Jump to content

mircea.cazachevici

Super Membru
  • Content Count

    1,161
  • Joined

  • Last visited

About mircea.cazachevici

  • Rank
    asds

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti-Buzau
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    Transalp 400,Husaberg 250

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna WR250

Recent Profile Visitors

1,581 profile views
  1. Aici chiar depinde de mecanic. La o desfacere a motorului e obligatoriu sa se schimbe garnitura de chiulasa. A schimbat-o sau a lasat-o tot pe aia ca "las ca merge"? Daca a schimbat-o si a strans suruburile ca la carte, cu cheia dinamometrica, nu ar trebui sa fie de la garnitura, doar de la semeringul de la pompa de apa. Daca a lasat aceeasi garnitura, ai foarte mari sanse sa fie de acolo. O garnitura odata stransa si desfacuta pastreaza unele deformari si nu mai etanseaza la fel de bine.
  2. Greseala mea, numai 2T am in cap . La 4T, intr-adevar, prin chiulasa trece si circuitul de ulei. Poate fi si de acolo problema, pe langa semeringul de la pompa de apa.
  3. Din mecanica pe care o stiu eu, prin garnitura de chiuloasa trece doar apa, ca sa raceasca cilindrul. Nu trece ulei prin cilindru, deci garnitura de chiuloasa nu e problema aici Problema la 4T poate fi doar semeringul de la pompa de apa. Adica asta: https://www.crosshop.eu/Hot-Rods-water-pump-kit-wpk0050_W0QQcodiceZwpk0050QQformatZdettaglioQ145phpQQlinguaZEN?lingua=EN Pe la pompa de apa e singurul loc unde circuitul de ulei poate intra in contact cu circuitul de apa. Iar apa, fiind sub presiune in instalatie, intra in ulei. Problema va fi sa cureti apoi, dupa schimbarea garniturii, uleiul contaminat din motor. Ar fi ideal sa ai vreo 3-4 litri de ulei uzat. Bagi ulei uzat, lasi motorul sa mearga 1-2 minute, sa intre in toate locasurie din motor ca sa-l curete pe ala vechi si apoi il scurgi. De-abia dupa 3-4 curatari din astea o sa vezi ca uleiul din motor nu va mai avea tenta cenusie de la apa.
  4. Am inteles ca te-a respins RAR-ul pentru far de anglia, ti-au cerut far de Europa. Nu merge un far universal de enduro? Ca totusi ai DRZ, farul se prinde fix pe jambe ca la toate motoarele de enduro. Unul ca asta: https://www.olx.ro/oferta/far-masca-moto-enduro-supermoto-naked-ktm-universal-IDamA03.html#fbd2022c38 sau https://www.olx.ro/oferta/masca-far-universal-moto-atv-bec-12v-35w-IDd6DC1.html Chiar asa s-au inrait aia de la RAR? Eu, acum 10 ani, cand am inmatriculat o Huqvarna din Italia, am adus-o cu masca din aia cu 2 spoturi de mobila. Nicinu au cracnit aia de la RAR. Cand am iesit pe strada, insa, si m-a prins noaptea pe DN, a fost chair nasol cu spoturile, nu bateau nici la 5m in fata. Adica asa:
  5. Da, e OK ca si an, 2014 e bun. Un EXC 300 nou e 7600 fara TVA, adica 9000 cu tot cu TVA, deci pretul e aproape de 3 ori mai mare (cu tot cu upgrade-uri e fix de 3 ori mai mare). La o prima vedere motocicleta pare OK, fara sa fie aranjata de vanzare. Vad ca nu are scut motor (e 300 lei unul nou, posibil sa gasesti si sh). Dar in rest e OK, ventilator exista, protectii radiator exista, handguard-uri aluminiu exista. Mie nu mi se pare ca s-ar auzi vreun rulment la motor, cum spune colegul sbk, asa face si a mea. De asemenea, fumul e normal la 2T cand de-abia a pornit, asa scoate si a mea primele 2 minute dupa ce o pornesc dimineata, apoi se incalzeste si de-abia mai vezi ca scoate ceva. Cimpoiul e lovit, insa nu pare deformat din gat, deci cu 50 lei il duci si-l umfli. Atentie sa nu fie si fisurat prin fata pe la imbinarea cu motorul, ca atunci e mult mai dificil, de obicei se lasa cu schimbat de cimpoi (doar vreo 1000 lei bucata). In rest, sunt tot felul de chestii pe care de obicei nu