Jump to content

mircea.cazachevici

Super Membru
  • Content Count

    1,095
  • Joined

  • Last visited

About mircea.cazachevici

  • Rank
    asds

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti-Buzau
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    Transalp 400,Husaberg 250

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna WR250

Recent Profile Visitors

1,142 profile views
  1. Care e diferenta dintre medium soft si medium standard? Soft e terenul pentru care e facuta sau soft e compozitia gumei? De 90-90-21 nu ai promo?
  2. Strict pe circuitul de motocross? E buna, am auzit ca e cam scump cand ajungi la schimburi de supapae si alte din astea (nu degeaba nu prea isi ia lumea pe aici Honde pentru enduro). Pentru enduro, pentru padure? Total contraindicat un cross de 450 folosit pentru enduro. Ia si citeste pe aici opinii si pareri cross versus enduro, si o sa vezi ce inseamna o chestie facuta strict pentru motocross folosita in padure: chin si injuraturi. Dar sunt banii tai....
  3. De obicei se folosesc anvelope de noroi (crampoane mai mari) daca esti in zona cu namoale, sau anvelope FIM cu diverse duritati, in functie de teren. Anvelope strict de noroi: Mitas 754: buna pe noroi, aluneca destul de tare pe radacini, tine mult (eventual iei cu dunga rosie, daca mai exista, aia e cu cauciuc foarte tare, dar esti pe patinoar daca dai de radacini). Anvelope mai de noroi: Michelin Starcross 5, bunicele pe noroi, asa si asa pe radacini. La fel, daca iei cu cauciuc mai dur, tine mult dar esti pe patinoar pe radacini-piatra. Anvelope FIM, care se descurca destul de bine pe mai toate terenurile: Mitas EF07, Michelin Enduro Competition Medium. La fel, daca vrei piatra si radacini la greu, iei cu cauciuc mai moale (de exemplu Mitas EF07 cu dunga verde sau chiar 2 dungi verzi), dar se tocesc mai repede. Daca iei cu dunga galbena (cauciuc de duritate medie) tin mai mult, dar nu sunt la fel de bune pe teren dur. Ca si optiune personala, am ramas la Michelin Enduro Medium in combinatie cu tubliss, cu presiune aproape de pana. Tractiune foarte buna pe piatra, acceptabila pe radacini, se consuma relativ greu, iar pe noroi e slabuta spre acceptabila. Pentru hard e cel mai bun compromis.
  4. Din nou, enduristii sunt rai ca strica, natura2000 sunt buni ca "administreaza rational" padurile....
  5. https://masterbike.ro/ro/scule-roti/3110-motocross-marketing-tyre-changer-color-gray.html
  6. Suzuki RM 125 e un motor de cross, neinmatriculabil. Faci cumva motocross? Sau vrei doar sa te dai cu el in padure? Daca il iei pentru padure, te atentionez ca nu e cea mai buna alegere. Vezi pe aici, in sectiunea "Motociclete Offroad", care sunt diferentele dintre motocicletele de enduro pursange si cele de motocross. Cu un enduro in padure te distrezi, cu un cross mai mult te chinui, injuri si nu intelegi cum de ceilalti reusesc sa urce pe acolo pe unde tu cazi continuu. Si, la revanzare, sa stii ca foarte multi stiu de aceste diferente si se feresc de cross-uri. Asa ca iti va fi foarte greu sa-l revinzi. Asa ca......daca te dai strict la motocross (ceea ce nu cred), merita sa il iei in considerare. Daca nu, uita de el.
  7. Imi pare rau, aceasta problema ma depaseste. Stiu ca atunci cand oala incepe sa se uzeze si apar rizuri pe margini, acolo unde calca placutele de ambreiaj, in prima instanta poti lua putin acea margine la indreptat cu flexul si problema se rezolva. Daca rizurile sunt prea pronuntate, atunci da, se schimba oala de ambreiaj. Vad ca esti din Iasi. Apeleaza la Oreste, de la Sprint Motors, e de treaba si sigur te va ajuta. Sunt operatiuni de diagnosticare pe care numai un mecanic cu multa experienta poate sa le faca, noi ne putem da doar cu parerea. Macar du-i motocicleta si plateste-i o diagnoza, si sigur vei afla lucruri interesante si multe tips&tricks despre cum trebuie sa faci o operatiune sau alta singur. Si ce anume e pe ultima suta de metri la motorul tau, ce trebuie sa schimbi urgent.
