Sari la conținut

YAMAHA R 6 din anul 2003.


Postări Recomandate

Pai eu ce-am zis? “Cilindrul in care se misca clapetele”… adica, lagar? TPS-ul miscat 0.5mm nu ar trebui sa faca nici o diferenta notabila, ai atins tu altceva pe acolo. 
 

Nu e nevoie sa cumperi ceasurile, poti merge la un mecanic sa iti faca sincronizarea, desi daca zici ca mai ai si alt motor bi sau multi-cilindru ar merita, plus ca o faci tu cu mana ta. 
 

Oricum, daca exista uzura asa de mare in lagarele fluturasilor (asa le zice in jargon la clapete) ma intreb in ce stare sunt segmentii sau cuzinetii?! Acuma sincer, daca nu te pricepi de ce nu ai luat pe cineva cu tine sa o verifice inainte de a o cumpara? Sau problemele au aparut dupa?…

 

73 si sa ne auzim in banda!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi ori e prima 🏍, ori mai există Honda aia din 77 și a avut și scuter de mic copil?!? 🤔

Trecem peste.

La TPS n-ar fi trebuit să umbli, calibrarea lui e f fină (adică 1/2 mm e mult) și dacă valorile sunt eronate poate să ajungă motorul să funcționeze cu amestec sărac de unde => motor kaputt. Au mai schimbat alții TPS, l-au calibrat după ureche și după un drum mai în forță s-au trezit cu tot uleiul în airbox... Honda de exemplu la unele modele cel puțin nu livrează TPS separat ci doar ansamblul complet clapete + senzor calibrat din fabrică. Presupun că se poate calibra cu ajutorul meniului de diagnoză al tabloului de bord, cel puțin așa am văzut la alte modele Yamaha de prin anii 2000+. Oricum acel senzor influențează egal toți cilindri, deci n-are cum să-ți rezolve problema unuia mai leneș. Dacă nu vrei vacuumetre poți improviza cu niște furtun transparent un dispozitiv chiar precis, găsești pe net informații destule despre cum se face. Mai bine ai fi dat clapetele jos și le-ai fi aliniat cu un calibru pe toate (de preferat ceva rotund, nu leră), le și curățai și poate nu ar mai fi agățat. Făcând alinierea așa se obține o sincronizare cât de cât, eu așa fac cand le demontez și apoi cu ceasurile mai corectez fin, de regulă valorile sunt apropiate după calibrarea mecanică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, ENEOS said:

Păi ori e prima 🏍, ori mai există Honda aia din 77 și a avut și scuter de mic copil?!? 🤔

Trecem peste.

La TPS n-ar fi trebuit să umbli, calibrarea lui e f fină (adică 1/2 mm e mult) și dacă valorile sunt eronate poate să ajungă motorul să funcționeze cu amestec sărac de unde => motor kaputt. Au mai schimbat alții TPS, l-au calibrat după ureche și după un drum mai în forță s-au trezit cu tot uleiul în airbox... Honda de exemplu la unele modele cel puțin nu livrează TPS separat ci doar ansamblul complet clapete + senzor calibrat din fabrică. Presupun că se poate calibra cu ajutorul meniului de diagnoză al tabloului de bord, cel puțin așa am văzut la alte modele Yamaha de prin anii 2000+. Oricum acel senzor influențează egal toți cilindri, deci n-are cum să-ți rezolve problema unuia mai leneș. Dacă nu vrei vacuumetre poți improviza cu niște furtun transparent un dispozitiv chiar precis, găsești pe net informații destule despre cum se face. Mai bine ai fi dat clapetele jos și le-ai fi aliniat cu un calibru pe toate (de preferat ceva rotund, nu leră), le și curățai și poate nu ar mai fi agățat. Făcând alinierea așa se obține o sincronizare cât de cât, eu așa fac cand le demontez și apoi cu ceasurile mai corectez fin, de regulă valorile sunt apropiate după calibrarea mecanică.

Eu stiu ca Yamaha foloseste TPS la motoarele cu carburatie doar pentru a regla timingul aprinderii. Nu poate rezolva problema aparuta pe un singur cilindru.

 

La injectie intr-adevar coreleaza datele obtinute de la mai multi senzori pentru a determina cantitatea de combustibil injectata.

