-
Număr conținut
1.119 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://
-
Yahoo
sorino70116
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Bucuresti
-
Numar Moto
cd-00112
sorin's Achievements
Newbie (1/14)
Recent Badges
-
Salut! Are cineva o chiulasa de monster 620 din 2004 ? Mersi
-
Actiune comemorativa Bogdan Gigina - CCMR
topic a răspuns lui sorin în ADMINul Campanii anti-accidente
Bravo baieti si fete! Am pus pozele la comun cu actiunea de protest de Duminica. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1035477743149392.1073741899.100000615294541&type=1&l=cbd2aa2f6d -
Cred ca e o idee buna sa mergem la comemorare. Eu cred ca oamenii astia cu meseria de motopolitist beau aceeasi bere pe care-o bem si noi si cred ca aluneca la fel ca noi pe asfalt. Mergem pentru unul care poate avea aici cont si care poate ca-n timpul liber mergea cu noi pe Cheia. Mergem pentru multi altii care nu mai sunt printre noi fiindca cineva a uitat sa semnalizeze o groapa sau o bordura. Si mergem pentru noi pentru ca oricare de-aici a mers noaptea pe frig si pe ud si cu vizorul aburit. Poate se schimba ceva. referitor la modificarea legii pentru a-l acoperi pe Oprea am gasit ceva foarte util, ceva ce-am si folosit deja: http://www.funkycitizens.org/cere-si-tu-coloana-oficiala/
-
Eu as veni cu motocicleta. Daca se hotaraste ceva in acest sens dati de stire, nu toti stam in Bucuresti sa ne putem mobiliza maine dupa-amiaza.
-
Baieti, dar nu va inclestati mana pe tastatura, mai ales daca nu aveti practic nimic de spus fara discutii. acu pe puncte: -Stoppie e o figura de stil, nu e o franare eficienta. E un argument infantil in discutia 2 vs 1 disc. Scuterul face si el stoppie, de ce nu au si tirurile un singur disc ? -Nu trebuie sa suflam la fiecare stop. De-aia sunt discuri ventilate ca sa sufle intre franari automat. -Daca ti s-ar bloca roata de la vant atunci nu ar fi nicio problema. Blochezi si spatele si poti sa mergi cu 150kmh sideways, sau te trezesti si e dimineata. Dar daca iti sare lantul si se incolaceste pe roata din spate ar fi bine sa stii ce sa faci. -Nu discutam despre sisteme de franare diferite, ci despre acelasi sistem in care s-a obturat o conducta de frana. In acest caz particular eu am afirmat ca trebuia apasat mai tare pe maneta de frana. Poate am gresit si a fost placebo acolo si apasa din partea aialalta, cum vreti voi. -Eu franez si in curba, si in general te sfatuiesc sa fii capabil sa pui si frana sa si eviti. Daca tot e vorba de sfaturi.
-
Sustineam ca este importanta distanta de franare. Daca ceva (fie acel ceva al doilea disc de frana, fie experienta de la cursul preluat de trancanici, fie intuitia, densitatea aerului, etc) ar putea imbunatati aceasta distanta fie si cu 2 cm, atunci este ceva important, in sensul in care cei 2 centimetri pot fi dupa sau inainte de obstacol. Nu stiu cum ai procesat tu (e ok lapertu) cei 2 cm, dar eu la asta ma refeream, ca e foarte important fiecare centimetru, de-aia e bine sa stapanesti frana la perfectie. Nu m-am referit la oprit in 2cm. In opinia mea, nu franezi nici la 50% din potential daca nu simti diferenta intre un disc si doua. Sau ai suspensiile varza, ca presupun ca ai macar 50kg sa apesi pe ea cand te sui... Dar nu sunt expert, poti verifica suspensia dupa algoritmul din cartea motoretei, aia sunt experti. Cu siguranta nu se inrosesc nici discurile nici placutele, doar se incing, iar asta le afecteaza si pe ele - cred ca explicatia e ca devin gumilastice - si lichidul de frana care devine putin elastic datorita temperaturii. Sunt si niste dilatari in pistonase, in discuri, etc. Sa ne intelegem, una e cand opresti la stop, una e cand mergi la limita si franezi des. Dar si in sistemul de oprit la stop, presiunea ce trebuie exercitata pe manetuta e mai mare, fara discutie. E mult mai usor sa controlezi directia daca nu trebuie sa stai inclestat pe maneta de frana. Iar eu consider avantajul unui al doilea disc din toate punctele de vedere nu numai strict in contextul opritului la semafor sau al unei singure frane la fiecare 10 minute. Deci overall merita 2 discuri si se simte diferenta. argumentul final e ca daca uita mecanicul sa puna sigurantele, ai sanse sa termini plimbarea cu-n singur etrire. Altfel o sa mergi doar cu spatele sau pe platforma. Ah, si legat de service, nici in Austria nu sunt perfecti, dar chiar daca-ti mai curge din motor ceva, gasesti la orice peco ulei (ieftin).
