Jump to content

Tux

INACTIV
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

About Tux

  • Rank
    Incepator

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.motor-zone.ro/forum

Profile Information

  • Location
    Bucureºti, România
  • Carnet moto din
    2005
  • Numar Moto
    d-ala mic
  • Club
    Motor-Zone
  1. Am aflat ieri... ma uitam la o poza intr-o semnatura si nu intelegeam ce cauta "RIP" alaturi de poza lui. Nici acum nu pot sa cred si iar ma buseste plansul. L-am cunoscut pe Rontz la caritabila din 2005 si mi-a ramas in suflet. Probabil si in sufletul astuia mic. Asa o sa mi-l aduc aminte... Odihneste-te in pace, Rontz!
  2. Regleaza-i cablul de ambreiaj si schimba mai ferm. Du-te si la un mecanic BUN (specie rara).
  3. A fost si-n firea lui Mihai M-am saturat de fiecare data cand vorbesc la telefon cu maica-mea sa-mi spuna cu voce stinsa: "azi a mai murit unu". Pot doar sa incerc sa-i explic cati inconstienti au motor ca sa compenseze alte lipsuri. Poti sa ai 180 CP si sa nu-i dai. Adica sa ai ceva in bostan. Asta e varianta 1, cea in care ajungi acasa teafar si te bucuri de viata inca o zi. Sau poti sa ai 80 CP si sa mergi cu ea blana. Asta e varianta 2. Cu rezultat necunoscut... E atat de simplu. Dumnezeu sa-l odihneasca.
  4. Nu exista viteza optima pentru a schimba. Poti sa mergi cu a 6-a la 4.000 rpm sau cu 1-a la 12.000 si sa ai aproximativ aceeasi viteza. Evident ca nu vei avea acelasi consum si ca uzura pieselor va fi mai mare cu cat o tii in ture inalte. Nu-ti face probleme cu treburile astea.. o sa vina instinctiv. Schimba in jur de 7.000 rpm si totul o sa fie ok. Pe urma, daca o sa ai nevoie de putere intr-o depasire, poti sa o duci si la 12.000. Dar sa n-o tii acolo prea mult.
  5. =)) I'm in. Dar sa mai dau jos cateva kile )
  6. Daca te prinde ploaia nu brusca comenzile (gaz, frana). Daca trebuie sa treci peste o sina de tramvai, fa-o astfel incat sa treci cat mai perpendicular (sper ca ai inteles). Trage de ambreiaj cand treci peste sina. Stai in oglinzile lor si uita-te in oglinzile lor. Depasesti doar daca ai facut eye-contact si esti sigur ca te-a vazut. Mergi pe una din rotile masinilor din fata - in felul asta eviti gropile si mizeriile si poti evita prin dreapta sau stanga daca ala din fata franeaza brusc. Primele dati cand iesi in trafic ar fi bine sa o faci insotit de cativa amici care sa-ti ofere un fel de escorta. In felul asta o sa fii scutit putin de stresul de a fi atent la trafic si o sa te obisnuiesti putin cu motocicleta. Am zis "amici" - adica aia care tin la tine si o sa mearga in ritm cu tine pana te obisnuiesti. Nu e nicio rusine, toti am luat-o de la 0. Pe urma, asa cum ti s-a mai zis, iesi singur. Ignora claxoanele, beleste ochii cat cepele in oglinzi. Daca schimbi banda, asigura-te in oglinda si intoarce si capul sa nu ai pe unul langa tine. Fii paranoic: nu te vede nimeni, oricand poate sa-ti iasa unul in fatza. Apropo de asta, fii atent la stradutele laterale. Foloseste claxonul chiar daca pari ridicol - e viata ta. De franat, foloseste fata - acolo ai 90% din puterea de franare a motocicletei. Spatele o sa-l folosesti mai incolo cand o sa-ti cunosti motocicleta mai bine. NU BRUSCA franele, gazul, etc. Socul il tragi in diminetile friguroase. Ai grija sa nu-l tragi prea mult si din cand in cand mai reduci din el. Ideea e sa nu depasesti vreo 2-3000 rpm cat timp e motorul rece. Dupa ce indicatorul de temperatura trece peste zona albastra, poti sa bagi socul de tot si sa pleci. Vara o pornesti fara soc, ii dai doar un pic de gaz. Cat timp se incalzeste motorul, ai timp sa te echipezi. Si fa-o cat mai bine Sa nu umbli cu casca desfacuta. E ca si cum n-ai avea-o pe cap (la impact sare din cap) Daca-mi mai vine ceva in cap, mai scriu. PS: sfaturile legate de motor ti le dau din postura de posesor de ZX4 N-ar fi rau sa-i faci o revizie si sa-i schimbi niste consumabile (ulei, filtre, etc.).
