secbiker Postat Noiembrie 8, 2008 Share Postat Noiembrie 8, 2008 (editat) De curand am cumparat Aerox cu tuning la motor Mhr. Problema este carburatorul era incomplet. Am cumparat un carburator nou, dar nu are soc. Modelul acesta a avut soc manual dar nu mai exista cablul si maneta. Ca urmare am cumparat un soc nou dar nu stiu cum sa-l leg deoarece scuterul nu are fire care sa alimenteze socul electirc. Este adevarat oare ca ajunge sa-i dau doar tensiune de la baterie si va funciona sau are nevoie de comande speciala. Sa pun altfel intrebarea: stie cineva principiul de functionare al socului electric. Se alimenteaza cu curent alternativ sau curent continuu. Se poate lega la la o sursa de tensiune de exemplu direct de la baterie, sau necesita comanda speciala si nu poate lega la instalatiile care nu au aceste fire. Editat Noiembrie 7, 2008 de secbiker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 8, 2008 Share Postat Noiembrie 8, 2008 De curand am cumparat Aerox cu tuning la motor Mhr. Problema este carburatorul era incomplet. Am cumparat un carburator nou, dar nu are soc. Modelul acesta a avut soc manual dar nu mai exista cablul si maneta. Ca urmare am cumparat un soc nou dar nu stiu cum sa-l leg deoarece scuterul nu are fire care sa alimenteze socul electirc. Este adevarat oare ca ajunge sa-i dau doar tensiune de la baterie si va funciona sau are nevoie de comande speciala. Sa pun altfel intrebarea: stie cineva principiul de functionare al socului electric. Se alimenteaza cu curent alternativ sau curent continuu. Se poate lega la la o sursa de tensiune de exemplu direct de la baterie, sau necesita comanda speciala si nu poate lega la instalatiile care nu au aceste fire. ...curent continuu...Sunt cu actiune progresiva(nu cred ca e cazul la un scuter...) si cele mai uzuale sunt "totul sau nimic" ...de regula este temporizat sau are ceva actionare la un buton... O bobina de curent continuu atrage in campul pe care il produce(la trecerea curentului) un miez magnetic , care prin deplasarea sa dechide ceva jiglaj pe aer/benzina... 2 fire de la baterie si un intrerupator montat discret undeva, si ar trebui sa mearga(daca potriveste la montaj, si ai jiglorul corespuzator pe partea de soc...) Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Noiembrie 9, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 9, 2008 ...curent continuu...Sunt cu actiune progresiva(nu cred ca e cazul la un scuter...) si cele mai uzuale sunt "totul sau nimic" ...de regula este temporizat sau are ceva actionare la un buton...O bobina de curent continuu atrage in campul pe care il produce(la trecerea curentului) un miez magnetic , care prin deplasarea sa dechide ceva jiglaj pe aer/benzina... 2 fire de la baterie si un intrerupator montat discret undeva, si ar trebui sa mearga(daca potriveste la montaj, si ai jiglorul corespuzator pe partea de soc...) Succes! Am inteles din ce ai scris ca functioneaza in curent continuu, daca leg socul la a sursa de curent continuu va functiona oare fara nici un intrerupator sau va ramane deschis si scuterul va consuma foarte mult (mi-a zis cineva ca are un bimetal care-l decupleaza dupa ceva vreme). Am montat socul fara sa leg firele si scuterul porneste, nu ar trebui ca pastila sa inchida jiglorul cand nu este sub tensiune si ca urmare sa nu porneasca la rece? Multumesc ca ai raspuns si te rog sa-mi raspunzi cum sa-l leg sa functioneze corespunzator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 Socul electric pentru scutere functioneaza teoretic si in curent continuu si in alternativ. Principiul sau de functionare este pe baza unei pastile ce se incalzeste datorita curentului electric .Temperatura pasilei determina dilatarea wax-ului din pistonas (sistem asemanator cu cel din termostat) determinand inchiderea acului socului. Deci socul se inchide in urma trecerii unui curent electric prin acesta. Se leaga de obicei la iesirea de curent alternativ a generatorului sau la una din faze pt generatoarele trifazate pt a nu se inchide socul in cazul contactului pus fara motor pornit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Noiembrie 10, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 10, 2008 Socul electric pentru scutere functioneaza teoretic si in curent continuu si in alternativ.Principiul sau de functionare este pe baza unei pastile ce se