-
1- Instalatia era proaspat verificata de service autorizat ducati, adica listat pe ducati.com la service ducati. Practic tocmai ce-mi facusem revizia, vreo 2000 roni pe factura, cu tva. 2- Placutele au cazut pentru ca nu mai era siguranta la pinul care le tine, lucru constatat de service-ul mobil deplasat la fata locului, si mentionat in procesul verbal semnat de un mecanic atestat RAR. Eu sustin ca au uitat sa o puna, ei ca mi-a furat cineva pinul cand nu am fost atent.Problema e ca eu am plecat din service direct la mare, nu avea cand sa scoata cineva piesa, poate doar la stop.Anyhow, sigurantele se SCHIMBA nu se refolosesc. Acum am o cutie plina, just in case. Te sfatuiesc ca daca nu esti expert in mecanica motocicletelor sa nu-ti dai cu parerea in ceva de care poate depinde viata celor ce citesc aici. 3- Diferenta se observa si in 2 franari, iti reamintesc ca vorbesc din experienta mersului in aceleasi conditii in aceeasi ora cu aceeasi motoreta pe aceleasi drum. In opinia mea, dupa 40 de franari pe cheia chiar si cu 2 discuri se simte diferenta. As zice ca dupa 20 se simte deja, dar nu mai stiu cum e asfaltul pe cheia, m-am cam bosorogit. 4- Este totusi bine... ca si daca mergi pana la paine, sa poti frana excelent. Conteaza foarte mult si 2 centimetri, daca sunt inainte sau dupa obstacol. Nu exista nicio scuza pentru a fi incompetent in franare, iar acest lucru va poate costa viata dumneavoastra si a celor dragi. Pretul unui curs in care inveti sa franezi suficient de eficient este infim fata de asta. Dupa ce faceti cursul acest topic ar fi inutil. 5- N-am nimic personal cu dumneavoastra dar am impresia ca incercati sa argumentati ca franarea eficienta e valida doar la motogp ceea ce e fals. Si da, trebuie sa franati ca in primul filmulet (mai bine chiar, fara sa ridicati spatele), eventual in timp ce va asigurati in stanga (stiti ca se intoarce capul da?) ca sa puteti evita doamna care v-a deschis usa de la rangerover... Trebuie sa aveti mainile lejere, nu incordate si daca ma intrebati pe mine sa puteti schimba 2-3 trepte inferioare - slippery clutch-ul de la SS-ul dumneavoastra ar trebui sa ajute franarea cu spatele... Si nu e ceva ATAT de greu cu putin antrenament (pe pista si supervizat bineinteles). Altfel riscati sa intrati sub un tir si sa va scriem la topic cat de nedreapta a fost soarta, cat de rea a fost doamna care a deschis usa, si cat de camionagiu a fost soferul de tir... Fara suparare,
-
are doua discuri pe fata ca sa franeze mai bine: se incing mai greu - cand sunt incinse prea tare franeaza mai greu. se incinge lichidul de frana mai greu. se racesc mai repede (disipa mai bine 2 decat unul) suprafata de contact disc-placute e mai mare si uzarea lor e intarziata. Eu am avut necazul sa-mi cada placutele dintr-un etrier pe A2, si a trebuit sa continui drumul cu un singur etrier, dupa ce am obturat furtunul pentru cel cu necaz. Se simte imediat diferenta. Desigur, franarea este un lucru asupra caruia e bine sa inveti in circuit, nu pe strada. Pentru a opri motocicleta in siguranta, in regim de plimbare pana la colt sa iei o paine, este suficient un disc.
