Jump to content

mircea.cazachevici

Super Membru
  • Posts

    1,278
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti-Buzau
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    Beta 300, Transalp 400

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna 250, Husaberg 250

Recent Profile Visitors

2,017 profile views

mircea.cazachevici's Achievements

  1. Dezinstalarea e simpla. Settings-Update&Security-Update history-uninstall updates. Scoate update-urile din ultima luna, ai mari sanse sa se rezolve. Si, daca nu se rezolva, poti oricand sa se updateze.
  2. Sau, si mai simplu, intri si dezinstalezi ultimele update-uri, sa zicem din ultima luna. Microsoft se bazeaza, intr-adevar, pe ticketele primite de la utilizatori pentru fiecare update de securitate, si mi s-a intamplat des sa dea bube dupa vreun update. Solutia lenesului este sa dezinstalezi tu update-urile si sa-i lasi pe ceilalti sa se bata in tickete cu Microsoft. Si sigur, la urmatorul update automat de securitate, problema va fi rezolvata.
  3. Parti bune: inca merge. Se aude OK, filmarea e asa si asa, fara stabilizator de imagine sau alte chestii pe care le gasesti pe hero, cat de cat se vede si aude. Baterie inca ma duce 6-7 ore, cat dureaza o iesire la mine. Parti proaste: prinderea pe casca s-a rupt prima. Intercomul intra pe niste sine subtiri de plastic, care au cedat la prima craca intalnita (probabil e mai mult pentru strada decat pentru enduro). Acum sta priponit de casca cu un platband si niste holzsuruburi mici infipte in casca. De asemenea, plasticul a inceput sa fie lipicios, ca bordurile alea vechi de masina stata prea mult la soare. Dai cu unghia si se ia plastic de pe carcasa. Per total, ca si intercom merita, ca si video nu m-a dat niciodata pe spate. Merge ca si dovada, daca te accidenteaza cineva, dar calitatea imaginii nu e cea mai buna Atasez un scurt video ca sa se vada despre ce vorbesc. MOVI0114.avi Se pare ca nu il pot incarca, il puteti vedea aici: MOVI0114.avi
  4. Cred ca un compresmetru e asta: https://www.vidaxl.ro/e/dispozitiv-de-verificare-a-compresiei-9-piese-motor-cu-combustibil/8718475816249.html?gclid=Cj0KCQjw4eaJBhDMARIsANhrQABwdD3qvdXk7uiyLVt3UdXk-9CIuHF2d6sbp__N-CBVwt8-L5D3pVYaAt3XEALw_wcB Dat fiind faptul ca o bujie de 200 sau 250 are filetul de 14 cu 1,25, vad ca acest set are si adaptor pt acest filet. S-ar potrivi. La EXC200 nu stiu, dar la 250 ar trebui sa fie compresia intre 9 si 12 atm. Daca e sub 9 atm cand dai la pedala puternic, ar cam trebui schimbat pistonul. Investitie-150 euro in piston. Asta daca e doar pistonul de schimbat, si nu mai sunt si alte componente duse.
  5. Rekluse e un pic diferit la enduro fata de scuter. In sensul ca schimbi vitezele normal, dar dupa ce ai schimbat nu mai trebuie sa apesi tu ambreiajul. La plecare dintr-o rampa, de exemplu, tragi cate putin de acceleratie si motorul merge in sus, fara sa iti faci prea mari griji ca rupi aderenta, ca iti scapa mana-n gaz, etc. Am avut, m-am bucurat de el, apoi cand s-a stricat am revenit la ambreiaj normal si nu am regretat. Eu unul il vad mai mult ca pe n ajutor pentru un incepator decat ca pe un upgrade important la enduro. Si, apropos, cu rekluse nu mai ai frana de motor. La vale, iti patineaza ca si cum ai tine ambreiajul tras. E un pic ciudata situatia.
  6. In primul rand ia-ti ceva inmatriculat, La banii tai, eu as merge pe un model mai de enduro-touring. Pe el poti transporta fara probleme si pasager, si poti merge si pe drumuri de carute. Uite https://www.olx.ro/d/oferta/aprilia-tuareg-rally-125-ktm-exc-husqvarna-kawasaki-beta-suzuki-IDeYbNy.html#d769f4ff4f Mai ai si alte optiuni. Daca vrei totusi doar enduro, fara valente de touring, te poti uita dupa Yamaha DT (mai rar sunt ele inmatriculate), poate chiar spre vreun KTM EXC 125 mai vechi (poate gasesti la banii astia unul de prin anul 2000). Per toal, ia-ti ceva mai vechi, dar de firma. Nu no-name-uri.
