Jump to content

mircea.cazachevici

Super Membru
  • Content Count

    1,122
  • Joined

  • Last visited

About mircea.cazachevici

  • Rank
    asds

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti-Buzau
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    Transalp 400,Husaberg 250

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Kawasaki GPZ 400, Husqvarna TE610, KTM EXC 250, Husqvarna WR250

Recent Profile Visitors

1,319 profile views
  1. Nicio interventie pana la 200 ore? Nici macar schimbarea pistonului, care e programata ca si mentenanta la 120-150 ore? Nasol... Pedala se comanda separat la Beta 2018, producatorul iti spune ca nu ai nevoie de ea la ce potent e electromotorul. https://shop.betausa.com/p/kickstart-kit-2018-2-stroke Cat despre piese, acum sunt destui importatori de Beta astfel incat sa gasesti o piesa daca intr-adevar iti trebuie. Ai Goracing in Bucuresti, Sprint Motors in Iasi, nu mai stiu pe cine in Transilvania. Si la fel e si la KTM, ai 4-5 distribuitori de piese in toata tara si depinde de ce tine fiecare pe stoc. Nu gasesti imediat piesa pe stoc, se mai intapla sa astept 10 zile pentru un semering si la KTM.
  2. Ca sa incheiem. Piesele costa cam 600-700 lei, cu tot cu kitul de accesorii si cu antigel. Deci nu numai distributia, ci tot ce trebuie ca sa faci masina sa te mai tina inca 5 ani fara probleme. Si am un prieten cu service, autorizat RAR, dar mic, prin centrul Bucurestiului. El si cu inca un amic sunt si patroni, si mecanici. Nu au de plata secretare, spatiu mare, etc. L-am intrebat de pret pentru distributie Octavia 1,6 16v si mi-a spus ca el ia 300 lei in general pt acest model. Daca initiatorul e din Bucuresti sau are drum pe aici, il trimit la el. Om serios, am facut mai multe lucrari acolo pentru chestii la care nu aveam scule (rulmenti roata unde-ti trebuie prese, schimbat ambreiaje, etc) si tot timpul am fost multumit. Acum, ca daca te duci la service-uri unde te intampina secretara cu o cafea pentru timpul in care astepti, trebuie sa-ti asumi ca acea cafea si acea secretara e platita tot din banii tai. Si atunci dai 1500 lei toata distractia. Si apropos ca de ce sa schimbi bujiile...eu, la Transalp, nu le-am schimbat de 8 ani. Motorul a mers putin, dar a pornit tot timpul la sfert. Pana asta vara, cand dintr-o data nu a mai vrut sa-mi porneasca neam. M-am chinuit 2 zile, ca ce o avea. De benzinit benzinea, de scanteit scanteia. Scoteam bujia, o lasam in pipa,dadeam la automat si vedeam scanteia. Si totusi, imediat ce am luat alte bujii noi si le-am pus,a luat-o iar la sfert. Deci bujiile chiar se schimba preventiv, ca sa nu te duci la mare si sa nu mai poti reveni acasa.
  3. https://www.revizieautoservice.ro/manopera-schimb-distributie/ Preturile la schimbarea distributiei pornesc si in service-urile autorizate de la 300 lei. Iar octavia nu e ozn. Culmea e ca te lovesti de probleme mai mari la masini mai ieftine. De exemplu e un chin sa schimbi o distributie la un Clio 1,4 mpi, unde nu ai loc nici sa bagi calumea mana cu o cheie, decat la un opel 1,7 cdti Per total, imi mentin parerea. Manopera porneste de la 300 lei, iar faptul ca bagi in plus timpi nejustificati (1ora pt bujii) nu imi mareste increderea intr-un service. Cat despre garantie, eu stiu asa: service-ul iti da garantie pe piese, insa nu include si manopera lor. Adica, daca incepe sa-ti scartaie o rola dupa o luna, ei ti-o dau jos si ti-o inlocuiesc gratuit pe ea, ca si piesa. Dar manopera de schimbare tu o achiti din nou. Ca doar n-or fi ei de vina ca fabricantul de SKF a facut un rulment cu defect de fabricatie.... E fix aceeasi politica si daca iti iei piesele tu singur din magazin si le inlocuiesti la un service autorizat, ai garantie pe piese separat si pe manopera separat... Per total, eu as merge intr-un service mic dar autorizat,in care pot privi mecanicul in fata si sa discut cu el ce si cum. Nu unul din alea in care discuti cu secretara, daca sunt probleme dupa atunci stai asa, ca sa vedem cine a facut lucrarea, etc.... Am mai multa incredere in contactul direct cu mecanicul.
