Jump to content

m72story

Membru
  • Content Count

    372
  • Joined

  • Last visited

About m72story

Contact Methods

  • Yahoo
    romeo_mihail@yahoo.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    bucuresti
  • Carnet moto din
    1999
  • Motocicleta
    Simson, M72, KZ400, KZ650 SR, IMZ 750

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    M72, Simson, Kawasaki SR, Kawasaki Z400 Twin
  • Interests
    -

Recent Profile Visitors

1,320 profile views
  1. 4 zecimi peste cota de alezare inseamna mai mare decat cota cu 04 4 zecimi sub cota inseamna mai mic decat cota de alezare. Cornelica a zis ca mesterul a lasat 4 zecimi peste adica+04, de unde deducem ca pistonul nu intra, cum ar putea fi clopot? Dumneata vrei sa spui ca daca ar fi alezat cu 04 sub cota ar fi clopot. Este cazul ca in astfel de posturi tehnice sa stapanim termenii, frazele si ideile. Am explicat clar ca daca pistonul este peste cota, mai mare decat cota care sunt pasii de urmat cu dimensiunile pe care le consider implementabile: -004 pe fusta pistonului si -04 pe sectiunea port-segment. Personal mi-am strunjit din niste pistoane aceste dimensiuni pentru un M, merge ceas.
  2. 4 zecimi peste cota de dilatatie....... pistonul nu avea conicitate.... In acest caz trebuie facut urmatorul lucru: Se masoara cilindrul cu micrometrul. Se ia pistonul si se prinde în universal astfel incat prelucrarea sa fie facuta dintr-o singura prindere si sa fie foarte bine centrat, cu ceasul comparator. Se corecteaza fusta pistonului astfel incat sa aiba 004 sub cota de alezare. Deasupra boltului in regiunea calotei se ia pierdut pentru a ajunge la 05 pe minus fata de cota de alezare pe regiunea port-segment. Dupa ce faci operatiile de mai sus verifici daca mai intra segmentii, daca este cazul corectezi canalul segmentilor, vezi cu stopperul de segment! După prelucrările de mai sus corectezi cu o pilă în stil artizanal dar cu grijă 2-4 zecimi din zona de presare a boltului, pe ambele laturi ale pistonului. Domnul respectiv are un atelier nu are fabrica de pistoane, fabrica de pistoane era la ALRO in anii 80.
  3. Grupul Sud s-a pus in miscare pe ruta Bucuresti-Caracal-Drobeta-Herculane. Este compus din doua Jawa, un Nipru, un Ij si o plasticata. Grupul Nord va pleca luni spre Baia de Fier cu jonctiune la Obarsia Lotrului.
  4. Oare ce toleranta de dilatare a lasat mesterul astfel incat inteleg ca un piston pe care ai pus mana deci avea maxim 80 de grade (la acea temperatura nu poti sa il ti in mana mai mult de 4-5 secunde) sa nu mai intre pe cilindru? Cat de prost sa fie un aluminiu care sa se dilate la 50-60 de grade mai mult de 3-4 sutimi? Daca mai imi spui ca nu a intrat cu regiunea port-segmenti mi se pare deja o abramburica, avand in vedere ca acea regiune are un rost de dilatare cu o medie de 5 zecimi sub mantaua pistonului. Domnul la care faci referire cred ca il cheama Misu- 0761190588
  5. Salut, Daca vrei sa mergi cu el, sa te bucuri de drum si sa il faci functional pune-i o adaptare pe carter si monteaza-i o aprindere de Voshod/Minsk O sa uiti de orice alte probleme si neajunsuri, am trei amici care au o astfel de adaptare pe IJ-ul monocilindru si au uitat de aceste detalii. Altfel va fi o frectie la picior de lemn Daca motocicletele astea aveau aprindere si carburatie decente erau mai multe astazi. Succes
  6. Il poti intreba pe bulgar care este cea mai buna calitate la piston de jupiter pe care ti-o poate oferi. Nu am avut senzatia ca ar umbla cu cioara vopsita. Gaspar din experientele anterioare de acum.cativa ani, stiu ca aducea o singura calitate, cea mai ieftina.
  7. Salut. Un amic a cumparat de pe motobile bg pistane de jupiter 4 cota STD. Pistoaele aveau stanta la intetior, turnarea fara bavura interioara si material decent prelucrat. Fata de cele pe care le avea deja in motor cu aspect de ceaun pe umerii de asezare al boltului si mantaua interioara, aspectul era net superior. La lovire un sunet specific al materialului dens de clopot, specific aliajului cu o densitate buna.
