Andre1 Postat Ianuarie 29, 2017 Share Postat Ianuarie 29, 2017 Buna seara, Va rog sa-mi spuneti unde se afla filtrul de aer la Aprilia Pegaso 650 GA din 95. Inainte de intrarea in iarna s-a schimbat uleiul (Repsol Sintetico 4T 10W-40), filtru de ulei si bujie noua. Nu s-a vazut filtrul de aer, din lipsa de timp si dorinta de a nu demonta de-aiurea a fost abandonata ideea. Acum doresc sa-l achizitionez si pana in primavara sa-l inlocuiesc. Daca sunteti binevoitori niste sfaturi privind inlocuirea filtrului prind bine. Multumesc anticipat, Andre1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 29, 2017 Share Postat Ianuarie 29, 2017 (editat) Sub sa, se desface carena laterala dreapta parca, din cate stiu e filtru lavabil de burete. Editat Ianuarie 29, 2017 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Ianuarie 30, 2017 Share Postat Ianuarie 30, 2017 Sub sa, se roteste placa ce tine filtrul si se ridica, este din hartie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andre1 Postat Ianuarie 30, 2017 Autor Share Postat Ianuarie 30, 2017 Multumesc, o sa verific unde mi-ati spus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Ianuarie 31, 2017 Share Postat Ianuarie 31, 2017 Asadar, sa-nteleg ca este exact ca la BMW F 650, lateral stanga, sub carena laterala, se desfac doua surubele si se extrage filtrul cu rama cu tot, ca pe o carte din biblioteca! @Sarpele probabil n-a observat anul de fabricatie, si-a expus modul de extragere ca la modelele mai noi! Lasa ca-l cert io! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andre1 Postat Ianuarie 31, 2017 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2017 Va salut, Multumesc lui john17 si CRISTIAN1 ptr. raspunsuri, intr-adevar filtrul de aer este in dreapta, sub sea. Se da jos carena dreapta, se desfac cele 3 suruburi de pe carcasa si se extrage filtrul de aer. Am gasit un filtru din burete, maxim imbicsit cu ulei pe care analizez daca-l cumpar nou sau il spal. Mecanicul motorului, sa fiu sincer, este tata. Impreuna montam-demontam, etc. Deci, mecanicul este extrem de nedumerit cum poate sa-si traga aer motorul printr-un filtru mustind de ulei, si de ce n-au pus astia filtre normale, din carton/hartie filtranta. Intelege ca un filtru de aer sport poate fi usor "peliculizat" cu un strat extrem de subtire de ulei special, nu de motor. Am gasit buretele pe un site (ptr. BMW F650). Se potriveste ? Ma poate ajuta cineva cu un cod de filtru de aer (filtru normal, nu sport) ? Am atasat poze cu operatiune "gasirea si extragerea filtrului de aer". De asemenea e o poza cu un suport(cu sageata pe el). La ce foloseste ? De el s-a prins vreo aparatoare de lant sau el in sine protejeaza de vreun accident cu lantul ? Multumesc anticipat,astept raspuns, Andre1 » Post actualizat in 31 Jan 2017 20:21P.S Buretele miroase pregnant a benzina. Ultima pornire a fost usor chinuita (inecata, bujie inlocuita de doua ori, pornire doar dupa incalzirea bujiei). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Februarie 1, 2017 Share Postat Februarie 1, 2017 Buretele ala poate fi recuperat (sau inlocuit, se potriveste cred si cel de BMW F650), se spala cu solutie dedicata si apoi apa si detergent, iar la final se impregneaza cu ulei special! http://www.motovip.ro/produse/K&N%20-%20kit%20de%20curatare%20si%20lubrifiere%20filtru%20aer%20_666.htm Ca sa scoti buretele se desparte in doua jumatati egale acea grila din plastic. Acea rola imbracata in cauciuc este pentru a limita cursa lantului in sus, la comprimarea excesiva a telescopului spate. Se inlocuieste foarte usor, desfacand acel surub care trece prin rola si se pune una noua, ori se poate inlocui doar acel cauciuc uzat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andre1 Postat Februarie 2, 2017 Autor Share Postat Februarie 2, 2017 Buna ziua, Multumim de sfaturi, buretele a fost demontat din gratar, spalat cu mult Ar...