Sergiu Madalin Postat Mai 29, 2016 Share Postat Mai 29, 2016 Buna . Imi poate explica si mie cineva cum sta treaba cu pinioanele dela motocicletaam auzim pe multi ca daca pui pinioane de alt fel poti avea ori plecarea dupa loc mai buna dar nu ai vitezaalti ziceau ca daca pui nustiu ce fel de pinion ai viteza mai mare .Imi poate explica cineva care stie cum sta treabaMersi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nicknick Postat Mai 29, 2016 Share Postat Mai 29, 2016 Acelasi principiu ca la bicicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DANG3R Postat Mai 29, 2016 Share Postat Mai 29, 2016 Daca ii pui mai mare creste demarajul si scade viteza. Daca ii pui mai mic creste viteza si scade demarajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 29, 2016 Share Postat Mai 29, 2016 (editat) Daca ii pui mai mare creste demarajul si scade viteza. Daca ii pui mai mic creste viteza si scade demarajul. Argumenteaza putin afirmatia. FOARTE IMPORTANT: Viteza maxima creste numai daca maresti si puterea propulsorului. Deci, daca pui o foaia mai mica pe roata spate, la aceeasi putere a motorului, viteza maxima scade. Da, scade efectiv din cauza ca in ulttima treapta a cutiei de viteza, teoretic la o turatie mai mica decit cu foaia spate stoc, ai aceeasi viteza maxima constructiva. Numai ca , real, acea viteza maxima NU va mai fi atinsa deoarece motocicleta nu va mai putea sa invinga forta de inertie si cele de frecare din cauza ca la o turatie mai mica, puterea va fi mai mica=viteza mai mica. Adica, te vei ruga de motocicleta sa se tureze propulsorul. Da, in conditii de mers la economie de benzina, o transmisie mai lunga, scade consumul, insa mai bine te sui in Logan si faci mai multa economie.La micsorarea raportului final, adica marirea foii spate si (sau) micsorarea pinionului fata, in ultima treapta de viteze, motocicleta va atinge turatia unde are cea mai multa putere si motocicleta chiar va atinge viteza maxima constructiva mai repede. Vorbim aici de micsorari ale pinionului fata de maxim un dinte, si foii spate cu maxim 1 dinte , adica aproximativ 8-9% . Deci, in loc 11 000ture vei avea 11990tr/min. La motocicletelede 600cc, e si mai critica situatia, puterea maxima a lor e la turatii mari si un pinion mai mare pe fata, le face sa nu mai plece de pe loc. Modificarile radicale de genul, -2 pe fata si +3, +4 pe spate sporeste spectaculos demarajul, insa viteza maxima constructiva scade si ea din cauza ca propulsorul ajunge in limitate de turatie la o viteza maxima mai mica. Se practica cel mai mult la pista unde liniile drepte nu au mai mult de 500-700 m zone de accelerare si viteza maxima constructiva a motociletei nu va fi atinsa niciodata, acolo fiind nevoie de demaraj cit mai mare. De exemplu, la R1 2004-2008 se poate merge lejer pe Adancata cu -1 +3, in treapta a 6-a mai ramin mereu 500ture pina in 13 750tr/min in momentul in care incepi sa frinezi. Bine, daca ar merge Muresan , Cazacu, probabil ca ei ar duce-o in limitare din cauza ca deschid gazul mai devreme si frineaza mai tirziu, dar astea-s chestii de finete, mai scad un dinte pe spate si totul e rezolvat. Editat Mai 29, 2016 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DANG3R Postat Mai 29, 2016 Share Postat Mai 29, 2016 Argumenteaza putin afirmatia. FOARTE IMPORTANT: Viteza maxima creste numai daca maresti si puterea propulsorului. Deci, daca pui o foaia mai mica pe roata spate, la aceeasi putere a motorului, viteza maxima scade. Da, scade efectiv din cauza ca in ulttima treapta a cutiei de viteza, teoretic la o turatie mai mica decit cu foaia spate stoc, ai aceeasi viteza maxima constructiva. Numai ca , real, acea viteza maxima NU va mai fi atinsa deoarece motocicleta nu