Jump to content

mircea.cazachevici

Super Membru
  • Content Count

    1,120
  • Joined

  • Last visited

About mircea.cazachevici

  • Rank
    asds

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti-Buzau
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    Transalp 400,Husaberg 250

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna WR250

Recent Profile Visitors

1,288 profile views
  1. Mda......specificatii de pe net. Eu am avut-o pe asta: https://bikez.com/motorcycles/husqvarna_wr_250_2008.php Si m-am enervat la un moment dat, fiindca mi se parea mai grea decat KTM EXC. Si am pus-o pe cantar, cu rezervor pe jumatate. Mi-a dat 123Kg. Daca scad 5 litri benzina, 1 litru antigel si 1 litru ulei, si tot imi da peste 115kg la gol, desi ea are specificatii ca este la 103kg. Deci BMW mintea cand dadea specificatiile astea idealiste pe net. In plus, la 4T se adauga pornirea la buton (eu aveam doar pedala, fara electromotor), diferenta de 4-5kg cat e in plus la un motor in 4T fata de unul in 2T...si ajungi la peste 120-125kg la gol. Si pe off-road ai vazut vreodata o fata incercand sa-si ridice motocicleta de pe jos? Un barbat e cu totul altceva, ridica si un EXC 530 de 10 ori de pe jos. Dar nu o fata. De aceea fetele, daca fac enduro mai de performanta, iar cand fac isi aleg in general EXC 125 sau maxim 200.
  2. E din perioada in care Husqvarna era detinuta de BMW. Fiabila, nimic de zis, insa ciclistica lasa de dorit, amortizoarele sunt cam tepene si te cam arunca daca treci prin gropi. Am avut varianta WR250 din 2009, adica aceeasi motocicleta insa in 2 timpi, si cam stiu cu ce se mananca. Iar daca iti trebuie o piesa pentru ea, te inarmezi cu muuuuuuuuuuuulta rabdare. Treuie sa schimbi ambreiaj, lant distributie, intinzator? Astepti cel putin 30 zile. Cat despre greutate, e grea pentru enduro. Daca o scapi pe jos (si o vei scapa), transpiri ceva pana o ridici. Ia-ti ceva in 2T mic, 125 sau maxim 200cmc. Dar 125 de preferat.
  3. Exista Husqvarna TE 250 2 timpi si TE 250 4 timpi. Cea de 2 timpi este din 2014 incoace, de cand Huqvarna apartine de KTM. INainte de 2013, cand apartinea de BMW, TE250 se numea varianta de 4 timpi a HUsqvarnei. Eu am vazut fete pe la curse mai mult pe Freeride sau pe modele mai mici de 2 timpi (si mai usoare), gen KTM EXC 125, Beta 200. Nu prea se baga fetele pe 250cmc, e prea inalta, prea grea.
  4. Omul a spus ca vrea un dual sport, pe la 140 kg, , nu un enduro pursange. Deci nu EXC. Ca si om care am avut si de una si de alta (dar de dual-sport am scapat in cateva luni), pot sa fac o mica comparatie, ca sa vada daca chair isi doreste dual-sport. Cu un dual-sport te dai si pe strada si pe off-road. Dar e un fel de cal-magar. Pe strada nu exceleaza, nu are putere. E incomod rau :sea foarte ingusta, vibratii, la viteze de peste 80-90 km/h e foarte instabila din cauza greutatii mici, iar cand trece un tir pe langa tine trebuie sa te tii bine de ghidon, sa nu te arunce suflul in sant. Iar daca te gandesti sa ii mai pui si cauciucuri cramponate, ca sa te bagi un pic pe off-road, atunci pe asfalt vei avea aderenta extrem de mica, iar vibratiile la rulare vor fi foarte mari. Si cauciucul cu crampoane se va uza faorte repede pe asfalt, si stim cu totii cat costa un cauciuc. Per total, eu faceam odata pe saptamana drumul Bucuresti-Ciolpani si retur (50km dus si 50 intors) si ma mai dadeam si pe acolo. Iar drumul pe asfalt mi se parea de 10 ori mai obositor decat ce faceam in off. In partea de off e relativ OK, atata timp cat mergi pe drumuri pe unde merg si carutele. Daca te bagi pe poteci si o scapi la un moment dat cu rotile in sus, iti va fi foarte greu sa o ridici. Daca o scapi de 3 ori, deja vii acasa