Stefan5 Postat Februarie 26 Share Postat Februarie 26 Salutare, Detin un Yamaha YP 125 an 2006 carburatie si am o nedumerire foarte mare legata de circuitul pompei de apa deoarece manualul de service si par-list-ul difera de ce am eu montat. In manualul de service si part list-ul tuturor modelelor ce le gasesc pe internet, pompa de apa are 2 iesiri mici, una ce face bypass la termostat si una ce merge in corpul transmisiei( nu inteleg pentru ce). La agregatul meu nu am decat una singura ( numerotata cu 1). Bypass-ul la termostat se face printr-un furtun ce vine de langa senzorul de temperatura apa(2) , intra in corpul carburatorului ca intr-un T (3), iar de acolo (4) merge dupa termostat (5). Intrebarile mele sunt: 1) ce rol are acea iesire mai mica de la pompa de apa ce merge in transmisie? Ceva vacum? Daca da, atunci pentru ce? 2) acel T de pe carburator este colmatat cu rugina, cand am spalat instalatia nu am reusit prea bine sa curat si acea zona pentru ca are diametrul interior foarte mic. Nu as putea sa renunt la acea legatura si sa leg direct furtunul de la 2 la 5 ? 3) imi puteti recomanda o varianta alternativa de termostat ? Unul original costa 250-300 si mi se pare un pic cam mult Va multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Februarie 27 Share Postat Februarie 27 Pare scump termostatul dar banuiesc ca e original, in afara de asta il schimbi si nu mai ai treaba cu el multi ani de acum incolo. Circuitele de apa ar trebui lasate asa cum sunt, chiar daca poate nu sunt esentiale pentru racirea motorului nu sunt greu de intretinut si e pacat sa aduci niste modificari doar din comoditate. Insista sa cureti acel T, nu poate fi atat de infundat incat sa nu-l poti decolmata, eventual foloseste niste solutii (ex: detartrant, otet, etc). LE: sa folosesti antigel, rugina a aparut pt ca cineva a bagat apa in loc de amestec antigel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefan5 Postat Februarie 27 Autor Share Postat Februarie 27 Ok, atunci voi merge pe varianta termostatului original. Am folosit si otet si solutie de spalat radiatoare, majoritatea mizeriei si ruginei a iesit, insa acel "T" e in continuare infundat (daca suflu in el, nu iese pe partea cealalta). Dupa cum spuneam, diametrul interior este foarte mic, am reusit cu un ac sa mai curat dar partea ce e comuna cu cealalta iesire nu am reusit sa ajung la ea. Pana acum scuterul nu a avut termostat (datorita unor meseriasi dintr-un service) si e posibil ca acea portiune sa nu fi avut presiune suficienta sa ajunga cum trebuie solutiile, insa nici nu as vrea sa fortez pompa, banuiesc ca nu e prea sanatos sa se invarata si sa bage presiune intr-un circuit in care bypass-ul nu functioneaza pana cand termostatul nu se deschide. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.