Laur25 Postat Februarie 19, 2021 Share Postat Februarie 19, 2021 Salutare detin de cateva luni o Aprilia RS 125 2008...De cand am luat-o imi pornea greu la rece, si cum pornea se oprea, dupa cateva incercari isi revena si totul era ok, cum apuca sa porneasca toata ziua mergea bine. am schimbat bujia am pus bujie specificata in manual, a pornit la sfert cateva zile iar acum face la fel, aveti idee ce sa aiba? In mers trage foarte bine nu am nici o alta problema la ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 20, 2021 Autor Share Postat Februarie 20, 2021 22 hours ago, easy ride on! said: Electronica şi generatoarele la Aprilia sunt de slabă fiabilitate. Chestiune de notorietate. Încearcă să-i schimbi CDI-ul. După o vreme, condensatorul de descărcare (din CDI) îşi pierde din capacitate (se întrerupe sau se volatilizează folia intenă) astfel încât îi scade capacitatea şi energia de scânteie devine mult prea slabă la turaţii mici (pornire/relanti). Provizoriu, poţi reduce distanţa dintre electrozii bujiei la 0,4-0,5mm (pentru pornire ceva mai uşoară) dar aşa poţi avea probleme la turaţii mari cu bujia fierbinte. Posibil suprapus şi un reglaj greşit la şurubul pilot (dozajul de amestec aer/benzină la relanti). Am si martorul EFI si triunghiul rosu aprins in bord, iar din ce am gasit pe net EFI vine de la o eroare de la CDI. Pot lua orice CDI de Aprilia RS sau trebuie sa fie aceeasi serie cu CDI ul meu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 21, 2021 Autor Share Postat Februarie 21, 2021 1 hour ago, Christian 1 said: Banuiesc ca stii ce inseamna EFI si unde "are" el surubul pilot... S-ar putea sa ai injectorul partial infundat, pe langa filtrul de benzina al pompei colmatat. Motorul este carburatie tocmai de asta zic ca eroarea este din CDI..Nu are nici pompa de benzina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 21, 2021 Autor Share Postat Februarie 21, 2021 9 hours ago, Christian 1 said: Daca martorul aprins pe bord este scris EFI(Electronic Fuel Injection),nu e carburator. Pune clar o poza cu bordul cand ai martorul aprins,sa vedem. CDI(Capacitor Discharge Ignition)este la motoarele alimentate cu carburator,ECU(Engine Control Unit) este la motoarele alimentate prin sistem de injectie,adica e un CDI combinat cu EFI. O sa atasez maine si o poza cu bordul, dar este cel original, asta stiu sigur. Din ce m am documentat pe net EFI se numeste marca CDi-ului care a fost construit intr-un parteneriat dintre EFI si Piaggio...Am si mufa de tester, asta ai idee pe unde as gasi unde sa ii fac o diagnoza? Exista service-uri specializate pe diagnoze moto? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 22, 2021 Autor Share Postat Februarie 22, 2021 22 hours ago, GoodKat said: Daca imi aduc aminte bine, cel putin la RS 125 EFI inseamna Engine Fault Indicator. Adica, becul EFI aprins + triunghiul care clipeste intr-o anumita secventa / sta aprins etc. iti fac trimitere la o eroare anume. Ia manualul si verifica care este problema, este posibil sa iti dea explicatii in ceea ce priveste aceste secvente. Daca este Euro 3, ai doua mufe de diagnoza, una pe langa bord, una cred ca sub sa, nu mai tin bine minte. Personal iti recomand sa scapi de motocicleta asta. Este un model pretentios care are costuri de intretinere mari. Treci la ceva in 4 timpi, altfel vei sta cu ea doar prin service-uri daca nu gasesti un priceput sa ti-o puna la punct cum trebuie. Da este Euro 3 si am vazut mufele de diagnoza dar nu am gasit momentan un service care sa se ocupe cu diagnoza moto, o sa incerc prin Bucuresti. Am RS-ul de cateva luni si pana acum cred ca am undeva la 1500km, singura problema fiind asta cu pornirea...Astazi am observat ca a pornit destul de repede a invartit maxim 4-5 secunde, nu stiu care sa fie problema pana la urma :)) As vrea sa il tin 2 sezone pana iau A-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 23, 2021 Autor Share Postat Februarie 23, 2021 12 hours ago, Christian 1 said: Euro 3 inseamna injectie,nu carburator,din cunostintele mele si ca fost posesor de 3 Aprilii. Este carburatie, doar am vazut carburatorul :)) Ce il face diferit de un carburator normal este ca are un senzor montat pe el, care din cate am inteles citeste pozitia acceleratiei sau clapetei nu stiu sigur 12 hours ago, GoodKat said: RS 125 din generatia respectiva este o struto-camila. Bine...nu inteleg cum un 2 timpi poate fi euro 3 cand te plimbi