incalzeste datorita curentului electric .Temperatura pasilei determina dilatarea wax-ului din pistonas (sistem asemanator cu cel din termostat) determinand inchiderea acului socului. Deci socul se inchide in urma trecerii unui curent electric prin acesta. Se leaga de obicei la iesirea de curent alternativ a generatorului sau la una din faze pt generatoarele trifazate pt a nu se inchide socul in cazul contactului pus fara motor pornit Multumesc penrtru informatie, acum sunt sigur ca am legat bine socul deoarece m-am inspirat din schema unui Malaguti F12 care are socul electric din constructie. Asa am legat si eu pe aerox, au sectionat un fir de curent alternativ care venea din aprindere, am luat si un minus. Am pornit si se tura mai tare, dupa o vreme turatia a scazut si a functionat frumos la relantii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
malakayking Postat Noiembrie 12, 2008 Share Postat Noiembrie 12, 2008 Multumesc penrtru informatie, acum sunt sigur ca am legat bine socul deoarece m-am inspirat din schema unui Malaguti F12 care are socul electric din constructie. Asa am legat si eu pe aerox, au sectionat un fir de curent alternativ care venea din aprindere, am luat si un minus. Am pornit si se tura mai tare, dupa o vreme turatia a scazut si a functionat frumos la relantii. salut am si eu o rugaminte la tine...imi zici te rog mai exact cum ai facut sa legi socul el....pls...am inteles ceva dar nu prea mult......zimi ce cablu sa iau mai exact......cel care iasa direct din platou de aprindere.....sau dupa ce vine din bobina......pls... ASFALT USCAT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Noiembrie 13, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2008 salut am si eu o rugaminte la tine...imi zici te rog mai exact cum ai facut sa legi socul el....pls...am inteles ceva dar nu prea mult......zimi ce cablu sa iau mai exact......cel care iasa direct din platou de aprindere.....sau dupa ce vine din bobina......pls... ASFALT USCAT La socul electric ai doua fire: unul este masa iar celalalt fir se leaga la firul galben (la mine) ce iese din aprindere. Il poti si masura, cand dai la pedala pe acel fir care vine de pe platou va aparea o mica tensiune. Pe acel fir se leaga, daca nu il ai, taie firul si leaga pe el si socul. Eu asa am facut si functioneaza perfect. Daca vrei sa te ajut tel 0740134266 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fanel Postat Decembrie 17, 2008 Share Postat Decembrie 17, 2008 Salutari ! Te-am sunat eu intr-o seara sa cer niste consultatii ! M-am lamurit si eu cum sta treaba cu socul ! Am promis ca o sa fac poze cu ce este inauntru la un asemenea soc dar nu pot sa onorez promisiunea, dar o sa dau explicatii necesare ! Eu vorbesc in cazul meu de un Scooter Burgman de 400cc din 2000 cu carburator ! Carburatorul arata cam asa : Nu este ca la "Dacie" sa zic, Adica socul nu se face prin inchiderea unei clapete de aer. Socul electric la acest scooter este realizat doar prin marirea debitului de benzina. Socul arata cam asa : Ei ce se intampla. Cand acest soc nu este alimentat orificiul de aflux de benzina este deschis ! Odata ce motorul este pornit, in acest soc este un element termosensibil care incepe sa se mareasca la actiunea temperaturii, temperatura care vine de la o termorezistenta care este in spatele lui. Si astfel incet incet inchide orificiul de benzina in plus. Mie ce mi se intampla. Acum iarna, motorul porneste ok. Termorezistenta inchide socul dupa un anumit timp, timp in care motorul meu nu apauca sa se incalzeasca (deoarece este si racit cu apa) ! Fapt ce face ca dupa 3-4 minute de functionare ok (pana cand socul isi face treaba) sa moara motorul. Eu vreau sa ii fac o adaptare, ori cu un buton , in care aleg eu sa se inchida circuitul si sa inceapa socul sa se "bage"! Ori sa caut un fel de termostat, care sa il pun pe o teava de apa al motorului, si astfel cand ajunge pe la 40grade sa cupleze si sa inceapa alimentarea socului ! Nu stiu unde as putea gasi un astfel de termostat, deoarece majoritatea deschid circuitul , nu il inchid cum mi-ar trebui mie, Nu prea vreau sa ma complic cu un device cu releu, etc sa inversez circuitul termostatului . Si ca sa revin la discutia voastra, da, intradevar alimentezi socul si merge ! E simplu si eficient pt vara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.