  8. 2011, 2T. Cred ca Motul Transoil 10w40 folosesc, nu 10w30. E recomandat 15w50, ca la orice KTM, insa nici cu 10w40 nu tuseste. E un pic mai subtire decat 15w50 la temperaturi scazute, deci isi da drumul ambreiajul in primele 2 minute de la pornirea motorului, agata mult mai putin timp. Si da, poti pune orice ulei de motor 10w40 sau 15w50 4T, sau 10w40 de cutie pentru motociclete, dar sa-l schimbi la 20 ore.
  9. Biela nu stiu sa se schimbe la ore, doar cand face zgomot. Eu unul nu am schimbat niciuna in 6-7 ani de 2T. Sau poate am avut eu noroc, nu stiu... Si, apropos de masuratori, KTM-ul (si, automat, Husqvarna) dau intervale de schimbare destul de mici fata de ce pot face piesele lor. Eu am luat Husabergul, i-am masurat imediat grosimea placutelor de ambreiaj, mi-a aratat ca erau fix la finalul vietii, si m-am intristat. Si totusi, cu ulei bun schimbat in cutie la 20 ore, acel ambreiaj m-a mai tinut inca 100 ore. La fel si pistonul, ei il dau la 80 ore dar merge si la 150 daca nu-l forjezi la maximum. Si la mai toate consumabilele e la fel.
  10. La 11,8 e la jumatatea vietii. Pistonul se inlocuieste la 80-100 ore pentru cei ce merg ca la curse tot timpul, la 150 ore la oamenii normali. Motorul vine de nou cu o compresie de 13 si se schimba cand ajunge compresia pe la 10, unii chiar pe la 9.(eu, cand l-am luat, avea 7, si a trebuit sa schimb si cilindrul) Inseamna ca motorul tau a fost folosit mai light si i s-a dat si ulei de amestec bun. Eu nu as desface motorul cu totul, as desface doar capacul de la cilindru si m-as uita la suprafata cilindrului, sa nu aiba puncte de nicasil sarite (semn ca s-a mers fara apa si s-a supraincalzit). Si, de asemenea, schimbate cele 2 oringuri de la capac (dupa 3 ani de zile, or fi si ele coapte, pret 30-40 lei ambele). De asemenea, poti sa-ti faci o idee despre piston si daca desfaci evacuarea, poti vedea prin fanta lateralul pistonului, exact partea care e cea mai expusa la uzura. Si, apropos, motorul tau nu e foarte diferit de EXC. Uite un manual de reparatie de EXC 250 2004-2010, macar sa-ti faci o idee asupra operatiunilor generale de mentenanta: https://drive.google.com/file/d/0B2-8B_LViIenTW1pb0NRRjNkcmc/view?pref=2&pli=1
  11. Nimeni nu o sa stea sa explice fiecarui nou-venit pe forum diferenta dintre cross si enduro. Ia si citeste pe aici diferentele, sa vezi de ce trebuie sa renunti la ideea de KTM SX sau Yamaha YZ. Doar enduro. In rest, posesorii de KTM 250 EXC-F imi spuneau ca, inainte de 2007, modelul asta ar fi cam prost, ar avea bube (nu am intrat niciodata in detalii, ca nu m-a interesat). Dupa, ar fi OK. La restul modelelor, e OK alegerea. Si, parerea mea, cu acte. Preferabil chiar inmatriculate.
  12. Cam asa: La prima motocicleta, am facut schimb cu un prieten. El cu a mea, eu cu a lui. La 10 ani dupa, eu inca mai am transalpul lui (actele sunt pe numele lui, nu-i bai), dar el a scapat de mult de a mea. Cu tot cu acte, placute, etc. A 2-a, vanduta de mine sambata, lasat "pe mai tarziu" actele, omul neinteresat de acte (era de hard enduro motorul)., omul l-a tinut o luna si l-a vandut la randul lui.....Eu am ramas cu el la financiar, dar si cu talon si carte. Deci la notar se rezolva? La prima nu mai stiu decat numarul, nu mai stiu seria sasiu, nimic. O pot afla de la financiar ca sa fac apoi declaratie pe proprie raspundere?
  13. Bun topicul....mai am si eu actele la o motoreta vanduta acum 8 ani, iar la alta de acum 10 ani nu mai am nimic. Vreo solutie minune? Vanzare-cumparare fictiva se mai poate si apoi dus la fiscal cu certificatul vanzare sa o scoata?
×
×
  • Create New...