Jump to content

Probleme pornire Aprilia RS 125 2008


Recommended Posts

1 minute ago, easy ride on! said:

Cu sunet de "plici" (de microtrăsnet) sau fără sunet?

Că altfel ... cu un firişor albastru (anemic) pus între gaze comprimate cu 12,5/1 ... slabă speranţă de pornire la rece.

Da se aude si acel ''plici'' si, de nepriceput ce sunt, am reusit sa ma si curentez putin :))

Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, Laur25 a spus:

Da se aude si acel ''plici'' si, de nepriceput ce sunt, am reusit sa ma si curentez putin :))

Scuturatul face bine la "romantism"  :)

Mai poţi face un test cu o bujie încălzită în prealabil la aragaz (foloseşti o mănuşă la montaj). Dacă porneşte uşor şi stă şi în relanti este o.k. carburaţia.

Cu concluzii de "bubă" la aprindere.

Link to post
Share on other sites
Just now, easy ride on! said:

Scuturatul face bine la "romantism"  :)

Mai poţi face un test cu o bujie încălzită în prealabil la aragaz (foloseşti o mănuşă la montaj). Dacă porneşte uşor şi stă şi în relanti este o.k. carburaţia.

Sincer sa fiu am incercat treaba asta cand am scos bujia si era putin uda de ulei. Am pus o la aragaz vreo 2-3 minute si am lasat-o sa se raceasca apoi am montat-o si a pornit tot greu (ce e drept mai repede ca de obicei dar tot greu)...si compresie eu zic ca are in mers trage foarte  foarte bine

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Laur25 a spus:

si am lasat-o sa se raceasca

Nu.

O montezi caldă (fierbinte) ca să poţi pune concluzii.

Dacă porneşte cu ea fierbinte este problemă de aprindere.

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, easy ride on! said:

Nu.

O montezi caldă (fierbinte) ca să poţi pune concluzii.

Aaa, am inteles. Pai o sa incerc si treaba asta sa vad ce si cum. Cand dau la automat si nu porneste vine si putin miros de benzina pe toba, oare sa se inece din cauza socului?

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Laur25 a spus:

Aaa, am inteles. Pai o sa incerc si treaba asta sa vad ce si cum. Cand dau la automat si nu porneste vine si putin miros de benzina pe toba, oare sa se inece din cauza socului?

Posibil, dar atunci ar trebui să vezi şi bujia udă bine (dacă o scoţi).

Şi dacă deschizi puţin acceleraţia (îi dai exces de aer) ar trebui să poţi compensa "înecarea" de la şoc şi să pornească.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Laur25 a spus:

Am auzit ca ar fi un surub pe carburator ce regleaza amestecul insa imi este sa nu il dereglez de tot sau sa dereglez pompa de ulei sa nu mai bage cat trebuie

Acela este şurubul "pilot". Dar reglajul se face cu motorul pornit, în relanti, cald, fără şoc, pentru un maximum de turaţie (dozaj optim).

După care se verifică capacitatea de repriză (dacă nu face "hâc" când accelerezi puţin).

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, easy ride on! said:

Acela este şurubul "pilot". Dar reglajul se face cu motorul pornit, în relanti, cald, fără şoc, pentru un maximum de turaţie (dozaj optim).

Ma gandesc ca ar trebui reglat si surubul pilot deoarece imediat cum porneste se opreste, si face asa de 3-4 ori, mai apoi porneste si nu se mai opreste..Asta cu socul tras maxim

Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Laur25 a spus:

Ma gandesc ca ar trebui reglat si surubul pilot deoarece imediat cum porneste se opreste, si face asa de 3-4 ori, mai apoi porneste si nu se mai opreste..Asta cu socul tras maxim

După ce a pornit ar trebui să eliberezi imediat şocul, altfel se îneacă.

Link to post
Share on other sites
Just now, easy ride on! said:

După ce a pornit ar trebui să eliberezi imediat şocul, altfel se îneacă.

Pai nu sta pornita 3 secunde doar a pornit si s-a oprit...Da, dupa ce porneste de tot si e socul tras la maxim sta turata la 4500 turatii si il las mai joc, daca eliberez socul de tot moare, trebuie lasat socul macar putin 30 secunde sa stea ok la relanti

Link to post
Share on other sites

Şi să îl laşi să se încălzească (fără să accelerezi).

