Jump to content

mircea.cazachevici

Super Membru
  • Posts

    1,362
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti-Buzau
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    Beta 300, Transalp 400

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna 250, Husaberg 250

Recent Profile Visitors

2,354 profile views

mircea.cazachevici's Achievements

  1. De-aia stau eu la stopuri si ambuteiaje in 44 CP , si mai mult nici nu-mi trebuie. Tot acolo ajung. Recunosc, inca trebuie sa folosesc si benzinara la carat remorca la enduro, sau la distante foarte mari (Bucuresti-Timisoara dintr-o bucata). Dar pentru bucuresti si drumuri prin jur de pana la 200-300km dus-intors nu m-as mai intoarce la benzinara. P.S. Am aflat azi ca eu cu Spring-ul sunt deja boier. Aia de la Citroen vor sa scoata pe piata romaneasca un Citroen Ami cu baterie de doar5,5Kw si autonomie declarata de doar 75km. https://www.citroen.ro/citroen-ami-disponibil-in-romania-din-2022/
  2. Irelevant. Daca facea omul un video cum ca ii scartaie in mers, mai ziceam. Dar eu il vad pe unul care se chinuie sa faca antireclama apasand pe diverse materiale din interiorul masinii, ca sa demonstreze ca nu e materialul de calitate... Insa eu nu pot fi decat impresionat de modelul respectiv. Pentru ca eu ma uit la cei 1000cp, la autonomia de 800+ km, si imi spun...doar 155.000 USD? Cat dai la Ferrari, Bugatti, Maybach, Lamborghini, etc, pentru o masina ce doar se apropie de 1000CP?
  3. Leroy au furtunuri de gradina, nu de benzina. Daca stii care furtun de gradina ar rezita si la benzina, spune-ne si noua. Ca baietii de la raion sigur nu stiu. Cumva alea transparente, gen asta? https://www.emag.ro/furtun-pentru-nivel-fara-insertie-transparent-din-pvc-diametru-12-mm-vanzare-la-metru-069340/pd/DCN8D6BBM/?cmpid=86963&gclid=Cj0KCQjw8O-VBhCpARIsACMvVLM15tP_S_Eq5M230g7rbYBqSs9T8_-mSUzT4yskFo82HXSjZHvoSe8aAtCqEALw_wcB
  4. Era ideea de a lua o electrica in locul unei masini termice in cazul in care ai o nevoie de masina noua si ai si acces la o priza la tine pe locul de parcare (stat la casa sau la bloc cu garaj subteran). Nu in cazul in care te uiti dupa o masina de 1500 euro SH, ca acolo nu am argumente. Daca ai nevoie de o masina noua, sa zicem Fiat Uno, ca asta e si hibrid si electric, eu unul nu vad ideea de a nu da cei 7000 euro in plus ca sa-l iei pe ala electric. 7000 euro se amortizeaza in 100.000 km, doar din consum, iar cine-si ia masina noua nu se gandeste sa o arunce dupa mai putin de 100.000. La fel, de ce sa-ti iei Kona pe benzina cand poti sa-ti iei Kona electrica la diferenta de 7-8000 euro? Cam pe acolo variaza preturile, diferenta intre o termica si o electrica de acelasi calibru e sub 10.000 euro in general. Iar gandirea mea a fost asa: consum mediu per masina, strict in Bucuresti, 1000-1200 lei/luna. La banii astia merita sa mai trag de masini de 15-17 ani vechime, sa se strice constant, sa ma enervez? Sau merita sa iau cea mai ieftina electrica si sa dau 200 lei/luna pe curent si 800 lei/luna pe leasing pe 5 ani? Asa ca m-am facut cu o electrica, si deja am comandat-o si pe a doua pentru angajat. Si uite asa, eu care eram, la fel, adept al SH-urilor, am ajuns sa-mi iau masini noi.