  4. E prosteala pe fata. Cand cineva spune ca ora la el e 400 lei cu tot cu TVA, il crezi. Dar cand iti spune ca inlocuit kit transmisie (care oricum se da jos cand vrei sa schimbi distributia) e 0,5 ore, schimbat distributia e 4,5 ore, bujiile iau 1 ora......inseamna ca lucreaza 2 bunici la el in service. E pe varianta "noi suntem ieftini la pretul pe ora, dar te ardem la cantar".... Eu zic sa cauti pe cineva corect. Pretul corect pentru schimbarea a tot ce ai spus tu acolo e 300-400 lei la un mecanic bun. Nu reprezentanta, dar nici Dorel de pe marginea drumului. Plus piesele, pe la 600 lei, iese sub 1000 lei
  5. Kit distributie Contitech = 186 lei https://www.epiesa.ro/kit-distributie-skoda-octavia-ii-1z3-1-6-benzina-102-cai-contitech-ct908k1/17973/104319/prodid-87155268/ Pompa apa 100 lei https://www.epiesa.ro/pompa-apa-skoda-octavia-ii-1z3-1-6-benzina-102-cai-magneti-marelli-352316171171/17973/100091/prodid-184787499/ Bujii, nu stiu, sa zicem 50 lei/buc? Manopera omului - 900 lei. Timp de schimbare - 2-3 ore (mie imi ia sub 3 ore, si nu sunt mecanic, doar pasionat) Nu comentez pretul fiecaruia la servicii, daca omul isi evalueaza serviciile la 400 lei/ora, o fi avand dreptate.... Rectificare: bujii 13 lei/buc. https://www.epiesa.ro/bujie-skoda-octavia-ii-1z3-1-6-benzina-102-cai-denso-k20tt/17973/100151/prodid-150021924/
  6. epiesa.ro, selectezi modelul masinii si te duci la selectie de piese, la capitolul distributie. Acolo ai si preturi . Daca-ti apare pentru masina ta curea de distributie de vanzare, e clar, e pe curea. Acolo vezi si preturi, ca sa nu te pacaleasca vreun mecanic ca la tine distributia costa 2000 lei, iar tu sa gasesti piesele la 300 lei toate...
  7. Ce importanta are cine a schimbat-o? Era o poveste despre o distributie care a rezistat eroic 50.000 km si 7-8 ani (ca daca era montata incorect nu mergea) si apoi au inceput sa sara bucati din cureaua imbatranita de timp.
  8. Experienta personala: am luat un peugeot de la un prieten care s-a jurat ca schimbase distributia de doar 10.000 km. Am mai tinut Peugeot-ul 5-6 ani, parca, pentru sotie, timp in care a mai facut 30.000 km maxim. Si, intr-o zi, cand sa-i dau cheie....poc cureaua. Am desfacut tot, am scos cureaua si era varza. Dintii de pe ea erau atat de imbatraniti incat ii puteam lua cu unghia. Nu se rupsese cureaua in sine, ci ii sarisera dintii (canelurile ). Dar, normal, mi-a indoit si 2 supape si a trebuit sa rectific si sa planez si chiuloasa....ca de, domnia se plateste. Deci un rulment ca un rulment, dar cauciucul imbatraneste. Dupa 10 ani e clar ca asteapta doar momentul potrivit (cand esti departe de casa) ca sa se rupa. Cat despre restul, cred totusi ca la o masina manopera e cea mai scumpa. Eu sunt pasionat sa-mi fac totul singur, mi-am schimbat pana acum vreo 5 distributii la toate masinile, si absolut tot ce am avut eu a costat, ca si piese (rulmenti+curea) undeva intre 150 si 400 lei. Restul pana la 1000 e manopera mecanicului, daca te duci sa ti-o schimbe altul. Eu unul nu as schimba si pompa de apa, nu cred ca e uzata si va curge dupa 60.000 km, dar asta sunt doar eu. Am schimbat pompa de apa la un Astra la 250.000 km, si asta doar preventiv.