  8. Salut, caut cele doua piese compatibile Nipru frana spate. Ofer recompensa.
  9. De principiu scule precum; leviere, tubulare, surubelnite, pompa pentru roti, fire, banda izoliera, ulei de rezerva vom avea noi cu atasele. Cum este firesc ca fiecare sa isi cunoasca odrasla si slabiciunile sale recomand ca fiecare sa isi ia de rezerva ceea ce stie ca poate cadea precum platină, bujie, condensatori etc. Cum avem dimensiune diferita la camere sa aveti dimensiunea corespunzatoare ca rezerva. In rest curaj si incredere, restul se rezolva de la sine si in echipa. Din experienta de pana acum primii 100 de km sunt mai cu teama, apoi se capata curaj si lucrurile vor fi mai relaxate. Oricum ar fi recomand doritorilor sa plimbe odraslele macar 200 de km pana la plecare, in cazul in care sunt hibe ele vor aparea pana atunci, daca au ceva de zis iti vor zice si vei actiona in consecinta. La editiile anterioare nu am avut niciodata incidente grave care sa necesite remorcare sau o depanare mai mult de 2 ore. Am avut situatii precum: platini impuscate, contacte incorecte, apa pe la fise si ca atare scantei lipsa, ulei pe la sabotii grupului spate. Sunt de parere ca nu exista motoare proaste, facute sa intepeneasca restaurate sau nu in garaje. Sunt ori mecanici nepriceputi, ori utilizatori indiferenti si stangaci cu folosirea motoarelor.
  10. Salut. Sunt bineveniti cei cu motociclete comuniste sau cu atas, ETZ-ul se califica, japonezele ba. Se va dormi la cort cu echipamentul pe care il are fiecare in dotare. Detaliile privind ora si locul de plecare se vor puncta cu cateva zile inainte. In datile precedente s-a plecat la crapatul zorilor cu intalnire la Petrom-ul de la intrare pe autostrada, iesire din Militari. Se circula in coloana viteza este de 60km/h. Ca echipament: Cort, sac de dormit, izopren. De mancare se va cumpara pe traseu fiecare dupa gustul lui, ca sursa de foc incerc sa incarc o butelie de 4kg care ne va ajuta la ciorba de seara si cafeaua de dimineata.
  11. Pai si acum ce sa facem, ne inchidem in casa si aruncam cheia de teama ca este vreun prost pe strada? De cand e lumea si pamantul aerul si fraierul exista. Tine de cititor sa cearna. neghina de samanta.
  12. Suna bine modificarile tale. Nu inteleg de ce nu ai avut curiozitatea sa testezi ambreiajele auto pe care ziceai ca le ai, menajai ghidurile volantei. La faza cu bila marita pe retur m-ai pierdut. La cazanele astea problema este turul, presiunea pompei, nu returul. Poate nu vizualizez eu respectiva bila si functionalitatea ei.....
  13. Erau vremuri restrictive, piesele noi erau proohibitive, solutiile erau inventive, pe alocuri revolutionare. Oricum oamenii erau mai indemanatici, nevoia ii invata si educa. Un sofer profesionist iti depana Buceagul pe marginea drumului N-ar fi rau sa facem un top integral cu solutii mecanice din folclor gen celor de mai sus sau curea de piele lipita pe saboti, dopuri de pluta lipite pe discuri de ambreiaj si altele.
  14. Si stingeti puitin benzina cu niste motorina. Astia fac acum diluant nu benzina ca sa se incadreze in normele de poluare, foarte buna la injectie dar incinge rau si arde violent pentru motoarele astea. Eu dupa cum am mentionat am fost surprins sa vad de cat de bine merge M-ul pe 2/3 motorina. De atunci la 10 diluant auto pun si 2 motorina, lubrifiaza si arde mai lent. Cu fix aceleadi setari cu 2/3 motorina mergea 85km/h, cu benzina la 75km/h se umflau pistoanele de el (pistoane de Mazda).
  15. Referitor la lipirea sabotilor. Din intamplare mi-a cazut din mana un sabot cumparat din sțocurile actuale de la domnul G. La contactul cu solul materialul de frictiune a cazut de pe suportul de aluminiu, era lipit in doua puncte. Oricat de prost l-as lipi, mai rau de atat nu aveam cum sa il fac. Subliniez ca merg de cativa ani cu acel adeziv in special prin munti, niciodata nu am avut probleme. Si pentru putin folclor tehnic, cu ce lipeau inaintasii sabotii la ARO? Se pare ca topeau dresurile doamnelor si cu acel clei mergeau linistiti.
×
×
  • Create New...