Salutare,
Am si eu nevoie de niste pareri/recomandari in legatura cu alegerea uneia dintre motocicletele din titlu. Din start va zic ca m-am informat pe net, dar posibil sa stiu si informatii gresite sau incomplete, asa ca va rog luati-ma usor :))
O sa descriu mai jos de ce am ales cele 2 modele. Nu ma intereseaza comparatia Kawasaki Versys 1000 VS Yamaha Tracer 900 din motivul principal ca Versys e putin mai puturos decat minimul dorit de mine si ca nu se gasesc Versysuri SH pe piata. Nu ma intereseaza nici comparatia Suzuki GSXS1000 GT VS Kawasaki Z1000SX deoarece Kawasaki-ul din ce am citit e deja la limita inferioara pe partea de touring si din ce am inteles Suzuki-ul e si mai sportiv decat Kawasaki-ul.
Eu sunt un tip inalt la 1,87m si cam 110kg(in scadere, stiu ca e mult, dar clar sub 95 nu prea am sanse sa scad deoarece sunt destul de masiv) si voi folosi motorul in principal pentru comute la munca si drumuri ocazionale de weekend cu bagaj mediu si pasager(55kg). Ma intereseaza in principal sa incap bine pe motor, sa am o pozitie decenta, sa stea si pasagerul decent in spate, sa am putere destula cat sa ma infig in orice conditii si sa se simta cat mai smooth ride-ul. Bugetul ar fi un maxim 9000 euro si doresc modele 2017+, respectiv 2018+ deoarece sunt generatii mai noi si am inteles ca s-au rezolvat multe din probleme.
Kawasaki Z1000SX:
Pro:
- are putere mai multa;
- am inteles ca are cutia de viteze mai smooth;
- piesele au un feel mai premium;
- sarcina maxima admisa e de 195kg;
- din ce m-am uitat pe net nu pare sa aiba vreo problema majora, sau daca are, de obicei sunt cazuri relativ izolate;
Contra:
- e mai greoaie si are raza de curbura a ghidoanelor mai mica si nu e asa manevrabila la viteze mai mici;
- se incalzeste mai tare prin oras;
- e mai grea;
- pozitia este ceva mai aplecata, deci putin mai incomoda;
- din ce am inteles costa asigurarea mai mult si nu are consum prea grozav;
- e mai ingramadita si are sa de 820mm deci nu stiu cat de bine incap pe ea;
Yamaha Tracer 900:
Pro:
- e usoara si zvelta si are raza de curbura a ghidoanelor mai mare;
- clar incap mai bine pe ea avand sa de 850mm;
- pozitia in sa este mai dreapta si e presiune mai mica pe maini;
- e mai comoda pentru pasager;
- are consum super bun;
Contra:
- cel mai mare contra este faptul ca citesc ca foarte multi oameni se plang ca corodeaza si se deterioreaza super repede si ca are un feel de ieftinache;
- sarcina maxima admisa e de 180kg, care e foarte la limita si daca slabesc;
- am inteles ca suspensiile, atat fata cat si spate, sunt destul de limitate si ca pentru a avea o experienta buna pe acest motor, mai ales daca sunt greu, e nevoie de upgrade;
- parbrizul stock am inteles ca e varza si ca trebuie upgrade;
- e ceva mai slab ca putere, dar pare sa se incadreze in cerintele mele;
Puncte comune:
- ambele motoare imi plac cum suna si pare lumea super multumita de ele;
- dpdv subiectiv imi plac ambele ca aspect desi sunt foarte diferite;
- pasagerul am inteles ca sta destul de bine pe amandoua (cu avantaj marginal pentru Yamaha);
Din ce am inteles Yamaha mai are ceva probleme la cutia de viteze pe cand la Kawasaki nu am auzit sa se planga nimeni. Practic de Kawasaki nu prea pare sa se planga mai nimeni de defecte majore, dar am eu o mica ezitare in a merge spre Kawasaki deoarece nu stiu cum incap pe ea si daca ma pot obisnui cu ciclistica ei, mai ales prin oras, eu venind de pe BMW GS 1200 R, care ca ciclistica mi se pare impecabil.
Pe scurt, Kawasaki-ul imi e teama sa fie prea greu si nemanevrabil si sa se incaleaza prea tare prin oras, fiind totusi un motor de 1000cmc, iar la Yamaha imi e teama sa nu rugineasca in ultimul hal in cativa ani si sa trebuiasca sa investesc prea mult in ea (parbriz, suspensii) ca sa o aduc la nivel de motocicleta cat de cat premium.
Orice sfat si parere este apreciata. Posibil sa ma fi repetat cu anumite informatii, dar mai bine de 2 ori decat deloc.
Multumesc.