Sari la conținut

Nu oricine merge cu Simson-ul


m72story
 Share

Postări Recomandate

Dupa ce s-au rebucsat cilindrii cu camasi Skoda,nu s-a mai potrivit garnitura clingherit/ Cu,asa ca am ramas la curu gol doar in clingherit...ani de zile,fara probleme.Motor abuzat;Dupa primul ciclu termic,restrans chiulasa,doar atait.Mai zilele noastre,un clingherit de 3mm,lubrefiat cu-n silicon termic cu particule de Cu pt chiulase,restrans,si se bucifereaza cu 90-100 km/h paralel cu contemporaneitatea,satisfacubil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, turanoid said:

un clingherit de 3mm

Şi ai socotit ce raport de compresie îţi mai rămâne după aşa ceva? (+2mm)

 

 

69 x 69 x 3,14 / 4 x 2 = 7,5 cmc (adăugat la volumul chiulasei de 31 cmc)

Mie îmi iese 7,5:1 în loc de 9:1. Motor "leşinat".

Mda ... "Nu la oricine merge Simson-ul" - ar fi fost un titlu de topic mai bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie uitat ca avem colegi nu doar inventivi,innovatori etc.in mecanica aplicata ,ci si alchimisti in domeniul combustibililor .))) Dupa 1 puzzle de piese adunate,aranjate,imbinate ,vine si 1 hokus-pokus privind lichidul asortat,dedicat datator de viatza. )))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 28.09.2021 la 2:31, _Raul_ a spus:

La topicuri de genul ai doua variante:

- intri in hora deliriumului

- iei in balon pe toata lumea

 

Din respect pentru diversitatea culturala, incerc sa ma opresc aici cu trollingul. 

Dar natura nu ma lasa, asa ca trec la varianta doua.

🤣😅🤣😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, turanoid a spus:

Dupa ce s-au rebucsat cilindrii cu camasi Skoda,nu s-a mai potrivit garnitura clingherit/ Cu,asa ca am ramas la curu gol doar in clingherit...ani de zile,fara probleme.Motor abuzat;Dupa primul ciclu termic,restrans chiulasa,doar atait.Mai zilele noastre,un clingherit de 3mm,lubrefiat cu-n silicon termic cu particule de Cu pt chiulase,restrans,si se bucifereaza cu 90-100 km/h paralel cu contemporaneitatea,satisfacubil.

Experienta mea cu garnituri mai groase decat prevedea legea nu a fost una cu final fericit.

Maxim 2mm putam sa introduc fara sa am probleme cu reglarea tachetilor.

Odata cu ridicarea chiulasei cu un mm tijele impingatoare se dovedesc prea scurte, sau mai bine zis surubul tachetului nu este destul de lung, asezam piulita pe partea opusa, sub tachet pentru a recupera inaltimea aparuta.

Si problema nu este doar asta ci faptul ca se modifica unghiul de impingere al tachetului pe coada supapei ceea ce duce la o solicitare in plus al culbutorilor,  am gasit un culbutor spart la unul dintre Simson-uri care este foarte posibil sa fi avut aceasta cauza.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Versiune alternativă la

On 9/28/2021 at 2:31 AM, _Raul_ said:

La topicuri de genul ai doua variante:

- intri in hora deliriumului

- iei in balon pe toata lumea

este să nu cumperi motocicletă de la România pentru că există probabilitatea ca unii să fi avut deja "idei" (cu sechele de la mecanizarea agriculturii) şi au umblat prin ele (adică le-au f.tut). Valabil uneori şi la cele din Italia.

Neamţul este educat să nu "se bage" unde nu se pricepe (şi unde nu-i fierbe oala), românul a fost însă obligat să "se descurce", cu sau fără opinci.

Motiv pentru care preferă motociclete (mai) "virgine" şi de pe "dincolo". Şi implicit cu golirea buzunarelor, prin orice metodă. Principiu valabil şi la alte bunuri şi bunătăţi. Majoritatea foarte discutabile.

Însă conţinutul sticlei de şampanie rămâne valabil. Deci, nu avea gusturi rele

On 9/27/2021 at 7:34 PM, m72story said:

Domnul Dudau

👍

 

 

 

În rest, au mai fost ceva încercări entuziaste

R.thumb.jpg.2bda2ab689b88dfa5c3799c6ea1e7008.jpg

dar tot sugrumate periodic, după principiul de la Coloana Infinitului (Brâncuşi).

Aşa că s-a aprobat /copiat Simson SR2 (Carpaţi) şi Zundapp KS 50 (Mobra).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, patrick1 a spus:

Versiune alternativă la

este să nu cumperi motocicletă de la România pentru că există probabilitatea ca unii să fi avut deja "idei" (cu sechele de la mecanizarea agriculturii) şi au umblat prin ele (adică le-au f.tut). Valabil uneori şi la cele din Italia.

Neamţul este educat să nu "se bage" unde nu se pricepe (şi unde nu-i fierbe oala), românul a fost însă obligat să "se descurce", cu sau fără opinci.

Motiv pentru care preferă motociclete (mai) "virgine" şi de pe "dincolo". Şi implicit cu golirea buzunarelor, prin orice metodă. Principiu valabil şi la alte bunuri şi bunătăţi. Majoritatea foarte discutabile.

Însă conţinutul sticlei de şampanie rămâne valabil. Deci, nu avea gusturi rele

👍

 

 

A se observa gatul, facut exact si cu preczie pentru o garnitura manufactura.

