Sari la conținut

Derbi GPR 50 - Cateva probleme


whizo
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

De cateva zile mi-am luat un Derbi GPR 50 @96CC, din 2008.

Azi am dat prima tura cu ea... dupa ce am reusit sa rezolv cateva probleme.

 

Prima problema a fost cu cablul de ambreiaj. Nu era prins la bratul de pe motor. Am incercat sa il prind, dar cablul din mijloc era prea scurt (da, il slabisem la maxim din rotita de reglare de la maneta)... am reusit sa il pun pana la urma, dar era prea strans si anbreiajul nu mai decupla. Am cautat pe net sa cumpar unul nou dar nu am gasit la noi. Totusi am avut noroc si am gasit repede la dezmembrari. De dimineata l-am montat si e ok... asa am reusit sa o scot la plimbare.

 

Probleme ramase (si poate ma ajutati cu sfaturi).

1. Becul de frana si nici pozitia (spate) nu se aprind. Maine desfac si vad, sper sa fie becul ars.

2. Farurile se aprind foarte slab, ca o lumanare (vad filamentul). Daca o turez, se aprind mai tare.

3. Merge la relantiu frumos, rotund cateva minute. Dupa care se opreste brusc. Sa fie de la alternator? nu da destul curent? (vezi problema cu farurile). Daca o mai turez din cand in cand, nu se mai opreste.

4. Electromotorul (cea mai enervanta problema). Ori nu cupleaza bendixul (se invarte in gol), ori il arunca dar nu cupleaza perfect (se aud niste lovituri de metal, ca si cand se lovesc dintii de la pinioane), ori prinde si invarte de cateva ori, apoi se opreste si mi se stange bordul. Pare sa fie problema de la baterie. Adica eu tind sa cred ca de la baterie se trage totul, si problema cu farurile (lumineaza la fel de slab si inainte sa o pornesc, dar totusi cand este pornita la relantiu, nu trebuia sa lumineze farurile puternic?), poate si electromotorul nu cupleaza bine pt ca nu ii da destula viteza/putere.

 

Va multumesc.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

miroase a baterie slaba / pe moarte (electromotorul care nu reuseste sa cupleze, farurile slabe, moare ca ramane fara curent deci trebuie sa ii mai dai gaz etc ).

Bateria fie a decedat ea ca i-a venit vremea fie e la pachet cu o problema de incarcare. Ca sa te lamuresti - imprumuta o baterie buna, pune pe ea si masoara cat incarca - trebuie sa ai intre 13.8 si 14.4

Verifica ce bec de far ai si cat ar trebui sa fie. mobrele mici au de obicei becuri de 35w. Daca vre-un ghiolban a pus 65 - 70 - 100 - nu e de mirare ca nu duce incarcarea la ralanti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam asta banuiesc si eu. Vechiul proprietar mi-a dat si garantia la baterie... o sa ma uit cand a fost luata si ce model e.

Din pacate, nu am prieteni cu motoare, deci nu prea am de unde sa imprumut. Doar sa cumpar una noua. O sa imprumut un ampermetru (luni) sa vad cat incarca.

La asta nu m-am gandit, la puterea becurilor... verific maine dimineata.

Si tot despre faruri, este normal ca atunci cand pun contactul (si dupa ce pornesc motorul), sa se aprinda farul din dreapta? De la butonul de lumini, am doua pozitii,scurta si lunga. Cand dau pe lunga, se stinge cel din dreapta, si se aprinde cel din stanga. Nu strebuia sa fie si o pozitie neutra? Btw, cand motorul este la relanti, nici macar beculetul din bord de faza lunga nu sta aprins (palpaie foarte slab). Cand turez, se aprinde si el cum trebuie.

 

ms pt sfat.

 

Mi-am mai adus aminte de o problema: turometrul. Turez motorul, acul se ridica dar nu mai revine la pozitia initiala. Stie doar inainte si se da peste cap. Banuiesc ca ar fi trebuit sa aiba un arculet care sa il aduca la pozitia initiala.... Se poate desface torometrul sa il verific?


» Post actualizat in 29 Aug 2015 21:30

si mai am o intrebare despre clapeta de soc (cred ca asa ii zice). Acum este ridicata la maxim. Daca o las in jos, se opreste motorul. Care ar trebui sa fie pozitia? Sau cand ar trebui folosit acest soc?

