Sari la conținut

Pozitionare filtru aer Aprilia Pegaso 650


Andre1
 Share

Postări Recomandate

Buna seara,

Va rog sa-mi spuneti unde se afla filtrul de aer la Aprilia Pegaso 650 GA din 95.

Inainte de intrarea in iarna s-a schimbat uleiul (Repsol Sintetico 4T 10W-40), filtru de ulei si bujie noua.

Nu s-a vazut filtrul de aer, din lipsa de timp si dorinta de a nu demonta de-aiurea a fost abandonata ideea. Acum doresc sa-l achizitionez si pana in primavara sa-l inlocuiesc. Daca sunteti binevoitori niste sfaturi privind inlocuirea filtrului prind bine.

Multumesc anticipat,

Andre1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asadar, sa-nteleg ca este exact ca la BMW F 650, lateral stanga, sub carena laterala, se desfac doua surubele si se extrage filtrul cu rama cu tot, ca pe o carte din biblioteca! @Sarpele probabil n-a observat anul de fabricatie, si-a expus modul de extragere ca la modelele mai noi! Lasa ca-l cert io! :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut,

Multumesc lui john17 si CRISTIAN1 ptr. raspunsuri, intr-adevar filtrul de aer este in dreapta, sub sea. Se da jos carena dreapta, se desfac cele 3 suruburi de pe carcasa si se extrage filtrul de aer.

Am gasit un filtru din burete, maxim imbicsit cu ulei pe care analizez daca-l cumpar nou sau il spal.

Mecanicul motorului, sa fiu sincer, este tata. Impreuna montam-demontam, etc. Deci, mecanicul este extrem de nedumerit cum poate sa-si traga aer motorul printr-un filtru mustind de ulei, si de ce n-au pus astia filtre normale, din carton/hartie filtranta. Intelege ca un filtru de aer sport poate fi usor "peliculizat" cu un strat extrem de subtire de ulei special, nu de motor.

Am gasit buretele pe un site (ptr. BMW F650). Se potriveste ? Ma poate ajuta cineva cu un cod de filtru de aer (filtru normal, nu sport) ?

Am atasat poze cu operatiune "gasirea si extragerea filtrului de aer".

De asemenea e o poza cu un suport(cu sageata pe el). La ce foloseste ? De el s-a prins vreo aparatoare de lant sau el in sine protejeaza de vreun accident cu lantul ?

Multumesc anticipat,astept raspuns,

 

Andre1

 

rjX3WX2.jpg?1

NugxMmZ.jpg

mXFqmhw.jpg?1

OMhxNau.jpg?1

ovqDAvm.jpg?1


» Post actualizat in 31 Jan 2017 20:21

P.S Buretele miroase pregnant a benzina. Ultima pornire a fost usor chinuita (inecata, bujie inlocuita de doua ori, pornire doar dupa incalzirea bujiei).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buretele ala poate fi recuperat (sau inlocuit, se potriveste cred si cel de BMW F650), se spala cu solutie dedicata si apoi apa si detergent, iar la final se impregneaza cu ulei special! http://www.motovip.ro/produse/K&N%20-%20kit%20de%20curatare%20si%20lubrifiere%20filtru%20aer%20_666.htm

Ca sa scoti buretele se desparte in doua jumatati egale acea grila din plastic.

Acea rola imbracata in cauciuc este pentru a limita cursa lantului in sus, la comprimarea excesiva a telescopului spate. Se inlocuieste foarte usor, desfacand acel surub care trece prin rola si se pune una noua, ori se poate inlocui doar acel cauciuc uzat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua,

 

Multumim de sfaturi, buretele a fost demontat din gratar, spalat cu mult Ar...(detergent automat) si Ax.. (lichid spalat vase), miroase in continuare a benzina (sau poate ca a fost uns cu altceva inainte cu miros asemanator) este curat si asteapta sa-l punem pe motor. Aerul circula lejer prin el, intr-adevar particule de praf de dimensiuni mari (in raport cu un filtru hartie filtranta) ar trece prin burete. Dar aerul se ia de sub sea, acolo nu prea ajunge praful,...