le vezi, dar care se aduna. Poate e de schmbat in curand ambreiajul (8-900 lei bucata), dar nu ai cum sa-ti dai seama de asta fara sa desfaci motorul si sa-l masori. Compresia ar fi bine sa fie buna, altfel te costa schimb piston tot vreo 1000 lei. Sau, daca e dus si cilindrul, vreo 2000 lei. Poti sa te duci cu cineva care se da in mod normal pe 300, si isi poate da seama omul dupa rezistenta pedalei daca are compresie OK sau nu motorul. Sau poti sa te duci cu un manometru ce se monteaza in locul bujiei si sa dai la pedala, sub 9 atm trebuie schimbat pistonul. De asemenea, te poti trezi ca trebuie ambielajul schimbat, inca vreo 800-1000 lei. In afara de aceste chestii pe care de obicei nu le poti verifica la fata locului si iei motorul mai mult la risc, te poti uita si la bubele vizibile: joc in rulmenti roti, starea kitului de lant, sa dai o tura cu ea sa vezi ca intra in toate vitezele si iese din viteza usor, ca nu joace bucsa PDS, sa nu curga amortizorul spate sau amortizoarele fata, sa nu joace tuburile de la amortizoarele fata in furca (furca sa fie teapana, adica), chestii din astea. Per total, daca vanzatorul a facut filmuletele respective, pare genul de om care mai degraba iti arata bubele decat sa le ascunda. Mai intreaba-l si pe el ce a schimbat la motor, cand. Daca vine cu " o am de 2 ani si nu am schimbat nimic, e cea mai buna motocicleta de pe piata", iti pui un semn de intrebare. Un enduro trebuie surubarit des, cazaturile si datul peste cap sau fiertul motorului si patinatul necontenit al ambreiajului nu sunt chestii care sa nu necesite interventii cu anii. Eu, daca ar fi sa-mi vand motorul, nu as face film cu el pornit dimineata, sa se vada fumul, ca poate induce in eroare. De asemenea, nu as arata zgarieturile de pe carene si de pe toba, alea sunt normale dar pot induce in eroare. De aceea multi prefera sa dea 150 euro pe carene noi cand vand motorul, ca sa dea bine la vanzator si sa nu mai bage de seama alte bube. A, si da, KTM EXC nu a fost in stare sa aiba un electromotor fiabil pana in 2017. Chiar daca se vede ca acum merge cat de cat pornirea la buton, asteapta-te sa o desfaci si sa ii schimbi nu stiu ce bucse la 2-3 iesiri. Daca nu, in 100 porniri te cam lasa si te costa 100 euro alt bendix. De aceea la modelele ante-2017 multi scot electromotorul si bateria, si lasa doar pornirea la pedala. Oricum e foarte facila pornirea la 2T, si mai si scapi de 3-4 kg.
  6. Desi vad ca s-a cam inchis subiectul, imi expun si eu parerea. Am avut 17 ani un caniche de talie medie si consider ca e perfect pentru apartament. Nu din ala pitic, ca aia latra la usa cand trec vecinii pe scara. Ca si adaptabilitate, s-a adaptat perfect si la apartament (a devenit mai lenes, nu topaia toata ziua, nu rodea prin casa). Dat fiind ca l-am luat cand eram student, s-a adaptat si la trezitul de dimineata, adica putea sa ma astepte si pana la 2 dupa-amiaza pana sa-l scot afara. Afara statea 10 minute, nu trebuia alergat, sa-si consume energia. Parul e un alt plus la rasa asta, are parul cret si, cand naparleste, gasesti doar mici ghemotoace de par prin colturi. Practic, in loc sa lase 100 fire de par drept care sa se infiga in covor si sa te injure nevasta, lasa un singur ghemotoc de 100 fire undeva intr-un colt. Oricum, de naparlit nu prea naparleste el de fel. Ca si latrat, aproape niciodata nu latra. Doar cand se speria de ceva, insa in niciun caz la usa, cand treceau vecinii. Ca si ros, a reusit sa roada cand era mic doar o pereche de pantofi nou-nouti, din piele, apoi s-a potolit. Ca si comparatie, am avut un Husky la curte si a reusit sa roada si leaganul de lemn, nu mai vorbim de mobilierul de gradina distrus total. Poate mai sunt si alte rase compatibile pentru apartament, dar mie asta mi s-a lipit de suflet.