Ms.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa rost de un manual de reparatii - ai multe chestii dubioase pe acolo.

 

toate mobrele dupa un anumit an sunt facute fara pozitie neutra la far. nu se poate stinge. asa e si bmw-ul meu.

 

beculetul din bord simte ce simte toata instalatia ta electrica - o lipsa e tensiune :) Turometrul poate avea necazuri de la aceeasi chestie desi putin probabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am manualul de service. Dar nu ma pricep prea bine la electrica.

 

azi toata ziua am lucrat la motoreta. Am mai gasit si alte probleme, le-am cam rezolvat pe toate, mai putin una.

Becurile pe spate erau toate arse. Le-am inlocuit. Sunt functionale.

Vasul de apa statea intr-o pozitie anormala si apa nu ajungea la motor.

Pana la urma, am cumparat si o baterie noua. Acum electromotorul nu mai face probleme, invarte din prima, cum trebuie.

 

Dar in continuare am probleme cu relantiul. Pana acum pornea impinsa foarte usor. Azi nu am mai reusit. Am dat la automat de cateva ori, nu a vrut. Am impins-o... dadea sa porneasca, dar cand o acceleram, se auzea un sunet mai gros in toba si se oprea. Deci parea inecata.

AM desfacut bujia, era neagra si uda. Am ars pe aragaz, am montat la loc si a pornit la automat instant. am accelerat-o de cateva ori si apoi am lasat-o la relanti. Si, bineinteles, iar s-a oprit. Nu a mai pornit la automat. Am desfacut iar bujie si iar era uda. M-am oprit aici ca se inserase.

 

Ieri, cand am iesit cu ea, nu mi-a facut in halul asta. M-am plimbat cam o ora cu ea... daca nu o lasam la relanti mai mult de un minut, nu avea nici o problema. Iar cand se oprea, pornea foarte repede impinsa.

Ce poate avea de se ineaca asa si nu mai porneste deloc? De unde sa incep cu verificarile?

 

Multumesc.


» Post actualizat in 30 Aug 2015 20:45

Motorul e in 2 T ? Ca asa s-sr explica fenomenele . Si atunci la ralantai poate fi vorba de un reglaj la carb .

da, e 2t. 96cc, carburator de 19 (cf. ex proprietar: "carburator cu debit marit de la 14,5 la 19" ) deci nu stiu daca a fost inlocuit sau "marit".


» Post actualizat in 30 Aug 2015 20:47

si care e treaba cu socul? cum trebuie sa stea? la mine e la maxim ridicat. daca il lasam in jos, motorul se oprea (chiar dupa ce am mers cu el).


» Post actualizat in 31 Aug 2015 07:40

in caz ca nu ma voi descurca dupa vitoarele voastre indicatii, stiti un meserias care se poate deplasa la domiciliu, sa imi curete/regleze carburatorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumpara un carburator mai mare...de 19 sau mai mare.

Fostul proprietar a lasat carburatorul original si i-a schimbat jiglerele. (cred ca asta e pluralul) :))

E facut pe bucati si nu merge bine. Cu siguranta nici amestecul nu se face cum trebuie (prea multa benzina , prea putin aer).

Cred ca toata problema e din carburator...

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai din carburator e problema.... asta e clar.

Repet, atata timp cat nu o las la relanti mai mult de 30-60 sec, merge perfect. Am mers cam o ora cu ea. Si relantiul merge frumos (rotund si jos/ne-turat) atat cat tine.


» Post actualizat in 31 Aug 2015 14:11

Sa cumpar si o bujie noua?


» Post actualizat in 01 Sep 2015 17:42

am scos si bujia sa vad cum da scanteia. am verificat si distanta intre electrod si cui (sau cum s-o numi) - este de 0.7.

Scanteia se face intre electrod si marginea bujiei si nu intre electrod si cui. Si este cam slaba. Presupun ca bujia nu mai este buna si de aici problema.

O sa iau si alta bujie sa vedem ce si cum.

Azi vroiam sa reglez carburatorul.... dar nici macar nu mai reusesc sa o pornesc.


» Post actualizat in 01 Sep 2015 21:02

cumpara un carburator mai mare...de 19 sau mai mare.

Fostul proprietar a lasat carburatorul original si i-a schimbat jiglerele. (cred ca asta e pluralul) :))

E facut pe bucati si nu merge bine. Cu siguranta nici amestecul nu se face cum trebuie (prea multa benzina , prea putin aer).