Buchetul imperial si perlele aristrocratice, pai cine a zis ca batranii aveau gusturi rele, nu ziceau ca merg sa ia bautura ci ca se duc sa repare Simsonul, altfel nu mai plecam la iarba verde...

moet-chandon-imperial-brut-12l-1200cl-12-sampanie.jpg

_Fiti amabila doamna, dupa ce imi fac garnitura o primiti retur?

Promit sa o tin la loc uscat si racoros si nu prea multa lumina, nici macar nu o zgudui.

IMG-20210927-WA0037.jpeg

IMG-20210922-WA0011.jpeg

index.jpg

Incerc sa montez un cadru de Duna pe Simson, sunt niste virgule

 

index.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mofturi..culbutori,tije,milimetri...compresie...uite cum se masoara compresia;lasi avansul la 3,5-3,8mm  ,dai o carja...apoi in functie de distanta fata de locul unde slapul revine la sol,sti cum esti...daca e doar la un metru,esti pe mediocru;peste gard la vecini-good to go;daca nu-l mai gasesti,esti pe racing.Apoi se readuce avansul la 3mm,daca esti pe avans fix.

 

Daca esti pe avans fix,ai nevoie de compresie mai cu bun simt pentru a tine stresul mecanic la nivel moderat.Asta o jonglezi din garnituri,in fct de ce piston ai;La noi asta a fost cheia succesului la anduranta;regula de 3 simpla;3mm avans,3mm garnitura(colapseaza cand se restrange chiulasa),3 carje max,la rece.Daca n-a luat-o la a 3-a,reincepi ciclul,cu 3 injuraturi.S-au pus si pastile intre culbutori/supape.Aprindere Bosch,carb de Minsk,ochelari de schi second hand.Utilizator zilnic; naveta  ,vara-iarna,uneori chiar 80km dus-intors,sf de sapt. 2-300 km...10+ani.

Asa e,    nu oricine merge cu Simsonul...eram Ghost Rider pe 3 judete,baby!;mai ales noaptea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, turanoid a spus:

Mofturi..culbutori,tije,milimetri...compresie...uite cum se masoara compresia;lasi avansul la 3,5-3,8mm  ,dai o carja...apoi in functie de distanta fata de locul unde slapul revine la sol,sti cum esti...daca e doar la un metru,esti pe mediocru;peste gard la vecini-good to go;daca nu-l mai gasesti,esti pe racing.Apoi se readuce avansul la 3mm,daca esti pe avans fix.

 

Daca esti pe avans fix,ai nevoie de compresie mai cu bun simt pentru a tine stresul mecanic la nivel moderat.Asta o jonglezi din garnituri,in fct de ce piston ai;La noi asta a fost cheia succesului la anduranta;regula de 3 simpla;3mm avans,3mm garnitura(colapseaza cand se restrange chiulasa),3 carje max,la rece.Daca n-a luat-o la a 3-a,reincepi ciclul,cu 3 injuraturi.S-au pus si pastile intre culbutori/supape.Aprindere Bosch,carb de Minsk,ochelari de schi second hand.Utilizator zilnic; naveta  ,vara-iarna,uneori chiar 80km dus-intors,sf de sapt. 2-300 km...10+ani.

Asa e,    nu oricine merge cu Simsonul...eram Ghost Rider pe 3 judete,baby!;mai ales noaptea...

 The Ghost of Macon Jones (Joe Bonamassa)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 minutes ago, turanoid said:

dai o carja...apoi in functie de distanta fata de locul unde slapul revine la sol,sti cum esti...daca e doar la un metru,esti pe mediocru;peste gard la vecini-good to go;daca nu-l mai gasesti,esti pe racing.Apoi se readuce avansul la 3mm,daca esti pe avans fix.

Pentru asta s-a şi montat magnetou pe Simson (deşi ai şi dinam): ca să nu ai scânteie şi să nu sari peste gard la vecini la o "cârjă" de-a ta prea anemică. Cu scânteie care să nu te dea pe tine peste cap (sau peste gleznă) - ci pe el (doar dacă i-o tragi vârtos).

Dar între timp s-au descoperit şi ceva tranzistori care pot fi comandaţi cu întârziere monostabilă (şi anulare de avans) măcar la pornire.

Nu cu regula de 3 în 1 (garnituri), asta merge la plicuri de ness.

Alţii au raport de compresie de 12/1, nu 7,5/1. Şi nu musai cu nitrometan  :)

 

Asta la 150cmc /cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aclimatizat eu un Duna la Simsonul vecinului.Daca dau de el,fac o poza azi -maine.Sti ca tre sa ti cont de decalajul dintre centrul rotilor.Si rigidizat un pic suspensia pe atas(bara de torsiune),altfel atelajul se comporta ca o barca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, turanoid a spus:

Am aclimatizat eu un Duna la Simsonul vecinului.Daca dau de el,fac o poza azi -maine.Sti ca tre sa ti cont de decalajul dintre centrul rotilor.Si rigidizat un pic suspensia pe atas(bara de torsiune),altfel atelajul se comporta ca o barca.

Nu stiu, nu am folosit niciodata Simsonul cu atas, ce sa mai spun despre adaptarea atasului de Duna pe Simson.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 hours ago, ENEOS said:

În ce an era asta? Că Fiat 850 costa nou 36000 lei în '66, +30 k mi se pare enorm pt o 🏍️

Nu ştiu prin ce an era ... dar prin anii '70+ o Dacia 1300 costa spre 70.000 de lei şi nu era material de aviaţie de la I.A.R.

Probabil că de asta era o motocicletă - prototip "astronomică" şi nu un RT (Reichstyp-Motorräder).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...