  7. @Zanetti: depinde de stilul de mers si de alti factori (cauciucuri, temperatura aerului, etc.) Media e undeva la 5,5 la un regim mixt. Atentie! Asta e consumul pe care-l scot cu benzina OMV 100/Petrom 99+. Daca ii dai in goarna (a se citi mers cu ea in ture inalte) sau mergi cu pasager, intr-adevar consumul o sa fie undeva la 6-7.
  8. Reali sau pe ceas? Pe ceas, i-am dat eu 220-230 (vibra acul usor intre astea doua) singur, pe A2. Era cam la 12.000 rpm, deci mai avea rezerva. Acum vreo doua luni, lansat, usor la vale, am prins 210 cu prietena in spate. N-am umblat la pinion si am comparat cu alte motociclete si viteza indicata la mine e cam aceeasi. Se duce, dar nu e gandita pentru viteza aia. Eu zic ca undeva la 180 e viteza optima pentru ZX4.
  9. Hyosung e produs sub licenta Zuzuki Cel putin asa mi-a spus Tibi Troia la SMAEB.
  10. dezgrop si eu putin topicul asta... Si daca vreau sa cumpar o motocicleta de productie EUROPEANA din SUA, platesc vama?
  11. Banii aia ii primeam inainte sa ii schimb gumele si la inceputul sezonului. Numai gumele PP cu montat cu tot, stii ca ajung la aproape 300 E. Am lasat acelasi pret (3990) pentru ca intre timp am mai facut cateva mii de km si am luat in calcul uzura motorului. Am mai lasat inca 100 E daca Andreea ii pune buloane (e pacat de carene). Am vorbit cu ea la telefon si pentru ca am vazut ca isi doreste motocicleta, i-am mai lasat inca 100 E. Mai mult nu pot sa las. Si daca faci o scurta socoteala, 200 E la cursul de azi inseamna putin peste 600 lei. Ma rog, pentru unii poate fi mult, dar cand m-am hotarat sa o iau, am avut cateva luni datorii la prieteni doar ca sa o cumpar. Depinde si de cat de mult iti doresti un lucru. Stiu ca banii nu o sa ii scot, am precizat mai sus ca deja pierd 1000 E. Motocicleta o vand pentru ca mi-a ramas mica, iar motorul nou nu e conditionat de banii pe care ii iau pe "micutza gheisha". Asa ca nu ma grabesc sa o dau; in plus ma leaga foarte multe amintiri frumoase de mobra asta. Daca nu o dau, ramane la mine si poate o ia fata mea ca tot cocheteaza cu ideea. Cat despre comentariile altora cum ca kilometrajul n-ar fi real, le spun doar atat: am luat-o la 35.000, iar acum are vreo 49.500. Un incepator face in medie cam 5000 km/an pana sa treaca la urmatorul motor. 9 ani de viata ori 5000 km = 45.000. Masinutza de la United, cand mi-a schimbat distributia, l-am intrebat daca kilometrii sunt reali si mi-a zis ca la cum merge motorul propriu-zis si la cum arata inauntru, sigur sunt. Bottom line: ZXR 400 in general este excelent pentru inceput (vezi opiniile fostilor si actualilor proprietari), "micutza gheisha" are multe piese si consumabile noi, pretul ramane acelasi, iar Andreea poate alege orice motocicleta, in functie de buget. Bafta!
