Sari la conținut

Sunete ciudate


Postări Recomandate

Salutare tuturor!

Pt inceput m-as prezenta. Sunt Alex, originar din Ploiesti, momentan plecat in Anglia.

Aici mi-am achizitionat o Honda cbr 600 f4 din '99...avand un rulaj de 20.000 mile.

Pentru ca mecanicii de aici sunt idioti si delasatori apelez la voi pentru niste sfaturi. Revenind...Am luat motorul...toate bune si frumoasa...suna bine...mai putin un tacanit (ca de tacheti).

A treia zi de la cumparare fost cu el intr-un service pt schimbul de ulei, filtre, bujii.

Am aflat cu stupoare ca aici e ceva normal sa schimbi uleiul dar sa nu schimbi si filtrul. Mi s-a spus ca acel tacanit este datorita jocului in supape si am plecat cu gandul a ma intoarce la cateva zile sa rezolv si problema asta.

Nu m-am intors tot la serice-ul ala pt ca inteligentii au uitat sa-mi (cuvant urat) 2 suruburi la o carena.

2 -3 zile dupa schimbul de ulei si toate cele...motorul a sunat impecabil, dupa care a inceput sa sune a drujba...camion..betoniera.

Am apelat la alt mecanit care a confirmat ca este vorba de jocul in supape...mi le-a reglat...la fel. A sunat f bine 2-3 zile si a inceput iar distractia.

Ieri, cu gandul ca poate nu ii place uleiu folosit la primul service, (recunosc ca nu stiu ce i-a pus...prostia mea)...m-am apucat singurel si i-am schimbat uleiul si filtrul de ulei. Filtrul este original, uleiul este Castrol 10₩ 40 semi sintetic.

O mare parte din sunetul de drujba pe moarte s-a atenuat, la fel si din acel tacanit (care nu este de la jocul supapelor).

 

Ce am observat este: Cand suna oribil...daca acopar toba, acel tacanit dispare si motorul suna cum ar treb. Ma rog, nu tin mai mult de 3-4 secunde evacuarea acoperita pt ca , logic, se opreste motorul.

A doua chestie observata...cand este foarte incins..dupa o lunga perioada petrecuta in trafic aglerat...motorul se aude ca um rulment stricat. Deci zici ca are rulmenti in el.

 

Peste tot am citit ca hondele au probleme cu intinzatorul lantului. Este comandat...urmeaza sa fie schimbat.

Am mai citit ceva despre garniturile galeriei de evacuare...care ar putea da si acel tacanit si un zgomot aiurea motorului.

 

Concluzia este ca sunt disperat si nu stiu ce sa-i fac...nimeni nu stie ce are.

Ce as mai putea verifica in cazul in care zgomotul nu dispare dupa ce voi schimba si intinzatorul si acele garnituri?

 

Multumesc!

» Post actualizat in 13 Aug 2016 13:55

Ps: dupa 4-5k rpm...totul suna extrem de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am aflat cu stupoare ca aici e ceva normal sa schimbi uleiul dar sa nu schimbi si filtrul.

Da, se mai aplica si prin alte parti sa se schimbe un filtru la 2 schimburi de ulei. Nu e moartea caprioarei. Fiind primul schimb de cand e in posesia ta, ai facut bine ca l-ai schimbat totusi.

 

 

O mare parte din sunetul de drujba pe moarte s-a atenuat, la fel si din acel tacanit (care nu este de la jocul supapelor).

tacanitul de supapa se aude in partea superioara. La tine unde se aude? Ia o surubelnita si pune-o cu capul ascutit in diverse parti (cilindri, chiulasa, bloc motor). Tacanitul isi schimba frecventa cand accelerezi?

 

Ce am observat este: Cand suna oribil...daca acopar toba, acel tacanit dispare si motorul suna cum ar treb. Ma rog, nu tin mai mult de 3-4 secunde evacuarea acoperita pt ca , logic, se opreste motorul.

baga doar un deget in mijlocul evacuarii. Serios. Daca tot se aude 'tacanit' baga o carpa ceva pe evacuari, unde se imbina cu motorul, daca tace e clar.

 

A doua chestie observata...cand este foarte incins..dupa o lunga perioada petrecuta in trafic aglerat...motorul se aude ca um rulment stricat. Deci zici ca are rulmenti in el.

Pot fi multe motive, pornind de la ulei nasol.

 

Concluzia este ca sunt disperat si nu stiu ce sa-i fac...nimeni nu stie ce are.

Ce as mai putea verifica in cazul in care zgomotul nu dispare dupa ce voi schimba si intinzatorul si acele garnituri?