-
Ah mersi pentru ca ma indreptati tot catre Andu si Cristi. Multumesc, cum am spus la inceput, dar nu e cazul sa insistati. Ultima data cand am fost la Metrotehnica (acu vreo 3 ani?) nu aveau aparatul de intins curele, ma bucur sa-mi confirmati ca s-au dotat intre timp, inseamna ca sunt si mai multi ducatisti (desi in trafic n-am prea vazut). Despre kilometri iar ma bucur ca ma sfatuiti sa ma plimb cu motorul, am deja niste km facuti si sper sa mai fac inca o data pe atat, poate cine stie mai iesim mai multi, sa se mai incalzeasca. Nu numai ca nu reprezinta o problema o cicatrice pe suportul de scarita, am mers cu el asa rupt, trebuie doar sa fii bland la schimbat vitezele, in rest niciun bai. Dar zic ca la ITP s-ar putea sa deranjeze, si nu imi place sa fortez nota (sic!) Scuzati ca insist pe treaba cu service-urile, unelte si oameni dar am avut niste (adica mai multe) experiente neplacute si nu vreau sa le re-editez. Daca aveti numarul celui care vinde din Ploiesti puteti sa-mi dati pe pm si-l sun eu. mersi
-
Mersi de raspuns, Pe Cristi si pe Andu ii cunosc, pot sa-i tin vinovati pentru ca m-au imbolnavit de ducatism si la propriu si la figurat. Am fost si la Metrotehnica, cred ca mi-am facut o idee si despre ce e pe acolo. Mai era un service la Sibiu, si acolo am fost, as putea sa spun ca-l recomand pe cel din Sibiu, ma rog, chestie de preferinte. Eu intrebam daca are cineva scula aceea cu care se intind curelele prin metoda recomandata de fabrica, cea din manualul de service Ducati. Prezenta acestei scule intr-un service atesta faptul ca schimbarea curelelor nu se face dupa ureche, sau ca e foarte greu sa gresesti la intinderea lor. Nu vreau sa spun ca cei mentionati nu sunt niste mecanici capabili, insa fiind (doar) umani au si ei limitele lor O sa insist asupra acestui detaliu, deci un service dotat cu acest echipament pentru diagnoza/intretinere? Exista ? Are cineva feedback ? Ah si bineinteles, cu scarita: Motocicleta mea nu mai e la prima tinerete si in final nu ma deranjeaza o mica cicatrice, daca e treaba buna. Vad ca preturile scaritelor sunt dubios de mari, chiar si secondhand. Imi trebuie cineva sa sudeze aliajul ala, la un pret civilizat (inteleg cat costa curentul, amortizarea unui TIG capabi si manopera pentru ceva de calitate). In Campina (unde am acum motorul) am avut niste experiente care frizeaza absurdul legat de sudat chestii mai... complexe. Asa ca as merge pe mana cuiva care e recomandat. Sau la naiba le comand din Austria, noi. Altfel cu consumabilele, ma gandeam ca se strang ceva bani la o revizie,spre 2000 roni poate chiar mai bine daca punem si cauciucurile, si cred ca un magazin care ar avea piesele astea pregatite ar putea face o reducere. Voi ce parere aveti ? Sau le luati doar cand pica ?
-
Salut! Mai sunt service-uri care au sculele alea originale ducati pentru intinderea curelelor pentru distributie (mathesis, clavis, etc)? Are cineva vreun feedback de la ei ? Doi, as vrea sa sudez un suport de scarita (monster, aliaje), exista recomandari in privinta unui service competent in acest sens ? Exista service sau magazin ducati cu pachete de revizie gen: curele, pastile, lichide, placute, bujii, filtre, baterie, garantie, factura ? Prin Campina mai sunt ducatisti ? mersi!
-
Multumesc foarte mult pentru raspunsul complet. O sa ma uit pe la Ural Motors. Turele ar fi gen munte-mare-camp-inapoi la munte, 1000-1500km. Nu vreau hayabusa, as prefera ceva care sa mearga incet sa pot admira si peisajul. As prefera 500-1000 euro si sa o mai repar eu. Zic ca daca m-am descurcat cu ducatili, ceva cu motor simplu e mai usor de reparat. O sablare si-o vopsea gasesc prin garaj. Imi plac foarte tare pozele colegului adolf 118, in special cea militara - mai pe gustul meu ca as mai servi si drum de tara. Sotia si copilul sunt intelegatoare, si cu siguranta isi gasesc ceva de facut cat mai schimb eu niste rulmenti. De exemplu pot sa faca o cafea. Ce modele sunt mai raspandite si pe unde ar trebui sa caut ? Multumesc
-
m-ar interesa o motocicleta cu atas, ca sa pot merge cu sotia si copilul la plimbare gen tura sau concediu. Exista de inchiriat sau doar varianta de cumparat? Daca e de cumparat, ce sfaturi imi dati? pe la ce preturi se invart astea ? Multumesc.