epuizat. Iar la viteze un pic mai mari, ca si pe strada, directia ti-o tii mai mult din inclinarea motocicletei. La 140kg motorul gol, eu veneam inapoi cu febra musculara la picioare, de la inclinarea si redresarea motorului. De cand am trecut la 105kg, nu am mai avut niciodata febra la picioare. Cu un enduro pursange ai mentenanta mai scumpa. O duci doar pe remorca, nu-ti permiti sa mergi cu ea pe drum de mare viteza ca esti suflat in decor instantaneu. Nu iesi singur, ci doar cu colegii. La fiecare intoarcere din traseu, verifici ce ai stricat sau rupt cand ai dat-o de-a dura din varful dealului si repari. Si te intorci epuizat dupa fiecare tura in prima parte a experientei ca endurist, pentru ca nu stii sa o tii pe o panta si o scapi de 10 ori, o dai peste cap, etc. Insa merita. Adrenalina e mult mai mare decat in orice alta ramura a motociclismului (poate doar la cross sa depaseasca, la sarituri de zeci de metri). Acum, daca deja stiai astea, imi cer scuze. Daca nu, poate te ajuta sa cumperi ce ai nevoie si sa nu trebuiasca sa schimbi motorul la cateva luni de la achizitie. P.S. Mobre ieftine exista prin august. La incheierea sezonului competitional. In decembrie mie mi se pare ca sunt cele mai scumpe, ca toti asteapta iarna sa cumpere si e cererea mare. Explicatia ar fi ca la inceputul lui august la noi este Redbull Romaniacs. Importatorii de Beta si KTM aduc mobre noi, pe care le inchiriaza pe 2-3000 euro concurentilor veniti la noi. La sfarsitul competitiei le repara si le vand cu discount-uri foarte mari celor interesati de o mobra buna cu multe upgrade-uri. Asa apar cateva zeci de mobre in fiecare august la noi in tara, iar noii proprietari vor tot atunci sa-si vanda mobrele vechi, chiar la pret mai mic.
  5. CRF250L nu e enduro-cross. Are 145 kg. E un fel de enduro-touring mai usurel, in aceeasi gama cu BMW GX450, Yamaha WR250R sau chiar Suzuki DRZ400. Cand spui enduro-cross te gandesti la motociclete de 105-115kg, gata sa mearga pe trasee dificile, la care fiabilitatea (cat se poate) e asigurata de calitatea materialelor. De aici si pretul mai mare, sau "supraevaluarea", cum ii spui tu. La enduro-touring solicitarile nu sunt la fel de mari, iar fiabilitatea e asigurata de grosimea materialului din care sunt facute piesele. Normal ca sunt mai ieftine. Asa ca ,daca vrei enduro-cross, te uiti la KTM EXC-F, Husqvarna FE, Husaberg FE, Beta RR. Si da, sunt mai scumpe decat restul.
  6. Exista cateva pe piata. De ce nu te uiti pe OLX? https://www.olx.ro/oferta/husaberg-450i-2012-IDcKuLH.html#bc2a7659bd https://www.olx.ro/oferta/husaberg-fe250-IDcWKf0.html#bc2a7659bd https://www.olx.ro/oferta/husaberg-fe-250-inmatriculat-IDcTwSM.html#bc2a7659bd Sau mai pui 1000 peste suma actuala si iei una chiar recenta https://www.olx.ro/oferta/ktm-350-exc-f-six-days-slovakia-2016-inmatriculat-IDbY2TV.html#afc5b66811
  7. Tot cu un curs m-am apucat si eu, dar am gresit cursul. M-am dus acum vreo 9 ani la un curs de cross cu Adi Raduta, si apoi am tot incercat sa exersez singur, sa merg la Ciolpani pe circuitul de cross sambata de sambata. Dar nu era de mine. Abia peste vreo 7-8 luni am gasit un curs de 2 zile (mai mult intalnire) organizat de Graham Jarvis la Buzau. Eram la fel de praf ca in prima zi, nu invatatsem nimic din cross, dar la Buzau am cunoscut alti enduristi incepatori, ne-am dat intalnire pe trasee pentru week-end-urile urmatoare, si tot asa. De-aia spun, un curs de inceput e sfant. Altfel, printr-o postare pe forum, nimeni nu te ia dupa el la iesiri.