  7. Ii gasesti pe facebook pe cei din Deva. https://www.facebook.com/StickereMoto-1501531166828451/?epa=SEARCH_BOX
  8. Initiator, te rog consulta un avocat ca sa te lamuresti. Numai pe topicul asta sunt vreo 4-5 persoane care ti-au spus ca izolatia exterioara necesita autorizatie de constructie, iar tu in penultimul topic spui ca nu e constructie deci nu se autorizeaza. Plus ca, din cate stiu eu, de cativa ani oricum nu se mai dau autorizatii daor pentru izolarea unui apartament, se dau doar pentru toata cladirea. Asta tot in spiritul unei arhitecturi unitare a oraselor, ca sa nu arate ca o carpeala. Oricum, tu ai 2 posibilitati. Prima e sa iti asumi tot si sa mergi mai departe: spargi lacatul de la terasa, chemi echipa de alpinisti, construiesti totul fara autorizatie, si daca se intampla sa te intrebe vreo autoritate de sanatate, asta e, ai pus-o. Dai frumos amenda si gata, te-a costat dublu lucrarea. Sau iei frumos legea in mana (un avocat ar fi cel mai bun) si vezi ce poti face. Legal, incet, poate dura luni sau chiar ani. P.S. Ca sa raspund strict la intrebarea daca ai sau nu acces pe terasa: legal ai, e spatiu comun, insa in Romania dreptul de proprietate nu e cu autoservire. Chiar nu poti sa te duci sa spargi lacatul, ca te trezesti cu o plangere la politie si aia iti fac dosar penal pentru distrugere. La fel ca si in cazul absurd in care iti intra cineva in casa si incuie usa, tu nu ai dreptul legal sa iti spargi singur usa si sa il dai afara, trebuie sa il dai in judecata, sa astepti hotararea definitiva si sa vii sa-l dai afara cu executorul judecatoresc. La fel si aici, nu te autoservesti prin spargerea lacatului, ci faci cereei la administratie, daca cererea e respinsa te duci in instanta....chestii din astea complicate.
  9. Yamaha YZ = motocross, pentru enduro ai doar 4T, adica Yamaha WR Honda CR = motocross, pentru enduro ai doar 4T, adica Honda CRF250X (atentie, exista si CRF250R care e tot pentru motocross) Kawa - nu stiu sa existe ceva 2T pentru enduro, doar pentru motocross Suzuki CR = motocross. Deci ai optiunea de a achizitiona, in banii astia, un EXC de prin 1998-2000. Totusi, mai sunt cateva motociclete de nisa pe care nimeni nu le-a mentionat, si cu care ti-ai putea face treaba. Una dintre ele e GasGas EC300. Astia de la GasGas au tot avut probleme cu fiabilitatea la motoare, dar au nimerit-o cu modelul EC300 de prin 2008-2010. Ala chiar a fost reusit, ciclistica buna, fiabilitate buna, greutate OK. Si cred ca poti gasi unul pe la 2000 euro, cam atat era pretul acum 3-4 ani cand ma uitam eu dupa ele. A doua varianta ar fi Husqvarna WR250 sau WR300, de prin 2008-2011. E epoca in care Husqvarna a fost detinuta de BMW. Am avut una din 2009, am calarit-o vreo 2 ani si am dat-o acum vreo 4 ani cu 1750 euro. Si stiu ca am stat cu ea ceva vreme la vanzare, deoarece toti se uitau ca la OZN-uri, ziceau ca daca nu-i EXC nu gasesti piese pentru ea. E mai greu cu piesele, astepti 2-3 saptamani daca iti cade ceva, dar in principiu e un motor fiabil, nu am avut nevoie de prea multe. Ciclistica nu e chiar ca la EXC, se simte ca detinatorul de pe vremea aceea, BMW, nu le prea avea cu partea de hard-enduro, dar e clar peste ce ti-ai putea lua cu aceeasi bani de la EXC. Mult peste un EXC de prin 2000, dar sub un EXC din 2008-2011. Per total, o motocicleta de criza cu care te-ai putea impaca. Poate mai stiu si altii ceva motoare bune, fara pretentii, in bani putini. Mie acum doar astea 2 mi-au venit in cap.
