Jump to content

mircea.cazachevici

Super Membru
  • Posts

    1,317
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti-Buzau
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    Beta 300, Transalp 400

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna 250, Husaberg 250

Recent Profile Visitors

2,177 profile views

mircea.cazachevici's Achievements

  1. Exact. Uite aici articol unde se spune de o ordonanta de urgenta ce da paritatea curent produs-consumat pana in 2030. https://www.digi24.ro/stiri/economie/energie/prosumatorii-vor-fi-compensati-pentru-cantitatea-de-energie-livrata-in-retea-guvernul-a-adoptat-o-ordonanta-de-urgenta-in-acest-sens-1785685 Asadar, daca traiesti in civilizatie si pui fotovoltaice, nu-ti mai trebuie baterii. Folosesti reteaua de curent si ce produci ziua iti iei inapoi cand ai nevoie. Cel putin pana in 2030. Asta inseamna costuri mult mai mici, fara baterii. Dupa 2030, mai vedem, dar pana atunci clar fotovoltaicele vor fi amortizate.
  2. Intelegi tu ce am spus, nenea LUV. Sau daca nu, urca-te intr-o hibrida sau electrica si o sa vezi diferenta. Ai doar impresia ca nu se simte, asa aveam si eu.
  3. Pai mild hybrid e mai mult pentru facilitati fiscale. Nu sunt sigur ca am inteles eu exact tehnologia, dar e un fel de alternator mai mare si o baterie mai mare, iar acel alternator are momente cand se transforma in motor electric si mai ajuta un pic motorul normal. Nu e mare branza, parerea mea. Urca-te intr-un full-hybrid si o sa vezi. Alt consum, si mai ales liniste la semafor, nu mai vibreaza motorul sub tine. Trecerea de la mersul electric la cel pe carburant si invers se realizeaza fara sa simti, fara acel mic tremurat specific masinilor cu start-stop, deoarece motorul electric ce propulseaza masina face si pe electromotorul, si pe alternatorul. Cutia CVT, ai dreptate, face toti banii. Dar nu e sportiva de nicio culoare, e pentru puturosi. Insa e foarte comoda. Probabil de-aia si vreau full electrica, pentru ca imi place senzatia de electrica atat cat poate a mea sa duca, pana intra motorul pe benzina.
  4. Bai nguyen, din cauza oamenilor ca tine mi se face mie scarba sa mai intru online. Pentru ca sunt indivizi ca tine care tin neaparat sa-i faca cretini pe cei ce nu le impartasesc ideile. Eu am si Prius, sunt si entuziast al electrificarii, ma incadrez perfect intre "cretinii" pe care ii descrii tu, nu? Per total, eu unul nu am cunoscut om care sa aiba electrica si sa spuna ca regreta pasul facut. Da, toti au cel putin 2 masini, electrica nu e pt cei ce-si iau o masina per familie, si aia SH si la buget. Dar asta e viata, am spus si eu ca daca as mai sta la bloc, cu un singur loc de parcare, nu as avea cum sa iau asa ceva. La casa, insa, e cu totul altceva.
  5. Trebuie sa ai cadastru, pentru ca trebuie sa depui extras de carte funciara la dosar. Si trebuie sa ai deja contract de electricitate pe locul respectiv, deoarece devii prosumator. In rest, nu e nicio problema, poti monta fotovoltaicele si pe pamant direct, pe suporti, e perfect legal. Ca si avantaje, din fonduri europene ti se da 90% din valoarea unui sistem fotovoltaic de 3kwh, insa nu mai mult de 20.000 lei. Tu vii cu restul si gata, montezi sistemul. Ce produci ziua intra in retea, iar tu te alimentezi din retea seara cand vii acasa, la paritate kwh pe kwh (cat ai pompat, atata iei inapoi gratis, cel putin pana in 2030 e specificat ca se va pastra paritatea). Problema cea mare e ca toata aceasta chestie se desfasoara prin AFM, care e cea mai birocratica institutie din Romania. Adica eu am depus actele in 2019, s-a blocat programul, s-a deblocat de-abia anul asta. Exista instalatori care inca isi astepata banii din 2019, si inca nu si i-au luat de la AFM. De aceea multi instalatori in acest moment iti cer tie banii pentru tot sistemul, urmand ca in momentul cand le vireaza AFM banii, ei sa ti-i returneze. O adevarata nebunie din cauza unor birocrati. Daca stau si ma gandesc, probabil de asta si Dacia livreaza Spring-urile la 8-9 luni de la comanda. Ca si ei asteapta cei 45.000 lei tot de la AFM, prin programul Rabla plus, si probabil cam la 8-9 luni sunt si ei platiti. P.S. Sa stii ca nu te-am uitat ca m-ai "uitat" cu incarcatorul ala asta primavara.
