yo4hgx Postat Mai 8 Share Postat Mai 8 Pai eu ce-am zis? “Cilindrul in care se misca clapetele”… adica, lagar? TPS-ul miscat 0.5mm nu ar trebui sa faca nici o diferenta notabila, ai atins tu altceva pe acolo. Nu e nevoie sa cumperi ceasurile, poti merge la un mecanic sa iti faca sincronizarea, desi daca zici ca mai ai si alt motor bi sau multi-cilindru ar merita, plus ca o faci tu cu mana ta. Oricum, daca exista uzura asa de mare in lagarele fluturasilor (asa le zice in jargon la clapete) ma intreb in ce stare sunt segmentii sau cuzinetii?! Acuma sincer, daca nu te pricepi de ce nu ai luat pe cineva cu tine sa o verifice inainte de a o cumpara? Sau problemele au aparut dupa?… 73 si sa ne auzim in banda! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Mai 8 Share Postat Mai 8 Păi ori e prima 🏍, ori mai există Honda aia din 77 și a avut și scuter de mic copil?!? Trecem peste. La TPS n-ar fi trebuit să umbli, calibrarea lui e f fină (adică 1/2 mm e mult) și dacă valorile sunt eronate poate să ajungă motorul să funcționeze cu amestec sărac de unde => motor kaputt. Au mai schimbat alții TPS, l-au calibrat după ureche și după un drum mai în forță s-au trezit cu tot uleiul în airbox... Honda de exemplu la unele modele cel puțin nu livrează TPS separat ci doar ansamblul complet clapete + senzor calibrat din fabrică. Presupun că se poate calibra cu ajutorul meniului de diagnoză al tabloului de bord, cel puțin așa am văzut la alte modele Yamaha de prin anii 2000+. Oricum acel senzor influențează egal toți cilindri, deci n-are cum să-ți rezolve problema unuia mai leneș. Dacă nu vrei vacuumetre poți improviza cu niște furtun transparent un dispozitiv chiar precis, găsești pe net informații destule despre cum se face. Mai bine ai fi dat clapetele jos și le-ai fi aliniat cu un calibru pe toate (de preferat ceva rotund, nu leră), le și curățai și poate nu ar mai fi agățat. Făcând alinierea așa se obține o sincronizare cât de cât, eu așa fac cand le demontez și apoi cu ceasurile mai corectez fin, de regulă valorile sunt apropiate după calibrarea mecanică. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EL Ciupacabra Postat Mai 9 Share Postat Mai 9 5 hours ago, ENEOS said: Păi ori e prima 🏍, ori mai există Honda aia din 77 și a avut și scuter de mic copil?!? Trecem peste. La TPS n-ar fi trebuit să umbli, calibrarea lui e f fină (adică 1/2 mm e mult) și dacă valorile sunt eronate poate să ajungă motorul să funcționeze cu amestec sărac de unde => motor kaputt. Au mai schimbat alții TPS, l-au calibrat după ureche și după un drum mai în forță s-au trezit cu tot uleiul în airbox... Honda de exemplu la unele modele cel puțin nu livrează TPS separat ci doar ansamblul complet clapete + senzor calibrat din fabrică. Presupun că se poate calibra cu ajutorul meniului de diagnoză al tabloului de bord, cel puțin așa am văzut la alte modele Yamaha de prin anii 2000+. Oricum acel senzor influențează egal toți cilindri, deci n-are cum să-ți rezolve problema unuia mai leneș. Dacă nu vrei vacuumetre poți improviza cu niște furtun transparent un dispozitiv chiar precis, găsești pe net informații destule despre cum se face. Mai bine ai fi dat clapetele jos și le-ai fi aliniat cu un calibru pe toate (de preferat ceva rotund, nu leră), le și curățai și poate nu ar mai fi agățat. Făcând alinierea așa se obține o sincronizare cât de cât, eu așa fac cand le demontez și apoi cu ceasurile mai corectez fin, de regulă valorile sunt apropiate după calibrarea mecanică. Eu stiu ca Yamaha foloseste TPS la motoarele cu carburatie doar pentru a regla timingul aprinderii. Nu poate rezolva problema aparuta pe un singur cilindru. La injectie intr-adevar coreleaza datele obtinute de la mai multi senzori pentru a determina cantitatea de combustibil injectata. Un TPS prost reglat pe carburatie va duce la o aprindere prematura cand nu e cazul, cu efectele de rigoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Mai 9 Share Postat Mai 9 Acum 3 minute, EL Ciupacabra a spus: motoarele cu carburatie Așa e, doar că R6 2003 e injecție. