iondaniel Postat Noiembrie 1, 2020 Share Postat Noiembrie 1, 2020 Salut. Dacă cumpăr un scuter nou dintr-o reprezentanță oficială Germania sau Italia, pot beneficia de garanție la dealerii din România? (*modelul respectiv nu este adus în România de importatorul oficial) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Noiembrie 1, 2020 Share Postat Noiembrie 1, 2020 Suna la reprezentanta Ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Noiembrie 1, 2020 Share Postat Noiembrie 1, 2020 Da, daca ai garantie europeana, scrie in contract. Unii dau garantie pe toata Europa (de obicei BWM unde chiar iti trebuie, la cat de des se strica si cat costa reparatiile), altii doar in tara de achizitie, nu exista o regula universala. Garantia acopera reparatiile in service, nu neaparat la reprezentanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Noiembrie 1, 2020 Share Postat Noiembrie 1, 2020 (editat) Garanția numai reprezentanța o acordă, pt că alt service nu are cum să își deconteze cheltuielile de la producător. Garanția este internațională, însă există unele limitări la vehiculele care nu sunt destinate pieței respective (de ex. un Jeep cumpărat din USA, model care nu se comercializează pe piata europeană, nu beneficiază de garanție în Europa, recent am avut o speță). În principiu în carnetul de garanție apar toate service-urile abilitate pt intervenții în garanție. Editat Noiembrie 1, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Noiembrie 1, 2020 Share Postat Noiembrie 1, 2020 Garantia o acorda de obicei producatorul, nu reprezentanta, prin orice service autorizat de producator; cel putin asa functioneaza garantia europeana la cateva marci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Noiembrie 2, 2020 Share Postat Noiembrie 2, 2020 Service autorizat de producător = reprezentanță! Că un service autorizat rar pe o marcă nu are treabă cu producătorul. Mai ai eventual o zonă gri, unele entități funcționează ca subdealeri ai unor dealeri de afară și decontează prin intermediul acelora garanția, în sistemul producătorului intervențiile figurând ca efectuate de acel dealer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Noiembrie 2, 2020 Share Postat Noiembrie 2, 2020 Ai gasit un ziarist la fel de idiot ca aia romani, scrie mult si nu explica nimic: ce masini noi vand aia care nu sunt prin canale oficiale? De unde fac rost astia la negru de masini noi, le fura din fabrica sau le importa din India? Masinile alea ies oficial pe poarta fabricii si sunt vandute oficial catre cineva, au garantie. In sfarsit. Service autorizat de producator nu e tot aia cu reprezentanta, sunt o gramada de unitati de service multi-marca autorizate RAR care nu sunt deloc reprezentante la nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Noiembrie 2, 2020 Share Postat Noiembrie 2, 2020 Acum 2 ore, AdrianB1 a spus: Service autorizat de producator nu e tot aia cu reprezentanta, sunt o gramada de unitati de service multi-marca autorizate RAR Succesuri în rezolvarea defectelor care sunt sub incidența garanției la service-urile alea autorizate de rar!! Nu fură nimeni nimic din fabrică, sunt unii care le iau de la alții care sunt dealeri! Și nu o dată am avut cazuri în care data vânzării la astfel de vehicule nu era introdusă în sistem de către dealerul care a primit mașina de la producător, deci bot garanție! Capisci? Și apropo de asta, ai habar câte mașini noi se înmatriculează în Ro de importatori și dealeri ca apoi să fie reexportate cu 0km? Dacă 1 singur importator avea astă vară un lot de +1500, și nu e dintre primii 3 în piață, cred că zeci de mii! Și vine apia și zice că s-au vândut ț unități noi în Ro, când de fapt s-a vândut sula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Noiembrie 2, 2020 Share Postat Noiembrie 2, 2020 Deci importatorul ala a inmatriculat (platit taxe si luat numere de inmatriculare) 1500 de masini si dupa aceea le-a exportat? De-aia e coada la inmatriculari? Cazul cu dealerul care nu a bagat in sistem masina vanduta e aiurea, producatorul ce crede, ca masina inca sta in parcare la dealer si asteapta sa fie vanduta? Pentru ce ar face asta, ca sa ruleze niste bani cateva saptamani? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Noiembrie 2, 2020 Share Postat Noiembrie 2, 2020 (editat) Nu, pentru că de obicei mașinile se platesc înainte/la ridicare! Pt simplul fapt că ea e vândută de subdealer și undeva se pierde informația pe drum sau lipsește interesul, nu e pusă la punct o procedură prin care persoana care înregistrează data vânzării în sistem să fie informată de ce face subdealerul etc. Producătorul nu-și bate capul, pt el o mașină fără garanție validă e o cheltuială în minus! Majoritatea dau dealerilor un termen de la livrarea mașinii până la începutul garanției, adică daca n-o vinde în - să zicem - 12 luni producătorul va scădea din termenul de garanție perioada scursă între cele 12 luni și momentul vânzării. Acum 3 ore, AdrianB1 a spus: De-aia e coada la inmatriculari? Nu, firmele de leasing, distribuitorii auto au ghișee separate (în București cel putin). Văd că habar n-ai cum sunt mecanismele dar tot emiți păreri... Editat Noiembrie 2, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.