  6. Care e chestia cu sediul de firma acasa? Daca ai casa pe persoana fizica si ai, de ex, daor contract de comodat pe firma, nu ai probleme. Tocmai am obtinut ATR-ul (avizul tehnic de racordare) de la Enel Muntenia, mai precis de la E-Distributie care sunt societatea lor de ditributie. Scrie-mi in privat si iti spun ce si cum. Dar in principiu nu e greu, te invata si cei de la firma de fotovoltaice exact cum trebuie sa completezi formularele, si in 15-20 de zile de la depunerea online ai ATR-ul.
  7. Regenerarea o vad eu foarte bine la Prius. Merg,de la Ploiesti la Predeal, doar urcare, consum de 7-8%. Cobor iar la Ploiesti, consum de sub 3%. Pe autostrada nici Priusul nu e bomba, imi ia mai mult decat in oras. Exact ca electricele.
  8. Orice masina are plusuri si minusuri. Deocamdata, electrica e OK doar ca a doua masina, aia de fataiala. Oricine isi ia electrica (cel putin varianta buget) sigur mai are si altceva cu care sa mearga la mare si la munte. Si eu as vrea sa am electrica cu autonomie de 600 km reali, cu cui de tractare ca sa-mi tractez remorca atunci cand ma duc la enduro, etc. Insa ma uit in buzunar si vad ca nu am bani de Ford F150 Lightning (pickup-ul electric de la Ford). Asa ca ma limitez la o masina normala, nici aia cine stie ce, pentru deplasari lungi, iar pentru oras optez pentru o electrica mica. P.S. Domnul TheHuskyCrobats, la fel am facut si eu cu apartamentul, l-am transformat in casa. Singura diferenta e ca eu am preferat sa nu vand apartamentul, ci sa fac un credit pentru casa. Credit care e platit luna de luna de catre chiria de la apartament.
  9. Foarte precisa descrierea, multumim mult. Intrebare: consumul casei de 20-25kwh/zi e cu tot cu incarcarea masinii? Oricum, eu trag 3 concluzii. 1. Ditamai Kona, care e un fel de SUV mai mic, face cu o baterie de 64kwh peste 500km. Asta inseamna un consum, chiar la ditamai masina, de 12-13 kwh/100km. Mult mai putin decat tipa toti cei care nu au avut vreodata electrica (dar stiu ei mai bine ca nu e Ok sa-ti iei asa ceva), si care spun ca iarna consumul ajunge la cer si se termina bateria in 100km. 2. O casa cu panouri de 10kwh plateste intr-un an 80 lei electricitatea. Daca consumul meu e cam jumatate fata de al tau, adica aprox 10kwh/zi, inseamna ca panourile fotovoltaice ce sunt pe vine la mine (programul casa verde, normal, cele de 3,4kwh), vor prelua cea mai mare parte a cheltuielilor. 3. Intr-adevar, nu mi-as lua electrica daca as sta la bloc. Dar la casa, cu priza la poarta si pret de contract, e un must macar o tartacuta de Spring. Pentru frecusul zilnic in oras, pretul per 100km calculat la incarcarea de acasa e imbatabil.
  10. In 1995 Husqvarna era detinut de Gillera. La ei gasesti piese originale, daca mai fabrica. Intreaba la dealerii de scutere Gillera. Eu de la ei am luat segmenti cand am avut-o. Plastice nu cred sa mai gasesti pe undeva. Piese universale, consumabile, gasesti. Uite aici, de exemplu: https://www.romimoto-piese.ro/ro2/vehicle/husqvarna-te-610:49880?svid=0 La anumite piese nu o sa gasesti nimic, dar poti improviza. De exemplu, eu am cautat pe net pentru lant de distributie, nu am gasit, insa am gasit specificatiile. Am vazut ca un alt motor are aceleasi specificatii la lant, dar are cateva zale in plus. Asa ca am luat lant pentru acel model, desfacut, am taiat zalele in plus si s-a potrivit perfect la al meu. Deci....depinde, eu zic ca gasesti piese ca sa o mai tii in viata cativa ani. Apropos, KTM nu mai fabrica piese pentru celebrele EXC400, modele pana in 2006 sau 2007, parca. Asa ca ce sa ne mai miram ca nu gasim pentru una din 1995?