Cred ca toata problema e din carburator...

Bafta!

am vb cu proprietarul. a pus carburator dellorto de 19.

Daca nu rezolv cu bujie noua, il desfac sa verific plutitorul.

Dar tind sa cred ca e de la bujie, Am redus amestecul de benzina, bujia nu se mai uda, dar tot nu porneste (la automat). La impins da sa porneasca, se aude motorul.... dar cum o accelerez da in nas si se opreste.

Ce nu inteleg este ca sambata a mers perfect (mai putin la relanti - dupa 30-60 sec se oprea, dar pornea impinsa instant).... iar de duminica nu mai porneste deloc.

Asa ca ma gandesc ce i-am facut duminica. Am pus apa in borcan (nu avea deloc), am fixat borcanul ca nu statea drept, am dezlipit un fir care era topit si facea masa cu chiuloasa (un fir care se duce in chiloasa, langa bujie). Si mi-a cazut si rezervorul si s-a smuls furtunul din rezervor. Si aici ma gandesc ca a smucit carburatorul.... ca cablul de benzina acolo se ducea. Dar m-am uitat bine la carb. Nu s-a miscat nimic, e prins bine acolo. Dar mai sti.... de la aer fals poate face asa?

 

Hai baieti,,, un pic de ajutor va rog.


» Post actualizat in 01 Sep 2015 21:04

PS: scuzati expresia "ca cablul"... e tarziu :D si nici buton de edit nu vad.


» Post actualizat in 02 Sep 2015 18:38

asta e ultima data cand mai scriu.... ca vad ca vorbesc singur.

am cumparat o bujie iridium NGK BR8EIX. Am testat-o, da scanteie in mijloc.

Am montat-o, a pornit, se tureaza frumos, dar tot nu tine relantiul. Cred ca este prea jos. Daca tin din acceleratie foarte putin, sta perfect la relanti.

Am incercat sa reglez din butonul de relanti (care oricum era aproape de maxim) si nu urca turatia.

Am reglat si amestecul de benzina (tinand un pic de acceleratie) si tot asa, se opreste.

 

Pana la urma am demontat carburatorul sa il curat si sa verific plutitorul.

 

Daca mai raspunde cineva, o sa pun si poze si o sa mai scriu ce am facut.

 

Altfel.... am sa parasesc acest forum.... cam bate vantul pe aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am desfacut carburatorul sa il curat si am gasit problema.

Atmizorul este 262AN. Adica e atomizor de motor in 4 timpi. Ce inseamna?

  • It will be very difficult, if not impossible to tune and boggy at low RPM’s.
  • It will run very rich at idle up to the 1/8 throttle position even with a small 35 idle jet.

Exact simptomele mele.

 

Idle jet este de 55, si mai am un cui, care cred ca socul, de 60.

 

Acum sa vad unde gasesc un atomizor de 2t (care se termina in AU).


» Post actualizat in 02 Sep 2015 20:58

Nu am gasit pe la noi un 262AU.


» Post actualizat in 02 Sep 2015 21:00

si lacasul unde intra atomizorul este de 4T.

poza http://www.mopedarmy.com/mediawiki/images/3/3f/PHBG_atmomizers.jpg

cel din stanga e de 2t. Eu il am pe cel din dreapta.


» Post actualizat in 03 Sep 2015 08:44

hai baieti... unde pot gasi si eu un atomizor si spray nozzle?


» Post actualizat in 03 Sep 2015 14:08

am comandat din afara. acum sa vedem cat dureaza pana ajunge.... vine iarna si n-am apucat sa ma bucur de ea.


» Post actualizat in 04 Sep 2015 10:47

Va pricepti careva la carburatoare? Adica sa va dati cu parerea daca setup-ul e ok.

Motor de 96cc, carb de 19, am urmatoarele:

Idle jet: 55

Main jet: 103

Atomizor 262.

Slide - nu am verificat inca

Acul de acceleratie - nu am verificat inca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

back.... se apropie primavara, asa cam am inceput sa-mi pregatesc motorul pt sezon. am cumparat multe piese, sa rezolv ce probleme mai aveam + alte chestii pt intretinere. Poate o sa deschid un topic nou (cu poze multe)... mai vedem.

Anyway, acest thread se poate inchide.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...