just_him Postat Iulie 7, 2004 Share Postat Iulie 7, 2004 am nevoie (cumpar)de o aprindere (cdi + restul ) pt Yamaha xt 550 sau alta aprindere care sa-mi mearga pe motor . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Iulie 8, 2004 Share Postat Iulie 8, 2004 Daca esti sigur ca e bulita aprinderea(m-as cam mira),si esti dispus sa astepti 3-4 saptamini,contacteaza-i pe cei de la Autoland Cluj(reprezentanta Yamaha).Au preturi bune si iti aduc ce trebuie. Oricum,ca sa fii sigur de defectiune,cauta pe cineva cu un model asemanator(cred ca merge de pe orice XT facut dupa `90)si schimba aprinderea sa vezi daca merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat Iulie 10, 2004 Autor Share Postat Iulie 10, 2004 am cautat pe cineva cu un model asemanator si ioc de exemptu de la tenere nu se potriveste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iulie 10, 2004 Share Postat Iulie 10, 2004 Sigur iti sunt bulite bobinele de jos din motor?Sa stii ca eu nu cred ca se duc alea asa usor!!!Daca ar fii bune alea de CDI nu e problema ca o rezolv eu!Am mai facut la o gramada asa(la cate motoare am lucrat astea din poza sunt singurele bobine stricate-din cauza unei pietrii-si le-am rezolvat si pe astea...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat Iulie 11, 2004 Autor Share Postat Iulie 11, 2004 am masurat bobinele de jos si sunt bune si cele de alimentare faruri si cea ce alimentare cdi ( la carte da 200 de ohmi si ea are 199 de ohmi erori de aparat ) am avut un senzor ars (din cei doi) am cuplat 2 senzori singulari la aceleasi distante cu cei orignali ( am verificat si dau impuls ) deci senzorii si bobinele sunt ok bobina este buna (am verificat-o+masurat cu aparatul) oricum nu imi iese impuls din cdi la bobina asa ca ce sa fac? faza e ca eu am inteles ca tipul asta de cdi isi calculeaza avansul (pana la 35 de grade ) dupa al doilea senzor care este pus la 36 de grade fata de pms eu as vrea un cdi la fel sau altul care sa isi calculeze singur avansul si sa aiba un singur senzor (asa cum este la unele honde) am si poze facute am sa le afisez in max 3-4 zile si la bobinute si la senzori si la cdi (pe care l-am scos din rasina intreg 3 zile mi-a luat ) ) _ionutz_ te mai astept cu un raspuns poate facem o chestie si pornim si noi motorul ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iulie 12, 2004 Share Postat Iulie 12, 2004 Pai o sa astept sa bagi pozele...din cate ai spus nu e asa complicat,s-ar potrivi si o aprindere de alt motor.Problema cea mare e sa putem pune senzorul in pozitia exacta. Tinem legatura! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat Iulie 12, 2004 Autor Share Postat Iulie 12, 2004 Pai o sa astept sa bagi pozele...din cate ai spus nu e asa complicat,s-ar potrivi si o aprindere de alt motor.Problema cea mare e sa putem pune senzorul in pozitia exacta. Tinem legatura! sper sa pot face rost de poze pana miercuri unul dintre senzori este pus la 12 grade de pms si altul la 36 dc gasim o alta aprindere la aceea la cate gr tre pus senzorul? cred ca am loc sa pun un senzor si la 0 gr adica fix cand e la pms tu ce aprindere te gandeai ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iulie 12, 2004 Share Postat Iulie 12, 2004 Pai oricat m-am gandit eu tot nu ii vad locul si rostul celui de-al doilea senzor.... Uite aici cum arata o aprindere normala (tot tacamul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iulie 12, 2004 Share Postat Iulie 12, 2004 Aprinderea(CDI-ul)....simpla si scumpa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iulie 12, 2004 Share Postat Iulie 12, 2004 si in final senzorul...care eu numai unul am gasit la orice motor pana in momentul de fata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat Iulie 13, 2004 Autor Share Postat Iulie 13, 2004 si in final senzorul...care eu numai unul am gasit la orice motor pana in momentul de fata... iete si senzoru` cu trifoi cu tot pe el desenat eu am facut rost de la un amic de 2 senzori identici cu cel din poza pe care i-am pus in capacul etxerior deasupra volantei exact cum erau cei originali la aceleasi distanante unul de altul si de volanta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat Iulie 13, 2004 Autor Share Postat Iulie 13, 2004 Uite aici cum arata o aprindere normala (tot tacamul) asa ara ta la mine capacul cu bobinute (vesele) in locul celor 2 senzori putem sa punem unul singur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat Iulie 13, 2004 Autor Share Postat Iulie 13, 2004 Aprinderea(CDI-ul)....simpla si scumpa cam asa arata aprinderea mea , (in poza nu este cdi-ul meu ) la mine piesele incercuite sunt inlocuite de un integrat de reparat nu cred ca se mai poate .