  11. Nu-mi amintesc sa fie acolo surub ce sa fie desfacut cu o cheie de 22. Mi se pare prea mare. Parca era surub normal, cheie de 13, poate de 17....nu mia stiu. Cat despre problema ta specifica, un filet in aluminiu care se duce si agata, eu unul nu stiu ce ai tu acolo. Exista kituri de reparatie a filetelor in aluminiu, dar nu e chiar asa de simplu. Trebuie sa majorezi gaura in aluminiu, sa introduci un alt filet, etc. Aceasta operatiune produce span, care nu ar trebui sa ajunga in motor. De aceea trebuie neaparat facuta aceasta operatiune cu partea respectiva desfacuta. Nu mai stiu exact daca partea aceea in care intra surubul tau e doar un capac lateral si il poti da jos in 10 minute, sau e direct carterul si trebuie sa dai tot motorul jos si sa-l faci bucati ca sa ajungi acolo. Pune si tu o poza de aproape sa ne dam seama. Dar eu cred ca cel mai bine te duci cu motorul la un mecanic, fie si de masini, si isi da seama omul ce trebuie sa faci ca sa desfaci surubul.
  12. Bai patrick, be pune, stai in banca ta. Am inteles cu totii ca stii sa cauti pe google, dar nici chiar asa. Eu spun ca am detinut agregatul, care e unul pana in anul 2000. Si nu are filtru de ulei, nu are pompa, nu are baterie, nu are electromotor, e chior. Si tu dai un search pe google, gasesti un video de la un model de dupa 2001, cand se schimbase motorul total. Dupa 2001 are si filtru de ulei, si electromotor, si ambreiaj mutat de pe stanga pe dreapta, si lant de transmisie mutat de pe dreapta pe stanga...ce sa mai, schimbare totala. Potoleste-te atunci cand nu te pricepi. Da un search pe google , ca la asta te pricepi. Vezi diferenta la poza motorului pentru o Husqvarna TE610 din 1996 si una din 2001, pe care cred ca ai dat-o ca exemplu in video-ul tau.
  13. Am avut acum vreo 10 ani modelul asta. Asa imi amintesc, ca era o sita undeva pe partea dreapta jos a motorului, dar parca la mine nu am gasit absolut niciodata nimic in acea sita. Era tot timpul curata. Imi mai amintesc ca avea ceva probleme din fabrica cu lantul de distributie,, ceva. Adica lantul de distributie trebuia inlocuit ca si operatiune de mentenanta undeva pe la 10.000-15.000 km, ceea ce m-a mirat si pe mine. Dar l-am schimbat, preventiv, apoi am auzit de o multime de motoare din astea cu distributia sarita, si m-am felicitat ca am dat banii pe lant. De asemenea, la a mea mai era si o problema cu aprinderea, nu stiu daca e la fel la toate. Practic, dupa 10-15 ore de rulaj iti strica bujia. Schimbai cu o bujie noua, pornea instant. Ramaneai cu bujia veche, pornea greu iar scanteia era abia vizibila. Eu unul nu am reusit sa o fac pe partea asta si am dat-o asa. P.S. Sa nu fie aia a mea, ca i-am pierdut urma, iar actele sunt inca pe numele meu (era si inmatriculata). P.S. Vezi furtunul ala negru care porneste din varful pedalei de frana. Acolo parca imi amintesc ca era sita.
  14. Ce-mi plac mie oameni astia care nu se pricep, nu au avut in viata lor fier din modelul asta, dar stiu sa caute pe google si sa dea citate. Si isi acopera golurile cu misto-uri. Vezi, asa s-au inventat mecanicii care dai chix-uri. Iei un mecanic ce se pricepe la biele si il pui sa repare manivele. El spune ca se pricepe la tot, cauta pe google un pic si gata chix-ul.
  15. Pana mea, inseamna ca nu stiu eu exact ce face turbina la automobile, dar principiul e acelasi: baga gaze in camera de ardere La motoarele 2T, dat fiind ca nu exista supape, motorul isi trage jumatate din gaze din carburator (amestec aer-benzina) si jumatate din toba. Le amesteca, le detoneaza, apoi le sufla doar in evacuare (datorita muzicutei, care face pe supapa si nu lasa gazele sa fie suflate inapoi in carburator). Power valve-ul e doar o flansa ce acopera partial gaura de la evacuare. Cand actioneaza power-valve, de fapt el deschide gaura de la evacuare mai mult, amestecul de gaze arse aspirat din evacuare creste. Cam atat. Deci, daca nu merge power-valve, nu se intampla mai nimic. Pur si simplu nu primeste motorul acel booster de putere, dar sigur nu se ineaca. P.S. Discutam de dragul discutiei, initiatorul a parasit de mult topicul si probabil nu va reveni. Dar macar mai invat si eu ceva despre turbine, mai invatati si voi ceva despre power-valve
×
×
  • Create New...