  9. Si totusi.....de ce sa nu mearga (inca) cu neinregistratul la taxe locale? O cumperi, vanzatorul o radiaza de la taxele locale, iar tu, ca si cumparator, nu o mai inregistrezi la tine? Mentionez ca in Ro inca se mai foloseste pixul si hartia in loc de baze informatice. Asadar mie mi-au pierdut o masina (dupa cativa ani de impozit, au uitat ca o mai am si pe aia si nu mi-au mai calculat-o la impozit deloc). Noroc ca era un harb si a ajuns la dezmembrat dupa inca 2 ani, ca altfel faceam scandal. De asemenea, cand m-am mutat dintr-un sector in altul, mi s-a trimis dosarul ce cuprindea masinile si motocicletele cu posta romana intre cele 2 administratii locale de sector. Culmea e ca cei de la taxe locale de la noua locuinta spun ca nu ar fi primit niciun dosar, iar eu figurez fara datorii la ei, in conditiile in care cei de la taxe locale de la fosta locuinta mi-au aratat inclusiv o confirmare de primire a dosarului la noua locatie. Acum trebuie eu sa alerg sa le fac lor curat in hartii. Asadar, cu aceasta harababura generalizata, de ce sa iti mai faci probleme? Sunt ei destul de ocupati sa-si faca curatenie prin actele lor, nu se mai uita pe la oameni prin curti ce fiare ar maiputea fi impozitate. Cat despre ultimul punct, daca in caz de ceva mai ai nevoie sa mergi cu ea peste 5 ani, te duci la primarie, platesti amenda care in acest moment e de vreo 70 lei pentru nedepunerea declaratiei de impunere in termen (adica la peste o luna dupa vanzare cumparare platesti amenda, indiferent ca e la 31 zile sau la 5 ani dupa), apoi o inregistrezi pe numele tau si platesti din urma impozitul. Daca nu te mai duci niciodata la primarie, iti garantez ca nu vor veni ei niciodata la tine sa te intrebe de fiarele de prin curte.
  10. Au trecut de la carburatie la injectie. Benzina trece prin injector in camera de ardere iar uleiul se pune in rezervor separat si e pompat de pompa de ulei. Nu se mai amesteca in benzina ca pe vremea carburatiei. S-a marit si pretul, ca de la un carburator a trebuit sa se treaca la injector, calculator de injectie si pompa de ulei, dar asta e viata....progresul isi cere pretul.
  11. Mda......specificatii de pe net. Eu am avut-o pe asta: https://bikez.com/motorcycles/husqvarna_wr_250_2008.php Si m-am enervat la un moment dat, fiindca mi se parea mai grea decat KTM EXC. Si am pus-o pe cantar, cu rezervor pe jumatate. Mi-a dat 123Kg. Daca scad 5 litri benzina, 1 litru antigel si 1 litru ulei, si tot imi da peste 115kg la gol, desi ea are specificatii ca este la 103kg. Deci BMW mintea cand dadea specificatiile astea idealiste pe net. In plus, la 4T se adauga pornirea la buton (eu aveam doar pedala, fara electromotor), diferenta de 4-5kg cat e in plus la un motor in 4T fata de unul in 2T...si ajungi la peste 120-125kg la gol. Si pe off-road ai vazut vreodata o fata incercand sa-si ridice motocicleta de pe jos? Un barbat e cu totul altceva, ridica si un EXC 530 de 10 ori de pe jos. Dar nu o fata. De aceea fetele, daca fac enduro mai de performanta, iar cand fac isi aleg in general EXC 125 sau maxim 200.
  12. E din perioada in care Husqvarna era detinuta de BMW. Fiabila, nimic de zis, insa ciclistica lasa de dorit, amortizoarele sunt cam tepene si te cam arunca daca treci prin gropi. Am avut varianta WR250 din 2009, adica aceeasi motocicleta insa in 2 timpi, si cam stiu cu ce se mananca. Iar daca iti trebuie o piesa pentru ea, te inarmezi cu muuuuuuuuuuuulta rabdare. Treuie sa schimbi ambreiaj, lant distributie, intinzator? Astepti cel putin 30 zile. Cat despre greutate, e grea pentru enduro. Daca o scapi pe jos (si o vei scapa), transpiri ceva pana o ridici. Ia-ti ceva in 2T mic, 125 sau maxim 200cmc. Dar 125 de preferat.
  13. Exista Husqvarna TE 250 2 timpi si TE 250 4 timpi. Cea de 2 timpi este din 2014 incoace, de cand Huqvarna apartine de KTM. INainte de 2013, cand apartinea de BMW, TE250 se numea varianta de 4 timpi a HUsqvarnei. Eu am vazut fete pe la curse mai mult pe Freeride sau pe modele mai mici de 2 timpi (si mai usoare), gen KTM EXC 125, Beta 200. Nu prea se baga fetele pe 250cmc, e prea inalta, prea grea.