(detergent automat) si Ax.. (lichid spalat vase), miroase in continuare a benzina (sau poate ca a fost uns cu altceva inainte cu miros asemanator) este curat si asteapta sa-l punem pe motor. Aerul circula lejer prin el, intr-adevar particule de praf de dimensiuni mari (in raport cu un filtru hartie filtranta) ar trece prin burete. Dar aerul se ia de sub sea, acolo nu prea ajunge praful,... O sa cautam un spray ptr. filtru de aer. Nu o sa-l ung cu ulei de motor sub nici o forma. Un filtru colmatat este un filtru colmatat si cu asta basta. Doritorilor de experiente le recomandam imbibarea unei masti antipraf (cauta in magazine materiale de constructii) cu ulei de motor minerat sau sintetic si executia a doua ture de bloc in pas alert. Nu 4500 rpm. Ne putem auzi dupa prima tura: referitor la cum se respira si cantitatea de praf absorbita de filtru. Clar motoarele astea "nu respira" cum trebuie cu filtre imbibate cu ulei de motor. Si nici motorul acesta nu face off-road. Dati-mi va rog un cod de filtru de aer ptr. a cauta echivalentul pe hartie filtranta sau ce-o fi. Din ce am citit pe net-si parerile sunt oarecum impartite- fitrele umede sunt bune la temperaturi scazute, la caldura sunt calvar ptr. motor in primul rand la consum de carburant si functionalitatea in parametri normali este oarecum compromisa. Asta la auto, unde s-a ajuns oarecum la perfectiune. Trebuie sa ne inspiram de acolo fara doar si poate. O zi buna va doresc, inca o data multumesc ptr. raspunsuri, Andre1 P.S. Si Aprilia noastra-i frumoasa: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Februarie 2, 2017 Share Postat Februarie 2, 2017 Filtrul ala, orice model va fi, tot umed va functiona! De ce?! Fiindca benzina din carburatoare (la Rotax) uneori se enerveaza si se intoarce spre filtru, ca asa vrea ea...si face asta imediat dupa pornire! Deci bietul filtru, tot umed se va simti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 2, 2017 Share Postat Februarie 2, 2017 In afara ca e mai scump, ce draci are in plus uleiul de filtru? La VW broasca/bus vechi tot ulei de motor se punea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andre1 Postat Octombrie 20, 2018 Autor Share Postat Octombrie 20, 2018 Filtrul de aer umed (umezit/imbacsit cu ulei) ne framanta la maxim, pe mecanic mai mult decat pe mine. Si astfel am recurs la urmatoarea improvitatie : am "distrus" un fitru de autoturism, motor 2.0 benzina,139 de cai, utilizat 1 an/7000 km, pentru a face un filtru de motocicleta din hartie filtranta. Experimental. Am recurs la aceasta improvizatie ptr.ca nu am gasit filtru de aer din hartie filtranta pentru Aprilia Pegaso 650 GA. Nu gasesti nici din burete pe nou. Taiat din filtrul de autoturism si pus hartia filtranta in interiorul gratarului ce tine buretele filtrant. Am pastrat buretele. Mentionez ca buretele a fost spalat cu simt de raspundere, nu avea mirosuri specifice dar dupa parerea mecanicosului prin acesta particulele fine de praf, ce sunt extraordinar de daunatoare motorului, treceau fara nici o treaba. Scule, foarfece si cleste, un surub pe post de preducea si o scandura. 1 bere doza. Dintr-un filtru nou de autoturism facem 3-4 filtre de moto. Poze in attach. Probe: de maine, daca nu se schimba vremea. Andre1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 20, 2018 Share Postat Octombrie 20, 2018 Suprafata e mult prea mica punand hartia asa! Plus ca e gata imbacsita... Particulele alea daunatoare ar trebui sa fie retinute de uleiul cu care se mozoleste buretele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 20, 2018 Share Postat Octombrie 20, 2018 cauta un mecanic mai inteligent... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andre1 Postat Octombrie 23, 2018 Autor Share Postat Octombrie 23, 2018 Revin. Deci motorul nu s-a miscat nici macar 1 metru, s-a studiat, s-a dat jos hartia, s-a cumparat spray de uns filtru de aer, uns filtrul si bagat la locul lui. Multumesc unor colegi de forum care au venit cu argumente clare si de bun simt (adnohepentrupoponari si John17) si recunosc ca au dreptate. Suprafata filtranta era prea mica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Octombrie 25, 2018 Share Postat Octombrie 25, 2018 Monocilindrele astea mari, daca nu sunt reglate perfect mai dau rateuri in admisie.....sincer mie unul mi-ar fi teama sa nu ia foc dracia in prima faza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.