Sari la conținut

Tux

INACTIV
  • Număr conținut

    76
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://www.motor-zone.ro/forum

Profil

  • Locatie
    Bucureºti, România
  • Carnet moto din
    2005
  • Numar Moto
    d-ala mic
  • Club
    Motor-Zone

Tux's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Tux

    Accident mortal Rontz

    Am aflat ieri... ma uitam la o poza intr-o semnatura si nu intelegeam ce cauta "RIP" alaturi de poza lui. Nici acum nu pot sa cred si iar ma buseste plansul. L-am cunoscut pe Rontz la caritabila din 2005 si mi-a ramas in suflet. Probabil si in sufletul astuia mic. Asa o sa mi-l aduc aminte... Odihneste-te in pace, Rontz!
  2. Regleaza-i cablul de ambreiaj si schimba mai ferm. Du-te si la un mecanic BUN (specie rara).
  3. A fost si-n firea lui Mihai M-am saturat de fiecare data cand vorbesc la telefon cu maica-mea sa-mi spuna cu voce stinsa: "azi a mai murit unu". Pot doar sa incerc sa-i explic cati inconstienti au motor ca sa compenseze alte lipsuri. Poti sa ai 180 CP si sa nu-i dai. Adica sa ai ceva in bostan. Asta e varianta 1, cea in care ajungi acasa teafar si te bucuri de viata inca o zi. Sau poti sa ai 80 CP si sa mergi cu ea blana. Asta e varianta 2. Cu rezultat necunoscut... E atat de simplu. Dumnezeu sa-l odihneasca.
  4. Nu exista viteza optima pentru a schimba. Poti sa mergi cu a 6-a la 4.000 rpm sau cu 1-a la 12.000 si sa ai aproximativ aceeasi viteza. Evident ca nu vei avea acelasi consum si ca uzura pieselor va fi mai mare cu cat o tii in ture inalte. Nu-ti face probleme cu treburile astea.. o sa vina instinctiv. Schimba in jur de 7.000 rpm si totul o sa fie ok. Pe urma, daca o sa ai nevoie de putere intr-o depasire, poti sa o duci si la 12.000. Dar sa n-o tii acolo prea mult.
  5. =)) I'm in. Dar sa mai dau jos cateva kile )
  6. Daca te prinde ploaia nu brusca comenzile (gaz, frana). Daca trebuie sa treci peste o sina de tramvai, fa-o astfel incat sa treci cat mai perpendicular (sper ca ai inteles). Trage de ambreiaj cand treci peste sina. Stai in oglinzile lor si uita-te in oglinzile lor. Depasesti doar daca ai facut eye-contact si esti sigur ca te-a vazut. Mergi pe una din rotile masinilor din fata - in felul asta eviti gropile si mizeriile si poti evita prin dreapta sau stanga daca ala din fata franeaza brusc. Primele dati cand iesi in trafic ar fi bine sa o faci insotit de cativa amici care sa-ti ofere un fel de escorta. In felul asta o sa fii scutit putin de stresul de a fi atent la trafic si o sa te obisnuiesti putin cu motocicleta. Am zis "amici" - adica aia care tin la tine si o sa mearga in ritm cu tine pana te obisnuiesti. Nu e nicio rusine, toti am luat-o de la 0. Pe urma, asa cum ti s-a mai zis, iesi singur. Ignora claxoanele, beleste ochii cat cepele in oglinzi. Daca schimbi banda, asigura-te in oglinda si intoarce si capul sa nu ai pe unul langa tine. Fii paranoic: nu te vede nimeni, oricand poate sa-ti iasa unul in fatza. Apropo de asta, fii atent la stradutele laterale. Foloseste claxonul chiar daca pari ridicol - e viata ta. De franat, foloseste fata - acolo ai 90% din puterea de franare a motocicletei. Spatele o sa-l folosesti mai incolo cand o sa-ti cunosti motocicleta mai bine. NU BRUSCA franele, gazul, etc. Socul il tragi in diminetile friguroase. Ai grija sa nu-l tragi prea mult si din cand in cand mai reduci din el. Ideea e sa nu depasesti vreo 2-3000 rpm cat timp e motorul rece. Dupa ce indicatorul de temperatura trece peste zona albastra, poti sa bagi socul de tot si sa pleci. Vara o pornesti fara soc, ii dai doar un pic de gaz. Cat timp se incalzeste motorul, ai timp sa te echipezi. Si fa-o cat mai bine Sa nu umbli cu casca desfacuta. E ca si cum n-ai avea-o pe cap (la impact sare din cap) Daca-mi mai vine ceva in cap, mai scriu. PS: sfaturile legate de motor ti le dau din postura de posesor de ZX4 N-ar fi rau sa-i faci o revizie si sa-i schimbi niste consumabile (ulei, filtre, etc.).