  7. Era trotuar de 1m, m-am incadrat pe el asigurandu-ma cu coada ochiului si prin gardul metalic prin care se vedea, apoi m-am oprit fix la strada, m-am asigurat in stanga sa nu vina cineva si apoi am pornit. Iar el venea pe strada in viteza din dreapta, pe contrasens, in niciun caz pe trotuarul de 1 metru latime. Per total, nici eu nu sunt multumit de modul meu de asigurare. Dar de el, si de altii ca el, sunt si mai nemultumit. Cu trotineta proprie fara casca, (deci fara scuza ca a inchiriat una si nu i s-a dat si casca). Calcand orice reguli de circulatie, si cu gura mare. Eu doar am inlemnit, dar probabil sunt destui care la o faza ca asta ar fi facut fix ca Americanul. Iesire de moment.
  8. Nu am alte asteptari, stiu ca puteam si eu sa ma asigur mai bine, si e OK cand inveti din propriile greseli fara urmari. Bne ca nu era un copil in fuga, ca ala nu gandea. Dar totusi...pt un om matur, sa circuli pe trotineta pe contrasens, cu viteza, mi se pare noaptea mintii. Omul a reusit cumva sa raman in picioare, a trantit trotineta si s-a reechilibrat in fuga. Vorba ta, win-win, nu s-a intamplat nimic.
  9. Azi era sa accidentez si eu unul dintr-astia. Pe contrasens, de acolo de unde nu te astepti sa apara nimic, normal. Si atunci cum sa nu te umfli impotriva lor? Scuzati data de la video, e nesetata.
  10. Imi pare rau, incercam sa te ajutam dar tu nu ne lasi. Spune-ne odata ce model e si ce vrei sa cari cu el, pe ce fel de drumuri? Doar asa, de dragul povestii, putem sa sporovaim. Ca un motocross in definitia adevarata a cuvantului nu e inmatriculabil, deci nu are talon, deci nu stie nici vanzatorul cat e sarcina utila. Ca un motor japonez probabil o sa poata duce 40 kg peste ce a fost el proiectat, dar la o chinezarie ai mari sanse, daca o supraincarci, sa se strambe cu totul. Ca nu e bine sa crezi un vanzator, mai degraba citesti tu pe net specificatii. Si tot felul de povesti din astea. Dar fara modelul exact, nimeni nu-ti va putea da un sfat pertinent
  11. Detaliaza, te rog, ca nu intelegem ce vrei sa faci. De multe ori specificatiile din taloane sunt aberante. De exemplu, la mine scrie ca are un singur loc si masa maxima autorizata e de 296kg. Scazand masa proprie de 105kg, rezulta ca poate duce un rider de 190 kg......... Asa ca.....vrei sa-ti iei ce motor, si unde ai vazut tu ca poate duce un rider de doar 80 kg? Talon sau specificatii pe net?
  12. Uite inca o data cum se comporta un ATV pe o urcare dificila, acolo unde un motor doar poate sa sara intr-o parte sau in sus, in niciun caz sa te omoare: https://www.facebook.com/426923177514018/videos/3013749315546754 Parerea mea, fara ATV-uri. Cat despre intrebarea ta, dirtbike e denumiea generala pentru motoarele de offroad, indiferent ca sunt enduro sau motocross. Diferenta intre un enduro si un motocross nu e de cum arata, ci de cum e facut sa mearga. Motocross-ul e facut sa mearga cu vieza pe un circuit, sa faci sarituri cu el si cam atat. De aceea are radiatoarele foarte mici (se supraincalzeze daca il freci in padure), are amortizoarele foarte tari (revii cu bataturi in palme de la vibratii si cu durere de muschi daca mergi pe teren accidentat destul de mult cu ele), etc. Motoarele de enduro sunt facute sa mearga prin padure si pe teren dificil, au amortizoare moi, racire cum trebuie, ventlator la radiatoare pentru racire suplimentara, altfel de ambreiaj, etc. Tu citeste pe aici topicurile despre enduro versus motocross si o sa-ti dai seama ca in padure doar enduro e potrivit, daca ie un motocross mai mult te chinui cu el. Cand cumperi un motor, o sa vezi ca numele iti spune de care e. De exemplu, KTM EXC e de enduro iar KTM SX e de motocross. Honda CRF 250X e de enduro iar Honda CRF 250R e de motocross. Si tot asa. Dai cautare dupa model pe google si vezi de care e.