cu coada de fum dupa tine, dar asta este o alta poveste :))) Euro 3 doar in acte bineinteles, daca ar fi pe bune rs-ul nu ar fi nici euro 1 :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 23, 2021 Autor Share Postat Februarie 23, 2021 7 hours ago, Christian 1 said: Fie cum spui tu! Senzorul ala este TPS,throttle position sensor. Da, da acela..Si pe unele forumuri am citit ca becul EFI s-ar aprinde din cauza lui, acum sincer nu stiu ceva sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 23, 2021 Autor Share Postat Februarie 23, 2021 2 hours ago, easy ride on! said: TPS-ul ăsta (un potenţiometru de fapt) îţi modifică avansul de aprindere (în CDI) în funcţie de poziţia obturatorului şi de turaţia existentă. Probabil că atunci când "constată" că ai obturatorul deschis dar turaţia este "pe moarte" (lipsă benzină? lipsă aprindere?) decide că este o avarie şi îţi aprinde lampa "malfunction ..." (zisă EFI). Dacă deconectezi bateria 2 minute ar trebui să "uite" avaria (memorată). Dacă nu apare alta. Bine că nu ai pompă de benzină electrică că ţi-ar deconecta-o şi pe aia (la avarie) Asta se mai numeşte şi "electronică semidoctă" (după ce că e proastă mai are şi idei) Oricum, CDI-urile (condeser discharge ignition) "asigură" o pornire greoaie datorită timpului foarte scurt (comparativ cu Kettering) în care se declaşează scânteia de pornire, timp de multe ori insuficient pentru aprindere la pornire când o parte a amestecului carburant gazos se şi condensează pe piesele metalice reci ale motorului. condenser, nu condeser (tasta ...) Si ce mi-ai recomanda? Sa incerc sa verific senzorul acesta sau sa schimb CDi-ul? Astazi cand erau 14 grade afara a pornit greu motorul...E foarte ciudat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 23, 2021 Autor Share Postat Februarie 23, 2021 1 hour ago, easy ride on! said: Ce culoare are bujia ta nouă, acum? Asta cam spune totul: Bujia arata ca in prima imagine doar ca este putin uda de ulei, dar foarte foarte putin doar umezita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 40 minutes ago, easy ride on! said: Asta înseamnă că scânteia este prea slabă şi bujia "se udă" în loc să amorseze aprinderea amestecului carburant benzină / aer. Cu bujia în fişă şi "în aer" (masă pe chiulasă), cu contactul pus, vezi la electrozii ei o scânteie albastră cu sunet de "plici"? (dacă este una galbenă sau albă, anemică ... schimbă CDI-ul) (sau bobina-transformator de aprindere). P.S. Pe vremuri, când aveam acces doar bujii româneşti Sinterom (unele cam proaste) şi doar la benzină etilată (cu tetraetil de plumb şi bibromură de etilen în ea) se depunea pe izolator un strat de plumb care împiedica scânteia şi pornirea. Motoarele mai porneau doar cu bujii "arse" la aragaz şi "calde" (după evaporarea stratului de plumb care nu se putea curăţa cu periuţa de sârmă). Care periuţă lăsa şi ea urme metalice (de la sârmă) pe porţelanul de la izolator, ca şi plumbul din benzină. Dar tot am mers ... În ziua de azi e ... "boierie" - ai acces la bujii NGK (nu doar Sinterom), nu ai benzina cu plumb pe cotă raţionalizată la de 5l/lună, găseşti acumulatori moto ... dar şi CDI-uri "chinezeşti" Da am incercat si asta, scanteia este albastra. Bujia este NGK, in manual sunt 2 tipuri de bujii, iar eu am luat bujie pentru rs ''limitat'', modelul celalalt este pentru full power...A mea nu are power valve Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 1 minute ago, easy ride on! said: Cu sunet de "plici" (de microtrăsnet) sau fără sunet? Că altfel ... cu un firişor albastru (anemic) pus între gaze comprimate cu 12,5/1 ... slabă speranţă de pornire la rece. Da se aude si acel ''plici'' si, de nepriceput ce sunt, am reusit sa ma si curentez putin :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 Just now, easy ride on! said: Scuturatul face bine la "romantism" Mai poţi face un test cu o bujie încălzită în prealabil la aragaz (foloseşti o mănuşă la montaj). Dacă porneşte uşor şi stă şi în relanti este o.k. carburaţia. Sincer sa fiu am incercat treaba asta cand am scos bujia si era putin uda de ulei. Am pus o la aragaz vreo 2-3 minute si am lasat-o sa se raceasca apoi am montat-o si a pornit tot greu (ce e drept mai repede ca de obicei dar tot greu)...si compresie eu zic ca are in mers trage foarte foarte bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 1 minute ago, easy ride on! said: Nu. O montezi caldă (fierbinte) ca să