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Iulie 13, 2004 Share Postat Iulie 13, 2004 Au mo Spionutz,ca amu trebe sa ii scriu eu la omul asta,ca tie ti-o fost lene aseara...Daca isi PORNeste jucaria berea o bei tu si cafeaua io... Si acuma sa trecem la problema... Deci acum ce iti zic stiu de la cineva de incredere din Cluj(prefer sa nu zic cine ca poate apar discutii)care o reparat XT-uri si ca a meu si modele mai vechi.La astea mai noi nu este decit un singur senzor.Manualul de reparatii ce il am eu e scris in limba lui Adolf si nu am prea inteles.Oricum nu cred ca explica in detaliu functionarea aprinderii electronice.Bunul simt imi spune ca montajul respectiv stabileste avansul,variabil in functie de turatia motorului,probabil prin prelucrare digitala de semnal,gaselnitza mai noua,care in urma cu ani buni era mai greu de realizat la o fiabilitate ridicata si in numar mare. Revenind la modelele mai vechi,alea cu doi senzori,persoana respectiva mi-o zis in felul urmator.:::. Primul senzor e montat la avans zero,si este folosit de aprindere doar la PORNire,ca sa PORNeasca motorul mai usor;poate ai constatat si tu,reparind comuniste sau reglind aprinderi la mezei si etezei ca daca micsorezi avansul,motorul PORNeste mai usor(nu ne mai explicam amu de ce,ca e prea mult de scris,si si asa mi-e o lene de ma doare...). Dupa ce motorul a PORNit,aprinderea electronica "simte" asta,probabil printr-un circuit integrator de impulsuri care transforma,ca semnal, turatia(frecventa) in tensiune variabila ce comanda un tranzistor,care comuta calea de semnal,de la senzorul cu avans zero,la celalalt cu avansul corespunzator(3-4mm sau cit o fi ca habarNAM).Atunci numai,motorul incepe sa dezvolte puterea necesara. Practic cum o procedat mesteru asta ce mi-o zis: O luat o aprindere CDI(Capacitor Discharge Ignition-e clar ce inseamna)de la o mobra japoneza,simpla,cu un singur senzor(probabil de capacitate mai mica,cu senzor unic,la care poti da la pedala si daca e aprinderea in avans) si,printr-un comutator simplu,montat pe ghidon(pardon,corman...) se comuta la PORNire pe senzorul cu avans zero,iar dupe ce sa PORNeste motorul se comuta manual pe celalalt senzor cu avans stabilit fix.Amu baiu e ca trebe sa ai grija sa nu dai la pedala cind comutatorul e pe pozitia de senzor de mers,ca risti sa ti-o dea inapoi si sa iti rupa piciorul(fara gluma).Si iara sa nu uiti,dupa PORNire sa comuti pe avans,ca altfel abia pleci de pe loc. Acuma,in concluzie chestia asta(cu 2 senzori) e la modelele mai vechi,dar s-ar putea sa fie ramasa,ca functionalitate si la tine.Ia in calcul treaba asta si daca iti pica cumva de imprumut sau tare ieftin un CDI de ceva mobra japoneza cu un singur senzor,fa ce scrie mai sus si vezi ce se intimpla. Chiar nu ar strica sa isi mai dea si altii cu parerea(da numa sa nu te invetze cum te invatz eu sa iti strici motorul,ca mai bine iti cumperi noua atunci)...(Just Joking )Deci mai astept si eu niste pareri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Iulie 13, 2004 Share Postat Iulie 13, 2004 Amu ca vazui si poza cu montaju,bag sama ca pesa aia rosie si mare din dreapta e condensatorul care descarca comandat in primarul bobinei de inductie tensiune mare pe perioade scurte via tiristor,si de acolo aji de mii de volti in NUMELE TATALUI la bujie. Serios vorbind acuma,o explicatie destul de clara si pe intelesul tuturora despre aprinderi electronice cu tranzistoare si CDI-uri o gasiti aici: http://hometown.aol.co.uk/bikesparks/CDI_1.htm ...Va rog sa imi scuzati limbajul suburban...Hahahaha.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat Iulie 13, 2004 Autor Share Postat Iulie 13, 2004 adica cel din fata sa fie la avans zero am sa masor si am sa iti dau un raspuns dar din ce am citit avansul la rece cu ai zis mai sus, e la 12 grade Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iulie 13, 2004 Share Postat Iulie 13, 2004 OK sa va spun si eu pe a mea... CU putina ambitie si cu un Yahoo messenger se rezolva problema...adica e ca si rezolvata.Dar e o poveste prea lunga ca sa explicam aici pe toate,nu? CDI am eu...Legatul trebuie explicat...care de altfel il stiu. Just_him mutarea ta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat Iulie 13, 2004 Autor Share Postat Iulie 13, 2004 cat vrei si cum facem sa intru in posesia cdi ului si u a banilor sau poate te pot ajuta sa iti vopsesc o motocicleta integral la cuptor dc vrei si aerograf se rezolva -de la ce motor este cdi -ul ? -ce rezistenta are bobinuta de alimentare cdi (am facut proba cu una de al hnda tact si nu mergea nu dadea scantaie , ca asta are 200 de ohmi si aia avea cca 500de ohmi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iulie 14, 2004 Share Postat Iulie 14, 2004 'Arderea' a functionat la urm motoare:Suzuki DR,la zeci de scutere,si nu mai in vin in minte acum...au fost multe oricum.Deci in mare la orice motor intr-un cilindru.Normal trebuie sa functioneze,nu vad rostul de ce nu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_him Postat Iulie 18, 2004 Autor Share Postat Iulie 18, 2004 sa vedem ce o sa iasa ;;;; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iulie 20, 2004 Share Postat Iulie 20, 2004 ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.