  10. Iti pot spune din proprie experienta ca un proces verbal in care ai semnat ca recunosti si ca nu ai obiectii nu poate fi contestat. Acum cativa ani, un coleg care conducea masina mea a intrat intr-un alt autoturism. Celalalt a iesit din parcare, a taiat 2 benzi si a intors pe linie continua, iar colegul l-a "sters" pe bara spate si l-a aruncat in alta masina parcata. Concluzia politiei: ai lovit din spate, esti vinovat. Colegul meu, desi nu era vinovat, a semnat ca e de acord si ca nu are obiectii. Apoi, oricat m-am sfatuit cu avocatii, concluzia a fost ca daca a semnat ca recunoaste, e definitiv, nu am nicio sansa de izbanda prin tribunale.
  11. Greu cu tunning-urile astea. Raman totusi la ideea ca daca nu scoate zgomot, nu se leaga nimeni de tine. O tablita stantata cu omologarea se poate desprinde de pe toba, si nu cred ca echipajele de pe traseu stau sa caute nod in papura daca te vad ca nu faci zgomot de racer.
  12. Totul este in functie de cat de zgomotoasa e toba noua. Daca e silentioasa, nu te opreste nimeni, nu se lega nimeni de tine nici la ITP, ca nu sta nimeni sa se uite ce inscriptii ai pe orice piesa a motorului. In schimb, daca e zgomotoasa si trezesti vecinii, te opreste politia in trafic chitita sa te intrebe de sanatatea tobei. La fel, la ITP cand o tureaza imediat te respinge (sau cel putin asa ar fi normal). Asa ca baga-i un dbkiller bun, sa nu o auzi in trafic, si da-i bataie.
  13. Vad ca insisti, asa ca iti dau cateva exemple ca sa-ti treaca tunatul. Iei o roata spate de 18:, apoi incepi cu modificarile. Observi ca axul pe care statea aceasta roata era mai mare decat axul tau. Practic, roata joaca pe ax. Ce faci? Schimbi rulmentii, sperand sa si gasesti rulmenti cu dimensiunile exacte cum iti trebuie tie? Observi ca butucul rotii de 18"e mai gros cu 1Cm decat butucul tau de 16. Ce faci? Il iei la polizor? Ajungi sa polizezi pana la rulment. Observi ca pinionul tau se prinde in 4 suruburi(asa apare pe net), iar pinionul oricarei roti de 18 se prinde in 6 suruburi. Ce faci? Iei si pinion? Daca iei pinion pentru roata mai mare (sperand ca e vorba tot de lant de 520), trebuie sa lungesti si lantul. Adica sa-ti iei lant nou, mai lung. 150 lei pinion nou, 200 lei lant nou, nu? Si sa speri ca se potriveste. Observi ca discul tau de frana, la fel, nu cade pe gaurile butucului de 18. Ce faci? Dai alte gauri in disc? Si daca roata e mai lata si iti arunca discul cu doar 5mm mai la dreapta sau mai la stanga fata de etrier, si nu-ti mai intra discul in etrier? Tai etrierul si-l sudezi pe o noua pozitie? Observi ca, dat fiind ca roata e mai mare, iti atinge in sea la orice groapa. Ce faci? Tai semicadrul si-l inalti ca sa nu mai atinga? Si cam atat la roata spate. Sa trec si la roata fata? Sau te-ai linistit? Distreaza-te cu chinezaria asa cum e, orice incercare de tunare va insemna bani pierduti.
  14. CRF nu are supapa, are doar capacul de la radiator care e cu arc si care face pe supapa. Cand creste presiunea, arcul e impins si lasa apa sa urce si sa iasa pe furtunasul de evacuare. Daca iti face doar presiune in radiator, s-a intamplat probabil ceva cu acel arc. Ceva il blocheaza, ai depuneri pe el si nu mai culiseaza garnitura din capat, s-a intarit arcul (desi, de obicei, arcul se decaleste si devine in timp mai moale, iese apa mai repede). Poti verifica depunerile de pe acel sistem de culisare din centrul arcului sau poti sa-ti cumperi alt capac. La KTM e 45 lei un capac, la Honda ar trebui sa fie la fel. Dar de ce te deranjeaza ca face presiune? Face presiune asa de mare incat sparge furtunurile? In rest, instalatia e facuta sa functioneze la presiune, asa ar trebui sa se comporte. Uite explicatia aici:
  15. Mie cel mai mult imi plac utilizatorii care isi fac profil, fac un topic in care intreaba ceva apoi nu mai intra niciodata pe forum. Si noi inca le raspundem 2 luni dupa....
×
×
  • Create New...