  5. Orice masina cu un calculator si o aplicatie de sincronizare onboard poate fi oprita. Adica mai toate produse in ultimii 2-3 ani, nu? Ok, daca Springul nu se incadreaza la masini, sa zicem atunci Sandero = Zoe. Ca sa fie lumea multumita. Ideea de baza e ca daca ai acces la o priza acasa, nu vad ideea de a spune nu unei electrice.
  6. Nenea Eneos, vad ca tu cauti efectiv nod in papura la electrice. Daca nu e autonomia, e incalzirea/climatizarea. Daca nu e incalzirea, e sincronizarea. Eu spun doar atat: 10 lei/100km. Combate-o pe-asta. Restul, sunt povesti. O masina electrica se simte fix la fel cu una clasica, in afara de zgomot. Ai Sandero, nu vei simti diferenta daca treci pe Spring. Ai Skoda, te vei simti la fel daca treci pe Ioniq. Ai BMW, te duci la un E-tron si e la fel. Pentru orice gust exista o electrica pe masura.
  7. Casca cross MTR X7B marimea M, noua. Foarte usoara, 1100 grame. Am luat-o de pe Louis, insa mi-e cam mica . Asa ca am ramas cu asta M de vanzare iar pentru mine am luat alta identica marimea L. Prefer predare personala in Bucuresti, ca sa se poata proba. Sa nu pateasca si altcineva ca mine, sa o ia prin curier si sa constate ca nu se potriveste https://www.louis.eu/artikel/mtr-x7b-motocross-helmet/215897?list=a0c1b9f6eeea524c75e58e31c1d66b9c Pret: 350 lei (atat am dat si eu acum 2-3 luni, fara transport). Predare: Bucuresti Tel: 0722.233.533
  8. Nu te uita la cele cu "acte pentru inmatriculare". O motocicleta din 2011-2015 care nu a fost inmatriculata pana acum nici nu mai poate fi inmatriculata, conform legilor. Indiferent ce acte are. Husqvarna e joasa? E aceeasi bicicleta ca si KTM-ul, sunt facute de acelasi producator (KTM e proprietarul Husqvarna). Au aceleasi suspensii, acelasi cadru, doar prolink-ul pe spate difera la Husqvarna. Cat despre "incepatori"...ce vrei sa faci cu motocicleta? Sa te dai pe drumuri de carute, de taf-uri? Sau sa si accesezi urcari-coborari dificile? Vrei sa te dai si pe asfalt? Pentru drumuri de taf, merge orice. Pentru urcari-coborari dificile trebuie cat mai mic, un 350 sau chiar 250. Restul sunt prea grele.
  9. Interesant. Te uiti la cizme de 600-1000 euro ca sa te dai cu motor de 500 euro. Doar ca o parere: contrar a ceea ce ai spus mai sus, Alpinestars sunt cizme f bune, f rezistente, iar Forma snt niste porcarii din punctul meu de vedere. Am avut Forma Dominator, cred ca au fost cizmele care m-au tinut cel mai putin, un an si ceva, apoi a inceput efectiv sa se crape plasticul. Am avut Alpinestars Tech10, cele cu ciorap interior de silicon (varf de gama la Alpinestars MX), m-au tinut vreo 5 ani si au fost extraordinar de comode. Acum am de un an Alpinestars Tech7, la fel de comode ca si cele Tech10, insa fara ciorap de silicon. Intra apa un pic mai repede decat la cele Tech10, insa din punct de vedere al comoditatii sunt excelente. Nu sinti ca la alti producatori ca ai niste lemne in picioare. De fapt, e fix ca la orice alt producator. Iei cizme low-cost, sunt OK, te protejeaza, insa suferi la capitolul comoditate. Iei cizme varf de gama, te simti si comod in ele. LA enduro eu unul nu am vazut sa se caute cizme de adventure. Indiferent ca oamenii merg la Redbull Romaniacs (5 zile), la alte curse de 2-3 zile, tot numai cizme MX se poarta. Ca si idee, desi nu am purtat personal niciodata, Gaerne SG12 mai sunt extrem de laudate