  7. @Zanetti: depinde de stilul de mers si de alti factori (cauciucuri, temperatura aerului, etc.) Media e undeva la 5,5 la un regim mixt. Atentie! Asta e consumul pe care-l scot cu benzina OMV 100/Petrom 99+. Daca ii dai in goarna (a se citi mers cu ea in ture inalte) sau mergi cu pasager, intr-adevar consumul o sa fie undeva la 6-7.
  8. Reali sau pe ceas? Pe ceas, i-am dat eu 220-230 (vibra acul usor intre astea doua) singur, pe A2. Era cam la 12.000 rpm, deci mai avea rezerva. Acum vreo doua luni, lansat, usor la vale, am prins 210 cu prietena in spate. N-am umblat la pinion si am comparat cu alte motociclete si viteza indicata la mine e cam aceeasi. Se duce, dar nu e gandita pentru viteza aia. Eu zic ca undeva la 180 e viteza optima pentru ZX4.
  9. Daytona 675 e in trei cilindri, iar Ducati e in 2 cilindri. Asa ca nu se poate spune ca vreuna dintre ele "fura" la cilindree Din cate stiu exista o formula de calcul pentru a echivala raportul cilindree/nr. de cilindri, astfel incat ambele sunt considerate in aceeasi categorie cu restul 600-lor cu 4 cilindri.
  10. A mea (care e la vanzare apropo ) se apropie de 50.000 km. Din astia, 15.000 sunt facuti de mine. Motocicleta e din 1998 (asta ca sa-ti faci o idee apropo de kilometrajele alea cu 10.000 la motociclete din '92) si trage cel putin la fel de bine ca in prima zi cand am luat-o. Daca ii faci o revizie la un service serios si schimbi toate consumabilele cu unele de calitate, sigur te tine inca 10.000. Eu stiu o singura diferenta: modelul de Europa (ala cu piese "dese", dar nu si ieftine ) are 240 km/h pe bord, cel de Japonia doar 200. La distributie sa fii atent - pe la 30.000 km incepe sa-si dea duhul si se aude un zornait in partea dreapta, cum stai in sa. Alte belele nu stiu sa aiba - e o motocicleta destul de rezistenta.
  11. Ma bag si eu daca n-o vand pana atunci Yey!
  12. @dancdc: Daca o aduci din Germania, sunt mari sanse sa fie model de Europa, deci n-or sa fie probleme cu piesele. Daca o iei de la Tomina, e model de Japonia si sigur o sa ai probleme. @tau_xxx: zxr400 e sport/touring (peste 600 cmc sunt supersport); dar da.. arata cel mai sportiv dintre modelele de 400.
  13. ZXR 400 si ZZR 400 zzr-ul e mai greu, mai puturos, mai touring.
  14. Conteaza si stilul de mers, cauciucurile (presiune, uzura). Eu am scos consumul de mai sus in conditiile in care am mers vreo 6000 km cu prietena in spate. Oricum, incearca sa ii pui de 100 (s-ar putea sa fie o idee buna sa faci asta cand mai ai putina benzina in rezervor). O sa simti si o sa auzi diferenta A mea o poti vedea aici ca sa stii dupa cine sa te uiti la Arc
  15. 12.000 km parcursi intr-un an cu a mea. Am strans toate bonurile de benzina, adunat la virgula si mi-a rezultat un consum de 5,53 l/100 km in regim mixt (50% fatzaiala prin Bucuresti, 50% alergat pe-afara). Cel mai mult am dus-o la 220 km/h (pe ceas) si mai urca, dar nu mi se pare foarte stabila la viteza aia (e destul de usurica si te cam muta vantul de pe o banda pe alta daca n-o tii). Cu prietena mea in spate, n-am depasit 190 km/h. O mentiune: in ultimii 2000 km i-am pus benzina de 100 (OMV) si trage si mai tare (ma rog, asta si faptul ca i-am reglat carburatoarele). Nu am apucat sa vad cat de tare trage si cat de sus urca, in noile conditii. Daca nu o vand curand, s-ar putea sa o scot pe A2 intr-o zi
×
×
  • Creează nouă...