Sari la conținut

Postări Recomandate

Buna!Am un ktm 200exc din 2005 si am cateva intrebari:

1.Daca cilindrul a fost bucsat mai merge inca o data bucsat?

2.Daca am avut piston cota D si vreau sa il schimb cu altul acceasi cota dar nou ar fi vreo problema?Pistonul vechi avea compresia destul de buna 16 17 dar momentan nu doresc schimbarea cilindrului sau rebucsarea acestuia.

3.Daca ii dau power valvul jos pentru a il curata ce trebuie sa schimb la el?

 

Mentionez ca este primul meu motor si m am incumetat sa il fac singur pentru a economisi bani.Apreciez orice raspuns!Multumesc!

Editat de Ktm200excSibiu
greseli gramaticale
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Desi am detinut doar EXC 250-300, nu 200, nu cred ca e diferenta. Astfel:

1. Bucsat? In ce sens? Cilindrii de EXC au nikasil pe interior, adica un material extremd e dur, dar casant. Daca proprietarul anterior a bucsat cilindrul doar facand la strung o bucsa de dimensiunea potrivita, dar din fonta moarta, aia nu tine. 

Bucsarea se poate repeta, ca doar alezezi cilindrul si ii bagi bucsa la cald. Insa trebuie sa fie bucsa speciala, nikasilata, gen asta.

https://piesemotor.ro/cilindruchiuloasa/10022-Bucsa-cilindru-KTM-EXC-SX-XC-W-250-2T-07--11-LA-Sleeves-09310639.html

Sau mai exista o varianta, renikasilarea cilindrului tau. dar cred ca aia se face doar pe cilindru original, nu pe unul deja bucsat.

Insa da telefon si aici, isi da si omul cu parera daca se mai poate face ceva:

https://www.motoardeal.ro/cilindripistoane/2681-renikasil-cilindru-2-timpi.html

A treia varianta e sa iei cilindru nou cu tot cu piston. 3600 lei.

https://ktmexc.ro/index.php?route=oem/ktm#y=46363&m=46377&f=48936

2. Piston cota D? Eu nu am auzit de asa ceva, poate doar aftermarket. KTM-ul face doar A, B, C. 

Oricum, trebuie masurat cilindrul. Il  duci la un atelier mecanic ce are multimetru de interior (in general cele ce fac planeitatea la chiulase de masini ar avea asa ceva). Si acolo il masori, vezi sa nu fie ovalizat. Si vezi ce dimensiune are si cilindrul, iar pe pistonul cota D citesti ce dimensiune are. Diferenta intre dimensiune cilindrului si a pistonului nu trebuie sa fie mai mare de 4 sutimi de mm.

Cat despre compresie....16-17, esti sigur? La un 250, de exemplu motorul nou are compresia de 12-13. Iar cand ajunge la compresia de 9 trebuie schimbat pistonul. La un 200, compresie de 16...mi se pare enorm. Mai masoara odata si cu alt compresmetru si verifica in manualul de reparatie intre cat si cat trebuie sa fie.

3. La powervalve se schimba oringurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...