Sustineam ca este importanta distanta de franare. Daca ceva (fie acel ceva al doilea disc de frana, fie experienta de la cursul preluat de trancanici, fie intuitia, densitatea aerului, etc) ar putea imbunatati aceasta distanta fie si cu 2 cm, atunci este ceva important, in sensul in care cei 2 centimetri pot fi dupa sau inainte de obstacol. Nu stiu cum ai procesat tu (e ok lapertu) cei 2 cm, dar eu la asta ma refeream, ca e foarte important fiecare centimetru, de-aia e bine sa stapanesti frana la perfectie. Nu m-am referit la oprit in 2cm.
In opinia mea, nu franezi nici la 50% din potential daca nu simti diferenta intre un disc si doua. Sau ai suspensiile varza, ca presupun ca ai macar 50kg sa apesi pe ea cand te sui... Dar nu sunt expert, poti verifica suspensia dupa algoritmul din cartea motoretei, aia sunt experti.
Cu siguranta nu se inrosesc nici discurile nici placutele, doar se incing, iar asta le afecteaza si pe ele - cred ca explicatia e ca devin gumilastice - si lichidul de frana care devine putin elastic datorita temperaturii. Sunt si niste dilatari in pistonase, in discuri, etc. Sa ne intelegem, una e cand opresti la stop, una e cand mergi la limita si franezi des. Dar si in sistemul de oprit la stop, presiunea ce trebuie exercitata pe manetuta e mai mare, fara discutie. E mult mai usor sa controlezi directia daca nu trebuie sa stai inclestat pe maneta de frana. Iar eu consider avantajul unui al doilea disc din toate punctele de vedere nu numai strict in contextul opritului la semafor sau al unei singure frane la fiecare 10 minute. Deci overall merita 2 discuri si se simte diferenta. argumentul final e ca daca uita mecanicul sa puna sigurantele, ai sanse sa termini plimbarea cu-n singur etrire. Altfel o sa mergi doar cu spatele sau pe platforma.
Ah, si legat de service, nici in Austria nu sunt perfecti, dar chiar daca-ti mai curge din motor ceva, gasesti la orice peco ulei (ieftin).