 

Inainte sa schimbi tot felul de chestii, localizeaza zgomotul clar si ma gandesc ca un lant slab nu pacaleste ochiul ager al unui mecanicos incat sa fie distributia, dar na, acum daca tot ai comandat intinzatorul vezi si tu. Nu ai fi primul care se alege cu jocul la supape facut si distributia e praf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încearcă sa schimbi garniturile respective se la evacuare. Daca ai astupat evacuarea si motorul suna bine,inseama ca in apăsarea asupra evacuări pentru a o astupa a avut efect asupra sunetului. In mod normal,cand astupi evacuarea,sunetul motorului nu se schimba doar ca se aude mai bine datorită anulării sunetului tobei.verifica si piulițe,șuruburi....ce mai e pe la prinderea de la galerie. Cine știe....

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încearcă sa schimbi garniturile respective se la evacuare.

De asta ziceam sa localizeze zgomotul exact. Eu am avut o toba care suiera si tacanea tare ciudat. Probabil avea vreo plasa rupta prin interior. Cum bagai un deget (perversitate de toba ce era), cum tacea.

 

PS: verifica si bujiile. Dar ma gandesc ca totusi trecand pe la atatia, trebuia sa nimeresti pe vreunul care sa le infileteze calumea, asta daca nu cumva simti si mersul problematic.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri!

Bujiile sunt noi.

De functionarea motorului nu stiu ce sa spun. Trage bine...foarte bine. Porneste f bine si la rece si la cald.

Am uitat sa precizez ca pe langa sunetul ala de rulment e oarecum combinat cu un zâzâit electric...

Mi se mai pare ca sunt momente (la relanti) cand pe toba ies gazele cu o presiune mai mare. Nu cred ca ar putea sa fie vorba de sitele din toba...suna diferit.

 

Daca ma adaugati pe fb (Alexandru Cristache) va pot sa si niste filmulete in care se aude sunetul...

» Post actualizat in 13 Aug 2016 15:29

Ps: Banzay...cred ca filtrul de benzima era original. Era negru inauntru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce moto(a)r(e) ai mai avut pana acum si ce experienta ai pe doua roti?

 

Motorul l-ai luat de la particular sau dealer? Intreb pentru ca... '99 si 20mii mile nu prea se pupa, ar trebui sa fie cel putin dublu... daca nu chiar triplu. Exista si exceptii, bineinteles dar doar daca istoria motorului este verificabila, transparenta. Sunt multe semne de intrebare in povestea ta, insa cel mai important mi se pare faptul ca, asa cum ai mentionat in primul post, chiar de la cumparare motorul avea deja un "tacanit (ca de tacheti)". I-ai facut un reglaj de supape si doua schimburi de ulei si problema nu numai ca nu s-a "rezolvat" dar pare ca chiar s-a mai agravat. Imi pare rau sa-ti dau vesti proaste dar daca un motor are cu adevarat probleme, acestea nu se rezolva prin reglaje si schimburi de uleiuri minune. Motorul trebuie desfacut, verificate componentele, masurate uzurile, etc.

 

Nu ai completat in profil, unde esti in UK? Poate daca aud motorul iti pot da o idee... sau doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Istoria autovehiculului este foarte verificabila aici. Nu poti da km inapoi. Pe fiecare certificat MOT (ITP) apare numarul de mile.

Motorul l-am luat de la particular.

Experienta aproape 0...primul motor detinut.

Locuiesc in Walsall...N de Birmingham

» Post actualizat in 13 Aug 2016 18:17

Ieri am schimbat uleiul dar n-am avut prea mult timp de "plimbare". Azi l-am scos la o tura mai lunga si este o usoara imbunatatire in mersul lui...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imediat dupa schimbul de ulei orice motor va creea o senzatie de "usoara imbunatatire in mersul lui"... repet, daca ai un motor cu probleme nu te astepta sa se rezolve de la sine, sau prin reglaje sau schimburi de ulei. Si in nici un caz nu spera la vreo solutie miraculoasa aici, pe forum. Imi pare rau, kilometrajul, fie el si real (mic), nu reprezinta neaparat starea de fapt a unui motor. Stii vorba aia, daca ceva pare prea frumos sa fie adevarat... de obicei nu e.

 

Nu sunt eu mare specialist in motoare, in special Honde... dar daca ajungi prin L-pool putem face o mica evaluare la fata locului.

 

Ah, si sa nu uit, cam (prea) mare motorul pentru inceput...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa nu aiba probleme ce ar duce la inlocuirea lui. Mai sper sa fie una din variantele ramase...gen intinzatorul sau garniturile galeriei de evacuare.