in sportul asta, cred ca sunt si cele mai cumparate la noi in tara. Sunt foarte multe magazine care aduc asa ceva. Alpinestars gasesti la importatorii de KTM, de obicei au stoc. https://www.ath-moto.ro/cizme/ktm Si daca-ti plac, poti gasi fara sigla KTM, mult mai ieftine, la altii, pe online. Dar sunt fix aceleasi cizme. https://www.nordicamoto.ro/echipamente-mx-enduro/cizme-sosete/15564-promotie-cizme-alpinestars-tech-10-blackorange. Atentie la marime, daca sunt cu ciorap interior de silicon (Gaerne SG12, Alpinestars Tech10), in general trebuie sa le iei cu vreo 2 numere mai mari decat adidasii.
  10. Pretul e chiar f bun pentru un SPAL. Am luat eu acum 2 ani cu 320 ventilatorul simplu. Iar kiturile de ventilator "originale" pentru enduro, adica un SPAL plus o termocupla, sunt de la 500 lei in sus. https://www.nordicamoto.ro/piese-consumabile-mx-enduro/electrice/17145-kit-ventilator-ktm-2t4t-04-16?gclid=CjwKCAjwy_aUBhACEiwA2IHHQITNqjZO6VhPAMyz9_-v_zbUvQKCXy6cEzLBXuY2rego9rHcO9m_cxoCA0IQAvD_BwE
  11. Pune totusi niste poze cu bujia, sa vedem cum arata. Electrodul trebuie pozat de aproape, sa se vada ce culoare are. Asta spune multe despre amestec. Si, daca scoti bujia si e uda, e clar: prea multa benzina, te reintorci la setarile carburatorului. Pistonul, daca nu stii cand a fost schimbat, il testezi cu masurarea compresiei motorului. Pistonul prea uzat poate sa atinga in cilindru cu fusta, sa-l uzeze, si cred ca vrei sa shimbi doar un un piston de 150 euro, nu si cilindrul de 5-600 euro. Oricum, dupa cum am spus mai sus, pistonul uzat face motorul sa porneasca mai greu. Dar nu excesiv de greu, si clar nu da simptomele ca nu mai porneste daca il scapi pe o parte. Si inca ceva. Gandeste-te ca aici suntem doar niste pasionati, nu mecanici. Orice sfat primit aici poate sa fie bun sau prost, in functie de priceperea si experienta fiecaruia. Nu le lua ca litera de lege. Daca vrei un sfat avizat, pana la urma tot un mecanic dedicat dintr-un service de enduro te poate ajuta.
  12. Pistonul nu arata foarte rau, dar nu e nici nou. Daca nu stii cand a fost schimbat ultima data, exista metoda masurarii compresiei. De exemplu, la un 300 compresia de nou e 12-13, iar pentru compresie sub 9 deja trebuie schimbat pistonul. Pentru 125 trebuie cautat pe net ce valoare are de nou si sub ce compresie deja se schimba. Cum a inceput chestia cu pornitul greoi? Dintr-o data, sau pe parcurs, prima zi ai dat 20 pedale sa o porneti, dupa o luna trebuia sa dai 50 pedale, dupa inca o luna trebuia sa dai 100 pedale? Cam astea sunt detaliile pe care trebuie sa le dai ca sa te ajute cineva. Cum a inceput totul, ce operatiuni ai facut inainte, ce operatiuni ai facut dupa, ce s-a rezolvat si ce nu. Cat despre power-valve, nu vad prea bine din poze, totusi o piesa de aluminiu nu se topeste in motor asa, singura. Fara sa se topeasca si restul pieselor de aluminiu (gen cilindru). Aia pare mai degraba rupta si tocata in motor, din poza. Detaliaza si aici, te rog, ce s-a intamplat. Ai auzit vreun zgomot, ceva? Sau doar ai gasit pv-ul rupt cand ai desfacut motorul, fara sa fi simtit ceva? In continuare cred ca e ceva de la carburator. L-ai curatat bine? Scos jiglerele si suflate, si uitat pe ele sa nu fie infundate?