poţi pune concluzii. Aaa, am inteles. Pai o sa incerc si treaba asta sa vad ce si cum. Cand dau la automat si nu porneste vine si putin miros de benzina pe toba, oare sa se inece din cauza socului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 Just now, easy ride on! said: Posibil, dar atunci ar trebui să vezi şi bujia udă bine (dacă o scoţi). Am auzit ca ar fi un surub pe carburator ce regleaza amestecul insa imi este sa nu il dereglez de tot sau sa dereglez pompa de ulei sa nu mai bage cat trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 1 minute ago, easy ride on! said: Acela este şurubul "pilot". Dar reglajul se face cu motorul pornit, în relanti, cald, fără şoc, pentru un maximum de turaţie (dozaj optim). Ma gandesc ca ar trebui reglat si surubul pilot deoarece imediat cum porneste se opreste, si face asa de 3-4 ori, mai apoi porneste si nu se mai opreste..Asta cu socul tras maxim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 Just now, easy ride on! said: După ce a pornit ar trebui să eliberezi imediat şocul, altfel se îneacă. Pai nu sta pornita 3 secunde doar a pornit si s-a oprit...Da, dupa ce porneste de tot si e socul tras la maxim sta turata la 4500 turatii si il las mai joc, daca eliberez socul de tot moare, trebuie lasat socul macar putin 30 secunde sa stea ok la relanti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 1 minute ago, easy ride on! said: 1 minute ago, easy ride on! said: Anormal !!! Poate 1500-2000. Ceva nu e bine pe acolo. 4500 cu socul tras, fara soc sta la 1200 cam asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 2 minutes ago, easy ride on! said: Nu e ok! Probabil că o pârghie dereglată îţi deschide prea mult clapeta (sau shiberul-stăvilar) când acţionezi socul. Asta chiar nu stiu, dar fara soc tras total nici o speranta sa porneasca, altfel nu o pot porni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 1 minute ago, easy ride on! said: Socul ar trebui să aducă un exces de benzină (sau să închidă parţial aerul), nu să ridice turaţia de 3 X. Poate cu 50% dar nu cu 300%. Ceva mecanic la carburator nu pare a fi o.k. Ma gandesc ca si in mers facea urat daca era ceva la carburator, am un prieten cu un rs identic ca al meu si in mers nu are nici o sansa sa se tina dupa mine, mai ales dupa 100-110..Dar probabil in turatii mari baga bine si problema ar fi doar la relanti cand motorul e rece Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 28 minutes ago, easy ride on! said: Negativ! Discutăm despre regimul de pornire cu şoc acţionat Am uitat sa preciezez, dupa ce turez motorul (nu mereu) peste 7-8 mii, cand dau drumul la gaz de tot ramane turata la 3-4 mii singura si nu isi revine numai daca trag scurt de gaz si eliberez Chiar acum 20 de minute am fost si am pornit-o, a pornit aproape perfect, doar ca s-a oprit odata...Are toane din cate vad :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 24, 2021 Autor Share Postat Februarie 24, 2021 3 hours ago, easy ride on! said: Se pare că îţi şi agaţă (mecanic) cablul sau shiber-ul din carburator pe undeva pe la 3-4.000 de ture (în gol) fără să ştii şi îţi rămâne deschis şi accelerat. Probabil că din cauza asta (aleatorie) nici nu îţi porneşte. Verifică asta! Posibil să ai fire rupte în cablu (uzat), care se agaţă de cămaşa cablului şi te păcălesc. Mai trebuie şi întreţinute "jucăriile", nu doar ... mânăă şi sunăă! Nu ar fi vorba de asta ca grija am dar nu am umblat in ea.. sj ca sa verific acest cablu trebuie sa demontez carburatorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Martie 2, 2021 Autor Share Postat Martie 2, 2021 On 2/25/2021 at 8:09 PM, easy ride on! said: Capacul. Cablurile se mai şi ung. Nu şi cele electrice Acum porneste bine, nu inteleg ce are de face figuri, am vorbit cu un mecanic sa merg peste 2 saptamani cu motorul la el sa o verifice pe toata ce si cum...Dar acum am observat o alta problema, pe unde intra cablul de ambreiaj in cutia de viteze arunca ulei pe acolo (foarte putin, nu cred ca ar fi motive de ingrijorare ca ramane cutia fara ulei) dar murdareste capacul motorului si e foarte urat...Ai idee cum as putea face sa nu mai dea ulei pe acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladnvm123 Postat Septembrie 4, 2021 Share Postat Septembrie 4, 2021 Ai reusit sa rezolvi ceva cu ea?aceleasi simptome si la a mea … parca ar fii aceleasi motoare… Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.