 

De puterea motorului...consider ca ma pot limita... personal nu consider ca daca imi achizitionam ceva mai mic rezolvam ceva. Nu sunt teribilist, nu incerc sa vad "cat baga". Pur si simplu ma plimb sa ma relaxez. Stiu...unii ar putea spune ca ma puteam relaxa si pe un 125...dar prefer sa stiu ca daca vreau sa depasesc ceva o pot face in siguranta

» Post actualizat in 13 Aug 2016 20:39

Din acelasi motoiv am si masina cu motor mare dar nu stiu daca am rulat cu o viteza mai mare de 160 km/h cu ea:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai sper sa fie una din variantele ramase...gen intinzatorul sau garniturile galeriei de evacuare.

Zgomotul ar trebui sa il localizezi usor. Daca nu poti face distinctie intre un zgomot de distributie si un 'pufait' din cauza unei garnituri de evacuare, din pacate nu putem vorbi de altele. Incearca la un alt mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!

Pt inceput m-as prezenta. Sunt Alex, originar din Ploiesti, momentan plecat in Anglia.

Aici mi-am achizitionat o Honda cbr 600 f4 din '99...avand un rulaj de 20.000 mile.

Pentru ca mecanicii de aici sunt idioti si delasatori apelez la voi pentru niste sfaturi. Revenind...Am luat motorul...toate bune si frumoasa...suna bine...mai putin un tacanit (ca de tacheti).

A treia zi de la cumparare fost cu el intr-un service pt schimbul de ulei, filtre, bujii.

Am aflat cu stupoare ca aici e ceva normal sa schimbi uleiul dar sa nu schimbi si filtrul. Mi s-a spus ca acel tacanit este datorita jocului in supape si am plecat cu gandul a ma intoarce la cateva zile sa rezolv si problema asta.

Nu m-am intors tot la serice-ul ala pt ca inteligentii au uitat sa-mi (cuvant urat) 2 suruburi la o carena.

2 -3 zile dupa schimbul de ulei si toate cele...motorul a sunat impecabil, dupa care a inceput sa sune a drujba...camion..betoniera.

Am apelat la alt mecanit care a confirmat ca este vorba de jocul in supape...mi le-a reglat...la fel. A sunat f bine 2-3 zile si a inceput iar distractia.

Ieri, cu gandul ca poate nu ii place uleiu folosit la primul service, (recunosc ca nu stiu ce i-a pus...prostia mea)...m-am apucat singurel si i-am schimbat uleiul si filtrul de ulei. Filtrul este original, uleiul este Castrol 10₩ 40 semi sintetic.

O mare parte din sunetul de drujba pe moarte s-a atenuat, la fel si din acel tacanit (care nu este de la jocul supapelor).

 

Ce am observat este: Cand suna oribil...daca acopar toba, acel tacanit dispare si motorul suna cum ar treb. Ma rog, nu tin mai mult de 3-4 secunde evacuarea acoperita pt ca , logic, se opreste motorul.

A doua chestie observata...cand este foarte incins..dupa o lunga perioada petrecuta in trafic aglerat...motorul se aude ca um rulment stricat. Deci zici ca are rulmenti in el.

 

Peste tot am citit ca hondele au probleme cu intinzatorul lantului. Este comandat...urmeaza sa fie schimbat.

Am mai citit ceva despre garniturile galeriei de evacuare...care ar putea da si acel tacanit si un zgomot aiurea motorului.

 

Concluzia este ca sunt disperat si nu stiu ce sa-i fac...nimeni nu stie ce are.

Ce as mai putea verifica in cazul in care zgomotul nu dispare dupa ce voi schimba si intinzatorul si acele garnituri?

 

Multumesc!

» Post actualizat in 13 Aug 2016 13:55

Ps: dupa 4-5k rpm...totul suna extrem de bine.

in ce oras lociesti poate te pot ajuta

» Post actualizat in 14 Aug 2016 07:21

Greu cu gramatica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pantera2006...arata-mi, te rog, unde stau prost cu gramatica. Da...vad ca am pus "m" in loc de "n" dar asta pt ca scriu de pe telefon, repede, cu o mana putin bandajata. Dar nu cred ca lispesc cratime, sau nu folosesc nu stiu cati "i" sau alte gave de genu'.

Multumesc!

» Post actualizat in 14 Aug 2016 11:47

 

Zgomotul ar trebui sa il localizezi usor. Daca nu poti face distinctie intre un zgomot de distributie si un 'pufait' din cauza unei garnituri de evacuare, din pacate nu putem vorbi de altele. Incearca la un alt mecanic.

Nu cred ca se aude vreun "pufait"... Dar zic asta pt ca aveam la masina racordul flexibil spart de abia se vedea si suna motorul foarte aiurea. Dupa inlocuirea acestuia totul a revenit la normal...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...