yo4hgx Postat Ianuarie 25, 2017 Share Postat Ianuarie 25, 2017 Inainte de toate, pentru a mai atenua din "zgomotul de fond" al postacilor profesionisti, stiu ca nu e corect "jiglere" dar eu asa am apucat... Cum e inca iarna, incerc sa resuscitez un proiect mai vechi: harti de aprindere 3D pe motor cu carburatie clasica. Este vorba despre modulul TCIP4 de la Ignitech, ce permite programarea aprinderii functie de rpm si pozitia TPS printr-un software dedicat. Am gasit o baterie de carburatoare de YZF750, acelasi model ca si cel de pe FZR1000EXUP - Mikuni BDST38 - care insa are si senzor TPS si m-am gandit sa transfer jiglerele (sic!) de pe bateria de carburatoare de rezerva de FZR1000EXUP, presupunand ca sunt diferite. Si intradevar, sunt diferite, mult... insa nu in sensul in care ma asteptam, cele de pe 750 sunt mai mari decat cele de pe 1000 !!! Care sa fie explicatia? - Main jets:122.5/125 (1000) >>> 138 (750) - Starter jet:57.5 (1000) >>> 60 (750)- Pilot air jet:125 (1000) >>> 145 (750)- Pilot jet:45 on both Ah, si inca ceva, si "fluturasii" se pare ca sunt diferiti, 130 (750) si 125 (1000) insa cand i-am masurat cu sublerul par la fel. Ce reprezinta cifrele astea? Hai cu vara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Ianuarie 25, 2017 Share Postat Ianuarie 25, 2017 (editat) singurul gand care-mi vine in minte de ce pe 750 dar cu tps s-au pus o baterie de carburatoare mai sugativa decat pentru 1000 fara tps....banuiesc ca o harta 3d permite un tuning mai agresiv intr-o zona mai larga a turatiei si de acolo nevoia de mai multa benzina.in principal ma gandesc la zona mid-range......probabil motorul de 1000 are un parcurs mai liniar decat cel de 750....si stim cu totii marirea avansului mai ales la vechiile masini ce beneficii avea,dar uneori si consumul trebuia ajustat pentru a optimiza arderea mai agresiva,imediat inainte de detonatie......un plus de putere,care nu se obtine fara si un mic plus de combustibil..........................daca aberez,rog corectati,este o parere personala. Editat Ianuarie 25, 2017 de mad_max_86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Ianuarie 25, 2017 Share Postat Ianuarie 25, 2017 Daca consideri carburatoarele potrivite pt 1000 (38-uri), atunci sint un pic mari pt 750. Mai mari inseamna viteza de curgere mai scazuta ( in cazul asta e si volumul de aer mai mic, dar in general gaura mai mare pt acelasi cilindru inseamna viteza mai mica), viteza mai mica inseamna vacuum mai scazut, si asta au compensat-o prin jiglere (sic) mai mari. Cam acelasi lucru si la filtru mai permisiv. Cam asa as zice eu.. Numai bine » Post actualizat in 25 Jan 2017 20:13PS: Verifica eventual si arcurile de la membrane ca ma gindesc c-or fi mai moi. Poate da, poate nu, dar na Si HAI CU VARA!!! » Post actualizat in 25 Jan 2017 20:15PS2: Daca nu esti sigur pe arcuri (nu cred ca-i f greu sa-ti dai seama daca-s diferite, poti sa le folosesti pe alea de pe 1000 ma gindesc ..Tu stii ) » Post actualizat in 25 Jan 2017 20:24PS3: Si daca tot esti acolo, verifica te rog si acele, sa n-ai surprize Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 30, 2017 Autor Share Postat Ianuarie 30, 2017 singurul gand care-mi vine in minte de ce pe 750 dar cu tps s-au pus o baterie de carburatoare mai sugativa decat pentru 1000 fara tps....banuiesc ca o harta 3d permite un tuning mai agresiv intr-o zona mai larga a turatiei si de acolo nevoia de mai multa benzina.in principal ma gandesc la zona mid-range......probabil motorul de 1000 are un parcurs mai liniar decat cel de 750....si stim cu totii marirea avansului mai ales la vechiile masini ce beneficii avea,dar uneori si consumul trebuia ajustat pentru a optimiza arderea mai agresiva,imediat inainte de detonatie......un plus de putere,care nu se obtine fara si un mic plus de combustibil..........................daca aberez,rog