  8. Ca sa o luam cu inceputul. Ia-ti casca si bocanci. Ia un week-end sau doua la initiere enduro, sa vezi cu ce se mananca. Cu tot cu inchiriere de motocicleta de la ei. Pe langa cel de la Ploiesti, Alec, mai sunt si cei din Covasna. Link aici: La astfel de cursuri cunosti oameni la acelasi nivel ca si tine, sau te indruma cei ce tin cursul catre alti oameni care s-au apucat, sub indrumarea lor, de curand de enduro. Pentru ca unul cu 5 ani de hard-enduro in spate nu va sta sa te ia pe tine la iesiri. El merge glont, tu cazi la fiecare urcare mai abrupta. Motocicleta sa fie tot enduro, nu cross. Din ce ai enumerat tu, CRF250 poate fi si cross (daca se cheama CRF250R), si enduro (daca se cheama CRF250X). Dar mai bine sa te feresti de Honde la enduro. Yamaha, KTM, Beta, Sherco, astea sunt bune. Si ia si citeste pe aici multe topicuri despre diferentele dintre cross si enduro, ca sa nu iei teapa cu vreun cross si sa injuri un an. Remorca e ultima problema. O poti inchiria, iti poti cumpara, cum doresti. Eu am optat pentru o remorca normala, din aia ca la Dedeman, in care urc motorul. 2100 lei de noua, si gata (dar nu de la Dedeman, ca acolo sunt mai scumpe). Iar daca vrei una dedicata pentru motociclete, 2800 lei. Te scapa de chinul ala de "hai sa plec dimineata cu 2 ore mai devreme sa inchiriez remorca". Si cine iti inchiriaza tie remorca sambata dimineata la 8? O iei de vineri seara, probabil sambata seara nu ajungi la timp si platesti la fiecare iesire cat pentru inchirierea pe 2 zile. Ce-i al tau e sfant, ia la revanzare nu pierzi prea mult..
  9. Am eu aruncat prin pod un amortizor, de cand eram un grup de transalpisti si fiecare lasa pe la mine ce avea in plus. De aceea nu stiu de care e, PD06 sau 10, poate-l recunosti dupa poze. Ca si pret, tu-l faci. Cat crezi ca merita, ca la mine sta degeaba.
  10. Dupa 2008 sunt OK. Ca si diferente majore, intre 2008-2011 a fost un model (foarte mici diferente intre ani), apoi 2012-2014 alt model, 2015-16 alt model. Normal, cu cat ma nou si mai bine intretinut, cu atat mai bine. Ca si sfat personal, ai putea sa te uiti si la Husaberg. Husabergul 2011-2014 a fost ceea ce este acum Huqvarna pentru KTM, adica o marca "de incercare". Puneau chestii noi pe el, si daca se comporta bine, al 2-lea an introduceau noutatea respectiva si la KTM. Al meu, de exemplu, Husaberg 2011, e pur si simplu un KTM 2012 cu plastice albastre. Eu iau absolut toate piesele de la KTM. Pretul e un pic mai mic la Husaberg, deoarece nu foarte multi cumparatori stiu ce e cu marca asta, de aceea cererea e mai mica. Deci, daca gasesti un Husaberg in stare buna, nu ezita: e fix un KTM in alte haine.
  11. Nimic. Sunt prins cu enduro, imi mananca week-end-urile si banii. Transalpul a ramas doar ca un hobby. E un fier pe care ma mai urc de 3-4 ori pe an, cand trebuie sa ajung repede undeva prin oras, si cam atat. Nu mai am timp de surubarit la el.
  12. Nu tine niciun silicon, benzina topeste orice silicon. Am avut o problema asemanatoare cu un rezervor de plastic, nu a tinut nici lipirea cu plastic facuta la firmele care se ocupa cu plastice, nici cu silicon, nici cu diverse combinatii de produse din Dedeman pentru lipit metale, plastic, sticla...cu absolut nimic. Singura chestie cu care merge e sa torni plastic topit peste spartura, doar daca gasesti fix acelasi tip de plastic rezistent la benzina ca si rezervorul tau. Eu mai am rezervorul vechi, spart, daca e sa fie fix acelasi tip de palstic, si pot sa te ajut cu bucati din el ca sa incerci sa le topesti. E acest model, plastic negru: https://www.jdk.com.au/fuel-petrol-gas-tank-husqvarna-wr250-wr-250-300-2012-12.html
  13. Ce pornire? Eu aveam problema ca nu-mi taie scanteia cand las cricul jos (si eram invatat sa opresc motorul asa). Dar sunt un lenes....daca nu gasesc rezolvarea repede, mai degraba ma invat cu o hiba decat sa pierd x ore sa o rezolv.
×
×
  • Create New...