  12. Asam.. mi-a dat un amic linkul si.. sunt nitelush contrariat de unele mesaje asa ca ma vad obligat sa fac cateva precizari. Eu sunt proprietarul ZXR-ului ca sa fie clar Link-ul catre topicul de vanzare e aici: /index.php?showtopic=75526 Nu comentez alegerea Andreei. Nu e obligata in niciun fel sa cumpere motoreta mea. Ce nu stie sau a uitat sa precizeze e ca motocicleta are TOATE consumabilele schimbate recent: kit de distributie (lant, patine, intinzator), gume Pilot Power, baterie Exide, kit de lant RK, bujii Iridium, placutze, ulei Motul, simeringuri de furca, cablu de kilometraj, etc. Daca isi ia motoreta din Germania sau Italia, trebuie sa-i faca minim o revizie tehnica si sa-i schimbe niste consumabile. Mai da niste bani si pe transport sau comisionul celui care o aduce. Ca o paranteza, Strumfuadi a zis ca la 3200 are motoreta din Italia la poarta. Eu am cautat acum un ZXR pe moto.it si mobile.de, de curiozitate. Poate nu stiu eu sa caut pe-acolo, dar un ZXR 400 din 1998 se invarte la vreo 3500 E. Adaugati transportul si revizia si vedeti la ce suma ajungeti. Nu ma dau banii afara din casa, dar nici nu incerc sa fac o afacere cu motoreta asta. Daca fac o socoteala, pierd in jur de 1000 E. Oricum banii astia i-am bagat pentru ca sa ma pot da cu motoreta in siguranta. Si nu m-am uitat la bani cand a fost vorba de motoreta. Am facut-o din pasiune si din motive de siguranta (am mers cu prietena in spate vreo 8.000 km). "Micutza gheisha" are 50.000 km pe bord pentru ca sunt kilometrii reali. 15.000 sunt facuti de mine. Aruncati o privire pe anunturile de vanzare de pe Bikeshop si o sa vedeti ZXR-uri din '92 cu 20.000 km. Ma intreb - daca ii manaream kilometrajul la 30.000, mai comenta cineva ca e veche? Motoreta e excelenta dpdv tehnic - a fost deja verificata de doi prieteni ai Andreei; unul s-a si dat cu ea. Dat fiind ca e prima motoreta, sunt legat de ea si nu vreau sa o dau oricum. I-am explicat asta si Andreei. Pentru unii poate fi un fier, dar pentru mine e mai mult. Daca pentru ea e mult sau poate gasi ceva mai convenabil, o inteleg foarte bine. Si eu am avut datorii la prieteni cand am cumparat-o. Dar pasiunea cere sacrificii Sper ca am fost destul de clar in privinta motivelor pentru care tin la pret. O seara buna tuturor
  13. Daytona 675 e in trei cilindri, iar Ducati e in 2 cilindri. Asa ca nu se poate spune ca vreuna dintre ele "fura" la cilindree Din cate stiu exista o formula de calcul pentru a echivala raportul cilindree/nr. de cilindri, astfel incat ambele sunt considerate in aceeasi categorie cu restul 600-lor cu 4 cilindri.
  14. A mea (care e la vanzare apropo ) se apropie de 50.000 km. Din astia, 15.000 sunt facuti de mine. Motocicleta e din 1998 (asta ca sa-ti faci o idee apropo de kilometrajele alea cu 10.000 la motociclete din '92) si trage cel putin la fel de bine ca in prima zi cand am luat-o. Daca ii faci o revizie la un service serios si schimbi toate consumabilele cu unele de calitate, sigur te tine inca 10.000. Eu stiu o singura diferenta: modelul de Europa (ala cu piese "dese", dar nu si ieftine ) are 240 km/h pe bord, cel de Japonia doar 200. La distributie sa fii atent - pe la 30.000 km incepe sa-si dea duhul si se aude un zornait in partea dreapta, cum stai in sa. Alte belele nu stiu sa aiba - e o motocicleta destul de rezistenta.
  15. Da da da... ZXR 400 e mai bun. Coincidenta, am unul la vanzare ) tau_xxx are dreptate: F4 are 110 cai, iar un ZX6 R intre 120 si 130 cai (depinde de model). Se simte la top speed, dar ma indoiesc ca o sa ajungi prea curand acolo.
×
×
  • Create New...