  13. Eu unul cred ca te refreri la enduro, nu la motocross. Adica la trasee prin padure, nu la un circuit de 5-600 metri lungime, cu sarituri si viraje, pe care sa-l repeti la nesfarsit, speand sa scoti un timp cat mai bun. Nu? Ca si accidentari pe care eu le-am suferit la enduro de-a lungul timpului, iti pot enumera cateva. Nu sunt multe, si purtarea echipamentului m-a ferit de urmari grave. Am ajuns o singura data la spital, din cauza ca am cazut cu mainile intr-o tufa cu spini lungi, iar un spin de vreo 1 cm mi s-a infipt prin manusa in palma si s-a rupt sub piele. Nu am avut cum sa-l scot decat la spital. Apoi, de vreo 3-4 ori in viata, am dat cu tibia, in viteza, de niste cioate. Noroc cu cizmele enduro, ca altfel schiopatam si acum. Am aruncat odata, la iesirea dintr-un parau, motorul in sus si a venit cu roata spate fix pe crestet. Noroc cu casca, altfel eram scalpat. De vreo 2 ori am dat cu obrazul intr-o creanga de brad uscata, si am ramas cu o bucata infipta sub piele sau cu o zgarietura destul de adanca sub ochi. Normal, daca nu purtam ochelari... Am bafta ca mai am ambii ochi. Am primit de mai multe ori lovituri in zona pieptului de la crengi, insa de fiecare data armura m-a protejat. Ultima data, acum vreo 2 saptamani, am reusit sa cad astfel incat sa sparg armura. In rest, vanatai dupa fiecare tura. Cazi, te ridic, nici nu simti. Insa am auzit si de accidente grave. Acum vreo 3-4 saptamani, un tanar de 21 ani, cu motorul de enduro, a accidentat pe o ulita a unui sat de langa Campulung Muscel o batrana de 70 de ani. Batrana a murit. Asa ca sfaturile mele sunt urmatoarele: fii cu ochii in 4 in sate, acolo dai de batrani, caini, copii. Nu se merge cu viteza prin sate. Daca poti, mai bine nu mergi deloc. In rest, sa nu neglijezi echipamentul. Niciodata sa nu faci pe viteazul, sa zici ca tie nu-ti trebuie. Casca si cizmele, ochelarii, platosa, manusi, genunchere, sa fie tot timpul pe tine. Si eu zic ca ai cam minimizat riscurile. Referitor la ATV-uri.....da, sunt mai periculoase prin prisma faptului ca pica pe tine. La notociclete, iti poti prinde maxim un picior sub un motor cazut, iar daca ai cizme nici nu simti. La ATV, in schimb, mai ales la alea mari de 300+ kg, nu prea ai ce echipament sa porti ca sa nu-ti rupa gatul cand vine peste tine.
  14. Sa nu ciupiti camera noua cand o instalati, se intampla des. Mai ales ca probabil ai cumparat camera normala, nu heavy-duty. Si sa nu strangi de tot piulita de la valva, acea piulita trebuie sa ramana desfacuta (adica aia de la minutul 3.20 din video-ul postat mai sus de coleg). Ca sa iti dai seama cum functioneaza acel papion si cum sa il dai jos, uite aici instructiuni video:
  15. Doar rotirea cauciucului pe janta. Cate papioane ai? Sunt stranse bine? Ca si lamurire, daca nu stii, papion e asta: https://www.nordicamoto.ro/piese-consumabile-mx-enduro/anvelope-camere-mousse/1794-papion-roata El se monteaza pe interior, langa camera, si tu nu vezi decat surubul lui ca-ti iese printre spite, in rand cu valva de la camera. Deci, daca te uiti printre spite si vezi 2 suruburi si o valva, ai 2 papioane, si e OK. Daca nu vezi decat o valva, fara suruburi, atunci motocicleta aia poate oricand sa te lase in padure. Rupi valva la o urcare, apoi in drum spre casa, daca ai niste urcari mai agresive, iti sare cauciucul de pe janta si te trezesti cu roata spate blocata.
×
×
  • Create New...