 

Un TPS prost reglat pe carburatie va duce la o aprindere prematura cand nu e cazul, cu efectele de rigoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, EL Ciupacabra a spus:

motoarele cu carburatie

Așa e, doar că R6 2003 e injecție.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postat (editat)
8 minutes ago, ENEOS said:

Așa e, doar că R6 2003 e injecție.

Sorry, my bad. Aveam impresia ca Yamaha a introdus injectia pe modelul asta  incepand cu 2007. E din 2003 de fapt.

Editat de EL Ciupacabra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 hours ago, Microbec said:

Pana la urma, functioneaza foarte bine, sau nu? Ca eu nu prea stiu ce sa inteleg din postarile astea doua.:moron:

La asta nu am primit raspuns.

 

Dar cum se impaca asta de mai jos

21 hours ago, aureltv said:

am  o  varsta  si  nu  suport  vechiturile

cu achizitionarea unei "adolescente" din 2003? Si a unei "mature" din 1977?:moron:

 

Mai on topic: recomand un mecanic sau un service. Aici vei obtine niste pareri, nu vei repara motocicleta (care oricum merge foarte bine) si problemele se vor agrava.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va  salut  domnilor .  Ca  sa  nu  va  mai  bruiez inchei : Yamaha  R6 , am  cumparat-o  pentru  fiul  meu .Defectul  a  aparut  repet  aleator,  dupa  un  timp.

                                                                                          De  umblat   am  umblat  citind  si  intreband  inainte - la  TPS  ,  multi  recomanda  sa  nu  umbli  dar  un 

                                                                                          prieten  care a  construit  singur  un  motor  cu  3  roti  nebrevetat  a  spus : scoate  fisa   la  TPS    ca   va 

                                                                                          functiona  si  fara.  Sunt  de  acord  ca  un  senzor  pe  axul  clapetelor  nu  este  pus  fara  rost .

                                                                                          Moto   HONDA  din  77  nu  am  cumparat-o  inca  dar  am  sa  ma  mai  gandesc. Necesita  sincronizarea 

                                                                                          si  calibrarea  carburatoarelor.

 

Am  sa  va  tin  la  curent  cu  efectul  corectiei  asupra  TPS .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, aureltv a spus:

Pentru  ca   sa  vedeti  ca  sunt  de  treaba  va  spun  ce  am  gasit  : 😂 clapetele  de  acceleratie  au  uzura  chiar  cu  o  tendinta  de  agatare  la  ralanti.

Am corectat  foarte  putin  pozitia  senzorului  aflat  in  capatul  axului  clapetelor  si  functioneaza  .  La  masuratoare de  temperatura  a  tevilor  de  evacuare  am  gasit   2  cu  diferenta  de  circa  40  de  grade.  La  cealalta  intrebare  : fiul   are  28  de  ani  ,este  politist  la  Rutiera   Bucuresti  😇😍 si  completare  :  la  varsta  de  9 ani  a  avut  primu  scuter .  Asa  ca  .....

Sa  auzim  de  bine .

😂😂😂 ma scuzați ,tata socru, aveți o poza cu fiul dvs ? Cât încă mai vad...cu ochelari e adevărat, dar cât de cât.. nu merg pe bajbaite..😂😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, aureltv a spus:

scoate  fisa   la  TPS    ca   va 

                                                                                          functiona  si  fara.

Da. Cu amestec f bogat însă.

Acum 28 minute, aureltv a spus:

am  umblat  citind  si  intreband  inainte

Internetul e o mare ladă de gunoi, selectarea informațiilor corecte/utile nu e simplă întotdeauna.

Acum 30 minute, aureltv a spus:

HONDA  din  77  nu  am  cumparat-o  inca  dar  am  sa  ma  mai  gandesc

Cum era, "urăsc vechiturile"? 🤔

Acum 25 minute, Flower-Power a spus:

😂😂😂 ma scuzați ,tata socru, aveți o poza cu fiul dvs ? Cât încă mai vad...cu ochelari e adevărat, dar cât de cât.. nu merg pe bajbaite..😂😂

:funny: Așa disperată ești după uniformă? Că dacă îi cumpără tăticu 🏍... 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...