Jump to content

mircea.cazachevici

Super Membru
  • Posts

    1,469
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    Beta 300, Transalp 400

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna 250, Husaberg 250

Recent Profile Visitors

3,285 profile views

mircea.cazachevici's Achievements

  1. 2 din 45.000 EV-uri. Nu stiu cate Spring-uri sunt, dar total EV-uri sunt 45.000. Iar eu nu stiu sa mai fi ars alt EV in Romania, fie el Tesla, Hyunday, Kia, etc Dar, daca pe an ard peste 1500 ICE-uri, dintr-un total de, sa zicem, 15 milioane (cifra e exagerata oricum, am pus o masina per locuitor)......asta inseamna ca pe an arde 1 din 10.000. Bun asa EV-uri, de cand au intrat in Romania, au ars 1 la 22.500. https://www.agerpres.ro/economic-intern/2024/06/11/peste-45-200-de-masini-electrice-in-circulatie-in-romania-aproape-5-000-de-unitati-inmatriculate-in-primele-4-luni-din-2024-analiza--1310963
  2. Da, ard masinile cam 4 pe zi, numai in Romania. In perioada ianuarie - august 2023 au fost inregistrate 1.141 de incendii la autovehicule, arata datele Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta - IGSU, transmise la solicitarea 1asig.ro Sursa aici https://www.1asig.ro/Peste-1-000-de-incendii-la-autovehicule-in-primele-8-luni-ale-anului-Care-sunt-provocarile-unui-incendiu-la-o-masina-electrica-articol-100-71596.htm Deci e ceva normal, la ICE nici nu mai merita reportaje pentru fiecare incendiu. Dar pe alea 2 Spring-uri ce au luat foc de cand se produc le stie toata lumea. Asta e fake news-ul. Pornesti de la o poveste reala, un EV ce ia foc. Si apoi afirmi fara sa te mai bazezi pe vreo statistica faptul ca e o normalitate, ca EV-urile iau foc de obicei. Traiasca tik-tok-ul. Am auzit ca la viitoarele alegeri va fi principala sursa de informare a votantilor.
  3. Si ziceti ca interesul pentru EV-uri e in scadere? Eu am luat 2 Spring-uri acum 2 ani. Pe straduta noastra de 40 de case a mai aparut asta iarna si o Tesla. In primavara a aparut la un bloculet din capatul strazii inca un Spring. Omul nu-l incarca acasa, probabail i s-a dat de la serviciu. Iar azi am aflat ca vecinul meu de duplex asteapta livrarea la o Kona EV. Din aia cu bateria cea mai mica, de 40kwh. A, si vecinul de peste drum...om serios. Posesor mandru de Logan DCI plus un pickup Mitsubishi L200. Tocmai ma intreba saptamana trecuta daca ajung cu Springul meu pana la Campulung Muscel fara sa incarc. Ca ii treces si lui prin cap sa-si ia unul, sa-l frece prin oras si sa se mai duca si pe la soacra, la Campulung. Oare lui nu i-ar fi mai simplu sa se urce in L200? La ce sa-i mai trebuiasca si un Spring?
  4. Ca si idee. Springul imi consuma 12-13 kwh/100km in oras si pe DN-uri, cu aer conditionat pornit, plus, culmea, telefonul pus la incarcat. Imi ia 14-15 kwh/100km daca merg pe autostrada cu 100km/h. Dar daca dau eco jos si apas pedala la fund, se duce in 130km/h,dar imi consuma 20kwh. La o baterie de 26kwh, eu unul prefer sa merg cu maxim 100km/h ca sa ajung la destinatie. Nu stiu de consum la tesle, dar probabil la ele limita de la care se duce in aer consumul e net superioara, nu ar trebui sa mearga chiar cu 110. Plus ca la o baterie de 50+ sau 70+ kwh, nu mai e chiar asa o tragedie daca consumi mai mult. Ajungi la destinatie.
  5. Apropos, ca mi-a amintit nenea foxu., cu beep-ul cand depasesti viteza. Un alt subiect preferat la anti-EV-istilor sunt evolutiile tehnologice, pe care ei le vad doar pe EV-uri. Cum, un Spring are NAV, si daca il lasi pe setarile de fabrica scoate beep-uri cand treci de viteza legala? Pfua....Dar un Logan nu are acelasi NAV? Cu aceleasi beep-uri? Prost sa fii sa nu dezactivezi aceste avertizari. Dar butonul de SOS din masina, care vine la pachet cu geolocalizarea masinii? O fi doar pe Spring, sau si pe Logan? Nu de alta, dar am auzit pe aici cum ca doar EV-urile pot fi urmarite si, in anumoite cazuri, oprite din functionare de catre oculta mondiala. ICE-urile nu au nicio problema, ele nu au geolocalizare, calculator, nimic....