  13. Detaliaza putin, te rog. Powervalve rupt in cilindru? Adica bucati de metal rupte in cilindru? Cam ciudat, totusi, powervalve-ul nu atinge de nimic in interior. A mai stricat si altceva, ai recuperat toate bucatile de fier, sau inca plutesc libere prin motor? Pisonul cand l-ai schimbat? Probabil stii ca pistonul se schimba la enduro la maxim 150 ore, ca si mentenanta. Iar primele simptome la piston uzat sunt pornire un pic mai grea si fiert apa mai repede in radiatoare. Bine, nu ar trebui sa nu porneasca decat impinsa, insa merita investigat. Bujie iridium e fix degeaba, la enduro 2T nu face nicio diferenta. Ce bujie ai pus? Poti incerca sa pui la loc bujia veche si sa vezi daca nu cumva ai ales gresit bujia cu iridium. Cred ca cea veche ar trebui sa fie BR7ES, nu? Si mai ales da-ne si noua culoarea bujiei dupa ce iesi odata. Scoate-o si pune o poza a electrodului aici. Culoarea spune multe despre amestecul de benzina-aer, poate ai reusit sa dereglezi ceva la carburator cand l-ai curatat. Poate plutitorul, poate vreun furtun infundat (ma gandesc la cel de evacuare a benzinei din carburator, adica atunci cand cazi benzina din carburator sa nu mai curga pe pamant, ci sa se scurga direct in cilindru si sa iti innece motorul). Per total eu pariez pe benzina in exces alimentata in motor, ceva de la carburator. Si inca ceva. Daca nu dai informatia toata, nu poate nimeni sa ghiceasca si sa te ajute. In primul post spui ca nu merge dar ai facut o revizie, in al 2-lea post spui ca ar fi inceput dupa un timp sa aiba probleme, fara vreo operatie anume....Pana la urma cum e? Cand au inceput simptomele si ce legatura exista intre simptome si revizia ta?
  14. Are. E ieftinaciune, de exemplu nu are racire sau incalzire a bateriei principale. Asta inseamna ca incarcarea la statiile rapide e limitata la 30kw/h, iar real sunt mai putini (cam 20 kw/h). Ca se incalzeste bateria in timpul incarcarii si limiteaza curentul. Insa regenerare are, mi-a crescut pe Posada, la vale,bateria cu 1%. In rest, cat am urcat Campina-Predeal cu 30% din baterie, am coborat aceeasi portiune cu 10%. Si eu ma gandeam la o masina cu autonomie de 400+, dar 25.000 euro nu-mi permit. Mai bine 10.000 pe ieftinaciune, si cand e sa ma duc la Timisoara iau totusi termica.
  15. Dupa doar o luna de electrica ieftina, am decis ca deja e timpul sa fac comanda si de a 2-a pentru angajat. Pentru ca motorina creste-creste, la masina termica am in continuare 1000-1200 lei/luna costuri cu combustibilul doar in Bucuresti, la cea electrica o sa-mi vina probabil 150kw suplimentari in factura. Si am reusit si sa ajung cu Springul la o lucrare in Predeal. 80% din baterie am consumat la dus, am incarcat in parcarea unui hotel (2 ore, plata de 20 lei) si am consumat la intoarcere, pe coborare, 65% din baterie pana in Bucuresti. Ae conditionat, viteza 100 pe autostrada (ca atata poate fara sa se chinuie). Si mi-am dat seama ca chargere free gasesti doar daca ai noroc, dar chargere cu bani gasesti pe toate drumurile, si sunt libere (deocamdata). Si daca nu esti sigur ca ajungi acasa, tragi la primul charger si in 10 minute injectezi destul curent pentru inca 20-25 km. Pentru mine e cea mai buna solutie. Bateria are 8 ani sau 120.000 km garantie, pana atunci va fi amortizata masina demult doar din consum.
×
×
  • Create New...