 

O sa cautam un spray ptr. filtru de aer. Nu o sa-l ung cu ulei de motor sub nici o forma. Un filtru colmatat este un filtru colmatat si cu asta basta. Doritorilor de experiente le recomandam imbibarea unei masti antipraf (cauta in magazine materiale de constructii) cu ulei de motor minerat sau sintetic si executia a doua ture de bloc in pas alert. Nu 4500 rpm. Ne putem auzi dupa prima tura: referitor la cum se respira si cantitatea de praf absorbita de filtru. Clar motoarele astea "nu respira" cum trebuie cu filtre imbibate cu ulei de motor. Si nici motorul acesta nu face off-road.

 

Dati-mi va rog un cod de filtru de aer ptr. a cauta echivalentul pe hartie filtranta sau ce-o fi.

 

Din ce am citit pe net-si parerile sunt oarecum impartite- fitrele umede sunt bune la temperaturi scazute, la caldura sunt calvar ptr. motor in primul rand la consum de carburant si functionalitatea in parametri normali este oarecum compromisa. Asta la auto, unde s-a ajuns oarecum la perfectiune. Trebuie sa ne inspiram de acolo fara doar si poate.

 

O zi buna va doresc, inca o data multumesc ptr. raspunsuri,

 

Andre1

 

P.S. Si Aprilia noastra-i frumoasa:

HnS7Z2B.jpg?1

 

zzzw7JO.jpg?1

 

JDYGtRe.jpg?1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtrul ala, orice model va fi, tot umed va functiona! De ce?! Fiindca benzina din carburatoare (la Rotax) uneori se enerveaza si se intoarce spre filtru, ca asa vrea ea...si face asta imediat dupa pornire! Deci bietul filtru, tot umed se va simti! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Filtrul de aer umed (umezit/imbacsit cu ulei) ne framanta la maxim, pe mecanic mai mult decat pe mine.

Si astfel am recurs la urmatoarea improvitatie : am "distrus" un fitru de autoturism, motor 2.0 benzina,139 de cai, utilizat 1 an/7000 km, pentru a face un filtru de motocicleta din hartie filtranta. Experimental. Am recurs la aceasta improvizatie ptr.ca nu am gasit filtru de aer din hartie filtranta pentru Aprilia Pegaso 650 GA. Nu gasesti nici din burete pe nou.

Taiat din filtrul de autoturism si pus hartia filtranta in interiorul gratarului ce tine buretele filtrant. Am pastrat buretele. Mentionez ca buretele a fost spalat cu simt de raspundere, nu avea mirosuri specifice dar dupa parerea mecanicosului prin acesta particulele fine de praf, ce sunt extraordinar de daunatoare motorului, treceau fara nici o treaba.

Scule, foarfece si cleste, un surub pe post de preducea si o scandura. 1 bere doza. Dintr-un filtru nou de autoturism facem 3-4 filtre de moto.

Poze in attach.

Probe: de maine, daca nu se schimba vremea.

 

Andre1

 

 

 

 

 

 

post-94045-0-71512700-1540049358_thumb.jpg

post-94045-0-14159200-1540049368_thumb.jpg

post-94045-0-59568200-1540049379_thumb.jpg

post-94045-0-87831800-1540049389_thumb.jpg

post-94045-0-28116000-1540049396_thumb.jpg

post-94045-0-66941300-1540049401_thumb.jpg

post-94045-0-05168300-1540049410_thumb.jpg

post-94045-0-65234800-1540049422_thumb.jpg

post-94045-0-27534400-1540049435_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin.

Deci motorul nu s-a miscat nici macar 1 metru, s-a studiat, s-a dat jos hartia, s-a cumparat spray de uns filtru de aer, uns filtrul si bagat la locul lui.

Multumesc unor colegi de forum care au venit cu argumente clare si de bun simt (adnohepentrupoponari si John17) si recunosc ca au dreptate.

Suprafata filtranta era prea mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...