi de ce a crapat... Multumesc din inima pentru parerea sincera! Da, in oras o voi folosi, si probabil putin in afara, maxim 50 de km dus-intors, in weekend. M-am "legat" de exc, ca, din cate am vazut, se potriveste cel mai bine in bugetul meu. De uleiuri nu poate fi vorba, obisnuiesc sa le intretin singurel. Multumesc inca odata! Nu. A fost un defect de fabricatie. Motorul a fost schimbat in garantie. Daca devii posesor de KTM ai grija de: -cilindru captor ambreiaj -lichid racire (temp) -aripa spate cu nr. si semnale(se mai desface si cade intre furca si roata la 110km/h) -bord si becuri(se ard des) Probabil am uitat sa mentionez pentru ce folosesc motoreta. Cum am spus si mai sus, o voi folosi in regin de SM, de weekend prin oras, si poate putin in afara. Nu o voi folosi in teren, competitii sau alte minunatii. Presupun ca tot ce mi-ai descris se aplica la fel, chiar si in cazul meu, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Iulie 13, 2015 Share Postat Iulie 13, 2015 Motorul il poti folosi si la enduro,pana la urma asa a fost proiectat,daca mergi cu el la drum lung nu il tine constant intr-un anume numar de turatii,important e sa verifici constant uleiul si in rest gaz cat cuprinde,motoarele astea sunt facute pentru conditii extreme.ti-am zis daca esti din buc poti sa ti-l dau pe al meu sa vezi cum.merge.bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.