va mai putea sa invinga forta de inertie si cele de frecare din cauza ca la o turatie mai mica, puterea va fi mai mica=viteza mai mica. Adica, te vei ruga de motocicleta sa se tureze propulsorul. Da, in conditii de mers la economie de benzina, o transmisie mai lunga, scade consumul, insa mai bine te sui in Logan si faci mai multa economie.La micsorarea raportului final, adica marirea foii spate si (sau) micsorarea pinionului fata, in ultima treapta de viteze, motocicleta va atinge turatia unde are cea mai multa putere si motocicleta chiar va atinge viteza maxima constructiva mai repede. Vorbim aici de micsorari ale pinionului fata de maxim un dinte, si foii spate cu maxim 1 dinte , adica aproximativ 8-9% . Deci, in loc 11 000ture vei avea 11990tr/min. La motocicletelede 600cc, e si mai critica situatia, puterea maxima a lor e la turatii mari si un pinion mai mare pe fata, le face sa nu mai plece de pe loc. Modificarile radicale de genul, -2 pe fata si +3, +4 pe spate sporeste spectaculos demarajul, insa viteza maxima constructiva scade si ea din cauza ca propulsorul ajunge in limitate de turatie la o viteza maxima mai mica. Se practica cel mai mult la pista unde liniile drepte nu au mai mult de 500-700 m zone de accelerare si viteza maxima constructiva a motociletei nu va fi atinsa niciodata, acolo fiind nevoie de demaraj cit mai mare. De exemplu, la R1 2004-2008 se poate merge lejer pe Adancata cu -1 +3, in treapta a 6-a mai ramin mereu 500ture pina in 13 750tr/min in momentul in care incepi sa frinezi. Bine, daca ar merge Muresan , Cazacu, probabil ca ei ar duce-o in limitare din cauza ca deschid gazul mai devreme si frineaza mai tirziu, dar astea-s chestii de finete, mai scad un dinte pe spate si totul e rezolvat. Sau la stunt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talibanu83 Postat Mai 29, 2016 Share Postat Mai 29, 2016 (editat) foarte bine a punctat colegul JAGI ,eu unu avand 650cc 2v si 10mii de ture(caut sa nu trec pe rosu o menajez la comanda mainii drepte din experienta pot spune urmatoarele avem 15.45 acum am 16.40 ,ar fi trebuit sa ma rezum la un 42 sau 15 dar deh.... viteza maxima 194 o iau cu treapta 5 , daca ii dau 6 scade vreo 10 km gen 186 viteza oricum f mare pt naked sa te lupti cu aerul din jur ))) la5200 am 130 inainte daca retin bine la 6mii , economie s-ar vedea daca as merge cu 100 la 4mii de ture lucru pe care nu il fac , intentia mea a fost viteza de croaziera mai mare la turatie mai redusa a motorului. 130 regulamentar ca si turatie a motorului...treapta 5 in momentul de fata este aprox la fel a 6-a raportul standard avantajul meu este ca am senzorul de km la roata si vad diferenta de km raportata la turatia motorului la alte mobre daca schimbi raportul de transmisie si senzorul este pe cutie iti va arata tot km "vechi" fara nici o diferenta pe ceas ps : viteza a fost constatata pe sector de drum fara restrictii de viteza Editat Mai 29, 2016 de talibanu83 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus23AB Postat Mai 30, 2016 Share Postat Mai 30, 2016 Puterea motorului nu are legtura cu viteza. E vorba de modificarea raportului de transmisie. Viteza unghiulara la pinionul de atac si viteza unghiulara la roata spate (Acest raport de transmisie se modifica) Ai o viteza unghiulara la pinionul de atac, cea data de motor, care este constanta.(vb de vteza maxima) Crescand diametrul la pinionul de atac (pinion cu 1-2 dinti in plus) scade raportul de transmisie, in concluzie ai o viteza maxima mai mica. Daca scazi diametrul la pinionul de atac atunci creste raportul si vei avea o viteza maxima mai mare. Daca vrei sa mergi cu 400 km/h in loc de 300km/h ia-ti gandul :-)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.