  14. Omul a spus ca vrea un dual sport, pe la 140 kg, , nu un enduro pursange. Deci nu EXC. Ca si om care am avut si de una si de alta (dar de dual-sport am scapat in cateva luni), pot sa fac o mica comparatie, ca sa vada daca chair isi doreste dual-sport. Cu un dual-sport te dai si pe strada si pe off-road. Dar e un fel de cal-magar. Pe strada nu exceleaza, nu are putere. E incomod rau :sea foarte ingusta, vibratii, la viteze de peste 80-90 km/h e foarte instabila din cauza greutatii mici, iar cand trece un tir pe langa tine trebuie sa te tii bine de ghidon, sa nu te arunce suflul in sant. Iar daca te gandesti sa ii mai pui si cauciucuri cramponate, ca sa te bagi un pic pe off-road, atunci pe asfalt vei avea aderenta extrem de mica, iar vibratiile la rulare vor fi foarte mari. Si cauciucul cu crampoane se va uza faorte repede pe asfalt, si stim cu totii cat costa un cauciuc. Per total, eu faceam odata pe saptamana drumul Bucuresti-Ciolpani si retur (50km dus si 50 intors) si ma mai dadeam si pe acolo. Iar drumul pe asfalt mi se parea de 10 ori mai obositor decat ce faceam in off. In partea de off e relativ OK, atata timp cat mergi pe drumuri pe unde merg si carutele. Daca te bagi pe poteci si o scapi la un moment dat cu rotile in sus, iti va fi foarte greu sa o ridici. Daca o scapi de 3 ori, deja vii acasa epuizat. Iar la viteze un pic mai mari, ca si pe strada, directia ti-o tii mai mult din inclinarea motocicletei. La 140kg motorul gol, eu veneam inapoi cu febra musculara la picioare, de la inclinarea si redresarea motorului. De cand am trecut la 105kg, nu am mai avut niciodata febra la picioare. Cu un enduro pursange ai mentenanta mai scumpa. O duci doar pe remorca, nu-ti permiti sa mergi cu ea pe drum de mare viteza ca esti suflat in decor instantaneu. Nu iesi singur, ci doar cu colegii. La fiecare intoarcere din traseu, verifici ce ai stricat sau rupt cand ai dat-o de-a dura din varful dealului si repari. Si te intorci epuizat dupa fiecare tura in prima parte a experientei ca endurist, pentru ca nu stii sa o tii pe o panta si o scapi de 10 ori, o dai peste cap, etc. Insa merita. Adrenalina e mult mai mare decat in orice alta ramura a motociclismului (poate doar la cross sa depaseasca, la sarituri de zeci de metri). Acum, daca deja stiai astea, imi cer scuze. Daca nu, poate te ajuta sa cumperi ce ai nevoie si sa nu trebuiasca sa schimbi motorul la cateva luni de la achizitie. P.S. Mobre ieftine exista prin august. La incheierea sezonului competitional. In decembrie mie mi se pare ca sunt cele mai scumpe, ca toti asteapta iarna sa cumpere si e cererea mare. Explicatia ar fi ca la inceputul lui august la noi este Redbull Romaniacs. Importatorii de Beta si KTM aduc mobre noi, pe care le inchiriaza pe 2-3000 euro concurentilor veniti la noi. La sfarsitul competitiei le repara si le vand cu discount-uri foarte mari celor interesati de o mobra buna cu multe upgrade-uri. Asa apar cateva zeci de mobre in fiecare august la noi in tara, iar noii proprietari vor tot atunci sa-si vanda mobrele vechi, chiar la pret mai mic.
  15. CRF250L nu e enduro-cross. Are 145 kg. E un fel de enduro-touring mai usurel, in aceeasi gama cu BMW GX450, Yamaha WR250R sau chiar Suzuki DRZ400. Cand spui enduro-cross te gandesti la motociclete de 105-115kg, gata sa mearga pe trasee dificile, la care fiabilitatea (cat se poate) e asigurata de calitatea materialelor. De aici si pretul mai mare, sau "supraevaluarea", cum ii spui tu. La enduro-touring solicitarile nu sunt la fel de mari, iar fiabilitatea e asigurata de grosimea materialului din care sunt facute piesele. Normal ca sunt mai ieftine. Asa ca ,daca vrei enduro-cross, te uiti la KTM EXC-F, Husqvarna FE, Husaberg FE, Beta RR. Si da, sunt mai scumpe decat restul.
×
×
  • Create New...