  6. Toata lumea, cand e de criticat, se gandeste la Spring. Dar morocarul electric poate fi o Tesla Long Range cu autonomie de 550 -600 km. Ca sa te corectez: daca ai fi avut morocar electric serios, nu doar de oras, ai fi ajuns fara probleme. Iar daca prin absurd ar fi trebuit sa incarci, ai fi tras la un incarcator ultrarapid (peste 100kw) si ai fi alimentat in 10 minute pentru inca 100km autonomie. Apropos, de noua tema de nemultumire...EV-uri care merg incet chiar si in oras...unde le vedeti, oameni buni? Eu, cu ditamai Springul, sunt primul la plecarea de la semafor cand sunt in oras. Ieri m-au luat doar un BMW X5 40i si un BMW ID3.....dar cam atat. In rest, toti cei cu ICE accelereaza "la consum". Cat despre autrstrada, da, acolo merg cu 100km/h....pentru ca atat poate, pe mod eco, motorasul de 45kw. Daca ii dezactivez eco, ajunge la 130km/h, dar cu pedala la fund. Si, sa fim seriosi, cati dintre voi conduc cu pedala la fund? Concluzia e clara...nu conducem pe aceleasi sosele. Erata.... VW ID3. M-a luat scrisul pe dinainte.
  7. De ce sa fie "stire falsa"? E perfect adevarata. Inclusiv prima propozitie din acest articol: "Incendiile la maşinile electrice nu mai sunt de ceva ani buni un fenomen, ci mai degrabă o raritate, cu cifre deja mult mai mici ca la maşinile cu combustie, iar asta se întâmplă în mare parte datorită evoluţiei tehnologiilor de baterii" piataauto.md este chiar un site cu inclinatii pro-EV. Si, pentru cine are timp de vizionat, uite o emisiune fifth gear in care un anti-EV-ist ajunge sa conduca un Jaguar I-Pace. Iar concluzia lui de la final e surprinzatoare: "With cars like this, it's gonna be a future I wanna be part"
  8. Atunci mai punem odata, cu dedicatie, videoclipul.. Smooooth
  9. Asa ceva nu exista! @ENEOS a condus electrica. Ptiu, drace, se schimba lumea @Nguyen, te asteptam.
  10. Buna ziua, caciula, ca stapanul n'are gura. Nu exista EXC-E. Doar EXC simplu, adica 2T, si EXC-F, adica 4T. Ce an e EXC-ul? Cate ore are? Ce compresie pe cilindru? Cum se prezinta ca si motor, are scurgeri de ulei, are rulmentii OK la roti, are pe undeva suduri? (mai ales la manetele de frana-ambreiaj, etrieri, etc, am vazut inginerii din astea) 2T e pentru hard enduro, te ajuta foarte mult fata de un 4T. Mentenanta e oarecum similara la enduro. Adica oricum ramai in padure daca nu ai grija de ambreiaj, frane, roti, bujii, racire, etc. Dar tu oricum nu te pricepi. O jamba cursa inseamna ca trebuie sa schimbi ulei si simeringuri, care inseamna tot mentenanta. Orice ai face, la un moment dat ajungi si la asta. Nu e un capat de tara. Si ce inseamna ca are motorul schimbat tot? Adica toate consumabilele? Inclusiv ulei si simeringuri? Si a uitat sa le schimbe si la furci? Sau a schimbat motorul cu totul, ca a distrus motorul original?
  11. Dai faorte putine detalii pentru cineva care se mai pricepe cat de cat. De unde stii ca benzina nu trece de carburator si curge toata? Poate trece si in motor, dar nu stii tu. Ai scnateie? Benzina cum curge pe la supraplin, picatura cu picatura sau jet? Ai schimbat cuiul pontou, dar scaunul lui l-ai schimbat? Pe ce crestatura e siguranta de la acul de carburator? A pornit vreodata motorul, sau asa l-ai luat? Fara aceste detalii ne racim gura de pomana, iar tu la sfarsit vei descoperi ca nu ai de fapt scanteie, sau nu ai siguranta pe ac, sau cine stie ce mai ai pe acolo....
  12. Ca la orice 2T. Filtrul de aer curatat si dat cu ulei de filtru sau cu spray de filtru la 2-3 iesiri, uleiul in cutie schimbat cu ulei de moto (10-40 de moto sau direct ulei transmimise moto) la fiecare 5-6 iesiri, ulei bun de amestec 2% in benzina, verificat compresia la piston si la sub 8,5 sau chiar 9 sa fie schimbat pistonul.
  13. Buna ziua, caciula, ca stapanul n-are gura... Suzuki RMZ = 4 timpi Suzuki RM = 2 timpi. Daca nu stii nici ce ai, cum ar putea cineva sa te ajute?
  14. Sunt la fel. Vei vedea la magazinul de rulmenti, daca te duci fizic intr-unul, ca omul de acolo te intreaba daca vrei calitate, gen SKF, sau rulmenti ieftini, chinezesti. Ca el nu stie daca ii folosesti la roata de moto sau laroata de roaba. De asemenea, All Balls e doar pentru dusmani. Nu sunt sigur de rulmenti, dar la capitolul simringuri de furca am luat de cateva ori la viata mea. Si incepeau sa curga dupa mai putin de 1 an. Nu as risca nici cu rulmentii de la ei, sigur gasesti ceva mai de buna calitate direct la magazinul de rulmenti.
  15. Scuza-ma, dar nu inteleg. Deci omul a ales sa reduca confortul in favoarea unei economii. Totusi nu s-a aruncat pana intr-acolo incat sa ia o electrica, ce l-ar fi ajutat sa faca economii si mai mari. Daca omul alegea confortul si eleganta in pofida costurilor, intelegeam. Dar asa???? Pai nu e tema topicului "Hai sa radem de astia ce fac economii sau mocangeala"?
×
×
  • Create New...