corectati,este o parere personala. Teoretic are sens ce zici tu... insa de la 122.5(2,3)-125(1.4) la 138 pe toti cilindri este o diferenta uriasa! M-am jucat si eu un pic cu "tuning"-ul si doar o masura mai mare la jiglere, adica 125-127.5 s-a cunoscut al naibii, si la consum dar si la comportamentul motorului. Totusi, revenind asupra subiectului, s-ar putea sa ai dreptate... m-am uitat mai atent si se pare ca mi-a scapat din vedere ceva foarte important, acele si tuburile emulsoare sunt diferite la 750 fata de 1000. Mi-a atras atentia faptul ca acele de dozaj sunt diferite intre ele la 750, mai "cilindrice" pe centru si mai "conice" pe laterale. La 1000 acele sunt la fel insa jiglerele diferite, mai mici pe centru fata de laterale. Solutii diferite, acelasi rezultat! O posibila explicatie pentru jiglerele mult mai mari pe 750 ar fi ca tuburile si acele sa fie mai mici si diferite ca forma... o sa le masor cu sublerul cand ajung acasa. Multam de idei! » Post actualizat in 30 Jan 2017 10:18 Daca consideri carburatoarele potrivite pt 1000 (38-uri), atunci sint un pic mari pt 750. Mai mari inseamna viteza de curgere mai scazuta ( in cazul asta e si volumul de aer mai mic, dar in general gaura mai mare pt acelasi cilindru inseamna viteza mai mica), viteza mai mica inseamna vacuum mai scazut, si asta au compensat-o prin jiglere (sic) mai mari. Cam acelasi lucru si la filtru mai permisiv. Cam asa as zice eu.. Numai bine » Post actualizat in 25 Jan 2017 20:13 PS: Verifica eventual si arcurile de la membrane ca ma gindesc c-or fi mai moi. Poate da, poate nu, dar na Si HAI CU VARA!!! » Post actualizat in 25 Jan 2017 20:15 PS2: Daca nu esti sigur pe arcuri (nu cred ca-i f greu sa-ti dai seama daca-s diferite, poti sa le folosesti pe alea de pe 1000 ma gindesc ..Tu stii ) » Post actualizat in 25 Jan 2017 20:24 PS3: Si daca tot esti acolo, verifica te rog si acele, sa n-ai surprize Carburatoarele sunt absolut identice pe YZF750 si FZR1000 din constructie, cum am mentionat si in prima postare: MIKUNI BDST38. Difera jiglere si abia acum am observat, tuburile emulsoare si acele de dozaj dar corpurile in sine sunt similare. Ultimele modele de YZF750 si varianta SP au fost dotate cu TPS. Ah, si fluturasii, 125 Vs 130... inca nu am reusit sa aflu la ce anume dimensiuni se refera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Ianuarie 30, 2017 Share Postat Ianuarie 30, 2017 (editat) Uite aici, char ca mister http://www.xs650.com/threads/the-mysterious-mikuni-throttle-plate-numbers.43752/ Aparent cercul nu-i cerc si discul nu-i disc..Aparent pot fi mai inalte decit late.. Eu zic sa masori eventual si interiorul la carb-uri, eu as zice sa le pastrezi pe alea cu care vine, s-ar putea sa fie vreo chestie interna de la ei (sa zicem eroare de fabricatie, turnare, prelucrare, etc, alte considerente, dar cred ca clapetele ar trebui potrivite cu corpul si probabil ca ala e deja.. ) Editat Ianuarie 30, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 1, 2017 Autor Share Postat Februarie 1, 2017 Clapetele sunt intradevar ovale, aproape ca se observa si cu ochiul liber. O sa le iau la mana sa le masor cu un subler electronic sa vad exact ce diferente sunt... mai greu o sa fie cu masurarea unghiurilor. Si mai greu, daca nu cumva chiar imposibil, masurat interiorul carburatoarelor. E ca naiba, am stricat un jigler de aer pe care pur si simplu nu-l mai pot scoate din bateria de 750 asa ca am luat doar carbul cu senzorul TPS si l-am transferat pe bateria de 1000. Jiglerele sunt toate cele de pe 1000, inclusiv clapeta... ma gandesc sa o pun inapoi pe cea originala?! Pe de alta parte, daca or fi mici diferente de tolerante, ar trebui sa se cunoasca numai la relanti si, cel putin teoretic, ar putea fi corectate din sincronizare. De sapat mai adanc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.