Chiar acum, Laur25 a spus:

4500 turatii

Anormal !!! Poate 1500-2000. Ceva nu e bine pe acolo.

Link to post
Share on other sites

Nu e ok! Probabil că o pârghie dereglată îţi deschide prea mult clapeta (sau shiberul-stăvilar) când acţionezi socul.

Adică îţi bagă aer sărăcind amestecul în loc de îmbogăţire (soc) la rece, prin deschiderea clapetei de gaze (sau stăvilar-shiber) - depinde de model.

Link to post
Share on other sites

Socul ar trebui să aducă un exces de benzină (sau să închidă parţial aerul), nu să ridice turaţia de 3 X. Poate cu 50% dar nu cu 300%.

Ceva mecanic la carburator nu pare a fi o.k.

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, easy ride on! said:

Socul ar trebui să aducă un exces de benzină (sau să închidă parţial aerul), nu să ridice turaţia de 3 X. Poate cu 50% dar nu cu 300%.

Ceva mecanic la carburator nu pare a fi o.k.

Ma gandesc ca si in mers facea urat daca era ceva la carburator, am un prieten cu un rs identic ca al meu si in mers nu are nici o sansa sa se tina dupa mine, mai ales dupa 100-110..Dar probabil in turatii mari baga bine si problema ar fi doar la relanti cand motorul e rece

Link to post
Share on other sites

Negativ! Discutăm despre regimul de pornire cu şoc acţionat.

 

 

 

 

https://www.bikebd.com/motorcycle-choke-its-purpose/

 

Motorcycle Dies When Choke is Off

Has it ever happened to you where you’re just itching to go for a ride. You take the bike out start it up, and immediately when you take the choke off the engine dies?

This problem can usually be attributed to a clogged pilot jet.

 

https://motorsocietyusa.com/a-beginners-guide-to-the-motorcycle-choke/

Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, easy ride on! said:

Negativ! Discutăm despre regimul de pornire cu şoc acţionat

Am uitat sa preciezez, dupa ce turez motorul (nu mereu) peste 7-8 mii, cand dau drumul la gaz de tot ramane turata la 3-4 mii singura si nu isi revine numai daca trag scurt de gaz si eliberez 

Chiar acum 20 de minute am fost si am pornit-o, a pornit aproape perfect, doar ca s-a oprit odata...Are toane din cate vad :))

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Laur25 a spus:

Am uitat sa preciezez, dupa ce turez motorul (nu mereu) peste 7-8 mii, cand dau drumul la gaz de tot ramane turata la 3-4 mii singura si nu isi revine numai daca trag scurt de gaz si eliberez 

Chiar acum 20 de minute am fost si am pornit-o, a pornit aproape perfect, doar ca s-a oprit odata...Are toane din cate vad :))

Se pare că îţi şi agaţă (mecanic) cablul sau shiber-ul din carburator pe undeva pe la 3-4.000 de ture (în gol) fără să ştii şi îţi rămâne deschis şi accelerat. Probabil că din cauza asta (aleatorie) nici nu îţi porneşte.

Verifică asta! Posibil să ai fire rupte în cablu (uzat), care se agaţă de cămaşa cablului şi te păcălesc.

Mai trebuie şi întreţinute "jucăriile", nu doar ... mânăă şi sunăă!  :)

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, easy ride on! said:

Se pare că îţi şi agaţă (mecanic) cablul sau shiber-ul din carburator pe undeva pe la 3-4.000 de ture (în gol) fără să ştii şi îţi rămâne deschis şi accelerat. Probabil că din cauza asta (aleatorie) nici nu îţi porneşte.

Verifică asta! Posibil să ai fire rupte în cablu (uzat), care se agaţă de cămaşa cablului şi te păcălesc.

Mai trebuie şi întreţinute "jucăriile", nu doar ... mânăă şi sunăă!  :)

Nu ar fi vorba de asta ca grija am dar nu am umblat in ea.. sj ca sa verific acest cablu trebuie sa demontez carburatorul?

 

Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, Laur25 a spus:

Nu ar fi vorba de asta ca grija am dar nu am umblat in ea.. sj ca sa verific acest cablu trebuie sa demontez carburatorul?

 

Capacul.

Cablurile se mai şi ung.

Nu şi cele electrice  😂

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...