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EL Ciupacabra Postat Mai 9 Share Postat Mai 9 (editat) 8 minutes ago, ENEOS said: Așa e, doar că R6 2003 e injecție. Sorry, my bad. Aveam impresia ca Yamaha a introdus injectia pe modelul asta incepand cu 2007. E din 2003 de fapt. Editat Mai 9 de EL Ciupacabra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Microbec Postat Mai 9 Share Postat Mai 9 17 hours ago, Microbec said: Pana la urma, functioneaza foarte bine, sau nu? Ca eu nu prea stiu ce sa inteleg din postarile astea doua. La asta nu am primit raspuns. Dar cum se impaca asta de mai jos 21 hours ago, aureltv said: am o varsta si nu suport vechiturile cu achizitionarea unei "adolescente" din 2003? Si a unei "mature" din 1977? Mai on topic: recomand un mecanic sau un service. Aici vei obtine niste pareri, nu vei repara motocicleta (care oricum merge foarte bine) si problemele se vor agrava. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aureltv Postat Mai 9 Autor Share Postat Mai 9 Va salut domnilor . Ca sa nu va mai bruiez inchei : Yamaha R6 , am cumparat-o pentru fiul meu .Defectul a aparut repet aleator, dupa un timp. De umblat am umblat citind si intreband inainte - la TPS , multi recomanda sa nu umbli dar un prieten care a construit singur un motor cu 3 roti nebrevetat a spus : scoate fisa la TPS ca va functiona si fara. Sunt de acord ca un senzor pe axul clapetelor nu este pus fara rost . Moto HONDA din 77 nu am cumparat-o inca dar am sa ma mai gandesc. Necesita sincronizarea si calibrarea carburatoarelor. Am sa va tin la curent cu efectul corectiei asupra TPS . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Mai 9 Share Postat Mai 9 Acum 18 ore, aureltv a spus: Pentru ca sa vedeti ca sunt de treaba va spun ce am gasit : clapetele de acceleratie au uzura chiar cu o tendinta de agatare la ralanti. Am corectat foarte putin pozitia senzorului aflat in capatul axului clapetelor si functioneaza . La masuratoare de temperatura a tevilor de evacuare am gasit 2 cu diferenta de circa 40 de grade. La cealalta intrebare : fiul are 28 de ani ,este politist la Rutiera Bucuresti si completare : la varsta de 9 ani a avut primu scuter . Asa ca ..... Sa auzim de bine . ma scuzați ,tata socru, aveți o poza cu fiul dvs ? Cât încă mai vad...cu ochelari e adevărat, dar cât de cât.. nu merg pe bajbaite.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Mai 9 Share Postat Mai 9 Acum 28 minute, aureltv a spus: scoate fisa la TPS ca va functiona si fara. Da. Cu amestec f bogat însă. Acum 28 minute, aureltv a spus: am umblat citind si intreband inainte Internetul e o mare ladă de gunoi, selectarea informațiilor corecte/utile nu e simplă întotdeauna. Acum 30 minute, aureltv a spus: HONDA din 77 nu am cumparat-o inca dar am sa ma mai gandesc Cum era, "urăsc vechiturile"? Acum 25 minute, Flower-Power a spus: ma scuzați ,tata socru, aveți o poza cu fiul dvs ? Cât încă mai vad...cu ochelari e adevărat, dar cât de cât.. nu merg pe bajbaite.. Așa disperată ești după uniformă? Că dacă îi cumpără tăticu 🏍... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flower-Power Postat Mai 18 Share Postat Mai 18 Nu iti tine respirația...ca vad ca nu am primit poza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.