Sari la conținut
constantind

Derbi Senda X-Race 50cc SM

Postări Recomandate

Salut tuturor,


Va fac cunostinta cu scuter.. motocicle.. bicicleta? mea de 50cc nervosi, pe numele ei Derbi Senda X-Race supermoto.


post-19490-0-26619600-1536325038_thumb.jpg


Ne-am intalnit in toamna lui 2016, ea pe un camp din Miercurea Ciuc, eu pe net cu ochii dupa o alternativa ieftina si simpla (a se citi ca nu voiam sa dau examen pt categoria A din considerente de timp si bani) la aglomeratia din Bucuresti. Faptul ca faceam o ora si jumatate cu masina pana la birou ma imboldea sa cumpar ceva ultra manevrabil si inalt pentru a acoperi cei 20 km spre birou si inapoi. Pe scurt, cateva mii de lei mai tarziu era in oras si eu fericit.


The good (punctele forte):

- foarte inalta, e practic off road, nu exista obstacole prea mari pentru ea

- acceleratie foarte ok, viteza maxima ok

- extrem de manevrabila, sunt ca si cu o bicicleta

- usoara, pot sa o tin inclinata la 45 grade si nu imi scapa

- (pur subiectiv) frumoasa, atat in oras cat si prin ierburile de pe campurile adiacente Bucurestiului (am iesit de pe asfalt pe la Otopeni, Chitila, etc)


The bad (punctele slabe):

- consuma cat un Logan (estimez undeva spre 6%)

- fumega cat un Trabant (estimez undeva spre 3 metri)

- 6 viteze si motorul mic inseamna ca mesteci in cutia de viteze constant

- rotile cu spite practic garanteaza ca vor sta mai mereu murdare, pt ca sunt super greu de curatat


The ugly (punctele defecte):

- indata fac 2 ani de cand merg fara cric. Cricul care era pe ea la cumparare era atat de scurt incat statea la 45 de grade, nu se plia bine pe langa bascula - am decis sa il dau jos si sa o sprijin de garduri pe unde ma duc. Consecinta imediata a fost ca manerele de cauciuc de pe ghidon s-au rupt in capete.

- mi-au crapat rulmentii de la roata spate - comandati/inlocuiti cu 75 lei

- mi-a crapat surubul de reglaj de la cablul de ambreiaj, cel din capatul manetei de ambreiaj - comandat/inlocuit cu 10 lei

- dupa o ploaie, bordul s-a decis sa se aprinda ca un bradut de craciun (toti martorii stau aprinsi constant - far, ulei, benzina, temperatura). De cand nu mai functioneaza, am ramas fara benzina de 3 ori si a trebuit sa o imping cate 2-3 km pana la prima benzinarie.

- vitezometrul nu mai functioneaza (nu stiu daca este cablul sau melcul)

- furtunele de alimentare au plesnit, m-am trezit la victoriei cu balta sub mine (a curs benzina pe motor, te miri ca nu am luat foc)


Moto e din 2010, per total merge foarte bine. Acum urmeaza partea la care am nevoie de ajutor. Dupa 2 ani de proprietate, vreau sa o aranjez estetic si mecanic astfel incat sa o mai tin inca 2 ani (eventual sa o fac si puuuutin mai puternica). Singura problema e ca duc lipsa de cunostinte mecanice, asa ca ma indrept catre voi cu urmatoarele intrebari:


1) as vrea sa ii schimb pinioanele fata si spate, precum si lantul (mi se pare ca a inceput sa clantane, nu stiu cand a fost schimbat). Momentan am pe ea 9(pinion fata) x 53(pinion spate) x 130(zale pe lant). Am mai gasit si un cod pe lant "420AZ3", care banuiesc ca ii indica pasul.

Problema e ca nu stiu ce configuratie sa aleg. Orice sfat in aceasta zona e binevenit. Tineti cont ca va fi folosita exclusiv in oras, printre masini.


2) as vrea sa ii maresc putin puterea. Asta inseamna set (70 sau 90?), chiulasa (exista chiulasa la 2 timpi?), carburator (momentan am unul de 17.5, nu stiu daca e suficient pt set de 90)


3) vopsire elemente plastic: asta mi se pare sigura treaba pe care ar trebui sa o fac la un atelier specializat, deoarece orice spray cu vopsea arata urat, se cojeste dupa 2-3 luni. Asa este sau stiti vreo metoda astfel incat sa o pot face in garaj?


4) demontare instalatie electrica, cautat scurtul care tine bordul aprins si refacut circuite. Am schema electrica, dar nu am mai facut niciodata asta. Merita sa ma chinuiesc, sau mai bine dau 200 lei si chem pe cineva care se pricepe?


5) schimbare bord - e optional, functie de costuri. Cel analog de acum arata chiar mai batran decat este (vezi imagine mai jos "dash.jpg")

post-19490-0-80106200-1536325049_thumb.jpg

In principiu, mi-ar placea un bord electronic. Vezi mai jos "dash electronic.jpg".

post-19490-0-40871800-1536325057_thumb.jpg

Intrebarea este: se potriveste?


6) schimbare manete ambreiaj si frana, schimbare acceleratie, ceva colorat cu gust. Aceeasi intrebare: sunt standard, se potriveste orice as cumpara?


Multumesc,

ConstantinD

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

am vazut bordul electronic la cineva. Se aprinde aleatoriu ca un pom de craciun si turometrul nu avea limita :D

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, am gresit zona? Rog un admin sa mute topicul in Supermoto, e posibil?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×